Ga naar inhoud

BMW Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is het zo dringend? :D 

Mijn vrouw kwam vandaag af dat ze morgen een gesprek heeft met HR en het graag had geweten, wat doe je dan als man... hopen dat er iemand antwoord kan geven op AM 😛. 2 Maand geleden had ze al gevraagd om een offerte te laten maken en levertermijn te vragen.. Ik had dan gemaild naar Dejonckheere (24/11), de dame van de receptie had mij gebeld met de vraag welke firma en welke leasing, ze zei dat er die dag nog een verkoper ging terugbellen. Niemand gehoord.

aangepast door Balleke
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stancke

18 minuten geleden, Balleke zei:

Mijn vrouw kwam vandaag af dat ze morgen een gesprek heeft met HR en het graag had geweten, wat doe je dan als man... hopen dat er iemand antwoord kan geven op AM 😛. 2 Maand geleden had ze al gevraagd om een offerte te laten maken en levertermijn te vragen.. Ik had dan gemaild naar Dejonckheere (24/11), de dame van de receptie had mij gebeld met de vraag welke firma en welke leasing, ze zei dat er die dag nog een verkoper ging terugbellen. Niemand gehoord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

07-BMW-E25-Turbo_bmw.jpg.jpg?itok=m3DvJH

1972 BMW E25 turbo

In 1972 keek BMW naar allerlei ideeën voor de toekomst, inclusief elektrische energie.

De E25-turbo met vleugeldeuren, ontworpen door Paul Bracq, was echter het meest in het oog springende aanbod en werd gebouwd ter gelegenheid van de Olympische Zomerspelen van 1972 in München, de geboortestad van BMW.

Een in het midden gemonteerde versie van de turbomotor uit 2002 produceerde 276 pk, wat volgens BMW een topsnelheid van 250 km/u opleverde en van 0 naar 100 km/u in 6,6 seconden.

Dit was indrukwekkend voor die tijd en BMW bouwde twee E25-turbo's.

Hoewel hij niet in deze vorm in productie ging, is de styling en technische invloed van de E25 duidelijk te zien in de M1-supercar die in 1978 volgde.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/1/2024 om 19:10, Balleke zei:

Is er iemand die weet wat de levertermijn van een i4 eDrive40 momenteel is? Mijn vrouw haar 530e moet tegen begin oktober vervangen worden dus ik zou graag weten wanneer er besteld moe(s)t worden

Gewoon 3 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Tommie zei:

Gewoon 3 maanden.

Vorige week vrijdag dan gebeld en iemand aan de lijn gehad bij Dejonckheere, zij zeggen momenteel levering augustus-september.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Soul zei:

07-BMW-E25-Turbo_bmw.jpg.jpg?itok=m3DvJH

1972 BMW E25 turbo

In 1972 keek BMW naar allerlei ideeën voor de toekomst, inclusief elektrische energie.

De E25-turbo met vleugeldeuren, ontworpen door Paul Bracq, was echter het meest in het oog springende aanbod en werd gebouwd ter gelegenheid van de Olympische Zomerspelen van 1972 in München, de geboortestad van BMW.

Een in het midden gemonteerde versie van de turbomotor uit 2002 produceerde 276 pk, wat volgens BMW een topsnelheid van 250 km/u opleverde en van 0 naar 100 km/u in 6,6 seconden.

Dit was indrukwekkend voor die tijd en BMW bouwde twee E25-turbo's.

Hoewel hij niet in deze vorm in productie ging, is de styling en technische invloed van de E25 duidelijk te zien in de M1-supercar die in 1978 volgde.

 

 

2021 in een etalage van een kledingwinkel in Milaan zien staan. Spijtig genoeg na sluitingstijd.

20211002_224612.jpg

20211002_224634.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/1/2024 om 22:25, Balleke zei:

Vorige week vrijdag dan gebeld en iemand aan de lijn gehad bij Dejonckheere, zij zeggen momenteel levering augustus-september.

Da's veilig gespeeld. Niks mis mee. Maar 't is 3 maanden. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, flupke73 zei:

En heb je zo'n lijst van particuliere aankopen?

BE is zo'n fuckedup land op dat vlak :sick:


BMW wordt ook door gewone particulieren veel gekocht hoor. Duitse merken geven vaak zeer hoge kortingen aan de Belgische fleetmarkt. Ik kon ook enkel maar een VAG wagen hebben omdat de onderneming die ik ga verlaten goede banden had met een lokale VAG garage. 
 

Ben zelf al 21 jaar trotse eigenaar van een zeer zeldzame BMW E30 M3 en het onderhoud doe ik een stuk zelf en laat  ik doen door een erkende BMW garage en ik ken toch heel wat particulieren die zichzelf regelmatig een schone BMW aanschaffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das waar maar ik denk toch niet dat BMW dan de top 10 zou halen als je enkel particulieren ziet. 

Ik vraag me wel af wat de best verkochte particuliere wagen is van BMW deze tijd? 

De 1ste plek zal dan wel voor VW of 1 van de franse merken zijn. 

Ford pas 13de en Opel 15de....triestige cijfers voor merken die vroeger toch wel een grotere markt hadden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik zou zelfs durven gokken dat Dacia op 1 staat

Wel ik verschiet er van dat Renault boven Dacia staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bjorno zei:

 

Ik vraag me wel af wat de best verkochte particuliere wagen is van BMW deze tijd? 

De X1, met mijlen voorsprong. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bjorno zei:

Ja das waar maar ik denk toch niet dat BMW dan de top 10 zou halen als je enkel particulieren ziet. 

Ik vraag me wel af wat de best verkochte particuliere wagen is van BMW deze tijd? 

De 1ste plek zal dan wel voor VW of 1 van de franse merken zijn. 

Ford pas 13de en Opel 15de....triestige cijfers voor merken die vroeger toch wel een grotere markt hadden. 


De grote Duitse 3 zijn ook zeer populair bij particulieren en niet enkel in de fleetmarkt. Heb jarenlang kredietverstrekking gedaan bij de bank er wordt veel geleend om een wagen te kopen, zeker niks mis mee maar sommige mensen gaan heel diep om eentje van de Duitse 3 te kopen. Heb daar toch veel dossiers zien passeren met afbetalingen waarvan ik dacht. Maar ieder  z'n ding natuurlijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de bedrijfswagenhausse was het Renault wat de klok sloeg, en de Renault Megane was de meest verkochte auto in België.

In Wallonië (waar het aantal bedrijfswagens een stuk lager ligt) is Dacia de meest verkochte auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/12/2023 om 09:12, ex-Mooseman zei:

Dat upgraden is op mijn auto is zelfs maar beperkt tot de grootlichtassistent enerzijds (eenmalig bij te betalen), en anderzijds de meldingen voor flitspalen (abonnementsformule).  

Na X jaar zal daar wel eea van wegvallen (RTTI, en wat app-functionaliteiten), maar dan zien we wel of we dat op dat moment zullen missen.  Op onze Mercedes heb ik dat alvast  niet gedaan.

Na 3j zal je ook de Spotify en dataverbinding en uw noodhulp op afstand enz kwijt zijn, tenzij je betaalt. Of de eigenaar van uw wagen tenminste.

Ik heb die kleine lettertjes gezien, maar ik ben er zeker van dat m'n baas dat niet gezien heeft. Nu, we gaan er niet failliet van gaan.

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Voor de bedrijfswagenhausse was het Renault wat de klok sloeg, en de Renault Megane was de meest verkochte auto in België.

In Wallonië (waar het aantal bedrijfswagens een stuk lager ligt) is Dacia de meest verkochte auto.

Dat valt echt op, de Ardennen stikt van de Dacia's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bepaalde streken in vlaanderen ook, rij maar eens rond in een buurt waar er veel arbeiders en lagere bediendes wonen. Je ziet er hopen staan dan.

Op scheepswerven zie ik het ook staan op de parking. De nieuwe audi, bmw, ... is van het bedrijf. De audi,bmw, mercedes, ... van 2a3 generaties terug, staan vaak op buitenlandse (oostblok) platen en de recente Dacia's zijn van de weinige belgen die er werken en in aanmerking voor bedrijfswagen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ze hebben het slim gespeeld. Simpele basic wagens, niets meer. Vroeger waren ze echt lelijk en zagen ze er echt goedkoop uit.  Nu kan ik niet meer zeggen dat ze echt lelijk zijn...sommige zelfs mooier als sommige BMW modellen....dam doet best zeer om dit te zeggen eigenlijk.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid