Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Je kan nu ook de vierwielsturing van de GT3 erop krijgen

 

Wel goed van Porsche dat ze effectief luisteren naar hun klanten. De 180° draai hier wordt nu echt een eitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm ook niet 100% overtuigd van de 991.2.

 

De voorkant ziet eruit als een verbetering, hoewel ik de plaatsing van de dagrijlichten op de huidige ook wel kan smaken.

 

Maar de zij-inlaten aan de achterkant vind ik maar magertjes en ben al helemaal niet te spreken over dat kippengaas op de moterkap...

De uitlaten moet ik eens zien in het echt. Zo centrale uitlaten kan ik wel smaken, maar deze missen precies iets. Net iets te ver uit elkaar, niet goed ingewerkt in die bumper,...

 

Ze moesten die dubbele uitlaat niet in zo'n grote diffusor gestoken hebben :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat je de 911 meer gaat zien ... zeer lage co en kleinere motor

 

En op een zo een bedragen (je zit vlotjes aan 130K voor een 991 C2S) tikt die CO2 serieus door als je gaat op de zaak kopen.

 

Ben wel eens benieuwd naar de klank en vooral de gasrespons. Ik geloof nooit dat ze dat 100% gekregen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het vermoeden dat je de 911 meer gaat zien ... zeer lage co en kleinere motor

- CO2

- Chip-baar

 

Verkoop= boomen.

 

@Alexanderr: blij

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten nog niet hoeveel lager de CO2 zal zijn.

 

EDIT: ondertussen al wel: van 174 tot 202gr

 

Het zal de verkoop zeker ten goede komen, maar of het zoveel meer zal zijn, daar ben ik niet zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks blijft het natuurlijk een zeer mooie wagen.

 

De voorkant vind ik een verbetering tov de standaard neus van 991.1

 

970681d1441609089-991-2-undisguised-911-

 

De achterkant echter vind ik net iets te druk. De luchthapper met de verticale spijlen, de geprofileerde achterlichten, de gaten in de bumper,...

 

970682d1441609089-991-2-undisguised-911-

Link naar reactie
Delen op andere sites

130.000euro @ 174gr is 15.000euro bruto VAA

Nog altijd veel geld maar minder dan vroeger zeker :P

 

Als ik goed kan tellen is het 13k euro voor de nieuwe 991, terwijl het 15k euro was voor de vorige. Dat komt neer op een verschil van €80,- netto per maand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik god kan tellen is het 13k euro voor de nieuwe 991, terwijl het 15k euro was voor de vorige. Dat komt neer op €80,- netto per maand. 

 

Als het daar op aan moet komen om hem te kunnen betalen of niet, heb je wschl wooter zijn Excel file vast :D

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

zal toch pretty damned close zijn schat ik.

 

 

Ik heb het al duizend keer gelezen en gehoord over verschillende wagens. Ik heb nog nooit met een wagen met turbo gereden waar je het niet in merkt, zelfs niet in de monster-motor van de AMG GT. De enige drukgevoede die het echt super goed doet op dat vlak is de Lotus Exige V6, en dat is een compressor. Daar is dat perfect. Maar dan haal je nooit zo een CO2 cijfers.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Compressor draait ook van meet af aan mee he tov de turbo. Is logisch.

Je gaat het bij een turbo altijd merken, period! Maar of het hier storend gaat zijn? Alles is ih werk gesteld van goede driveability, geen turbo-lag en co2 cijfers. Dit itt de echte Turbo.

Dus volgens mij zal het in praktijk goe meevallen.

Ik lig meer wakker vh geluid. In het promo filmpje vind ik de sound echt lijken op dat vd Turbo. En dat vind ik ni echt positief

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal toch pretty damned close zijn schat ik.

Met een Turbo?

 

Een pretty damn close heb IK nog niet tegengekomen, nergens. En idd ook niet met de AMG GTs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compressor draait ook van meet af aan mee he tov de turbo. Is logisch.

Je gaat het bij een turbo altijd merken, period! Maar of het hier storend gaat zijn? Alles is ih werk gesteld van goede driveability, geen turbo-lag en co2 cijfers. Dit itt de echte Turbo.

Dus volgens mij zal het in praktijk goe meevallen.

Ik lig meer wakker vh geluid. In het promo filmpje vind ik de sound echt lijken op dat vd Turbo. En dat vind ik ni echt positief

Bij de M3 laten ze daarom in Sport Plus de turbo's altijd opspoolen, of je nu gas geeft of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een turbo zal altijd voor een ander karakter zorgen. Een hoger koppel zorgt altijd voor een lineairder karakter. Vanaf de laagste toeren braakt zo'n motor al z'n power uit, en dat blijft constant tot aan de rode zone. Een atmosferische krijgt meer vermogen naarmate je hoger in de toeren gaat. Op de openbare weg, als je niet de kans krijgt om hoog in de toeren te gaan, zal een turbo sneller aanvoelen. Als je echter de kans krijgt om de toeren te gebruiken, dan blijft een atmosferische indrukwekkender.

 

Nog verschillen zijn de gasrespons en de sound, die top zijn bij de atmosferische, waardoor met alle moeite doet om de turbo-motoren ook deze eigenschappen te geven. Toch zal er altijd verschil zijn, hoe groot of klein dan ook. Is dat altijd storend? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Wat wel zeker is, is dat we er op termijn zullen moeten leren mee leven, want de atmosferische motor zal uitsterven...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de M3 laten ze daarom in Sport Plus de turbo's altijd opspoolen, of je nu gas geeft of niet.

 

Klopt en als je gas geeft moet je ervoor gaan of 't is schok schok schok schok :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid