Polle Petrol 583 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Conclusie: nog snel voor 1 januari een dikke bak kopen & inschrijven?Dat wordt idd nog druk voor DIV en op de keuring.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Of nog beter, via extra taks op brandstof. Pas dan beloon je de zuinige, de goed onderhouden, de weinig gebruikte auto's. Dat is pas effectief als heel Europa overschakelt. Anders ga je gewoon in de buurlanden tanken... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.178 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Linkje naar een online berekeningstool voor de "nieuwe" regeling? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 @@fonny, hoe heb jij dit berekend ? Echt iets om zwaar schijt van te krijgen, in dit kutland hier. Elk jaar andere belastingen bijna. Ik heb dit jaar 3000 km gereden met mijn. " vuile " auto en 50.000 met de ecobak. Get real ... En ook: waarom al die gebrekkige info? Is er iemand, die met die info kan begrijpen waarom een eu6 diesel compleet wordt afgestraft tov nu ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.220 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 In mijn geval gaat het van 5xx€ naar 12xx€. 235gram 235gram - 122 gram = 113 * 0,3 = 33,9% stijging. Ofwel van 13 fpk naar 17,4fpk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 In mijn geval gaat het van 5xx€ naar 12xx€. 235gram 235gram - 122 gram = 113 * 0,3 = 33,9% stijging. Ofwel van 13 fpk naar 17,4fpk. Fiscale pk's zijn toch steeds gehele getallen, hoe moeten we die afronden? 17,4fPK = 17fPK, of 18fPK zodat de overheid er nog wat meer aan verdient? En wat met oudere voertuigen waar geen CO2 voor gekend is? Compleet belachelijke regel aangezien die CO2-cijfers niet representatief zijn. Een kist van 20 jaar oud stoot op papier 2 keer zoveel CO2 uit als een modern euronorm-geoptimaliseerd ding, maar verbruikt in praktijk misschien 20% meer (en reële CO2-uitstoot is nog steeds recht evenredig met reëel verbruik). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.195 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Maximum uitstoot zeker? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Ik wou trouwens ook nog een andere daily aanschaffen. In m'n voordeel als ik dat dit jaar nog doe, maar dat betekent eveneens dat ik mijn relatief trage kist met 1475€ jaarlijkse wegenbelasting aan de straatstenen niet meer kwijt geraak. Export dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Tijd dus om een R129 500 of 600SL te kopen die net oldtimer is, en een dikke vinger uit te steken naar die pipo's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Tijd dus om een R129 500 of 600SL te kopen die net oldtimer is, en een dikke vinger uit te steken naar die pipo's. ben ook vooral benieuwd naar wat ze nu met oldtimerregeling gaan aanvangen. Blijft alles boven de 25 jaar nog aan een forfetair oldtimertarief, wordt die leeftijdsgrens opgetrokken, gaat dat verlaagd tarief enkel gelden voor O-platen, ...? Iig, als liefhebbers zijn we vanaf volgend jaar allemaal dik genaaid. S2000's, Lotusjes, MX5'en etc. gaan alleen maar populairder worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 ben ook vooral benieuwd naar wat ze nu met oldtimerregeling gaan aanvangen. Blijft alles boven de 25 jaar nog aan een forfetair oldtimertarief, wordt die leeftijdsgrens opgetrokken, gaat dat verlaagd tarief enkel gelden voor O-platen, ...? Iig, als liefhebbers zijn we vanaf volgend jaar allemaal dik genaaid. S2000's, Lotusjes, MX5'en etc. gaan alleen maar populairder worden. Geen idee jammer genoeg wat ze met die regeling gaan doen. Nuja, ik zou het nog niet zo erg vinden om een SL600 te rijden op O-platen als dat betaalbaar is. Veel gaat die toch niet buitenkomen met dat verbruik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.290 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 In mijn geval gaat het van 5xx€ naar 12xx€. 235gram 235gram - 122 gram = 113 * 0,3 = 33,9% stijging. Ofwel van 13 fpk naar 17,4fpk. Ben je zeker van die berekening? Om te beginnen is een stijging van 122 naar 235 gram een stijging van 92,6% en geen 33,9%. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.220 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Ben je zeker van die berekening? Om te beginnen is een stijging van 122 naar 235 gram een stijging van 92,6% en geen 33,9%.Je moet eerst het verschil nemen van uw eigen co2 en de maatstaf van 122gram.In mijn geval een verschil van 113 gram. Op AF heeft logic dacht ik de persmap ingezien met de berekening in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Zit daar nu eigenlijk echt niemand met verstand in Brussel?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.997 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Het kan toch nooit zijn dat ze de CO2 van een diesel gelijk gaan berekenen als die van een benzine? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Ik reken : (287 -122) * 0.3 is 49.5%. 16 fpk wordt dus 24 fpk. Ong 900euro tax erbij. Mooi zo :/ Dan maar ingeschreven laten. Verschil is Te klein Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TomT 2.050 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Ik reken : (287 -122) * 0.3 is 49.5%. 16 fpk wordt dus 24 fpk. Ong 900euro tax erbij. Mooi zo :/ Dan maar ingeschreven laten. Verschil is Te klein De 0,3 is wel 0,3%. Dus: 287-122 = 165 165 * 0,3% = 0,495 Dit wordt dus 16,495 fpk, dus vermoedelijk 17fpk. Nog niet direct té veel zorgen gaan maken, even de simulatietools afwachten. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Het kan toch nooit zijn dat ze de CO2 van een diesel gelijk gaan berekenen als die van een benzine? Waarom niet? CO2 is CO2, van welke bron ze ook komt. Dat ze geen rekening houden met andere vervuilende stoffen is een andere zaak natuurlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.997 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Waarom niet? CO2 is CO2, van welke bron ze ook komt. Dat ze geen rekening houden met andere vervuilende stoffen is een andere zaak natuurlijk. Als je kijkt naar het Nederlandse systeem, zoals zo vaak, staan ze 10j voor. Op autoweek.nl staan letters in functie van uitstoot. Bv. onze X - type heeft 164gram (diesel) en heeft een rode letter G, vervuilende dus. Een Audi A4 2.0TFSI van 2007 heeft 178gram zoiets, benzine. En letter E of F. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 17 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 De 0,3 is wel 0,3%. Dus: 287-122 = 165 165 * 0,3% = 0,495 Dit wordt dus 16,495 fpk, dus vermoedelijk 17fpk. Nog niet direct té veel zorgen gaan maken, even de simulatietools afwachten. Ik hoop dat je gelijk hebt. ALS ok t herlees is het idd x percent van een fpk en niet van de huidige fpk van je auto. Fingers crossed... Alleen op deze manier gaan ze toch op de grote vervuilers niet zoveel winnen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.957 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Ze spreken toch weer van 30-45miljoen euro die ze dan aan de vreemdelingen kunnen geven hé 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 980 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Wat een systeem alweer... Waar halen ze het uit. CNG is nu wel gratis, valt daar iets te scoren? VW heeft van die modellen van de fabriek af, Volvo ook. Tijd voor een domicilie in de Walen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Mercedes heeft die ook. Maar aardgas tanken is niet simpel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DuDe 1.156 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 Ik ben niet helemaal mee eerlijk gezegd. Als een wagen reeds in uw bezit is, gaat de jaarlijks verkeersbelasting dan niet omhoog vanaf 2016? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Krikkie 7.195 Geplaatst: 17 oktober 2015 Delen Geplaatst: 17 oktober 2015 En lichte vracht zou ook serieus stijgen??? Bye bye dodge ram's etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.