Ga naar inhoud

Nieuwe kilometervreter


Rabbit

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben stilletjesaan op zoek naar een nieuwe firmawagen.

Huidige situatie: BMW F30 320d EDE. Niet geheel tevreden van: rijdt redelijk hard ( eigen aan de EDE versie ), en is geen bochtenridder. Veel windgeruis in het interieur. Verder van de rest wel een zeer goeie auto. Maar hij is als sedan wat te klein.

 

Ik ben dus op zoek naar iets gelijkaardigs, maar dan denk ik geen BMW meer. Vooral het windgeruis is bij mij een afknapper, ik krijg er koppijn van op lange ritten.

 

Anyway iets nieuws dus in dezelfde prijsklasse

 

Vereisten:

  1. Ruim
  2. Comfortabel
  3. Zo stil mogelijk
  4. Moet nog iets van looks hebben
  5. Aftrek binnen de perken ( liefst min. 80% )
  6. Deftige GPS

 

Mogelijke wagens, waar ik momenteel aan denk en ga testrijden de komende weken:

  1. VW Passat Variant( knap, maar verdomd duur)
  2. Audi A4 (verliefd op het interieur, maar ook zo duur, tweedehands nog niet beschikbaar)
  3. Renault Espace ( vind hem knap, en veel waar voor je geld)
  4. Skoda Superb Combi (Bang for the buck, knap, maar mist misschien toch wat x-factor)
  5. Mercedes C-klasse Combi ( voor mij de knapste, en tweedehands makkelijk te vinden, alleen liefst een zonder die rottige garmin GPS)
  6. Peugeot 508 ( misschien al wat gedateerd ? brakke automaat?)

 

Iemand nog ideeën of bedenkingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Espace is toch vrij duur niet? En de Pug 508 is toch wel een zeer nette wagen na de laatste facelift.

 

Dat is inderdaad een van de duurdere. Zou me sterk lijken mocht hij me kunnen overtuigen zoveel geld neer te leggen. Maar goed, wie weet ... 

 

Ik vind die 508 trouwens lelijker geworden sinds die facelift  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een C is een pak duurder dan een Passat, nochtans. De skoda is inderdaad bang for buck, misschien is een Mazda 6 wel iets? De facelift is blijkbaar een zeer goede wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 508 vind ik echt een zeer goed alternatief. Mooi uit te rusten en best comfortabel. Al een paar keer met ene tot in de Alpen gereden en dat is echt beter dan verwacht meegevallen. Al heeft hij wel de 'minste' uitstraling in het lijstje.

Mazda 6 is ook een mooi alternatief. Misschien Mondeo (vignale)? Al zal de vignale wel prijzig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, wat een lijst. Ik zie je eigenlijk echt niet rijden met een Espace :P

 

Verder kan ik je niet echt helpen. En met een Audi zie ik je ook niet rijden. Waarom geen F31 (facelift)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Mazda 6 rijd ook vrij hard hoor.

 

Ik zou voor de Espace gaan, beantwoord aan al uw vereisten en idd veel waar voor uw geld. De Mercedes gaat een stuk duurder zijn met dezelfde uitrusting, en ik denk dat de Superb ook nog een stukje duurder gaat zijn als je dezelfde uitrusting wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet een formaat groter gaan? Lijkt mij de makkelijkste manier om meer comfort te krijgen. Als je een c tweedehands zou kopen: een e is volgens mij niet veel duurder.

 

Ik moet rekening houden met de klanten waar ik kom. Ik weet dat het gemiddelde AM clienteel een M4/X5, ... en dergelijke normaal spul vindt, maar ik bevind me vrees ik in een andere wereld.

Anders kocht ik me een BMW F11 in a heartbeat  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Mazda 6 rijd ook vrij hard hoor.

 

Ik zou voor de Espace gaan, beantwoord aan al uw vereisten en idd veel waar voor uw geld. De Mercedes gaat een stuk duurder zijn met dezelfde uitrusting, en ik denk dat de Superb ook nog een stukje duurder gaat zijn als je dezelfde uitrusting wilt.

 

Heb een offerte sinds deze namiddag voor een Superb, Laurens & Klement ofzoiets. De topversie.

 

Voor 40.000 euro heb ik 

 

- Skoda Superb break

- TDI 190 DSG

- 19 inch

- Leder

- Xenon

- File assistent, lane assistent, grootlicht assistent, adaptive CC

- Automatische koffer

- Panodak

- Elektrische koffer

- 220 V aansluiting

- Canton 14 speaker systeem

- Adaptive suspension

 

Eigenlijk een echte full option.

 

Volgende week een testrit, eens zien wat dat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet rekening houden met de klanten waar ik kom. Ik weet dat het gemiddelde AM clienteel een M4/X5, ... en dergelijke normaal spul vindt, maar ik bevind me vrees ik in een andere wereld.

Anders kocht ik me een BMW F11 in a heartbeat  ;)

 Een BMW touring kan toch niet te foutief overkomen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een offerte sinds deze namiddag voor een Superb, Laurens & Klement ofzoiets. De topversie.

 

Voor 40.000 euro heb ik 

 

- Skoda Superb break

- TDI 190 DSG

- 19 inch

- Leder

- Xenon

- File assistent, lane assistent, grootlicht assistent, adaptive CC

- Automatische koffer

- Panodak

- Elektrische koffer

- 220 V aansluiting

- Canton 14 speaker systeem

- Adaptive suspension

 

Eigenlijk een echte full option.

 

Volgende week een testrit, eens zien wat dat geeft.

Ik zou proberen om er zo eentje te kopen van 1-2 jaar oud voor 10-15K minder. Het blijft een Skoda hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda6!

 

Ik krijg al uitslag als ik nog maar binnen kom bij een Mazda dealership. Vreselijke ervaringen daar.

 

Bij de dealer in Waregem: die vent ging mee voor een testrit, amper doorgereden en die scheet in zijn broek en begon te zeggen dat ik die auto aan het afbreken was ... wtf was me dat

Bij de dealer in Gent: 3 kwartier moeten wachten met niemand in de showroom. En dan zei hij me vlakaf " wie zegt dat jij dat kunt betalen? " Tot ik zei dat mijn budget 34000 was. Dan ging het snel.

 

Ongelofelijk wat voor salestalenten daar zitten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Een BMW touring kan toch niet te foutief overkomen? 

 

Laat ons zeggen dat het management met dergelijke auto's rijdt. A6, BMW 5. En ja dat kan fout overkomen als 29 - jarige met uw 5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet rekening houden met de klanten waar ik kom. Ik weet dat het gemiddelde AM clienteel een M4/X5, ... en dergelijke normaal spul vindt, maar ik bevind me vrees ik in een andere wereld.

Anders kocht ik me een BMW F11 in a heartbeat  ;)

 

Een A6 dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honda Accord? Al is die momenteel niet te bestellen, nieuw model in 2016.

 

Google zegt dat het mijn dada niet is. Als ik de juiste uiteraard voor me heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg al uitslag als ik nog maar binnen kom bij een Mazda dealership. Vreselijke ervaringen daar.

 

Bij de dealer in Waregem: die vent ging mee voor een testrit, amper doorgereden en die scheet in zijn broek en begon te zeggen dat ik die auto aan het afbreken was ... wtf was me dat

Bij de dealer in Gent: 3 kwartier moeten wachten met niemand in de showroom. En dan zei hij me vlakaf " wie zegt dat jij dat kunt betalen? " Tot ik zei dat mijn budget 34000 was. Dan ging het snel.

 

Ongelofelijk wat voor salestalenten daar zitten.

Als je amper volk binnenkrijgt kan je ook niet werken aan je skills hé  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid