Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Geven ze een 740e gratis bij een doos cornflakes ofzo? Hoeveel keer ik dat model niet tegen kom in de week en quasi allemaal met M-pack, zwart of donkergrijs. De nieuwe A8 zie je zo goed als nooit en een S-klasse kom je ook niet te vaak tegen.
Zou zelf durven stellen dat ik vaker een 7 zie dan een 5 berline.
Fiscaal interessante wagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ir_fuel, @dragonfly vinden jullie carplay de moeite in jullie bmw?

ik overweeg de MMi box van bimmertech te kopen. Dit is een nabouwkit, die eugenlijk weinig nadelen heeft. Grootste nadeel is dat je niet van song kunt wisselen met je stuur en dat je een kabel moet insteken.

de hamvraag: is het 460 eur waard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rabbit said:

@ir_fuel, @dragonfly vinden jullie carplay de moeite in jullie bmw?

Ja. Vooral voor het gebruik van Waze dan (en een werkende Spotify ...).

Momenteel heb ik het niet meer, aangezien ze de software hebben ge-update bij het laatste onderhoud, maar ik ga dat wel terug laten (gratis) activeren.

Dragonfly zal dat wel niet hebben, als notoire Android gebruiker :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja. Vooral voor het gebruik van Waze dan (en een werkende Spotify ...).

Momenteel heb ik het niet meer, aangezien ze de software hebben ge-update bij het laatste onderhoud, maar ik ga dat wel terug laten (gratis) activeren.

Dragonfly zal dat wel niet hebben, als notoire Android gebruiker :D 

Same here. Ik ga zaterdag met 2 maten. Zou nu ook fullscreen beschikbaar zijn dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

@ir_fuel, @dragonfly vinden jullie carplay de moeite in jullie bmw?

ik overweeg de MMi box van bimmertech te kopen. Dit is een nabouwkit, die eugenlijk weinig nadelen heeft. Grootste nadeel is dat je niet van song kunt wisselen met je stuur en dat je een kabel moet insteken.

de hamvraag: is het 460 eur waard?

Ik heb het niet en mis het ook niet, als ik muziek wil afspelen gaat dat via bluetooth.

op de M4 had ik die optie wel maar die app was brol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ir_fuel said:

De prijzen van sommige hifi opties al eens gezien? :D 

We hebben het hier niet over een versterker of andere/meer speakers. Het gaat over een uitbreidingsmodule.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een auto, super knap op z'n stock velgen. :inlove: Had je daar ook een ander uitlaatsierstuk (Skytune ofzo) op? Die Auto5 antenne trok wel op niks, heb deze ook nog gehad op mijn MINI, echt brol, Peugeot-exemplaar ware beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat antenneke was perfect, had ik geen last van. Geen ander uitlaatsierstuk, neen, daar zat zo'n fake geborsteld alu ding op, ovale enkele pijp.

Stond mooi omdat 'ie lager lag en een spacerke had steken (bij de stock velgen). :D 

Ik vond hem op zijn circuitsloffen ook echt berevet staan. :inlove:  En hoeveel beter dat reed op die ultralichte wielen, vergeleken met de zware 18"...

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Alexx zei:

Mis je het circuitrijden niet? Je was daar toch best fanatiek mee bezig? Geen nood aan nieuw speelgoed? :D

Ja, soms wel.

Wat ik niet mis zijn de gevolgen van m'n ontembare prestatie-drang. Ik kan niet aan 80% iets doen, dat moet altijd 100%, liefst 105%. Dus op mijn limiet rijden, niet afgeven, me constant willen verbeteren, enz. Dat kost geld (in many ways).

Reden waarom ik het niet (meer) doe: budget. Simpel. (M'n "carrièrewending" betekende bijna een halvering van m'n inkomen.) Mocht ik een groter speelbudget hebben, ik zat weer / nog altijd on track. 't Is té beestig.

Omwille van dezelfde reden (budget) rijd ik moto. Is ook wel een pak intensiever en véél meer betrokken dan met auto rijden, dus 't is niet de enige reden (mocht ik plots een zak geld vinden, ik zou terug 4-wiel-spelen ook en on track rijden, maar b.v. het motorrijden zeker niet opgeven, want de kicks & involvement & rewards die je uit motorrijden haalt, zijn moeilijk met auto te benaderen). Ben met moto 1 keer op circuit geweest en ik voelde meteen weer m'n eigenste karaktertrekken opkomen (zoals hierboven beschreven). Met moto is dat een extra risico, want als je je eens mispakt draag je lichamelijke gevolgen; met de auto is de kans daartoe veel kleiner.

Ik merk wel dat ik met ouder worden & door vader te worden, toch anders denk. Risico's motorrijden zie ik nu anders (realistischer, bedreigender ook). Ik rijd ook anders met de auto dan vroeger (maar het verkeer, de dashcams, enz. helpen op dat vlak ook niet).

Met een afdoende budget zou ik vermoedelijk voor een Z3 M roadster gaan, die 'k liefst zo OEM mogelijk zou houden (als future classic). Misschien wel eens on track nemen, maar zou dat willen beperken. (Heb ervaren hoe sletig hardcore tracken is met een gewone auto, zelfs met aanpassingen.)  Of een E46 M3 cabrio. Zoiets. Met een groter budget zou een Boxster Spyder zoals ir_fuel de zijne waarschijnlijk zijn wat ik in huis zou halen.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zou ik op café best wel eens willen over lullen. 

Imo kan je met beperkte budgetten een ijzeren wil, wel racen. Je moet dan wel dan je 105% nog wat optrekken :)

Ik ken toch redelijk wat racers die voor zo goed als geen of geen geld kunnen racen. Mijn funcup avontuur wordt ook volledig extern gefinancieerd. 

En die mannen met de C1: dat zijn ook geen enorme budgetten he...... 

Nee nee ik vind "geen geld" de beste "uitvlucht" om niet te racen. Als je dat ECHT wil, kan het wel, maar de inzet en doorzetting gaat ook vrij extreem zijn, net zoals dat van een triatleet gevraagd wordt, of een goed wielrenner. 

Het leven is meer dan racen, en dat budgetvriendelijk of budgetneutraal doen kost je enorm veel inspanningen: daar ga ik mee akkoord.

Dat je die niet wil opbrengen snap ik ook 100%. Zonder een financieel sterke basis was ik ook nooit begonnen met circuit. Maar ik weet wel heel zeker dat het kan. Ten koste van.......... maar het kan.

Het gaat eerder over prioriteiten. 

Sowieso boeiende discussie :D (en een lange).

Datzelfde is ook van tel als je een bedrijf hebt he, ik heb concurrenten failliet zien gaan, ben zelf al 100 keer als vogel voor de kat beschouwd....... maar als ik zie welk traject we hebben afgelegd of afleggen.............. waarom lukt het bij de ene wel en de andere niet. En dan ben ik maar een klein garnaaltje, ik speel niet in de divisie kreeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt het over racen, hij heeft het over trackdays.

En raar maar waar, op een bepaalde manier is racen goedkoper dan trackdays.

Neem nu die C1's. Dat is de max als racewagen, omdat je met 20+ met dezelfde kist op circuit zit, met daartussen nog trager en sneller verkeer. Je moet echt goed weten wat je doet of je verliest direct tijd/snelheid, leren door het verkeer rijden zonder risico's en tijdverlies etc etc etc.

Pak nu da bakske mee op een droge trackday en als pure tracktoy valt dat toch wel tegen. Geen stuurgevoel, geen remgevoel, geen vermogen, ... Het zou nooit in mij opkomen om zo een C1 te bouwen als "track toy".

Maar qua budget is zo goedkoop racen tov tracken met een duurdere auto (pak nu die BMW 1 van gTa) psychologisch veel moeilijker. Bij een track toy komen de kosten in stukken en brokken. Zo rijd je in het begin vrij goedkoop, tot alles begint te verslijten en je hier en daar dingen moet vervangen, van banden/remmen tot ophangingsonderdelen etc etc. Dat zijn dan kleinere en grotere facturen, gespreid in de tijd. Je "ziet" dat dus minder. Ga je racen is 't direct van "ok man, dat kost u X euro per koers-uur", en dan denk je direct "amai, dat is een dure bezigheid", terwijl je op termijn aan je auto waarschijnlijk meer aan het uitgeven bent als je blijft tracken ermee.

Om concreet te zijn: met 3 man een koers van 8 uur rijden op de C1, als particulier, dat kost je bijna 1500 euro de man.  "Amai dat is veel geld voor zo een zeepkist", maar dan wel na 3 trackdays 1200 euro aan een setje banden gaan uitgeven op hun eigen kar (en dan hebben we het over al de rest nog niet dat mee verslijt/afschrijft) + 400 euro inschrijving per trackday leggen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik zou willen racen, niet met een passend budget iig. 

Passend kan een paar duizend euro zijn voor een deelzitje in de C1-cup bv, ja. Maar voor die ene keer, dan... Nah. 

Met track rijden bedoelde ik trackdays, liefst met 1 en dezelfde (eigen) auto heen, tracken en terug. 

Ik contesteer niks wat je schrijft, evenwel. Geloof oprecht dat eea mogelijk is met klein budget. Maar da's niet mijn grootste wens, eigenlijk.

Denk ik. :DAls er morgen een camionetje van Loomis omkantelt in mijn voortuin en openvalt en ze hoeven de spillage niet terug, dan leg ik me uiteraard toe op karting, 1 of enkele merkencups, bijscholing en veeel race-km proberen malen.

 

Edit: fuel z'n post kwam er nog tussen. Ook daarin contesteer ik niks. Jullie standpunt lijkt me op voldoende ervaring te berusten, dus ik geloof jullie volledig. 

Alleen: dat racen an sich, hoe leuk ook, hoeft niet per se voor mij. Heb het gedaan met 't windsurfen, eventjes op vrij hoog niveau zelfs (paar internationale wedstrijden, ook WK scholenkampioenschap enz) en alhoewel wel dat zeer leuk was, is het ook bijzonder intens qua focus, tijd, jawel geld en helaas ook qua kielzogeffect (nl ik word meegezogen in de evolutie die men normaliter aflegt en je past je ambities daar aan aan).  Ik had bv meer fun tijdens het gewoon m'n ding doen, ook op racemateriaal, speciallekes doen zoals open sea crossings of extreme omstandigheden opzoeken en trotseren (8 Bft en meer, op het nieuws komen als poepgaai die toch het sop kiest terwijl de flikken de zee proberen af te sluiten wegens mega-storm). 

Ik zie mij makkelijker met een eigen auto af en toe eens tracken en daar realistisch in blijven, dan dat ik mezelf zou kunnen intomen bij 't racen (en de evolutie erin). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik spreek je ook niet tegen. Er is een groot verschil tussen racen en trackdays. En ik snap perfect de aantrekking van "je eigen auto" op dat vlak. Ik heb dat ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miljaar. ❤️

Kleur én velgen. :inlove: 

image.thumb.png.525f1505657c39ad69623553097b3af1.png

(zéér tuner-y, kan je zo mee aansluiten bij de Antwerp Expendables, maar niettemin: vinnet vet :D )

*kuch* @toere :D 

image.thumb.png.6a3d73d2272b16a037b0a63ade7c39d3.png

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Miljaar. ❤️

Kleur én velgen. :inlove: 

image.thumb.png.525f1505657c39ad69623553097b3af1.png

(zéér tuner-y, kan je zo mee aansluiten bij de Antwerp Expendables, maar niettemin: vinnet vet :D )

*kuch* @toere :D 

image.thumb.png.6a3d73d2272b16a037b0a63ade7c39d3.png

😍

 

Welk merk is dadde? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik de E60/61 nog steeds de lelijkste van alle 5-reeksen tot nu toe gemaakt vind, betrap ik mezelf er altijd terug op dat ik deze LCI Touring (van den Apotheker) bij het voorbijwandelen altijd eens gade sla. Chromeline, een lichte kleur en een knappe, stijlvolle niet-patserige velg. Meer moet dat niet zijn.

2f3154488144f95ec57e7d91a667dc3c.jpg


Een wereld van verschil met bvb een zwarte/donkere E60/61 met shadowline, die imo vaak een pak gedateerder oogt (al doen de velgen er ook veel toe).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid