Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Puur vanuit ingenieursstandpunt bekeken is die nieuwe turbomotor een verbetering op elk vlak (behalve dan gewicht blijkbaar), maar je hebt betere prestaties en meer vermogen met een kleinere motor die minder verbruikt en uitstoot.

Plus je kan de motor nog meer sturen, je hebt nog een variabele die je beter kan gaan regelen (inlaatdruk)

 

Vanuit liefhebbersstandpunt bekeken is het jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turbo motoren bestaan al decennia lang, en ze zijn ook altijd efficiënter geweest, dus dat is niet echt een evolutie.

Het gaat erom dat nu zelfs sportwagens, waarbij efficiëntie, verbruik en uitstoot altijd een ondergeschikte rol speelden ten opzichte van de rijeigenschappen, gedwongen deze "evolutie" moeten ondergaan.

 

Zoals de F40, 959 of NSX ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lang leve de ece-meting.

 

Ik wou dit ook net ter sprake brengen. Turbomotoren hebben gewoon 'geluk' dat ze het met weinig cc's kunnen rooien en hun turbo niet hoeven aan te spreken in deze labo-testjes. Tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brute spectaculaire auto's ja, en ik kan er zo nog wel een paar opsommen, maar ik denk niet dat een van die auto's gekend stond omwille van zijn scherpe en beheersbare motorkarakter.

 

De vraag is: zijn die er gekomen om milieuredenen? Om cc's te sparen? Om de kosten te drukken? Om het verbruik te beperken?

 

Het is niet altijd zo geweest.

 

Pas op, ik ben me er van bewust dat de huidige evolutie er hoogst waarschijnlijk is gekomen ivm de regelgeving voor gemiddelde uitstoot per merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil er iemand nog terug naar de tijd zonder bekrachtiging? Ik kan me inbeelden dat je toen pas gevoel had.

Wa ist joeng, zoekte mest ?

fffd2a4a79776e5e55f423cc9a653b04.jpg

:D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

efficiëntie (kleinere cc's), verbruik, en uitstoot.

 

3 woorden die niet thuis horen in sportwagens imo. Daar moeten we het hebben over karakter, emotie en beleving.

 

Nuja, eigenlijk geen erg. Porsche bouwt immers al lang geen sportwagens meer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus je kan de motor nog meer sturen, je hebt nog een variabele die je beter kan gaan regelen (inlaatdruk)

Behalve de piloot. Die kan de motor net minder sturen met een turbo aan boord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil er iemand nog terug naar de tijd zonder bekrachtiging? Ik kan me inbeelden dat je toen pas gevoel had.

Ja.

Het gaat hier niet over auto's om boodschappen mee te doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ICM bekijkt dit vanuit zijn belevingswereld, zijnde het rijden van een sportieve straatwagen enkel en alleen op de openbare weg.

Onder het motto: wat je nooit hebt gehad/meegemaakt kan je ook niet missen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behalve de piloot. Die kan de motor net minder sturen met een turbo aan boord.

 

bwa, een turbo in de koffer gaat geen verschil uitmaken zeker over het sturen, tenzij die ligt te schuiven.

 

Over het standpunt van de piloot kan ik weinig zeggen : te weinig ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NSX zegt ie...

 

Blij dat je het opmerkt.

 

Deze had ik er bij gegooid om aan te geven dat er eerder al non-turbo oplossingen bestonden die een lineariteit van m'n voeten hadden. Atmo FTW?

 

 

ICM bekijkt dit vanuit zijn belevingswereld, zijnde het rijden van een sportieve straatwagen enkel en alleen op de openbare weg.

Onder het motto: wat je nooit hebt gehad/meegemaakt kan je ook niet missen.

 

Iedereen heeft zijn perspectief ja. Neemt niet weg dat ik het gemis begrijp.

 

Kan je je afvragen voor wie de Porsche 911 dan nog wordt gemaakt. Als ik het zo kan uitdrukken: voor iemand als jij, of voor iemand als ik?

 

Doet me er aan denken dat ik nog wat wou schrijven ivm m'n ervaring op Ecuyers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je je afvragen voor wie de Porsche 911 dan nog wordt gemaakt. Als ik het zo kan uitdrukken: voor iemand als jij, of voor iemand als ik?

Voor "het cliënteel". Ik vrees dat ik in de statistieken niet meetel.

Maar je kan er niet onderuit dat Porsche deze keuze heeft moeten maken, niet uit marketing-oogpunt (kijk eens hoeveel koppel onderin!) maar uit CO2 oogpunt (uitstoot moet naar beneden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Kan je je afvragen voor wie de Porsche 911 dan nog wordt gemaakt. Als ik het zo kan uitdrukken: voor iemand als jij, of voor iemand als ik?

 

 

Daar zit je er bal op, volgens mij. Die motor zal zeer veel klanten tevreden stellen maar voor mensen (zoals wij?) die al graag eens de limieten opzoeken is dat minder goed nieuws, niet?

 

Porsche hoopt gewoon van die motor heel veel stuks te verkopen zodat er ook uitstootmarge blijft om atmosferische GT modellen te maken. (dat maak ik mezelf toch wijs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit je er bal op, volgens mij. Die motor zal zeer veel klanten tevreden stellen maar voor mensen (zoals wij?) die al graag eens de limieten opzoeken is dat minder goed nieuws, niet?

 

Porsche hoopt gewoon van die motor heel veel stuks te verkopen zodat er ook uitstootmarge blijft om atmosferische GT modellen te maken. (dat maak ik mezelf toch wijs)

 

Dat dromen de bmw-fanboys ook al jaren. Het betert er niet op.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

?

 

Die 991 is geen racekar...

Iets wat jij duidelijk zoekt... Maar om hem daarom zo af te breken...

 

Wat jij zoekt in een auto, kan je niet vinden in een 991 en dus moet je het elders zoeken. Ik kan wel een paar dingen bedenken die wel beantwoorden aan je vraag, maar ook iets duurder gaan zijn vermoed ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de recente GT4 bewijst Weissach toch nog mooie dingen.

991 met geblazen motor. Als daily zou ik er ni wakker van liggen eigenlijk. Blijft een mooie kar!

 

²²²²²

 

En met die kar kan je zonder schaamrood ook eens op circuit rijden.

Wil je een kar die goed is op circuit, maar voor de rest enkel geschikt is om naar het circuit te rijden zijn er andere mogelijkheden.

Wil je een kar voor op circuit en niets anders, dan zijn er nog andere opties.

 

Net als er een land rover discovery is voor een paardentrailer te trekken en een berlingo voor .... (kan niet meteen een reden bedenken...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 911 heeft altijd een zekere puurheid gehad die hem een trapje boven de andere merken plaatste. Daar is nu weer een stukje van afgebrokkeld.

 

Care to explain???

 

Want was indertijd één van de eerste sportkarren met 4 zitplaatsen... Is ruimte voor 4 sportiever dan voor 2?

Is ook altijd de sportwagen geweest die als daily driver inzetbaar was...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid