Alexis 5.394 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Echt compleet van de pot gerukt. Drie maand voor het nieuwe systeem in voege gaat aankondigen dat er 'iets' gaat veranderen, maar dat ze eigenlijk nog niet goed weten wat of hoe. Een maand voor alles verandert krijg je pas meer info Zelfde met die suikertaks en 'turteltaks'. Snel snel vanalles veranderen en dan pas nadenken. "Oei, die groene stroomcertificaten hebben ons precies wel erg veel geld gekost! Snel een belasting uitvinden zodat particulieren een pak meer betalen voor hun stroom. Die lopen toch niet weg, in tegenstelling tot de grote bedrijven!" 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.178 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Echt compleet van de pot gerukt. Drie maand voor het nieuwe systeem in voege gaat aankondigen dat er 'iets' gaat veranderen, maar dat ze eigenlijk nog niet goed weten wat of hoe. Een maand voor alles verandert krijg je pas meer info Och, dat is allemaal geprul in de marge in vergelijking met de hervorming van het VAA. Dat was nog veel later op het jaar, en niet enkel voor nieuwe inschrijvingen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.666 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 En de officiële uitleg: Geachte heer, U zal als u uw voertuig herinschrijft vallen onder de nieuwe verkeersbelasting. Momenteel kan ik u daaromtrent geen informatie bezorgen. U houdt best onze website http://belastingen.vlaanderen.be in het oog. De simulatietool om de nieuwe verkeersbelasting te berekenen zal vermoedelijk rond 1/12/2015 operationeel zijn. Vanaf 1/12 pas? Alé dat is ook leuk als je van plan was om een nieuwe auto te bestellen Vermoedelijk 1/12. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouver 36 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Echt compleet van de pot gerukt. Drie maand voor het nieuwe systeem in voege gaat aankondigen dat er 'iets' gaat veranderen, maar dat ze eigenlijk nog niet goed weten wat of hoe. Een maand voor alles verandert krijg je pas meer info Zelfde met die suikertaks en 'turteltaks'. Snel snel vanalles veranderen en dan pas nadenken. "Oei, die groene stroomcertificaten hebben ons precies wel erg veel geld gekost! Snel een belasting uitvinden zodat particulieren een pak meer betalen voor hun stroom. Die lopen toch niet weg, in tegenstelling tot de grote bedrijven!" Het ergste vind ik nog dat de politici die de put i.v.m. groene stroomcertificaten gecreëerd hebben waarschijnlijk nog steeds profiteren van goed betaalde postjes hier en daar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Die gasten daar in Brussel zijn echt geen fuck beter dan die onder Di Rupo he. Ik vind zelfs die VAA nog vrij logisch, tov dat nieuwe rotsysteem. VAA hield tenminste nog rekening met de leeftijd van de wagen, nu is het gewoon dokken, zonder enige transparantie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Die gasten daar in Brussel zijn echt geen fuck beter dan die onder Di Rupo he. Ik vind zelfs die VAA nog vrij logisch, tov dat nieuwe rotsysteem. VAA hield tenminste nog rekening met de leeftijd van de wagen, nu is het gewoon dokken, zonder enige transparantie. Deze snap ik even niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Deze snap ik even niet? Wat is er zo moeilijk aan? De nieuwe verkeersbelasting houdt geen enkele rekening met afgelegde kilometers, ouderdom, ... Veel CO2 is veel betalen, zonder enige bijkomstige gunstige regels. Die VAA zwakte af per jaar. Maw, iemand die een bedrijfswagen kocht van 3 - 4 jaar oud betaalde al wat minder. Ik vind het allebei rottige belastingen, maar die nieuwe verkeersbelasting is echt gewoon gewoon maximaal de staatskas spijzen onder het mom van vergroening. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.178 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Deze snap ik even niet? Wel, ik ook niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.178 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Wat is er zo moeilijk aan? De nieuwe verkeersbelasting houdt geen enkele rekening met afgelegde kilometers, ouderdom, ... Veel CO2 is veel betalen, zonder enige bijkomstige gunstige regels. Die VAA zwakte af per jaar. Maw, iemand die een bedrijfswagen kocht van 3 - 4 jaar oud betaalde al wat minder. VAA houdt ook geen rekening met werkelijke waarde. Koop een auto voor 40% van de nieuwprijs en je betaalt nog altijd VAA op minstens 70% van diezelfde nieuwprijs. Dat is idd veel logischer. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 VAA houdt ook geen rekening met werkelijke waarde. Koop een auto voor 40% van de nieuwprijs en je betaalt nog altijd VAA op minstens 70% van diezelfde nieuwprijs. Dat is idd veel logischer. Ik heb nooit gezegd dat ik VAA 100% logisch vind he. Het gaat me gewoon om t feit dat het toch tenminste iets afbouwt. Ik dacht van de M3 uit te schrijven in de winter, wat ik de logica zelve vind. Nu mag ik dat spel ingeschreven laten om mezelf niet te hard af te rippen. Of dat kot nu 10 of 20 jaar oud is, veel of weinig buitenkomt, maakt al niet uit Maar goed of j 't nu niet wilt/kan begrijpen: ik heb mijn mening uiteengezet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.332 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Voor de rest van de tijd dat je er mee rijdt. Al is hij 15 jaar oud. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Ik heb nooit gezegd dat ik VAA 100% logisch vind he. Het gaat me gewoon om t feit dat het toch tenminste iets afbouwt. Ik dacht van de M3 uit te schrijven in de winter, wat ik de logica zelve vind. Nu mag ik dat spel ingeschreven laten om mezelf niet te hard af te rippen. Of dat kot nu 10 of 20 jaar oud is, veel of weinig buitenkomt, maakt al niet uit Maar goed of j 't nu niet wilt/kan begrijpen: ik heb mijn mening uiteengezet En hoe zou jij als overheid rekening willen houden met hoeveel kilometers je rijdt? Ik begrijp dat je pissig bent omdat de overheid in je zak zit, daar niet van - maar je zoekt een onmogelijke oplossing. Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.718 Geplaatst: 22 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 En hoe zou jij als overheid rekening willen houden met hoeveel kilometers je rijdt? Ik begrijp dat je pissig bent omdat de overheid in je zak zit, daar niet van - maar je zoekt een onmogelijke oplossing. Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen. Je kan dat inderdaad niet controleren. Ik heb dat nergens beweerd he. Daarom dat ik voorstander ben van je laatste optie: brandstofprijzen omhoog. Mij zou dat bijzonder weinig kunnen schelen. Maar dan raak je waarschijnlijk een minder financieel sterke bevolkingsklasse wel net iets te hard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.957 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Voor de rest van de tijd dat je er mee rijdt. Al is hij 15 jaar oud. Dit vooral, systeem is van de pot gerukt met de cap op 70% Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bouver 36 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 En hoe zou jij als overheid rekening willen houden met hoeveel kilometers je rijdt? Ik begrijp dat je pissig bent omdat de overheid in je zak zit, daar niet van - maar je zoekt een onmogelijke oplossing. Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen. De overheid kan perfect controleren hoeveel kilometers er met een bepaalde wagen gereden zijn, de kilometerstand wordt jaarlijks genoteerd op de keuring.Belasting daarop baseren is toch perfect mogelijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 Want kilometerstanden zijn betrouwbaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.178 Geplaatst: 22 oktober 2015 Delen Geplaatst: 22 oktober 2015 De overheid kan perfect controleren hoeveel kilometers er met een bepaalde wagen gereden zijn, de kilometerstand wordt jaarlijks genoteerd op de keuring. Belasting daarop baseren is toch perfect mogelijk? Dat is ook te kort door de bocht. De enige graadmeter voor vervuiling is hoeveel brandstof je door je motor jaagt. Dat is uiteindelijk het enige waar het zogezegd om draait als je de regering moet geloven. Je dus baseren op kilometers is nonsens behalve als het is om gewoon te cashen. De eerlijkste tax is die op brandstoffen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.533 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Bon, voor mij is het duideljjk. Er is geen echt goeie manier, dus we moeten de belastingen gewoon afschaffen 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.542 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Want kilometerstanden zijn betrouwbaar? In meer dan genoeg gevallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan 1964 118 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Die gasten daar in Brussel zijn echt geen fuck beter dan die onder Di Rupo he. Ik vind zelfs die VAA nog vrij logisch, tov dat nieuwe rotsysteem. VAA hield tenminste nog rekening met de leeftijd van de wagen, nu is het gewoon dokken, zonder enige transparantie. ik ben blij dat ik daar niet verantwoordelijk voor ben, want ik ga al jaren niet meer gaan stemmen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Zoiets kan je enkel oplossen door of kilometerheffing of een vertienvoudiging van de brandstofprijzen. Heb je daar een berekening over? Of was dat enkel "bij wijze van spreken"? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.519 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Heb je daar een berekening over? Of was dat enkel "bij wijze van spreken"? Dat was bij wijze van spreken! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Dat was bij wijze van spreken! En zou je ook een realistische gok durven maken? (Eigenlijk onbegonnen werk aangezien je eerst al moet gokken wat de inkomsten uit BIV zijn voor de staat, en hoeveel er bij moet komen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Kilometerheffing is aan de ene kant toch zo slecht nog niet + implementatie van een systeem lijkt me zeker niet onmogelijk? Dat het nog lang zou duren eer het er is en op poten staat is een ander verhaal, denk ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.178 Geplaatst: 23 oktober 2015 Delen Geplaatst: 23 oktober 2015 Maar brandstoffen kan je ook over de grens kopen Op die manier kan je niks taxeren he, want je kan alles over de grens kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.