Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

04-Bayer-K67_bayer.jpg.jpg?itok=XFWwbBx_


BMW werkte samen met kunststofvernieuwer Covestro, die destijds deel uitmaakte van de Bayer-bedrijvengroep, om de K67 te creëren.

Carrosseriepanelen van polyurethaan, corrosievrij en gemakkelijker te repareren bij kleine stoten.

Terwijl de K67 ook andere innovaties had, zoals richtingaanwijzers die in de buitenspiegels waren geïntegreerd, beschikte de auto over vele onderdelen van een CS uit 2000.

De K67 woog dankzij zijn kunststof carrosserie slechts 850 kg en had een topsnelheid van 180 km/u.

Er werden in totaal vijf prototypes gebouwd en tentoongesteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2023 om 12:17, -Fred- zei:

Ik kreeg onlangs de melding dat mijn BMW ConnectedDrive services komen te vervallen. Het was toch even verschieten hoeveel bundels er ondertussen bestaan 😲.

Als ik het goed begrijp kan ik straks mijn spotify niet meer gebruiken in de auto? Als dat het geval is vind ik dat toch een vrij grote ripoff...

Dat is voor mij een rede om geen BMW meer te kopen zolang ze niet stoppen met al hun abonnementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, D Squaloid zei:

Dat is voor mij een rede om geen BMW meer te kopen zolang ze niet stoppen met al hun abonnementen.

Dit is nog maar het begin, hou je maar vast...

😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D Squaloid zei:

Dat is voor mij een rede om geen BMW meer te kopen zolang ze niet stoppen met al hun abonnementen.

Moet je ook geen Mercedes of VAG-product meer kopen   Zelfs op de Skoda, die net 2 jaar was geworden, moest ik bijleggen om de app effectief te kunnen gebruiken en om RTTI te hebben (en de kaart was verouderd, waarbij updates ook niet gratis waren, natuurlijk.  Door de verouderde, interne, kaart, werkte Waze via Carplay ook niet meer optimaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, D Squaloid zei:

Dat is voor mij een rede om geen BMW meer te kopen zolang ze niet stoppen met al hun abonnementen.

Ik vrees dat je niet veel wagens meer zal moeten kopen, dit bestaat al jaren bij ieder merk dus niets nieuws.

Wat er wel extra is gekomen zijn "voorbereidingsopties" die je dan kan aanschaffen bv. stuurwielverwarming & zetelverwarming. 
Is ook maar een storm in een glas water want neem je het als optie af-fabriek, dan heb je er ook gewoon voor betaald. Is voor sommige fleetrijders zelf handig, al hun budget in de wagen steken en achteraf zelf nog bepaalde opties kunnen aanschaffen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat upgraden is op mijn auto is zelfs maar beperkt tot de grootlichtassistent enerzijds (eenmalig bij te betalen), en anderzijds de meldingen voor flitspalen (abonnementsformule).  

Na X jaar zal daar wel eea van wegvallen (RTTI, en wat app-functionaliteiten), maar dan zien we wel of we dat op dat moment zullen missen.  Op onze Mercedes heb ik dat alvast  niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de berichten, het daagde me dat ik nog enkele dagen tijd had om een map update te doen. Is aan 't downloaden as we speak. :D   

 

image.png.1196699a13b39d19cff5c3ad4c42e261.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2023 om 13:17, -Fred- zei:

Ik kreeg onlangs de melding dat mijn BMW ConnectedDrive services komen te vervallen. Het was toch even verschieten hoeveel bundels er ondertussen bestaan 😲.

Als ik het goed begrijp kan ik straks mijn spotify niet meer gebruiken in de auto? Als dat het geval is vind ik dat toch een vrij grote ripoff...

Ik had het dus weldegelijk juist gedacht… om koppig terug te doen heb ik Apple CarPlay opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat het ondertussen al verbeterd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2023 om 09:26, gTa zei:

Merci voor de berichten, het daagde me dat ik nog enkele dagen tijd had om een map update te doen. Is aan 't downloaden as we speak. :D   

 

image.png.1196699a13b39d19cff5c3ad4c42e261.png

:ninja:

Kaartmateriaal gedownload voor de '1, voor de '6 heb ik geen zo'n abo'tje lopen.
Maar 't is hetzelfde systeem én na download op USB-stick kreeg ik geen "sleutel" (code) die je moet invoeren.

Dus vandaag de USB-stick even in de '6 geplugd en ... whattayaknow, it installed!

Achteraf gezien dat ik wel versie 2023/02 over versie 2023/02 heb geïnstalleerd. :fp:
BUT HEY I DIDS IT, I CRACKSED IT !!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/15/2023 at 1:17 PM, -Fred- said:

Als ik het goed begrijp kan ik straks mijn spotify niet meer gebruiken in de auto? Als dat het geval is vind ik dat toch een vrij grote ripoff...

Enkel je Spotify die werkt via de data verbinding van BMW. Je eigen Spotify zal nog wel werken via Carplay/Android Auto (als je dat hebt).

Ergens ook niet onlogisch, want BMW gaat niet blijven betalen voor alle auto's die ze ooit verkocht hebben met een dataverbinding in. Dat is een lopende kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Achteraf gezien dat ik wel versie 2023/02 over versie 2023/02 heb geïnstalleerd. :fp:
BUT HEY I DIDS IT, I CRACKSED IT !!

Misschien werkt dat enkel omdat je 2023/02 over 2023/02 hebt gedaan :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Misschien werkt dat enkel omdat je 2023/02 over 2023/02 hebt gedaan :D 

SSSJT DON'T SPOIL MY VICTORY ENDORPHINS!!!

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image
image
image
image

BMW 1500 Coupé

BMW 1500 Coupé, 1965, van Michelotti. Na het succes van de BMW “Neue Klasse” die in 1963 werd uitgebracht, stelde Giovanni Michelotti deze 2-deurs coupé voor op basis van de 4-deurs sedan. Er werden verschillende prototypes gebouwd, maar BMW besloot toch niet verder te gaan met de Coupé.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

image
image
image
image
image

BMW Z13 Concept 1993.

Een prototype met de motor achterin, drie zitplaatsen en centrale rijpositie. Er werd gebruik gemaakt van een 1,1-liter viercilindermotor afkomstig van een K1100-motorfiets en een CVT-transmissie die de achterwielen aandreef. Ontworpen door Robert Powell, debuteerde hij op de Autosalon van Genève.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is er iemand die weet wat de levertermijn van een i4 eDrive40 momenteel is? Mijn vrouw haar 530e moet tegen begin oktober vervangen worden dus ik zou graag weten wanneer er besteld moe(s)t worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Balleke zei:

Is er iemand die weet wat de levertermijn van een i4 eDrive40 momenteel is? Mijn vrouw haar 530e moet tegen begin oktober vervangen worden dus ik zou graag weten wanneer er besteld moe(s)t worden

Een BMW filiaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Redfive zei:

Een BMW filiaal?

Als ik het vanavond op een forum kan weten moet ik morgen niet bellen naar een filiaal 🤷🏻‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid