Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

Conclusie: nog snel voor 1 januari een dikke bak kopen & inschrijven?

Dat wordt idd nog druk voor DIV en op de keuring..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of nog beter, via extra taks op brandstof. Pas dan beloon je de zuinige, de goed onderhouden, de weinig gebruikte auto's.

 

Dat is pas effectief als heel Europa overschakelt. Anders ga je gewoon in de buurlanden tanken...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@@fonny, hoe heb jij dit berekend ?

Echt iets om zwaar schijt van te krijgen, in dit kutland hier. Elk jaar andere belastingen bijna.

Ik heb dit jaar 3000 km gereden met mijn. " vuile " auto en 50.000 met de ecobak. Get real ...

En ook: waarom al die gebrekkige info? Is er iemand, die met die info kan begrijpen waarom een eu6 diesel compleet wordt afgestraft tov nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval gaat het van 5xx€ naar 12xx€. 235gram

235gram - 122 gram = 113 * 0,3 = 33,9% stijging.

Ofwel van 13 fpk naar 17,4fpk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval gaat het van 5xx€ naar 12xx€. 235gram

235gram - 122 gram = 113 * 0,3 = 33,9% stijging.

Ofwel van 13 fpk naar 17,4fpk.

 

Fiscale pk's zijn toch steeds gehele getallen, hoe moeten we die afronden? 17,4fPK = 17fPK, of 18fPK zodat de overheid er nog wat meer aan verdient?

 

En wat met oudere voertuigen waar geen CO2 voor gekend is?

 

 

 

Compleet belachelijke regel aangezien die CO2-cijfers niet representatief zijn. Een kist van 20 jaar oud stoot op papier 2 keer zoveel CO2 uit als een modern euronorm-geoptimaliseerd ding, maar verbruikt in praktijk misschien 20% meer (en reële CO2-uitstoot is nog steeds recht evenredig met reëel verbruik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou trouwens ook nog een andere daily aanschaffen. In m'n voordeel als ik dat dit jaar nog doe, maar dat betekent eveneens dat ik mijn relatief trage kist met 1475€ jaarlijkse wegenbelasting aan de straatstenen niet meer kwijt geraak. Export dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd dus om een R129 500 of 600SL te kopen die net oldtimer is, en een dikke vinger uit te steken naar die pipo's.

ben ook vooral benieuwd naar wat ze nu met oldtimerregeling gaan aanvangen. Blijft alles boven de 25 jaar nog aan een forfetair oldtimertarief, wordt die leeftijdsgrens opgetrokken, gaat dat verlaagd tarief enkel gelden voor O-platen, ...?

 

 

Iig, als liefhebbers zijn we vanaf volgend jaar allemaal dik genaaid. S2000's, Lotusjes, MX5'en etc. gaan alleen maar populairder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben ook vooral benieuwd naar wat ze nu met oldtimerregeling gaan aanvangen. Blijft alles boven de 25 jaar nog aan een forfetair oldtimertarief, wordt die leeftijdsgrens opgetrokken, gaat dat verlaagd tarief enkel gelden voor O-platen, ...?

 

 

Iig, als liefhebbers zijn we vanaf volgend jaar allemaal dik genaaid. S2000's, Lotusjes, MX5'en etc. gaan alleen maar populairder worden.

 

Geen idee jammer genoeg wat ze met die regeling gaan doen.

 

Nuja, ik zou het nog niet zo erg vinden om een SL600 te rijden op O-platen als dat betaalbaar is. Veel gaat die toch niet buitenkomen met dat verbruik :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval gaat het van 5xx€ naar 12xx€. 235gram

235gram - 122 gram = 113 * 0,3 = 33,9% stijging.

Ofwel van 13 fpk naar 17,4fpk.

 

Ben je zeker van die berekening? Om te beginnen is een stijging van 122 naar 235 gram een stijging van 92,6% en geen 33,9%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker van die berekening? Om te beginnen is een stijging van 122 naar 235 gram een stijging van 92,6% en geen 33,9%.

Je moet eerst het verschil nemen van uw eigen co2 en de maatstaf van 122gram.

In mijn geval een verschil van 113 gram.

Op AF heeft logic dacht ik de persmap ingezien met de berekening in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken : (287 -122) * 0.3 is 49.5%.

16 fpk wordt dus 24 fpk. Ong 900euro tax erbij. Mooi zo :/ Dan maar ingeschreven laten. Verschil is Te klein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken : (287 -122) * 0.3 is 49.5%.

16 fpk wordt dus 24 fpk. Ong 900euro tax erbij. Mooi zo :/ Dan maar ingeschreven laten. Verschil is Te klein

De 0,3 is wel 0,3%.

 

Dus:

287-122 = 165

165 * 0,3% = 0,495

 

Dit wordt dus 16,495 fpk, dus vermoedelijk 17fpk.

 

Nog niet direct té veel zorgen gaan maken, even de simulatietools afwachten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan toch nooit zijn dat ze de CO2 van een diesel gelijk gaan berekenen als die van een benzine?

 

Waarom niet?

 

CO2 is CO2, van welke bron ze ook komt.

 

Dat ze geen rekening houden met andere vervuilende stoffen is een andere zaak natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet?

CO2 is CO2, van welke bron ze ook komt.

Dat ze geen rekening houden met andere vervuilende stoffen is een andere zaak natuurlijk.

Als je kijkt naar het Nederlandse systeem, zoals zo vaak, staan ze 10j voor. Op autoweek.nl staan letters in functie van uitstoot. Bv. onze X - type heeft 164gram (diesel) en heeft een rode letter G, vervuilende dus. Een Audi A4 2.0TFSI van 2007 heeft 178gram zoiets, benzine. En letter E of F.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 0,3 is wel 0,3%.

 

Dus:

287-122 = 165

165 * 0,3% = 0,495

 

Dit wordt dus 16,495 fpk, dus vermoedelijk 17fpk.

 

Nog niet direct té veel zorgen gaan maken, even de simulatietools afwachten.

Ik hoop dat je gelijk hebt. ALS ok t herlees is het idd x percent van een fpk en niet van de huidige fpk van je auto.

Fingers crossed... Alleen op deze manier gaan ze toch op de grote vervuilers niet zoveel winnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een systeem alweer... Waar halen ze het uit. :fp:

CNG is nu wel gratis, valt daar iets te scoren? VW heeft van die modellen van de fabriek af, Volvo ook.

Tijd voor een domicilie in de Walen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet helemaal mee eerlijk gezegd. Als een wagen reeds in uw bezit is, gaat de jaarlijks verkeersbelasting dan niet omhoog vanaf 2016?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid