Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

@Jan

Zou 6.5l olie inkunnen volgens de handleiding maar hoeveel liter bijkappen is onderstaande dan? Gaat over E92 325i.
Evenredig verdeeld of is het verschil tussen minimum en maximum maar 1l oid? :D 

https://i.imgur.com/VkV0jNq.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de meeste wagens is het verschil tussen min en max inderdaad een liter.

Wat ik doe, is gewoon een halve liter bijdoen, motor starten en terug meten. Zo zie je waar je uitkomt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stancke zei:

@Jan

Zou 6.5l olie inkunnen volgens de handleiding maar hoeveel liter bijkappen is onderstaande dan? Gaat over E92 325i.
Evenredig verdeeld of is het verschil tussen minimum en maximum maar 1l oid? :D 

https://i.imgur.com/VkV0jNq.jpg

Een half litertje zal meer dan voldoende zijn, tussen Min en Max zit idd ongeveer 1L. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/3/2020 om 22:15, Thibaut De Winter zei:

Cinematography & M4 CS 😍
 

 

Hij kwam duidelijk voor de 86 maar daar was al iemand anders mee weg. Toegegeven , dit klinkt goed.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/4/2020 om 19:57, Le Capri Mauve zei:

Hij kwam duidelijk voor de 86 maar daar was al iemand anders mee weg. Toegegeven , dit klinkt goed.

Geen straf natuurlijk zo'n M4 CS 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Thibaut De Winter zei:

Geen straf natuurlijk zo'n M4 CS 😆

Ik zou ermee kunnen leven :)Bovendien valt de 86 niet droog te driften.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa weet jij of E30's ooit OEM met witte of smoked knipperde geleverd werden? Volgens mij niet, maar volgens iemand anders (die een setje witte en smoked pinkers heeft liggen) wel 'omdat er een BMW embleem, keurmerk en stuknummer' opstaat, en dat erop staat dat het bij ZKW Austria gefabriceerd werd.

 

Lijkt me gewoon aftermarket? Weet niet of BMW dit achteraf ooit officieel verkocht heeft, maar ten tijde dat de E30 nog nieuw verkocht werd toch niet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ian zei:

@gTa weet jij of E30's ooit OEM met witte of smoked knipperde geleverd werden? Volgens mij niet, maar volgens iemand anders (die een setje witte en smoked pinkers heeft liggen) wel 'omdat er een BMW embleem, keurmerk en stuknummer' opstaat, en dat erop staat dat het bij ZKW Austria gefabriceerd werd.

 

Lijkt me gewoon aftermarket? Weet niet of BMW dit achteraf ooit officieel verkocht heeft, maar ten tijde dat de E30 nog nieuw verkocht werd toch niet?

 

 

Ik ken er de zak van, maar bijna 30j geleden had mijn lief haar pa een E30 325i met witte pinkers en bredere bumpers. Naar het schijnt was dat omdat het een amerikaans model was.

Nogmaals, ik ken er niks van he... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ian zei:

@gTa weet jij of E30's ooit OEM met witte of smoked knipperde geleverd werden? Volgens mij niet, maar volgens iemand anders (die een setje witte en smoked pinkers heeft liggen) wel 'omdat er een BMW embleem, keurmerk en stuknummer' opstaat, en dat erop staat dat het bij ZKW Austria gefabriceerd werd.

Lijkt me gewoon aftermarket? Weet niet of BMW dit achteraf ooit officieel verkocht heeft, maar ten tijde dat de E30 nog nieuw verkocht werd toch niet?

Smijt dat onderdeelnummer keer in realoem.com hé, ge gaat het direct weten. :D 

Volgens mijne fichenbak is dat nooit ofte nimmer af fabriek op auto's geleverd, ik durf evenwel te twijfelen of het niet ooit van BMW zelf uit als accessoire is geleverd. 'k Herinner 't me zeker niet levendig van wel, maar 't zou wel kunnen dat het ooit beschikbaar was, misschien zelfs post production life...

De ETK geeft 't iig niet weer:

image.png.8a60c089a0ff5413af7fc7d6c9bc3002.png

Ook niet voor E30 van andere markten (JPN, ZA, USA).

 

Ben hier onlangs per toeval voor 120 kg aan vergeten BMW-catalogi van begin tot eind jaren '90 tegengekomen, zaten een paar accessoirecatalogi tussen. Als ik de babykamer af heb ga 'k er eens in snuisteren om te zien of ik iets vind.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, toere zei:

Ik ken er de zak van, maar bijna 30j geleden had mijn lief haar pa een E30 325i met witte pinkers en bredere bumpers. Naar het schijnt was dat omdat het een amerikaans model was.

Nogmaals, ik ken er niks van he... 

USA pinkers zijn dezelfde als de rest van de wereld, ondanks de dikke bumpers. Sidemarkers waren ook 'amber'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid