BlackFox 2.079 Geplaatst: 24 oktober 2015 Delen Geplaatst: 24 oktober 2015 Wat ik me juist afvraag, gaan z platen nu ook belast worden tot het aantal co² dat mag uitgestoot worden of blijft dat op cilinderinhoud? Onlangs gehoord van een klant die flik is dat ze ZZ zouden gaan afschaffen ook wegens de ridicule reglementering er rond. Gaan er een paar vloeken als dat zo is denk ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.167 Geplaatst: 24 oktober 2015 Delen Geplaatst: 24 oktober 2015 en je maakt kosten je rijd regelmatig is naar daar en verder kloot je in belgie rustig verder ,u bent bv programmeur daar valt in belgie in het zwart heel veel geld mee te verdienen , (ja met alles eigenlijk) Als er nu 1 soort werk is waar altijd facturen voor gevraagd worden zal het wel programmeerwerk zijn. Of moet er een kassasysteem ontwikkeld worden voor "champagnebars"? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Waanzin is relatief, was voor de verandering in 2012 ook zo, en Wallonië werkt al de hele tijd met die tarieven van BIV. Wordt inderdaad snel vergeten van waar we komen. Wat was het voordien? 5000€ BIV voor alles boven de 150kW bij eerste inschrijving meen ik? En effectief, de benzines worden precies ontzien. Ecologisch correct, maar typisch België dat ze eerst een decennium diesel moeten stimuleren voordat ze dat inzien. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.167 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Wat was het voordien? 5000€ BIV voor alles boven de 150kW bij eerste inschrijving meen ik? 155kw is de grens. Idd, ik heb zo voor een Megane RS van 27K nieuw nog 5K BIV mogen aftikken. Voor de M235i was dat 900 euro ofzo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.988 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Kilometerheffing is aan de ene kant toch zo slecht nog niet. En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1. Neen, ik viseer niemand en ben ook niet jaloers voor die commentaar komt. Ik wil gewoon aantonen dat wat je ook beslist er altijd een bepaalde doelgroep getroffen wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 En zo gaat dat nu eenmaal in het leven. Ik wil gewoon aantonen dat wat je ook beslist er altijd een bepaalde doelgroep getroffen wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.167 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1. Dat die mens die 140km rijdt in de spitsuren meer vervuilt dan de bedrijfsleider die thuis werkt. En daar draait het toch om? 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1. Neen, ik viseer niemand en ben ook niet jaloers voor die commentaar komt. Ik wil gewoon aantonen dat wat je ook beslist er altijd een bepaalde doelgroep getroffen wordt. Die moet dan: - iets milieuvriendelijker kopen - Dichter bij zijn werk gaan wonen - Met zijn baas gaan praten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 De vervuiler betaald? Of is het alleen de "rijke" vervuiler die moet betalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 25 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Die moet dan: - iets milieuvriendelijker kopen - Dichter bij zijn werk gaan wonen - Met zijn baas gaan praten Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat Gelijk de regering die zoiets heeft " wie minder wel betalen moet maar een plug in hybrid kopen " I lolled Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.988 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Die moet dan: - iets milieuvriendelijker kopen - Dichter bij zijn werk gaan wonen - Met zijn baas gaan praten Je hebt gelijk Carlito. -Ik was volledig vergeten dat een Tesla amper duurder is dan een Clio 1.5 DCi -De prijzen van huizen in de regio rondom Leuven amper duurder zijn dan een die van een woning in "de limburg". -Met je baas praten altijd werkt kijk, niet dat ik je niet snap of dat je ongelijk hebt, maar het is niet allemaal zo zwart/wit 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.988 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Dat die mens die 140km rijdt in de spitsuren meer vervuilt dan de bedrijfsleider die thuis werkt. En daar draait het toch om? Op zich draait het daar inderdaad om, maar het is niet dat die mens die al de inspanning doet daarom persé veel alternatieven heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.988 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat Voila, dat is het punt hé. Geld maakt geld, en dat zal nooit veranderen. De mensen die bijvoorbeeld van een 740d naar een Tesla gegaan zijn die hebben enerzijds ervoor gezorgd dat de regering een deel inkomsten misloopt waar men eigenlijk op gerekend had met die VAA, en nu worden ze daar ook nog eens voor beloont door geen rijtaks te gaan moeten betalen. En waar gaan ze het geld gaan halen? Yep, bij die 1.5 DCi rijder want die mag meer accijnzen gaan betalen op de diesel. Nu goed, ik wil nergens zeggen dat ik dat plots invoeren van die VAA zomaar goedkeur hé voor ik overkom als een hater van de zelfstandigen, ik probeer het gewoon even objectief te bekijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat Gelijk de regering die zoiets heeft " wie minder wel betalen moet maar een plug in hybrid kopen " I lolled Ligt aan de mate van kilometerheffing he... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Je hebt gelijk Carlito. -Ik was volledig vergeten dat een Tesla amper duurder is dan een Clio 1.5 DCi -De prijzen van huizen in de regio rondom Leuven amper duurder zijn dan een die van een woning in "de limburg". -Met je baas praten altijd werkt kijk, niet dat ik je niet snap of dat je ongelijk hebt, maar het is niet allemaal zo zwart/wit Nissan leaf of occasie prius zijn ook wegenbelasting vrij. Moet gaan nieuwe Tesla zijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.167 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat Clio benzine zal wel goedkoper zijn in aanschaf dan een Clio diesel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Je hebt gelijk Carlito. -Ik was volledig vergeten dat een Tesla amper duurder is dan een Clio 1.5 DCi -De prijzen van huizen in de regio rondom Leuven amper duurder zijn dan een die van een woning in "de limburg". -Met je baas praten altijd werkt kijk, niet dat ik je niet snap of dat je ongelijk hebt, maar het is niet allemaal zo zwart/wit Renault Zoe? (of hoe heet dat ding?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Voor zover het een nuttige bijdrage is, een voorlopige simulatietool. http://voertuigkosten.be/biv-berekenen-eenvoudige-simulatie/ Voor wat ik getest heb viel het nog mee. Maar ik heb schrik voor de verkeersbelasting: Geen idee hoe de euronorm verrekend wordt, maar als je wat gaat rekenen met die fiscale pk... Je moet niet zot doen om voor oude wagens een verdubbeling te hebben (oud=10j) Dat gaat nog een mooie worden. Straks zijn onze oude wagens economisch PT op het moment dat het aanslagbiljet in de bus valt... Edit: net als de BIV zou de formule gelden voor nieuwe inschrijvingen vanaf 1/1/2016. Laat ons hopen... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Dagelijks met mijn E30 beginnen bollen, er zit niet anders op. @@DenDuvel kan zich al verheugen op dagelijkse hoofdpijn Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Ah, enkel plug in hybride minder dan 50gram heeft vrijstelling. Gewone hybride dus niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Ah, enkel plug in hybride minder dan 50gram heeft vrijstelling. Gewone hybride dus niet. Dat vraag ik me ook af. Persoonlijk zie ik niet in waarom daar moet gediscrimineerd worden. Plug-in kan wat vals spelen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Wie opent er een topic over hybrides? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.167 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Voor wat ik getest heb viel het nog mee. Maar ik heb schrik voor de verkeersbelasting: Ik weet niet of die uitleg klopt. In een andere tekst las ik dat men het bedrag overeenkomstig met de fiscale pks verhoogt/verlaagt met 0.3% per gram CO2 verschil tov 122g. Dat is niet hetzelfde als de fiscale pk zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Zo begrijp ik het ook. Je start dus van de Fisc. PK die je nu hebt, en dan gaat er dus bij of af. vb een 2.5 is nu 13 fpk. Als die 203g uitstoot kom je uit op 16fpk. (+1k jaarlijks ipv 590). De euronorm moet er ook nog in verwerkt worden. Ben benieuwd... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.167 Geplaatst: 25 oktober 2015 Delen Geplaatst: 25 oktober 2015 Je begrijpt het "ook" zo, maar je schrijft het tegengestelde? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.