gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 5 minuten geleden zei toere: Rijdt een cabrio zoveel beter dan een Targa??? Rijden is niet anders, maar de massieve achterruit fungeert als een soort scoop waarin de wind binnenvalt en ronddraait. Naar verluidt (ik heb zelf nog nooit in een targa gezeten) is het qua rijwindcomfort en wind(dreun)geluid allerminst een goeie auto, de targa. De cabrio zet je z'n windnet omhoog en je zit met relatief weinig turbulenties/windgeklapper, veel minder iig dan in de targa (die geen windnet heeft). 1 Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 1 uur geleden zei wooter: I wish. Nu eens kijken waar we geraken als ik al het niet-zo-nodige eraf haal. Op 8/01/2017 om 18:26 zei wooter: Milieuvriendelijker dan een gewone auto. Kan je gewoonweg niet omheen. Het is nu niet alsof je Mercedes enkel uit componenten uit Duitse Klei wordt geboetseerd, daar wordt ook de halve planeet voor rondgevlogen. Op 8/01/2017 om 18:27 zei wooter: Ik vind het een schitterend ontwerp, maar 150K + taksen om ernaar te kijken of 70 per uur mee te doen? Wat is het nu Quote
toere 17.054 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Rijden is niet anders, maar de massieve achterruit fungeert als een soort scoop waarin de wind binnenvalt en ronddraait. Naar verluidt (ik heb zelf nog nooit in een targa gezeten) is het qua rijwindcomfort en wind(dreun)geluid allerminst een goeie auto, de targa. De cabrio zet je z'n windnet omhoog en je zit met relatief weinig turbulenties/windgeklapper, veel minder iig dan in de targa (die geen windnet heeft).Wist ik niet, ma bon de vraag stelt hem toch niet want kan mij geen Porsche betalen.Allez ja toch zeker geen 991 Cabrio of Targa[emoji16] Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Dat kan jij wel, als je dat wil. M4 buiten en een 911 in een financiële huurformule die bij je financiën past, klaar. Zelfs ik kan dat en ik verdien waarschijnlijk maar de helft van wat jij verdient. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 10 minuten geleden zei Martini Racing: Ik vraag me af hoe je rijdt als je voor dagelijks op je gemak (werk) gebruik 4 wiel aandrijving nodig hebt. Je kan ook gewoon een beetje zachter gas geven eh. Dat is geen raketwetenschap. Alsof het onmogelijk is om met de gewone versie op je gemak een bocht te nemen zonder dat je een hoek van 45° maakt... Ik denk nochtans wel te begrijpen waar hij op doelt. Bij een stabiele auto kunt ge goed vooruit gaan zonder aandacht te moeten besteden aan grip en dosering. Weten dat ge niet aan de grip moet denken is een heel comfort. Dat betekent niet dat ge hard doorrijdt, gewoon dat ge niet alert moet zijn voor grip en dat toch de tractiecontrole niet moet ingrijpen. Bij een instabiele auto moet ge in de regen geconcentreerd zijn. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Dat kan jij wel, als je dat wil. M4 buiten en een 911 in een financiële huurformule die bij je financiën past, klaar. Zelfs ik kan dat en ik verdien waarschijnlijk maar de helft van wat jij verdient.Ik wil een 4-zit [emoji16] Neen, geen Panamera, een echte Porsche.Niet overdrijven he [emoji1] Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 47 minutes ago, BMWMB said: Ik vind dit net minder knap. Die zwarte beugel breekt de mooie en zuivere lijn van de 911 als coupé. Daarbovenop rijdt een targa ook nog niet leuk met open dak, waardoor ik dan liever een cabrio zou willen. Smaken verschillen maar de targa is wat mij betreft de meest geslaagde uitvoering. Qua design klopt die auto gewoon. Dat een cabrio leuker rijdt kan best. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Ik blijf ook wel grote fan van de 991 Targa. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 14 minutes ago, Le Capri Mauve said: Ik denk nochtans wel te begrijpen waar hij op doelt. Bij een stabiele auto kunt ge goed vooruit gaan zonder aandacht te moeten besteden aan grip en dosering. Weten dat ge niet aan de grip moet denken is een heel comfort. Dat betekent niet dat ge hard doorrijdt, gewoon dat ge niet alert moet zijn voor grip en dat toch de tractiecontrole niet moet ingrijpen. Bij een instabiele auto moet ge in de regen geconcentreerd zijn. Ja we gaan toch geen sportwagen kopen OM MET RIJDEN BEZIG TE ZIJN ZEKER??!! Ik blijf erbij: koop dan een Macan, Cayenne of Panamera. Man man man 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 9 januari 2017 Auteur Geplaatst: 9 januari 2017 Sportwagen? Ik denk dat de 911 toch ook wel de ambitie heeft om een kilometervreter te zijn om 50k km per jaar af te leggen, want door de jaren is 'm alsmaar luxueuzer en comfortabeler geworden. Als daily een 4 met PDK, ik blijf erbij. Ik zie mij niet driftend naar mijn klanten rijden. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Als ge echt wilt rijden koopt ge u toch geen Porsche Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 9 januari 2017 Auteur Geplaatst: 9 januari 2017 Ik vraag me af hoe je rijdt als je voor dagelijks op je gemak (werk) gebruik 4 wiel aandrijving nodig hebt. Je kan ook gewoon een beetje zachter gas geven eh. Dat is geen raketwetenschap. Alsof het onmogelijk is om met de gewone versie op je gemak een bocht te nemen zonder dat je een hoek van 45° maakt...Vertrek met zo'n koppelrijke motor maar eens volgas als de weg nat is, dan snap je direct wat ik bedoel. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Pas misschien je rijgedrag aan de omstandigheden aan? 4WD levert enkel tractie, niks meer ... dus als je die extra tractie van een 4WD nodig hebt om jouw rijgedrag te ondersteunen, dan vrees ik dat je gewoon niet aangepast rijdt en vroeg of laat met te weinig grip een bocht verkeerd gaat afronden oid. En in plaats van de auto altijd alles te laten doen, kan 't misschien ook een openbaring zijn om écht te leren rijden, te leren beheersen. Overal stampen en je dan op de borst kloppen "kijkt nekeer!", dat kan iedereen ... maar de grootste voldoening ligt daar niet. 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 9 januari 2017 Auteur Geplaatst: 9 januari 2017 Seg mannen, het is nu toch ook niet dat zo'n 4 geen rijplezier biedt he. Met zo'n 4 kan je ook driften hoor. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Da's ook waar. 't Is niet dat zo'n kar daar plots slecht mee wordt. Een turbo (S) is ook geen drol. Maar als je de keuze hebt... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 t is gewoon weer zo een typisch cliché van "bedrijfsleider wil Porsche als 'sportwagen' maar t moet zo comfy mogelijk zijn, zo weinig mogelijk moeite kosten om ermee te rijden, en het MOET een 911 zijn, want de rest is 'geen echte Porsche' ". En zich dan maar afvragen vanwaar men aan dat imago komt dat rond Porsche eigenaars hangt ... 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Of nog: het moet een sportwagen zijn maar de sport moet van de auto komen en van de auto alleen. 4 Quote
Gast exTB Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 8 minutes ago, ir_fuel said: t is gewoon weer zo een typisch cliché van "bedrijfsleider wil Porsche als 'sportwagen' maar t moet zo comfy mogelijk zijn, zo weinig mogelijk moeite kosten om ermee te rijden, en het MOET een 911 zijn, want de rest is 'geen echte Porsche' ". En zich dan maar afvragen vanwaar men aan dat imago komt dat rond Porsche eigenaars hangt ... Zo "comfy" is een 911 nochtans niet. Er is inderdaad een imago verbonden aan Porsche-eigenaars, maar vind niet dat Porsche hier op 1 of andere manier aan toegeeft. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Just now, Tom Bentley said: Zo "comfy" is een 911 nochtans niet. Er is inderdaad een imago verbonden aan Porsche-eigenaars, maar vind niet dat Porsche hier op 1 of andere manier aan toegeeft. Wat is de laatste 911 waar je mee gereden hebt? Een 964RS? 1 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 16 minutes ago, ir_fuel said: t is gewoon weer zo een typisch cliché van "bedrijfsleider wil Porsche als 'sportwagen' maar t moet zo comfy mogelijk zijn, zo weinig mogelijk moeite kosten om ermee te rijden, en het MOET een 911 zijn, want de rest is 'geen echte Porsche' ". En zich dan maar afvragen vanwaar men aan dat imago komt dat rond Porsche eigenaars hangt ... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Toch maar weer mooi bevestigd dat men eigenlijk een BMW zoekt met een Porsche badge op, inclusief xDrive tegenwoordig Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 Een Carrera 4 een beetje de grond in boren, gekker moet het niet worden. Wat een kar, altijd al geweest. Niet iedereen wil elk rondpunt rond kunnendriften, sommigen willen gewoon de snelste zijn in de regen. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 De 911 diesel is plots toch niet meer zo veraf. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 1 minute ago, Phil said: Wat een kar, altijd al geweest. Qua looks misschien. Qua rijden vanaf de 997.2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.