Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Op 28/2/2020 om 21:28, gTa zei:

De 540i heeft de B58-motor en die laat zich eigenlijk erg gewillig tunen. Mocht het echt zwáár tegenvallen (wat ik niet geloof, gezien bovenstaande) zou ik daar nog wel wat poeier bij durven laten steken. Met zo'n gematigde "top end" tuningmap (op maat) kan je 2/3e van de powerband laten zoals stock en dan geleidelijk de power laten aanzwellen (zodat je echt in één rechte lijn richting piekvermogen evolueert) tot een gestegen maximumvermogen van een 390 à 400 pk (maximumkoppel blijft nagenoeg gelijk). Lijkt me perfect. Maar ik vermoed ook dat ik 't niet ga nodig vinden.

Die B58 is een hele leuke motor maar alles hangt af van het type auto waar ie in steekt denk ik...

 

Op 29/2/2020 om 15:37, RRD zei:

Smaken en kleuren.

Een 540i berline RWD is niet mijn auto, juist omdat je altijd in toeren moet jakkeren om vooruit te gaan. Ik vind juist de wolk van koppel in een 6 cilinder diesel een synoniem voor comfort.

Snap ik volledig.

Onlangs met een X3 M40i testgereden (ik las zeer veel lovende reviews over die kar) dus was heel benieuwd. 
Maar ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Rijdt niet slecht, heeft power genoeg, en verrassend comfy ondanks de 21" velgen... maar ik had toch geen wauw-gevoel.
Had constant het gevoel ik dat ik liever een M40d had gehad, net omwille van die duw en dat 'instant' koppel. 

Die B58 in een F20 vind ik dan weer geniaal... 
 

Op 29/2/2020 om 18:47, gTa zei:

Ik heb nu zo'n wolk en ik word daar nu niet meteen zo extreem blij van. Qua loopcultuur, sound en karakter is dat naar mijn gevoel toch een heel pak minder dan een zescilinder benzine. Het koppel is tof, yep. (En ik klaag niet of zeg niet dat dat een slechte motor is, integendeel.)

sound en karakter is bij een diesel quasi altijd inferieur dan een vergelijkbare benzine.

Loopcultuur... daar ben ik niet zo zeker van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/2/2020 om 22:40, ir_fuel zei:

Dat blok is de max in een straatauto. Ben daar echt super content van.

Amen en dat in zo'n koekendoos 😍

M4 was uiteraard nog een stapke hoger maar budget ook x2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/5/2020 at 8:57 AM, Maxime S said:

Die B58 is een hele leuke motor maar alles hangt af van het type auto waar ie in steekt denk ik...

 

Snap ik volledig.

Onlangs met een X3 M40i testgereden (ik las zeer veel lovende reviews over die kar) dus was heel benieuwd. 
Maar ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld. Rijdt niet slecht, heeft power genoeg, en verrassend comfy ondanks de 21" velgen... maar ik had toch geen wauw-gevoel.
Had constant het gevoel ik dat ik liever een M40d had gehad, net omwille van die duw en dat 'instant' koppel. 

Die B58 in een F20 vind ik dan weer geniaal... 
 

sound en karakter is bij een diesel quasi altijd inferieur dan een vergelijkbare benzine.

Loopcultuur... daar ben ik niet zo zeker van. 

Die benzine moet je in de toeren durven jagen. 

En de loopcultuur is toch wel een heel stuk zachter en fijner. Zo een diesel kan echt niet het raffinement van de benzine brengen. Ik merk dat nu vooral in de 7: met diesel is dat een grote 5 reeks. Goeie auto, niks speciaals. Op benzine voelt het aan als de uitzonderlijke wagen die hij moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, toere zei:

Iemand ervaring met de X2 20i met 192 PK? 

Ik heb wat ervaring met z’n spirituele voorganger, de BMW E9 CS, mooie en fijne auto’s!

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bt. zei:

Ik heb wat ervaring met z’n spirituele voorganger, de BMW E9 CS, mooie en fijne auto’s!

Toch had ik graag wat meer informatie gehad over de X2 met 2.0i motor😀

Deze vind ik zeer knap, zowel ex als interieur😍

FB_IMG_1583565670054.jpg

FB_IMG_1583565689393.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0306663EN/bmw-group-increases-profitability-and-ebit-again-in-fourth-quarter-–-targets-for-2019-achieved?language=en

 

 

On the product side, up to 50 per cent of traditional drivetrain variants will be eliminated from 2021 onwards in the transition to creating enhanced, intelligent vehicle architectures – in favour of additional electrified drivetrains. It is in this area that the full impact of these measures will come into effect, particularly in the years after 2022.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt niet slecht. Heel wat non-petrolhead'erige drivetrains hebben enkel maar voordeel aan een milde hybride hulp. Als het helpt om co² vlootuitstoot te drukken en zo toelaat dat er wel nog leukere drivetrains gemaakt kunnen blijven worden: ze hebben mijn zegen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, gTa said:

Klinkt niet slecht. Heel wat non-petrolhead'erige drivetrains hebben enkel maar voordeel aan een milde hybride hulp. Als het helpt om co² vlootuitstoot te drukken en zo toelaat dat er wel nog leukere drivetrains gemaakt kunnen blijven worden: ze hebben mijn zegen. :D 

Helemaal mee eens. Op zich kan hybridisering bepaalde modelllen ook leuker maken. Eén van de wagens waar dat bvb perfect lukte was Mercedes’ S450. Van een zes-in-lijn 3.0 zou je, ondanks turbo, niet verwachten dat hij zo een auto heel snel zou voorbewegen en met een heel “vol” gevoel.

De mildere hybridisering zorgt er echter voor dat hij even aangenaam en krachtig overkomt als de S560 (ding heeft wel “maar”, maar wel 700nm waarvan er 200Nm extra worden aangevoerd van bij de eerste wielomwentelingen). 

Gezien je nog steeds de zachtheid van een benzine hebt, de mooie klank van een zespitter én je hebt het goedkoopste model vast (voor één keer zijn de voordelen niet voorbehouden voor degene die zich het duurste model kan veroorloven), kan ik enkel aanmoedigen dat meer wagens zonleuker worden gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat in Belgie inschrijven, moet ook een nier kosten 😕

 

Op zich is die combinatie ook zonder zwarte dakhemel mooi. Ben er niet uit of ik een zarte dakhemel echt mooi vind of niet. Had dat bvb op de twee X5 die ik reed en je ziet er echt wel alle stof op. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, vince522 zei:

Heerlijke spec, los van de interieurhemel idd.

Al vind ik dat een '6 echt nappaleder mag hebben, overal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, gTa said:

Heerlijke spec, los van de interieurhemel idd.

Al vind ik dat een '6 echt nappaleder mag hebben, overal.

Dat had het interieur ook wel af gemaakt, de foto's van de adv zijn wel heel brak dus komt ook niet echt over qua kleuren binnenin

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, vince522 zei:

Dat had het interieur ook wel af gemaakt, de foto's van de adv zijn wel heel brak dus komt ook niet echt over qua kleuren binnenin

Gaat me niet om kleur maar om textuur zn haptiek. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Gaat me niet om kleur maar om textuur zn haptiek

Ik had een vermoeden, maar heb het toch snel even gegoogled:

 

A3F5919C-1C33-4D4E-A66E-043C506EC5A0.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, gTa said:

Gaat me niet om kleur maar om textuur zn haptiek. 

Niet zo lang geleden plaatsgenomen in een G30 met Luxury line en dus ook leder op bovenkant van dashboard en deuren, door de structuur vond ik dat ook niet echt wow, ook totaal geen meerwaarde in mijn ogen, met nappa ligt dat toch anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, vince522 zei:

Niet zo lang geleden plaatsgenomen in een G30 met Luxury line en dus ook leder op bovenkant van dashboard en deuren, door de structuur vond ik dat ook niet echt wow, ook totaal geen meerwaarde in mijn ogen, met nappa ligt dat toch anders.

Afaik is dat geen leder, zelfs, maar kunstleder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een '3 (en zelfs op een '5) vind ik dat wel nice. Sure, (echt) nappaleder is een pak beter/mooier, maar de sensatec upgrade brengt toch wel iets, visueel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid