Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
1 uur terug, Soul zei:

m1mxi1qat3c5_std1024.jpg

6 maart 1984 de Algemene Verkeersdienst Rijkspolitie te Driebergen met een twintigtal BMW's 323i

Schuifdakje dabei om staand op de passagierszetel doorheen het dak te kunnen verkeer regelen, en zo. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Schuifdakje dabei om staand op de passagierszetel doorheen het dak te kunnen verkeer regelen, en zo. :D

Of gevangenisdirecteurs in te vervoeren :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

image
image
image
image
image
image
image
image

What a difference 50 years makes juxtaposition of BMW 2002 Turbo, 1973 and BMW Vision Neue Klasse, 2023. Fifty years ago at the IAA in Frankfurt the E20 turbocharged version of the 02 series was revealed. It was one of the world’s first series production turbocharged cars. This year at the IAA Munich BMW have shown their prototype for the next generation of electric vehicles at the core of the brand

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

03-BMW-Glass-3000-V8-Fastback_frua.jpg.j

1967 BMW Glas 3000 V8

Gebaseerd op de Glas 3000 V8, was deze fastback coupévorm van Frua duidelijk populair bij het management van BMW, want hij verscheen op de autosalons van Frankfurt en Parijs in 1967, opnieuw in Genève in 1968 en vervolgens in Barcelona in 1969.

Hoe goed de 158 pk sterke coupé ook werd ontvangen, hij ging niet in productie, omdat BMW besloot zich te concentreren op zijn 3.0 CS coupé.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op fb krijg ik regelmatig reclame van BMW ivm hun abonnementen.  Ik zag al adaptieve cc voorbijkomen. Maar nu kreeg ik dit...

Screenshot_20230927_140821_SamsungInternet.thumb.jpg.77dca725aaa7905db0a5a50ed55114f8.jpg

Voor 20€/maand krijg je een sportophanging? Zit er dus ook al standaard op, maar activeerbaar? 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

04-Bayer-K67_bayer.jpg.jpg?itok=XFWwbBx_

1967 Bayer K67

BMW werkte samen met kunststofvernieuwer Covestro, die destijds deel uitmaakte van de Bayer-bedrijvengroep, om de K67 te creëren.

Ontworpen door Hans Gugelot, was het een pionier op het gebied van carrosseriepanelen van polyurethaan die het corrosievrij maakten en gemakkelijker te repareren waren bij kleine stoten.

Terwijl de K67 ook andere innovaties had, zoals richtingaanwijzers die in de buitenspiegels waren geïntegreerd, beschikte de auto over conventionele mechanische onderdelen van een CS uit 2000.

De K67 woog echter dankzij zijn kunststof carrosserie slechts 850 kg en had een topsnelheid van 180 km/u.

Er werden in totaal vijf prototypes gebouwd en tentoongesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gewoon ik zei:

Er staat een foutje in je tekst. Lijkt mij straf dat ze een auto van 1967 zouden baseren op een auto van 2000.

Dat moet vermoedelijk gewoon ‘2000CS’ zijn.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/27/2023 at 2:12 PM, tuscani said:

Op fb krijg ik regelmatig reclame van BMW ivm hun abonnementen.  Ik zag al adaptieve cc voorbijkomen. Maar nu kreeg ik dit...

Screenshot_20230927_140821_SamsungInternet.thumb.jpg.77dca725aaa7905db0a5a50ed55114f8.jpg

Voor 20€/maand krijg je een sportophanging? Zit er dus ook al standaard op, maar activeerbaar? 🤭

https://www.bmw.be/nl/shop/ls/cp/connected-drive

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eén van de grootste miskleunen ever, van BMW, als je 't mij vraagt. Zowel qua design, qua emoties, qua rijden, qua luxe vibes binnenin, etc.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Eén van de grootste miskleunen ever, van BMW, als je 't mij vraagt. Zowel qua design, qua emoties, qua rijden, qua luxe vibes binnenin, etc.

Pas op, dat stokje wordt snel overgenomen als je ziet wat er recent allemaal uitgebraakt wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, bt. zei:

Pas op, dat stokje wordt snel overgenomen als je ziet wat er recent allemaal uitgebraakt wordt!

Agreed, maar die mogen we nog niet meerekenen wegens nog onder het "hang er een plaat op / moet je in 't echt zien"-embargo.

  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua design vond ik het wel spectaculair.

Maar het was/is enerzijds geen pure sportwagen en anderzijds ook geen praktische auto.  Ik herinner me nog altijd mijn gekookte boodschappen in de koffer😀.

Een 911 was/is op alle vlakken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid