Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Nee, dat vind ik toch ook niet geslaagd. Kleurenaanbod op de E85 was wel geweldig uitgebreid, dat zie je vandaag niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/4/2019 om 23:54, Ian zei:

Hoewel ik de E60/61 nog steeds de lelijkste van alle 5-reeksen tot nu toe gemaakt vind, betrap ik mezelf er altijd terug op dat ik deze LCI Touring (van den Apotheker) bij het voorbijwandelen altijd eens gade sla. Chromeline, een lichte kleur en een knappe, stijlvolle niet-patserige velg. Meer moet dat niet zijn.

2f3154488144f95ec57e7d91a667dc3c.jpg


Een wereld van verschil met bvb een zwarte/donkere E60/61 met shadowline, die imo vaak een pak gedateerder oogt (al doen de velgen er ook veel toe).

Ik mis de mijne. :oops: 

Na 1,5 jaar ... moet ik zeggen dat mijn E61 meer karakter had dan mijn F11. Ik had 'm liever dan de huidige. Nochtans is de huidige (LCI F11) sowieso de recentere auto, maar ... "beter"? Twijfelachtig. Deels wél, want nieuwer en stiller, maar ... all in all beter? Verdict: nope. Niet naar mijn mening.

 

De E61 is vooreerst ruimer, zowel qua zitruimte (voorin minimaal, vooral achterin duidelijk meer plaats) als qua bagageruimte (koffer, vooral laadbreedte valt op). Als reisauto scoort de F11 dus wel voelbaar minder goed. En dan had ik in de E61 nog comfortzetels (met dikkere rugleuning van de voorzetels, waardoor minder knieruimte achteraan) en in de F11 niet (de gewone sportzetels met de dunnere rugleuningen).

Qua looks: zo'n F11 (zeker LCI Luxury) vind ik nog altijd bijzonder knap, 't was de meer "instant crush" auto ... maar dat vervaagt ook sneller (verveelt?). Ik heb nu al het gevoel dat een mooie, propere E61 lekkerder gaat verouderen dan een F11. 't Design is specialer, uitgesprokener, minder "makkelijk".

Eén groot verschil pro recentere auto: geluidsisolatie (motorlawaai). Dat is bij de E61 veel minder goed dan bij de F11. (Verschil is zelfs huge.)

Qua rijden: ik vind de F11 niet leuker rijden dan een E61, integendeel zelfs. Mijn E61 was een xDrive en die generatie xDrives waren niet zo denderend qua rijden (vergeleken met de rwd versies). Daar had ik dus beter geen xDrive gehad. De F11 echter, is in rwd (wat ik nu heb) eigenlijk al behoorlijk saai qua rijden. (Een A6 vorige generatie of de vorige Jag XF rijden allebei leuker dan de F10/F11). Nu had ik bij deze F11 dus beter een xDrive gehad, 't ging geen nadeel geweest zijn qua rijplezier.

Bouw- en materiaalkwaliteit ... een LCI E60/E61 (zoals de mijne was) zit goed in elkaar en de materialen zijn dezelfde kwaliteit als deze van de F10/F11. De pre-LCI E60/E61 was bagger qua kwaliteit, maar met de LCI hebben ze dat sterk verbeterd. Mijn huidige (LCI F11)  is dus, qua materialen en look&feel quality, niet beter dan mijn vorige (LCI E61). Het tapijt b.v. was in m'n vorige dikker en kwalitatiever dan in m'n huidige. De uitneembare tapijtjes zijn bij de E61 duidelijk van betere kwaliteit dan bij de F11 (dikker, soepeler structuur, vollere en zachtere "vacht", kwalitatievere afboording met gestikte draad in plaats van toegesmolten kunststof, ...). Het Dakota-leder van m'n vorige auto was dikker en sterker dan dat van m'n huidige (m'n vorige zag er na 240k km beter uit dan m'n huidige met 160k km). De stof waarmee de interieurhemel is bekleed is bij de F10/F11 ook van duidelijk goedkopere kwaliteit dan bij de vorige (het glanst vooreerst wat en het voelt veel ruwer aan). Het leder van 't stuurwiel is ook minder goed bij m'n huidige dan bij m'n vorige (minder zacht en véél gevoeliger voor krassen van nagels of ringen). Enzoverder enzovoort...
Ik heb ook bij beide auto's een deel van het interieur uit elkaar gehaald (om interieurlijsten te veranderen) en dan zie je meteen dat de F10/F11 "onderhuids" ook zo cheap als mogelijk zijn gemaakt (dat wat men vooral de E60 verweet, wat vnl. waar is bij de pre-LCI). Dan deed m'n E61 zeker niet minder goed.
Er zijn ook al veel meer kunststof dingen stuk gegaan in mijn F11. Bekerhouders waar lipjes afbreken, soft close bergvakjes waar het sluitmechanisme niet meer werkt (blijven dus open staan), twee afgebroken lamelletjes van luchtroosters, afgebroken zetelbasis-bekleding (plastic schelp-ding over de zetelrails van voorzetel). Kan natuurlijk aan het gebruik liggen, maar dat is (denk ik) niet zo grondig anders dan voorheen...

Uitrusting: ook de E61 had al heel wat moderne gimmicks. Actief meedraaiende koplampen, luchtvering/niveauregeling achteraan, head-up display, afstandstempomat, enz. De nieuwe heeft het assistentiepakket met zelfs file-assistent en zo ... het werkt allemaal wat beter want recenter, dat wel.

 

Met de tijd krijg ik dus steeds meer en meer respect voor de E60/E61. Een propere, OEM, onverneukte en (inderdaad) liefst zo weinig mogelijk "Molembeque"-stijl E61 (dus géén M Pack, géén Shadow Line, max 18" velgen, geen verlaging, ...): mmmm.  Of een M5.  Een LCI M5 touring (2009 of 2010 zodat hij ook de CIC-navi heeft): yum :inlove: 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat zet het steevast weer "wooooow die nieuwe is DUUZEND keer beter dan de vorige, miljaaaaaar wat een verschil!!!!"-meningen (die vnl. vanuit de sector komen, laat ik 't zo stellen) sterk in perspectief. Ik doe dat sowieso, maar 't lijkt me goed dat iedereen dat altijd met een ferme familieverpakking zout bekijkt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergelijk zou wel beter zijn als je nu, na x 1000 km met je F11 te hebben gereden, nog eens in je E61 zou stappen. Dan vallen de positieve verschillen van de nieuwe imo harder op dan wanneer je van de oude in de nieuwe stapt.

Ik weet dat toen ik m'n eerste G11 reed ik het verschil t.o.v. een F01 bijzonder klein vond, maar wanneer ik nu terug in een F01 stap merk ik toch wel hoeveel beter een G11 is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RRD zei:

Je vergelijk zou wel beter zijn als je nu, na x 1000 km met je F11 te hebben gereden, nog eens in je E61 zou stappen. Dan vallen de positieve verschillen van de nieuwe imo harder op dan wanneer je van de oude in de nieuwe stapt.

Ik weet dat toen ik m'n eerste G11 reed ik het verschil t.o.v. een F01 bijzonder klein vond, maar wanneer ik nu terug in een F01 stap merk ik toch wel hoeveel beter een G11 is.

True. Maar wat betreft ruimte, materialen, slijtage ed verandert dat niks. Rijden ed zeker wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis de mijne. :oops: 
Na 1,5 jaar ... moet ik zeggen dat mijn E61 meer karakter had dan mijn F11. Ik had 'm liever dan de huidige. Nochtans is de huidige (LCI F11) sowieso de recentere auto, maar ... "beter"? Twijfelachtig. Deels wél, want nieuwer en stiller, maar ... all in all beter? Verdict: nope. Niet naar mijn mening.
 
De E61 is vooreerst ruimer, zowel qua zitruimte (voorin minimaal, vooral achterin duidelijk meer plaats) als qua bagageruimte (koffer, vooral laadbreedte valt op). Als reisauto scoort de F11 dus wel voelbaar minder goed. En dan had ik in de E61 nog comfortzetels (met dikkere rugleuning van de voorzetels, waardoor minder knieruimte achteraan) en in de F11 niet (de gewone sportzetels met de dunnere rugleuningen).
Qua looks: zo'n F11 (zeker LCI Luxury) vind ik nog altijd bijzonder knap, 't was de meer "instant crush" auto ... maar dat vervaagt ook sneller (verveelt?). Ik heb nu al het gevoel dat een mooie, propere E61 lekkerder gaat verouderen dan een F11. 't Design is specialer, uitgesprokener, minder "makkelijk".
Eén groot verschil pro recentere auto: geluidsisolatie (motorlawaai). Dat is bij de E61 veel minder goed dan bij de F11. (Verschil is zelfs huge.)
Qua rijden: ik vind de F11 niet leuker rijden dan een E61, integendeel zelfs. Mijn E61 was een xDrive en die generatie xDrives waren niet zo denderend qua rijden (vergeleken met de rwd versies). Daar had ik dus beter geen xDrive gehad. De F11 echter, is in rwd (wat ik nu heb) eigenlijk al behoorlijk saai qua rijden. (Een A6 vorige generatie of de vorige Jag XF rijden allebei leuker dan de F10/F11). Nu had ik bij deze F11 dus beter een xDrive gehad, 't ging geen nadeel geweest zijn qua rijplezier.
Bouw- en materiaalkwaliteit ... een LCI E60/E61 (zoals de mijne was) zit goed in elkaar en de materialen zijn dezelfde kwaliteit als deze van de F10/F11. De pre-LCI E60/E61 was bagger qua kwaliteit, maar met de LCI hebben ze dat sterk verbeterd. Mijn huidige (LCI F11)  is dus, qua materialen en look&feel quality, niet beter dan mijn vorige (LCI E61). Het tapijt b.v. was in m'n vorige dikker en kwalitatiever dan in m'n huidige. De uitneembare tapijtjes zijn bij de E61 duidelijk van betere kwaliteit dan bij de F11 (dikker, soepeler structuur, vollere en zachtere "vacht", kwalitatievere afboording met gestikte draad in plaats van toegesmolten kunststof, ...). Het Dakota-leder van m'n vorige auto was dikker en sterker dan dat van m'n huidige (m'n vorige zag er na 240k km beter uit dan m'n huidige met 160k km). De stof waarmee de interieurhemel is bekleed is bij de F10/F11 ook van duidelijk goedkopere kwaliteit dan bij de vorige (het glanst vooreerst wat en het voelt veel ruwer aan). Het leder van 't stuurwiel is ook minder goed bij m'n huidige dan bij m'n vorige (minder zacht en véél gevoeliger voor krassen van nagels of ringen). Enzoverder enzovoort...
Ik heb ook bij beide auto's een deel van het interieur uit elkaar gehaald (om interieurlijsten te veranderen) en dan zie je meteen dat de F10/F11 "onderhuids" ook zo cheap als mogelijk zijn gemaakt (dat wat men vooral de E60 verweet, wat vnl. waar is bij de pre-LCI). Dan deed m'n E61 zeker niet minder goed.
Er zijn ook al veel meer kunststof dingen stuk gegaan in mijn F11. Bekerhouders waar lipjes afbreken, soft close bergvakjes waar het sluitmechanisme niet meer werkt (blijven dus open staan), twee afgebroken lamelletjes van luchtroosters, afgebroken zetelbasis-bekleding (plastic schelp-ding over de zetelrails van voorzetel). Kan natuurlijk aan het gebruik liggen, maar dat is (denk ik) niet zo grondig anders dan voorheen...
Uitrusting: ook de E61 had al heel wat moderne gimmicks. Actief meedraaiende koplampen, luchtvering/niveauregeling achteraan, head-up display, afstandstempomat, enz. De nieuwe heeft het assistentiepakket met zelfs file-assistent en zo ... het werkt allemaal wat beter want recenter, dat wel.
 
Met de tijd krijg ik dus steeds meer en meer respect voor de E60/E61. Een propere, OEM, onverneukte en (inderdaad) liefst zo weinig mogelijk "Molembeque"-stijl E61 (dus géén M Pack, géén Shadow Line, max 18" velgen, geen verlaging, ...): mmmm.  Of een M5.  Een LCI M5 touring (2009 of 2010 zodat hij ook de CIC-navi heeft): yum :inlove: 
 

Ik vind de F10/11 nog steeds zeer knap en stijlvol. Qua design in dezelfde categorie als de E39. Jammer dat de bouwkwaliteit minder is. Hier heb ik zelf geen ervaring mee. Gebruik van minder kwalitatieve materialen lijkt helaas de norm geworden te zijn bij elk 'mainstream' merk. Misschien ook zodat mensen sneller geneigd zouden zijn een nieuwe te kopen, zoals ze ook bij smartphones etc. doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouw- en materiaalkwaliteit is niet minder, 't Is nog altijd goed (tot zeer goed, vergeleken met heel wat mainstream merken). 't is gewoon niet significant beter dan een LCI E60/E61, volgens mijn ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja, op een gegeven moment zit je toch aan een 'plafond', waarbij het niet per se nóg beter kan? Auto's zijn in de afgelopen 100 jaar enorm geëvolueerd, maar vanaf de eeuwwisseling zijn er op vlak van design imo geen echt spectaculaire vernieuwingen meer. Dus dan wordt de focus meer op gadgets en infotainment gelegd ipv verbetering van materialen, duurzaamheid etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gTa zei:

Bouw- en materiaalkwaliteit is niet minder, 't Is nog altijd goed (tot zeer goed, vergeleken met heel wat mainstream merken). 't is gewoon niet significant beter dan een LCI E60/E61, volgens mijn ervaring.

Mijn ervaring is op dat vlak toch anders. Maar ook weer gekleurd want ik vergelijk E61 520d en 525d met een Alpina F11. Die staat toch enkele trappen hoger qua aanvoelen van de materialen. Voelt een pák edeler aan. Zelfs vergeleken met een E60 M5 is het verschil aanzienlijk. Een G31 vind ik dan weer geen verbetering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, brjefs zei:

Mijn ervaring is op dat vlak toch anders. Maar ook weer gekleurd want ik vergelijk E61 520d en 525d met een Alpina F11. Die staat toch enkele trappen hoger qua aanvoelen van de materialen. Voelt een pák edeler aan. Zelfs vergeleken met een E60 M5 is het verschil aanzienlijk. Een G31 vind ik dan weer geen verbetering. 

Mjah, en toch ... ik ga niet akkoord. (Maar dat moét ook niet, we mogen elk onze mening hebben.)

 

Over welke materialen heb je het? Het leder? (zetels, dashboard evt) Zo ja: evident, dan ga ik wél met je akkoord. (Al is het nappa van de E60/E61 identiek aan dat van de opvolger.)

Vergelijk eens het plastic van de deurpanelen onderaan, of het kunststof van het dashboard als je geen lederen dashboard hebt. Of het Dakota-leder (in beide generaties), of de tapijten. Op al die vlakken is het hoogstens gelijk of zelfs in het nadeel van de modernere F10/F11 (!!). Dat valt vooral zeer goed op bij de interieurhemelbekleding (F10/F11 is echt cheap-ass glanzende kunststofbrol, daar waar het in de LCI E60/E61 nog een edeler aanvoelend fluweeltje was) en al helemaal bij de tapijten: zowel het vasttapijt als de uitneembare voetmatten, dat is bij de recentere allemaal voelbaar en zichtbaar minder kwalitatief.

Ik heb de auto deels uiteen gevezen (beide generaties: middenconsole eruit, deurpanelen vooraan). De deurpanelen van een F10/F11 zijn b.v. in één deel (de deurgreep en het "beklede" deurbinnenveld kan je zelfs niet eens van de grote 'doorcard' losvijzen, dat is permanent/definitief één stuk ... wat misschien wel positief is voor potentiële rammels maar ook zorgt voor 't feit dat alles één grote lap goedkope plastic is ... en dat hoor/voel je. Zo is bij de F10/F11 b.v. het "leder" op de deuren en op de deurgrepen/armsteunen (bij de gewone versies met Dakotaleder) niet eens leder maar cheap-ass skai die snel z'n kleurlaag verliest ... dat was bij de E60/E61 toch 't geval niet én daar kon je 't apart vervangen als 't lelijk geworden was, maar 't hield beter/langer bij de LCI E60/E61 dan bij de F10/F11 nu ... en dat bevestigde de dealer waar 'k de mijne kocht ook: F10/F11 hebben massaal last van afschilferende armsteunen en ze moeten dat vaak laten bijspuiten voor verkoop 2e hands).

Wat bouw- en materiaalkwaliteit betreft: de doorcards bij een F10/F11 hangen ook met veel minder clips vast in 't metaal van de deur (ergens positief, want ze durven makkelijk breken als je ze loswrikt :D ) en je hebt veel meer punten waar je die deurpanelen kan "bewegen" ten opzichte van het metaal van de deur, vergeleken met een LCI E61 waar die veel meer solide in de deur zaten.
Hetzelfde als je naar de interieurlijsten kijkt. Bij een E60/E61 zijn de houten interieurlijsten een zichtbare houtlaag op een (weliswaar geëxtrudeerd) alu profiel, het geheel heeft gewicht/massa, daar wegen de houten lijsten bijna 't dubbele van de kunststoflijstjes (heb ze allemaal in m'n handen gehad bij 't (de)monteren. Bij de F10/F11 zijn de houten interieurlijsten superlicht (wegen voelbaar niet meer dan de kunststoflijsten) en zijn ze veel fragieler dan de plasticlijsten.

Nog wat andere elementen ook, die 'k initieel nog niet vermeldde:

  • Binnenbekleding van de deurvakken, b.v.: bij een E60/E61 LCI is dat in een zacht "poezeke" (fluweeltje oid), bij een F10/F11 is dat naakte plastic (met onderin een naad waar je van moet oppassen als je in je deurvakken grabbelt, kan onder je nagelrand snijden). Het verschil in detail / afwerking / zorgzame productontwikkeling / kwaliteit valt toch op door zo'n dingen. (En dus in het voordeel van de LCI E60/E61.)
  • De manier waarop de kofferpanelen (de "dekseltjes" in de zijkant van de kofferbekleding, die b.v. het vak met de elektronica afsluiten) bevestigd zijn, is bij de LCI E61 duidelijk steviger en met meer zorg ontworpen en uitgevoerd. Bij de F11 is er gewoon een statisch handgreepje waarmee je het paneel lostrekt, en het paneel scharniert onderaan niet vast in een rail oid, maar steunt gewoont in een gootje;  dat was bij de E60/E61 wel even anders, met een "klikgreep" voor ontsluiting (zoals een handschoenkastje) en een veel beter scharniersysteem, waardoor die dingen bij 't open doen mooi bleven waar ze hoorden, terwijl het bij mijn LCI F11 bijna iedere keer uit z'n houder schiet.
  • Kofferbodem van de touring. Je moet eens de stevigheid van uitvoering van die van een E61 met die van een F11 vergelijken. Onder het gewicht van 2 zakken van 40 kg zand of plaaster buigt het kofferbodempaneel van mijn F11 door (met kraakjes) terwijl dat van mijn E61 onder meerdere honderden kilo's stabiel bleef (heb nog vaak tientallen zakken van 25 kg bouwmateriaal versleept met m'n vorige, en de voorbije dagen 2 keer 8 zakken van 15 kg speelzand versleept met m'n huidige auto, dus dat is iets dat zeer recentelijk opviel.)
  • ...

Er zijn echt veel (meerdere tientallen) voorbeelden. BMW heeft bij de LCI E60/E61 zeer duidelijk willen bijsturen (ten opzichte van de terecht bekritiseerde pre-facelift) en het resultaat daarvan is, op veel vlakken, minstens even kwalitatief of zelfs beter/kwalitatiever uitgevoerd dan bij z'n opvolger.

Ik vind bijlange niet zo veel voorbeelden in de omgekeerde richting, waar 't bij de F10/F11 duidelijk beter is dan bij de LCI E60/E61.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs wanneer je E60/61 vergelijkt met een E65 dan vond ik het verschil opmerkelijk. Oké de 7 is een klasse hoger maar wel dezelfde generatie en die voelde interieurmatig tien keer beter aan. Dat verschil tussen 5 en 7 is veel kleiner geworden in de volgende generatie, terwijl het verschil tussen 3 en 5 op dat moment wel groter is geworden. Naar mijn gevoel zat de E9X destijds dichter tegen de E6X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay - fine by me, we mogen van mening verschillen.

Ik denk dat ik wel naar andere zaken kijk dan jij, echt veel meer naar de product- of kunststofkwaliteit, niet zozeer naar de totale indruk. Want inderdaad: op eerste oogopslag, zelfs nu nog altijd, oogt het interieur van mijn huidige 'edeler'. Vooral de vormgeving heeft daar veel mee te maken.

Maar daarover had ik het dus niet.

Ik had het echt over de R&D, over de bouwkwaliteit (hoe klikt iets ineen, hoe werkt iets zoals die koffervakpanelen, enz.), over de materiaalkwaliteit (b.v. van die voetmatten of hemelbekleding), hoe is iets gebouwd (zoals de houten interieurlijsten), enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, brjefs zei:

Zelfs wanneer je E60/61 vergelijkt met een E65 dan vond ik het verschil opmerkelijk. Oké de 7 is een klasse hoger maar wel dezelfde generatie en die voelde interieurmatig tien keer beter aan. Dat verschil tussen 5 en 7 is veel kleiner geworden in de volgende generatie, terwijl het verschil tussen 3 en 5 op dat moment wel groter is geworden. Naar mijn gevoel zat de E9X destijds dichter tegen de E6X

De '7 van vorige generatie was, zowel qua vormgeving als qua gebruikte materialen, eigenlijk meer segment '5 dan segment S-klasse. Volledig akkoord.

Van de '7 daarvoor (de E65) hebben we er 2 gehad en daar moet ik toch andere conclusies trekken. Ja, het voelde heel solide aan, héél die auto. (En die reed ook verrassend aangenaam en véél levendiger dan de looks deden vermoeden, toch als je alle optionele ophangingsdingen had.)  Maar veel materialen in het interieur waren dat segment onwaardig en die auto had veel kwaliteitsgebreken die na enkele jaren gebruik naar boven kwamen. Die grijze softlak doorheen 't interieur die véél te gevoelig was, b.v. Te veel onderdelen in faux-leder (skai of whatever) die veel te snel afbladderden. Rammels. Bij de vleet stuk gaande electromotoren (tot 3 keer toe, comfortzetel), veel elektrische problemen, ... Absoluut geen bullit proof ketel, die E65.
Maar akkoord, die E65 is ne moeilijke om mee te vergelijken, imo. Want de algemene 'feel' van een nieuwe (of niet 'goed gebruikte') E65 binnenin was wel bijzonder solide. Voelde bijna als een 'tank', somewhat. (Verschil met, zeker een pre-LCI, E60 was enorm.) 

 

Ik denk dat ik algemeen wel snap wat jij bedoelt. 'Anmutung' gelijk ze in 't Duits zeggen. Vaak (verkeerdelijk) voor "interieurkwaliteit" gezien, maar dat is iets helemaal anders. Ik volg jouw stelling/standpunt als je 't over de algemenere indruk hebt (waarbij styling, moderne uitstraling, enz. ook sterk in meespelen). Maar ab-so-luut niet als 't over effectieve (detail)kwaliteit van bouwen, ineen zetten, materialen e.d. gaat.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, brjefs zei:

Wel, zelfs wanneer ik vergelijk met andere F1X dan deel ik je mening niet. Ik vond de E6X binnenin echt maar niks...

Ik ook, me baserende op 3 pre-LCI E60 en 1 LCI (2007) E60. En op de E61 van Wannes en Lefty die 'k in die tijd ook leerde kennen door mee te rijden. Dat was echt niet best. Styling alleen al.

Tot ik mijn eigenste LCI (2009) E61 had en daar 5 jaar mee geleefd heb. Zeker nu in contrast met wat ik nu heb. Als ge vaak uw interieur detailt, dan vallen al die verschillende punten echt wel (keer op keer opnieuw) op. En ik vind dat niet uit, hé. :D Heb er geen belang bij om dat te gaan poneren. Probeer gewoon m'n bevindingen (toegegeven: misschien ben ik (veel te?) gedetailleerd in m'n vaststellingen, véél meer dan de doorsnee) neer te poten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gTa zei:

Ik ook, me baserende op 3 pre-LCI E60 en 1 LCI (2007) E60. En op de E61 van Wannes en Lefty die 'k in die tijd ook leerde kennen door mee te rijden. Dat was echt niet best. Styling alleen al.

Tot ik mijn eigenste LCI (2009) E61 had en daar 5 jaar mee geleefd heb. Zeker nu in contrast met wat ik nu heb. Als ge vaak uw interieur detailt, dan vallen al die verschillende punten echt wel (keer op keer opnieuw) op. En ik vind dat niet uit, hé. :D Heb er geen belang bij om dat te gaan poneren. Probeer gewoon m'n bevindingen (toegegeven: misschien ben ik (veel te?) gedetailleerd in m'n vaststellingen, véél meer dan de doorsnee) neer te poten.

Ik denk dat het daar inderdaad in zal zitten. Ik ben geen poetser en ga er dus niet met m’n neus op zitten. Voor mij draait het meer om hoe het overkomt dan hoe het in elkaar zit. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, brjefs zei:

Ik denk dat het daar inderdaad in zal zitten. Ik ben geen poetser en ga er dus niet met m’n neus op zitten. Voor mij draait het meer om hoe het overkomt dan hoe het in elkaar zit. :) 

Yep, vermoedde ook in die richting. Als ik 't zo bekijk, ga ik wel 200% met je akkoord.

Ik keek ook verder (dat moét niet, ik kan me daar helaas niet van weerhouden) en dan wordt 't dus wel héél anders. Misschien TL;DR maar heb een aantal voorbeelden gegeven (niet gelogen, waarom zou ik ook) die dat heel mooi onderbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wat foto's aan 't zoeken voor Davy en ik kom enkele geinige dingen uit de oude doos tegen.

"Eventjes gaan raggen met m'n 320d"

DSC00127.thumb.JPG.109076aad5cf72e69dcea14e9afd47dc.JPG

Als het niet helemaal duidelijk is, andere belichting:

DSC00130.thumb.JPG.a07bcfeadcc0d71cc1348cee13bcd0e9.JPG

 

:lolz: 

 

(Die E46 320d-remmen waren echt zwaar onderbemeten voor een zeer sportieve rijstijl.
Was bij m'n E81 120d wel even anders, die hielden 't verrassend goed uit on track, zelfs.)

 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahah, zo vet, was dat vergeten! Ooit getwijfeld om 19" Racing Dynamics te kopen voor m'n E46 320d touring. :D  Niet gedaan toen (prijs was zeeer stevig). Maar toch vet, als ik dat zo zie. :inlove: 

 

IMG_1637.JPG

IMG_1638.JPG

IMG_1642.JPG

IMG_1643.JPG

IMG_1644.JPG

IMG_1645.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz: 

E60 530d, kort na lancering

"Woooohoooow, ene met nen uitlaat met rechte pijpen!!!"

154_5432.thumb.JPG.f4b2055a808b6c4bee0a4e86486b69b6.JPG

154_5431.thumb.JPG.6ab902ff1c08c0411decf5fbcd18dd05.JPG

...

Ah ja, euh, nee toch ni

154_5434.thumb.JPG.4000a721dbdb88eb93036e72299ca0bb.JPG

154_5433.thumb.JPG.7cc77facdbf2ffb80a4906502c234d78.JPG

:lolz: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid