Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Wat hier nog niet vermeld is, is het nieuwe multimediasysteem, met volledig touchscreen, online navigatie, en smartphone connectie. Een verbetering...  

 

Porsche-991-Facelift-official-7.jpg

 

Porsche-991-Facelift-official-6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vrees dat als je zo een 911 koopt als lifestyle en niet als circuitbrasser, dat de 991.2 gewoon een veel betere auto is. Multimedia in de 991.1 was al niet slecht, maar het was ook geen iPad qua gebruiksgemak. Openstreetmaps, real-time traffic, Google Earth en Streetview zitten er ook nog in, naast Apple CarPlay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de M3 laten ze daarom in Sport Plus de turbo's altijd opspoolen, of je nu gas geeft of niet.

 

Eh ...

Juist ja ...

 

Hij pakt wat rapper op, maar je voelt hem nog altijd oppakken, en het verschil met een atmo is gigantisch. Op Ecuyers viel dat echt hard te merken. Ik heb daar met 2 karren gereden met nul de kloten grip. Dat was Jokke zijn GTS en Dragonfly zijn M4. Die atmo GTS was 100 keer beter aan te voelen en te controleren met de rechterpedaal dan die M4. Je weet gewoon per mm van het gaspedaal hoe de auto reageert bij een atmo. Bij een turbo heb je er het raden naar want dat hangt van allerhande factoren af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vrees dat als je zo een 911 koopt als lifestyle en niet als circuitbrasser, dat de 991.2 gewoon een veel betere auto is.

 

Sowieso. En met die turbo heb je nog lekker veel koppel onderin ook. Voor als je te lui bent om zelfs met een PDK in automaat modus af te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel wordt ie duurder eigenlijk? Wan gps standaard allemaal goe en wel maar is de prijs ni opgeslagen?

 

5-7K erbij geloof ik, voor de S.

 

Maar je spaart al 3K op de GPS, man maths gewijs :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh ...

Juist ja ...

 

Hij pakt wat rapper op, maar je voelt hem nog altijd oppakken, en het verschil met een atmo is gigantisch. Op Ecuyers viel dat echt hard te merken. Ik heb daar met 2 karren gereden met nul de kloten grip. Dat was Jokke zijn GTS en Dragonfly zijn M4. Die atmo GTS was 100 keer beter aan te voelen en te controleren met de rechterpedaal dan die M4. Je weet gewoon per mm van het gaspedaal hoe de auto reageert bij een atmo. Bij een turbo heb je er het raden naar want dat hangt van allerhande factoren af.

 

Stond wel niet in sport plus hoor maar ik begrijp wat je bedoelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een grote ommezwaai in de motoren de laatste tijd. Eerst lang Mezger, dan plots DFI en nu opnieuw een grote verandering. Hopelijk niet te veel kinderziektes. Lang leve de CO2 wetgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh ...

Juist ja ...

 

Hij pakt wat rapper op, maar je voelt hem nog altijd oppakken, en het verschil met een atmo is gigantisch. Op Ecuyers viel dat echt hard te merken. Ik heb daar met 2 karren gereden met nul de kloten grip. Dat was Jokke zijn GTS en Dragonfly zijn M4. Die atmo GTS was 100 keer beter aan te voelen en te controleren met de rechterpedaal dan die M4. Je weet gewoon per mm van het gaspedaal hoe de auto reageert bij een atmo. Bij een turbo heb je er het raden naar want dat hangt van allerhande factoren af.

 

Geloof ik graag. Ik gaf gewoon aan wat ze doen om dat effect te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vrees dat als je zo een 911 koopt als lifestyle en niet als circuitbrasser, dat de 991.2 gewoon een veel betere auto is. Multimedia in de 991.1 was al niet slecht, maar het was ook geen iPad qua gebruiksgemak. Openstreetmaps, real-time traffic, Google Earth en Streetview zitten er ook nog in, naast Apple CarPlay.

Mensen zoals jij hebben er voor gezorgd dat auto's verpest worden. 

 

En maar niet kopen... nog het ergste van al. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een turbo zal altijd voor een ander karakter zorgen. Een hoger koppel zorgt altijd voor een lineairder karakter. Vanaf de laagste toeren braakt zo'n motor al z'n power uit, en dat blijft constant tot aan de rode zone. Een atmosferische krijgt meer vermogen naarmate je hoger in de toeren gaat. Op de openbare weg, als je niet de kans krijgt om hoog in de toeren te gaan, zal een turbo sneller aanvoelen. Als je echter de kans krijgt om de toeren te gebruiken, dan blijft een atmosferische indrukwekkender.

 

Nog verschillen zijn de gasrespons en de sound, die top zijn bij de atmosferische, waardoor met alle moeite doet om de turbo-motoren ook deze eigenschappen te geven. Toch zal er altijd verschil zijn, hoe groot of klein dan ook. Is dat altijd storend? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Wat wel zeker is, is dat we er op termijn zullen moeten leren mee leven, want de atmosferische motor zal uitsterven...  

 

Ligt er maar aan. Een 4.8 van bmw heeft ook bergen koppel onderin waarna hij niet echt sneller meer accelereert maar eerder gelijkmatig doortrekt.

Een evo heeft dan weer een hoogtoerige turbomotor.

 

Turbo's hebben gewoon meer vermogen per liter over het algemeen, in ruil heb je een slechtere gasrespons.

 

Wat je beschrijft is wel waar voor de meeste moderne turbomotoren omdat ze ze zo gebruiksvriendelijk mogelijk willen maken omdat de meeste mensen niet zitten te wachten op een auto met turbogat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu het rad van de turbo dat in de uitlaat zit op een dynamo aansluiten en nog een dynamo voor tijdens het remmen op de vooras en met die stroom het rad van de turbo in de inlaat continu laten draaien zodat je altijd op druk zit. Moet je toch dezelfde gasrespons mee krijgen als een atmo?

 

In een golf zal het wel niemand interesseren, maar in een 488 ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze nu het rad van de turbo dat in de uitlaat zit op een dynamo aansluiten en nog een dynamo voor tijdens het remmen op de vooras en met die stroom het rad van de turbo in de inlaat continu laten draaien zodat je altijd op druk zit. Moet je toch dezelfde gasrespons mee krijgen als een atmo?

Dat is gewoon een ongelofelijk ingewikkeld verhaal om van je turbo een compressor te maken.

Kan je beter gewoon een compressor steken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid