Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, Bjorno zei:

Tja ze hebben het slim gespeeld. Simpele basic wagens, niets meer. Vroeger waren ze echt lelijk en zagen ze er echt goedkoop uit.  Nu kan ik niet meer zeggen dat ze echt lelijk zijn...sommige zelfs mooier als sommige BMW modellen....dam doet best zeer om dit te zeggen eigenlijk.

 

 

moeilijk een uitdaging, aangezien bmw voor sommige wagens Ssangyong als ontwerpvoorbeeld neemt

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bjorno zei:

Tja ze hebben het slim gespeeld. Simpele basic wagens, niets meer. Vroeger waren ze echt lelijk en zagen ze er echt goedkoop uit.  Nu kan ik niet meer zeggen dat ze echt lelijk zijn...sommige zelfs mooier als sommige BMW modellen....dam doet best zeer om dit te zeggen eigenlijk.

 

 

Ja, je hebt wel gelijk. De facelift en nieuwe designkenmerken zijn toch wel een mooie verbetering. Maar het blijven basic wagens, en men heeft dat nodig ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gewoon ik zei:

bepaalde streken in vlaanderen ook, rij maar eens rond in een buurt waar er veel arbeiders en lagere bediendes wonen. Je ziet er hopen staan dan.

Op scheepswerven zie ik het ook staan op de parking. De nieuwe audi, bmw, ... is van het bedrijf. De audi,bmw, mercedes, ... van 2a3 generaties terug, staan vaak op buitenlandse (oostblok) platen en de recente Dacia's zijn van de weinige belgen die er werken en in aanmerking voor bedrijfswagen komen.

 

Een Dacia is nog altijd een zeer betaalbare wagen. Sommigen  kunnen zo'n wagen direct betalen, sommigen moeten er een lening voor aan gaan, maar het is geen gigantisch bedrag. 
 

ik rijd zelf met een Audi Q3 van de firma van 58k. Als particulier zou ik het er niet aan kunnen geven. De tijden dat een Duitse wagen subliem was boven andere merken zijn toch al efkes voorbij tenzij je echt high-end gaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook waar, al merk je gelukkig wel nog een zeer duidelijk verschil tussen een Dacia en een Audi, de verschillen zijn kleiner en de basis Dacia is al heel wat anders dan de Lada's van in de jaren '80/'90. Vraag is of het verschil in kwaliteit in verhouding is met het verschil in prijs, maar dat is een discussie waar niemand gelijk in haalt, tenzij je besluit dat een auto nog steeds een brok emotie is ook. En wie geen emotie voelt voor een auto mag blij zijn dat de Wartburgs, Lada's en early Škoda's er niet meer zijn, en anders dan Škoda, Dacia voorlopig vooruit gaat maar de prijs niet al te gek verhoogt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo een Z4, hoe rijdt dat eigenlijk?

Mij lijkt dat meer de richting te gaan van een lompe GT in plaats van een sportwagen ala S2000, of ben ik mis?

  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je mond met water spoelen, jij lasteraar !

Hoe rijdt dat?  Het is geen hardcore-sportwagen, dat niet.  En dat heeft ook zijn voordelen:  ik heb er nu al een paar keer dik 800 km op een dag mee gereden, zonder dat ik er gebroken uit kruip.  Een S2000 zal nijdiger zijn, een MX-5 lichtvoetiger, een Boxter krachtiger.  Ik kan het niet zeggen, want ik pas in geen van de drie 😜.   Ga je met zijn tijdgenoten de TT of een SLK vergelijken, dan is de Z4 een heel scheut méér sportwagen dan die twee.

De 6 cylinder is een heel romige motor, die al vroeg oppikt, maar ook vlot doortrekt naar de rode zone.  192 pk (voor de 2.5i), is niet zot veel, maar de auto weegt maar een goeie 1200 kg.  De 3.0 si en de M (motor van de M3), mag je gerust naast (3.0 si) of boven (M) een Boxter uit dezelfde periode zetten.

Als je die bij zijn nekvel pakt, dan sleur je dat met veel plezier door de bochten, zet de achterkant zich gemakkelijk scheef.  6-in-lijn klinkt dan ook heerlijk.

Met Madamoose mee is het een rustige, romige cruisebak, op een Openroads-rit is het een leuk speleding.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

E34 & E39, beiden in break, zijn tijdloos voor mij.

Ik blijf dit knappe wagens vinden. 🥰

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/1/2024 om 15:12, Soul zei:

dat is nu de eerste keer dat ik een mat kleurtje wel kan smaken. 

Heel mooie uitvoering.  

Ik opperde dit weekend nog het idee om de Mercedes en de Z4 in te ruilen tegen een moderne Z4, maar ik stootte op verzet van moeder overste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/1/2024 om 15:12, Soul zei:

Gisteren eentje besteld, identieke uitvoering. Wel in automaat because verkoopbaarheid...

  • Vind ik leuk 4
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knappe uitvoering, maar wordt er nog steeds niet warm van. Kan niet wennen aan die achterkant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto uit de oude doos. Moeders Z'je. Ik heb er toen als 18-jarige meer plezier aan gehad dan zij zelf denk ik :D

Qvq5bKm.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, -Fred- zei:

Heel knappe uitvoering, maar wordt er nog steeds niet warm van. Kan niet wennen aan die achterkant

Grappig, ik heb hetzelfde met de voorkant😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, -Fred- zei:

Foto uit de oude doos. Moeders Z'je. Ik heb er toen als 18-jarige meer plezier aan gehad dan zij zelf denk ik :D

Qvq5bKm.jpg

Mooi met die rode zetels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

dat is nu de eerste keer dat ik een mat kleurtje wel kan smaken. 

Heel mooie uitvoering.  

Ik opperde dit weekend nog het idee om de Mercedes en de Z4 in te ruilen tegen een moderne Z4, maar ik stootte op verzet van moeder overste.

Awel ja ik ben ook niet voor Mat maar deze combo is idd wel mooi. Al zou ik het nog steeds niet kopen een matte wagen, niets dan nadelen aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Bjorno zei:

Awel ja ik ben ook niet voor Mat maar deze combo is idd wel mooi. Al zou ik het nog steeds niet kopen een matte wagen, niets dan nadelen aan. 

Dan had je m’n matte XM label red met hoogglans zwarte accenten moeten zien!

 

1 uur terug, Tommie zei:

Gisteren eentje besteld, identieke uitvoering. Wel in automaat because verkoopbaarheid...

Ik zou gelijk de manuele durven nemen wegens unieker en daardoor sneller verkoopbaar 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/1/2024 om 15:12, Soul zei:

Okay, de Z4 kenden we al, toch benieuwd naar reviews van de manuele bak.

En hier, opnieuw: ik snap niet wat zo veel mensen (alhoewel, dat valt wel mee denk ik) tegen die rode remklauwen hebben. Ik vind de blauwe die BMW "altijd" levert persoonlijk meestal minder mooi en vooral: minder goed passen met veel kleuren. Met deze buitenkleur b.v. passen die rode toch duidelijk beter dan die felblauw metallic exemplaren?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tommie zei:

Gisteren eentje besteld, identieke uitvoering. Wel in automaat because verkoopbaarheid...

Algemeen kan ik je snappen, maar voor mij specifiek:

9 minuten geleden, Asserti zei:

Ik zou gelijk de manuele durven nemen wegens unieker en daardoor sneller verkoopbaar 

Voor mij zou 't ook deze uitvoering mogen zijn (al heb ik liever een glanzende lak dan matte), maar 't zou wel een manuele moeten zijn.

Mogelijks ook nog een tik liever met rood interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat Frozen Deep Green eigenlijk hetzelfde als San Remo Green, maar dan met matte laklaag?
Configurator is daarvoor niet echt betrouwbaar, maar het lijkt me dat San Remo lichter is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het moeilijk met frozen kleuren te vergelijken met gewone kleuren. Sanremo verandert nogal van tint afhankelijk van lichtinval en kijkhoek. Matte kleuren doen dat niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Asserti zei:

Ik zou gelijk de manuele durven nemen wegens unieker en daardoor sneller verkoopbaar 

Ik ken niet veel van inkoop in een BMW-garage, maar dat zegt m'n buikgevoel dan ook.😃
De manuele bak is daarbij hetgeen waar nu zo hard de aandacht op gevestigd wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid