Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

Wat ik me juist afvraag, gaan z platen nu ook belast worden tot het aantal co² dat mag uitgestoot worden of blijft dat op cilinderinhoud?

Onlangs gehoord van een klant die flik is dat ze ZZ zouden gaan afschaffen ook wegens de ridicule reglementering er rond.

Gaan er een paar vloeken als dat zo is denk ik :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je maakt kosten je rijd regelmatig is naar daar en verder kloot je in belgie rustig verder ,u bent bv programmeur daar valt in belgie in het zwart heel veel geld mee te verdienen , (ja met alles  eigenlijk)

 

Als er nu 1 soort werk is waar altijd facturen voor gevraagd worden zal het wel programmeerwerk zijn. Of moet er een kassasysteem ontwikkeld worden voor "champagnebars"? ;)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzin is relatief, was voor de verandering in 2012 ook zo, en Wallonië werkt al de hele tijd met die tarieven van BIV. 

Wordt inderdaad snel vergeten van waar we komen.

 

Wat was het voordien? 5000€ BIV voor alles boven de 150kW bij eerste inschrijving meen ik?

 

 

En effectief, de benzines worden precies ontzien. Ecologisch correct, maar typisch België dat ze eerst een decennium diesel moeten stimuleren voordat ze dat inzien.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was het voordien? 5000€ BIV voor alles boven de 150kW bij eerste inschrijving meen ik?

155kw is de grens.

Idd, ik heb zo voor een Megane RS van 27K nieuw nog 5K BIV mogen aftikken. Voor de M235i was dat 900 euro ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kilometerheffing is aan de ene kant toch zo slecht nog niet.

En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1. 

 

Neen, ik viseer niemand en ben ook niet jaloers voor die commentaar komt. Ik wil gewoon aantonen dat wat je ook beslist er altijd een bepaalde doelgroep getroffen wordt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1. 

 

Dat die mens die 140km rijdt in de spitsuren meer vervuilt dan de bedrijfsleider die thuis werkt. En daar draait het toch om?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat met de mensen die elke dag 140km rijden in spitsuren om te gaan werken voor een loon van 1700 euro, en dat met een Clio 1.5 DCi? Die zijn dan een pak geld kwijt. Daartegenover staat dan een bedrijfsleider die van thuis uit zijn bedrijf runt voor een loon van 5000 euro de maand en op zondag (in daluren dus) een toertje gaat doen met zijn Corvette ZR1.

Neen, ik viseer niemand en ben ook niet jaloers voor die commentaar komt. Ik wil gewoon aantonen dat wat je ook beslist er altijd een bepaalde doelgroep getroffen wordt.

Die moet dan:

- iets milieuvriendelijker kopen

- Dichter bij zijn werk gaan wonen

- Met zijn baas gaan praten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die moet dan:

- iets milieuvriendelijker kopen

- Dichter bij zijn werk gaan wonen

- Met zijn baas gaan praten

 

Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat  :)

 

Gelijk de regering die zoiets heeft " wie minder wel betalen moet maar een plug in hybrid kopen "  :P  I lolled

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die moet dan:

- iets milieuvriendelijker kopen

- Dichter bij zijn werk gaan wonen

- Met zijn baas gaan praten

Je hebt gelijk Carlito.

 

-Ik was volledig vergeten dat een Tesla amper duurder is dan een Clio 1.5 DCi

-De prijzen van huizen in de regio rondom Leuven amper duurder zijn dan een die van een woning in "de limburg".

-Met je baas praten altijd werkt

 

kijk, niet dat ik je niet snap of dat je ongelijk hebt, maar het is niet allemaal zo zwart/wit

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die mens die 140km rijdt in de spitsuren meer vervuilt dan de bedrijfsleider die thuis werkt. En daar draait het toch om?

Op zich draait het daar inderdaad om, maar het is niet dat die mens die al de inspanning doet daarom persé veel alternatieven heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat  :)

Voila, dat is het punt hé.

 

Geld maakt geld, en dat zal nooit veranderen. De mensen die bijvoorbeeld van een 740d naar een Tesla gegaan zijn die hebben enerzijds ervoor gezorgd dat de regering een deel inkomsten misloopt waar men eigenlijk op gerekend had met die VAA, en nu worden ze daar ook nog eens voor beloont door geen rijtaks te gaan moeten betalen. En waar gaan ze het geld gaan halen? Yep, bij die 1.5 DCi rijder want die mag meer accijnzen gaan betalen op de diesel. Nu goed, ik wil nergens zeggen dat ik dat plots invoeren van die VAA zomaar goedkeur hé voor ik overkom als een hater van de zelfstandigen, ik probeer het gewoon even objectief te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat :)

Gelijk de regering die zoiets heeft " wie minder wel betalen moet maar een plug in hybrid kopen " :P I lolled

Ligt aan de mate van kilometerheffing he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Carlito.

-Ik was volledig vergeten dat een Tesla amper duurder is dan een Clio 1.5 DCi

-De prijzen van huizen in de regio rondom Leuven amper duurder zijn dan een die van een woning in "de limburg".

-Met je baas praten altijd werkt

kijk, niet dat ik je niet snap of dat je ongelijk hebt, maar het is niet allemaal zo zwart/wit

Nissan leaf of occasie prius zijn ook wegenbelasting vrij. Moet gaan nieuwe Tesla zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij weet toch even goed dat "iets milieuvriendelijker" meestal niet binnen jan modaal zijn budget ligt he, als het al over een clio 1.5 dci gaat  :)

 

Clio benzine zal wel goedkoper zijn in aanschaf dan een Clio diesel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Carlito.

 

-Ik was volledig vergeten dat een Tesla amper duurder is dan een Clio 1.5 DCi

-De prijzen van huizen in de regio rondom Leuven amper duurder zijn dan een die van een woning in "de limburg".

-Met je baas praten altijd werkt

 

kijk, niet dat ik je niet snap of dat je ongelijk hebt, maar het is niet allemaal zo zwart/wit

 

Renault Zoe? (of hoe heet dat ding?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover het een nuttige bijdrage is, een voorlopige simulatietool.

 

http://voertuigkosten.be/biv-berekenen-eenvoudige-simulatie/

 

Voor wat ik getest heb viel het nog mee. Maar ik heb schrik voor de verkeersbelasting: 

 

1.png

 

Geen idee hoe de euronorm verrekend wordt, maar als je wat gaat rekenen met die fiscale pk... Je moet niet zot doen om voor oude wagens een verdubbeling te hebben (oud=10j) Dat gaat nog een mooie worden. Straks zijn onze oude wagens economisch PT op het moment dat het aanslagbiljet in de bus valt...

 

Edit: net als de BIV zou de formule gelden voor nieuwe inschrijvingen vanaf 1/1/2016. Laat ons hopen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, enkel plug in hybride minder dan 50gram heeft vrijstelling. Gewone hybride dus niet.

Dat vraag ik me ook af. Persoonlijk zie ik niet in waarom daar moet gediscrimineerd worden. 

Plug-in kan wat vals spelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat ik getest heb viel het nog mee. Maar ik heb schrik voor de verkeersbelasting: 

 

1.png

 

 

 

Ik weet niet of die uitleg klopt. In een andere tekst las ik dat men het bedrag overeenkomstig met de fiscale pks verhoogt/verlaagt met 0.3% per gram CO2 verschil tov 122g. Dat is niet hetzelfde als de fiscale pk zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo begrijp ik het ook.

Je start dus van de Fisc. PK die je nu hebt, en dan gaat er dus bij of af.

vb een 2.5 is nu 13 fpk. Als die 203g uitstoot kom je uit op 16fpk. (+1k jaarlijks ipv 590). De euronorm moet er ook nog in verwerkt worden.

 

Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid