Ga naar inhoud

AUDI lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Studie-Pik-As-1973-1200x800-94baf82224c7

Begin met zeventig ontwikkelde Audi deze prachtige stijlstudie genaamd Ace of Spades (Asso di Picche), een op de Audi 80 gebaseerde sportcoupé.

 

Audi-100-LS-Kombi-1975-1200x800-41fbc44b

1975 in Engeland carrosseriebouwer Crayford bouwt twee Audi 100 LS stationwagons met vinyl dak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bischofsberger-Audi-100-Camper-1980-1200

VW- en Audi-dealer Bischofberger bouwde de Audi 100 C2 als camper (1980)

Audi-80-cW-Studie-1980-1200x800-afc977ed

In de nasleep van de oliecrisis (her) ontdekken autofabrikanten aerodynamica als een manier om het brandstofverbruik te verminderen. Een vlakke onderkant, een naadloze voorkant, verzonken ramen en de ronde voorruit zorgen voor een ongelooflijke luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,198 in deze Audi 80 cW-studie uit 1984. Met 136 pk onder de motorkap was 250 km / u mogelijk.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Audi-GT-Cabrio-1986-1200x800-f631aac92f9

In de jaren 80 werden cabrio's erg in de mode - in 1986 werd deze open auto met scherpe randen gemaakt op basis van de Audi Coupé. De studie heet: Audi GT Cabrio en is gebouwd in opdracht van Audi of America, maar gaat niet in serieproductie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Da's duidelijk niet hetzelfde. Die die jij linkt hebben bij de 5 dubbelspaken telkens één dikkere en één dunnere spaak en ook de profilering van de spaken lijkt anders.

Ondertussen een nummertje gevonden: 4M0601025c. Als ik dat Google vind ik identiek hetzelfde velgdesign terug (zou van een Q7 zijn?) maar in de website die je linkte, @JanC, vind ik dat niet terug. Edit: jawel, 't zijn blijkbaar de OEM wintervelgen 19" voor de Q7.

https://www.original-felgen.com/4m0601025c8z8.html

Heb nog geen offsets vergeleken, maar ... waar ik dat een meh velg vind voor de Q7, vind ik dat precies wel superknap voor de A6. :inlove:    ('t is voor de auto waar jij weet van hebt, @TomT)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's duidelijk niet hetzelfde. Die die jij linkt hebben bij de 5 dubbelspaken telkens één dikkere en één dunnere spaak en ook de profilering van de spaken lijkt anders.
Ondertussen een nummertje gevonden: 4M0601025c. Als ik dat Google vind ik identiek hetzelfde velgdesign terug (zou van een Q7 zijn?) maar in de website die je linkte, [mention=87]JanC[/mention], vind ik dat niet terug. Edit: jawel, 't zijn blijkbaar de OEM wintervelgen 19" voor de Q7.
https://www.original-felgen.com/4m0601025c8z8.html
Heb nog geen offsets vergeleken, maar ... waar ik dat een meh velg vind voor de Q7, vind ik dat precies wel superknap voor de A6. :inlove:    ('t is voor de auto waar jij weet van hebt, [mention=179]TomT[/mention])
Nu je het zegt, en dan te weten dat vrienden van mij die velg hadden op hun Q7. [emoji2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n tractorband errond trekt dat inderdaad op geen fluit meer, wat een verschil zeg.
Hoe verkeerd het ook kan uitpakken, OEM velgen kunnen over generaties/modellen heen evengoed verrassend knappe resultaten geven.
Ik heb zelf op de A4 een velg van de vorige A5 voor de winter, lagere ET en iets meer diepgang, véél beter dan de standaard winterset, vind ik.
Commentaar over de rijhoogte: kassa 4. Had er maar een paar honderd meter mee gereden, foto is genomen waar ik ze heb opgepompt. :D 

DSC_1511.JPG

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ding is ook een stille dood gestorven, blijkbaar zijn er maar 2 of 3 van gemaakt voor de introductie:

Aan het koppel te zien was dit ook geen atmosferische motor meer, maar een gedowntuned blok uit de Continental GT?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, JanC zei:

Dit ding is ook een stille dood gestorven, blijkbaar zijn er maar 2 of 3 van gemaakt voor de introductie:

Aan het koppel te zien was dit ook geen atmosferische motor meer, maar een gedowntuned blok uit de Continental GT?

Nu je 't zegt!! Die is idd met de stille trom afgevoerd...

Dacht effectief atmo, als ik 't me goed herinner?
Edit: nope, zou idd een adoptietje zijn van een Bentayga W12 6.0 TFSI, you are correct

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Nu je 't zegt!! Die is idd met de stille trom afgevoerd...

Dacht effectief atmo, als ik 't me goed herinner?
Edit: nope, zou idd een adoptietje zijn van een Bentayga W12 6.0 TFSI, you are correct

Inderdaad de biturbo W12, ik heb nog het genoegen gehad om daarmee van Neckarsulm naar Neustadt te mogen knallen en terug. Op de weg terug bijna zonder naft gevallen en met 0km rijbereik een tankstation moeten opzoeken.:lol: Schitterende motor :inlove: 

 

23 uren geleden, JanC zei:

Dit ding is ook een stille dood gestorven, blijkbaar zijn er maar 2 of 3 van gemaakt voor de introductie:

Aan het koppel te zien was dit ook geen atmosferische motor meer, maar een gedowntuned blok uit de Continental GT?

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JanC zei:

Hoeveel zijn er verkocht van de vorige? Dat was ook zo'n zeldzaam ding, met de 6.3...

Panzer meegerekend? 

Zonder Panzer en tweecijferig getal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, JanC zei:

Hoeveel zijn er verkocht van de vorige? Dat was ook zo'n zeldzaam ding, met de 6.3...

 

5 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Panzer meegerekend? 

Zonder Panzer en tweecijferig getal. 

 

2 uren geleden, JanC zei:

Amai, da's nog een pak minder dan ik had verwacht! :o En dat voor een motor die nergens anders werd gebruikt... 

Zalig :D

Er staan exact 20 stuks non-Panzer te koop op mobile.de van die 6.3 W12...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid