Ga naar inhoud

Nieuwe verkeersbelastingen: wat met herinschrijven


Rabbit

Aanbevolen berichten

Echt compleet van de pot gerukt. Drie maand voor het nieuwe systeem in voege gaat aankondigen dat er 'iets' gaat veranderen, maar dat ze eigenlijk nog niet goed weten wat of hoe. 

 

Een maand voor alles verandert krijg je pas meer info :fp: 

 

Zelfde met die suikertaks en 'turteltaks'. Snel snel vanalles veranderen en dan pas nadenken. "Oei, die groene stroomcertificaten hebben ons precies wel erg veel geld gekost! Snel een belasting uitvinden zodat particulieren een pak meer betalen voor hun stroom. Die lopen toch niet weg, in tegenstelling tot de grote bedrijven!" :fp: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt compleet van de pot gerukt. Drie maand voor het nieuwe systeem in voege gaat aankondigen dat er 'iets' gaat veranderen, maar dat ze eigenlijk nog niet goed weten wat of hoe. 

 

Een maand voor alles verandert krijg je pas meer info :fp:

 

Och, dat is allemaal geprul in de marge in vergelijking met de hervorming van het VAA. Dat was nog veel later op het jaar, en niet enkel voor nieuwe inschrijvingen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de officiële uitleg:

Geachte heer,

U zal als u uw voertuig herinschrijft vallen onder de nieuwe

verkeersbelasting.

Momenteel kan ik u daaromtrent geen informatie bezorgen.

U houdt best onze website http://belastingen.vlaanderen.be in het oog.

De simulatietool om de nieuwe verkeersbelasting te berekenen zal

vermoedelijk

rond 1/12/2015 operationeel zijn.

Vanaf 1/12 pas? :fp:

Alé dat is ook leuk als je van plan was om een nieuwe auto te bestellen

Vermoedelijk 1/12.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt compleet van de pot gerukt. Drie maand voor het nieuwe systeem in voege gaat aankondigen dat er 'iets' gaat veranderen, maar dat ze eigenlijk nog niet goed weten wat of hoe. 

 

Een maand voor alles verandert krijg je pas meer info :fp:

 

Zelfde met die suikertaks en 'turteltaks'. Snel snel vanalles veranderen en dan pas nadenken. "Oei, die groene stroomcertificaten hebben ons precies wel erg veel geld gekost! Snel een belasting uitvinden zodat particulieren een pak meer betalen voor hun stroom. Die lopen toch niet weg, in tegenstelling tot de grote bedrijven!" :fp:

 

Het ergste vind ik nog dat de politici die de put i.v.m. groene stroomcertificaten gecreëerd hebben waarschijnlijk nog steeds profiteren van goed betaalde postjes hier en daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gasten daar in Brussel zijn echt geen fuck beter dan die onder Di Rupo he.

Ik vind zelfs die VAA nog vrij logisch, tov dat nieuwe rotsysteem. VAA hield tenminste nog rekening met de leeftijd van de wagen, nu is het gewoon dokken, zonder enige transparantie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gasten daar in Brussel zijn echt geen fuck beter dan die onder Di Rupo he.

Ik vind zelfs die VAA nog vrij logisch, tov dat nieuwe rotsysteem. VAA hield tenminste nog rekening met de leeftijd van de wagen, nu is het gewoon dokken, zonder enige transparantie.

 

Deze snap ik even niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze snap ik even niet?

 

Wat is er zo moeilijk aan?

De nieuwe verkeersbelasting houdt geen enkele rekening met afgelegde kilometers, ouderdom, ... Veel CO2 is veel betalen, zonder enige bijkomstige gunstige regels.

Die VAA zwakte af per jaar. Maw, iemand die een bedrijfswagen kocht van 3 - 4 jaar oud betaalde al wat minder.

 

Ik vind het allebei rottige belastingen, maar die nieuwe verkeersbelasting is echt gewoon gewoon maximaal de staatskas spijzen onder het mom van vergroening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er zo moeilijk aan?

De nieuwe verkeersbelasting houdt geen enkele rekening met afgelegde kilometers, ouderdom, ... Veel CO2 is veel betalen, zonder enige bijkomstige gunstige regels.

Die VAA zwakte af per jaar. Maw, iemand die een bedrijfswagen kocht van 3 - 4 jaar oud betaalde al wat minder.

 

VAA houdt ook geen rekening met werkelijke waarde. Koop een auto voor 40% van de nieuwprijs en je betaalt nog altijd VAA op minstens 70% van diezelfde nieuwprijs. Dat is idd veel logischer.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

VAA houdt ook geen rekening met werkelijke waarde. Koop een auto voor 40% van de nieuwprijs en je betaalt nog altijd VAA op minstens 70% van diezelfde nieuwprijs. Dat is idd veel logischer.

 

Ik heb nooit gezegd dat ik VAA 100% logisch vind he. Het gaat me gewoon om t feit dat het toch tenminste iets afbouwt. 

Ik dacht van de M3 uit te schrijven in de winter, wat ik de logica zelve vind. Nu mag ik dat spel ingeschreven laten om mezelf niet te hard af te rippen. Of dat kot nu 10 of 20 jaar oud is, veel of weinig buitenkomt, maakt al niet uit

 

Maar goed of j 't nu niet wilt/kan begrijpen: ik heb mijn mening uiteengezet  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nooit gezegd dat ik VAA 100% logisch vind he. Het gaat me gewoon om t feit dat het toch tenminste iets afbouwt. 

Ik dacht van de M3 uit te schrijven in de winter, wat ik de logica zelve vind. Nu mag ik dat spel ingeschreven laten om mezelf niet te hard af te rippen. Of dat kot nu 10 of 20 jaar oud is, veel of weinig buitenkomt, maakt al niet uit

 

Maar goed of j 't nu niet wilt/kan begrijpen: ik heb mijn mening uiteengezet  ;)

 

 

En hoe zou jij als overheid rekening willen houden met hoeveel kilometers je rijdt?

Ik begrijp dat je pissig bent omdat de overheid in je zak zit, daar niet van - maar je zoekt een onmogelijke oplossing.

Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zou jij als overheid rekening willen houden met hoeveel kilometers je rijdt?

Ik begrijp dat je pissig bent omdat de overheid in je zak zit, daar niet van - maar je zoekt een onmogelijke oplossing.

Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen.

 

Je kan dat inderdaad niet controleren. Ik heb dat nergens beweerd he.

 

Daarom dat ik voorstander ben van je laatste optie: brandstofprijzen omhoog. Mij zou dat bijzonder weinig kunnen schelen.

Maar dan raak je waarschijnlijk een minder financieel sterke bevolkingsklasse wel net iets te hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe zou jij als overheid rekening willen houden met hoeveel kilometers je rijdt?

Ik begrijp dat je pissig bent omdat de overheid in je zak zit, daar niet van - maar je zoekt een onmogelijke oplossing.

Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen.

De overheid kan perfect controleren hoeveel kilometers er met een bepaalde wagen gereden zijn, de kilometerstand wordt jaarlijks genoteerd op de keuring.

Belasting daarop baseren is toch perfect mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid kan perfect controleren hoeveel kilometers er met een bepaalde wagen gereden zijn, de kilometerstand wordt jaarlijks genoteerd op de keuring.

Belasting daarop baseren is toch perfect mogelijk?

 

Dat is ook te kort door de bocht. De enige graadmeter voor vervuiling is hoeveel brandstof je door je motor jaagt. Dat is uiteindelijk het enige waar het zogezegd om draait als je de regering moet geloven. Je dus baseren op kilometers is nonsens behalve als het is om gewoon te cashen. De eerlijkste tax is die op brandstoffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gasten daar in Brussel zijn echt geen fuck beter dan die onder Di Rupo he.

Ik vind zelfs die VAA nog vrij logisch, tov dat nieuwe rotsysteem. VAA hield tenminste nog rekening met de leeftijd van de wagen, nu is het gewoon dokken, zonder enige transparantie.

ik ben blij dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben, want ik ga al jaren niet meer gaan stemmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen.

 

Heb je daar een berekening over? Of was dat enkel "bij wijze van spreken"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was bij wijze van spreken!

En zou je ook een realistische gok durven maken?

(Eigenlijk onbegonnen werk aangezien je eerst al moet gokken wat de inkomsten uit BIV zijn voor de staat, en hoeveel er bij moet komen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kilometerheffing is aan de ene kant toch zo slecht nog niet + implementatie van een systeem lijkt me zeker niet onmogelijk? Dat het nog lang zou duren eer het er is en op poten staat is een ander verhaal, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid