Ga naar inhoud

Nieuwe kilometervreter


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ik ben misschien te laat maar ... Volvo?

 

Er was dit weekend een testweekend in Hooglede, maar ben er niet meer geraakt. 

 

Probleem is daar dat een ferm pak modellen gaan vervangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo lees, dan is je keuze toch al gemaakt? Superb, eventueel nog de 190pk versie nemen.

 

Als ik met het hart mocht kiezen, dan wordt het een C klasse ( als ik die binnen budget krijg )

Maar inderdaad, de superb ticks momenteel all the boxes. En het zou inderdaad met de 190 pk zijn. Enige twijfel, die ik bij die kar heb is dat hij in 190pk trim 40k kost. Maar goed, dan heb je ook wel wat.

 

Heb een testrit met die 190pk versie volgende week. Zeer benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedehands 5 serie is voor mij de ideale optie, maar zoals reeds gezegd. Wat bang voor de reacties van de eerste klanten.

 

Wat ga je precies doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedehands 5 serie is voor mij de ideale optie, maar zoals reeds gezegd. Wat bang voor de reacties van de eerste klanten.

Bwa denk je dat? Ik ben er zeker van dat de meesten het verschil niet eens zien tussen een 3 en een 5.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa denk je dat? Ik ben er zeker van dat de meesten het verschil niet eens zien tussen een 3 en een 5.

 

Dat ging ik dus ook zeggen, 3-reeks of 5-reeks zal niet verschil maken hoor. Dan moet je een alfa of een fiat kopen :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

V60 moet nog een paar jaar mee gaan.

De XC60 is eerst aan vervanging toe, en dat was voor 2018, dacht ik.

C, A4, Passat,... zijn veel modernere auto's dan de V60. Je kunt die 'klassiek' of 'Zweedse eenvoud' noemen, maar de interface en touch & feel op bovenstaande wagens staat volgens mij een stukje verder.

Peut en Mazda ken ik niet, ga ik ook niet over oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alleen maar oordelen als je de laatste Sensus hebt, moesie.

Is helemaal anders dan wat er voor 2015 in zat. Ik noem de huidige Sensus toch wel bij de tijd.

En XC60 is voor 2016 dacht ik.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

V60 plug in hybride, zat ik zo te denken. Wel geen idee wat dat moet kosten.

Is bij me ook al opgekomen, maar dat ding kost 58kbasis.

Ik zat oorspronkelijk met een passat GTE in mijn hoofd, basis 47k. Maar de boekhouder raadde dit af in mijn eerste jaar.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alleen maar oordelen als je de laatste Sensus hebt, moesie.

Is helemaal anders dan wat er voor 2015 in zat. Ik noem de huidige Sensus toch wel bij de tijd.

En XC60 is voor 2016 dacht ik.

Had ik inderdaad ook gelezen. Eerst de xc60, daarna de s en v

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een klasse tikkeltje kleiner?

Met dat je 508 gaan rijden bent zou ik veel eerder een 308sw GT aanraden. He je fullll voor een stuk onder die 37k, en rijdt veel leuker.

En evengoed ruim, 600l koffer, heel stil, etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik inderdaad ook gelezen. Eerst de xc60, daarna de s en v

 

Klopt, tegen dat ik 200 000 km heb, dus binnen een 3j, zou kantje boordje de nieuwe V60 er al zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, tegen dat ik 200 000 km heb, dus binnen een 3j, zou kantje boordje de nieuwe V60 er al zijn.

Was van plan om te gaan de zaterdag naar volvo, maar bij peugeot liep t wat uit, en ondertss was het al donker.

 

De zondag kon ik enkel in de namiddag, en dan regende het hard. Maar goed, ik ga zeker nog eens passeren. Het zijn de mensen van Zarren, die jij kent zeker ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een klasse tikkeltje kleiner?

Met dat je 508 gaan rijden bent zou ik veel eerder een 308sw GT aanraden. He je fullll voor een stuk onder die 37k, en rijdt veel leuker.

En evengoed ruim, 600l koffer, heel stil, etc...

 

is ook een optie ja.

 

Ga t nog es moeten bekijken, maar mijn madam wordt haast zot met al mijn opties  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij me ook al opgekomen, maar dat ding kost 58kbasis.

Ik zat oorspronkelijk met een passat GTE in mijn hoofd, basis 47k. Maar de boekhouder raadde dit af in mijn eerste jaar.

 

Ik heb mij een 2de hands Audi A4 avant gekocht toen ik zelfstandig begon voor de volle 17.000euro (Duitsland)

 

Nooit verstaan waarom iedere nieuwe zelfstandige altijd per se een nieuwe dikke bak moet kopen als die begint  :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit verstaan waarom iedere nieuwe zelfstandige altijd per se een nieuwe dikke bak moet kopen als die begint  :oops:

 

You read my mind. 

 

De meeste starters overinvesteren. Allez, over-kosten maken, want dat de meeste van die "investeringen" zijn eigenlijk gewoon kosten, maar anders gepercipieerd door de starter. Een soort man-maths eigenlijk. Kosten betaal je met geld wat je hebt verdiend, niet met wat je zal verdienen.

 

IMO uiteraard.

 

Wat gá je eigenlijk doen, @@Rabbit?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

You read my mind. 

 

De meeste starters overinvesteren. Allez, over-kosten maken, want dat de meeste van die "investeringen" zijn eigenlijk gewoon kosten, maar anders gepercipieerd door de starter. Een soort man-maths eigenlijk. Kosten betaal je met geld wat je hebt verdient, niet met wat je zal verdienen.

 

IMO uiteraard.

 

Wat gá je eigenlijk doen, @@Rabbit?

 

Freelance consultancy.

 

Ik ga de eerste zes maand ofzo starten met een BMW van 15 jaar oud, maar ik zou toch graag na een maand of 6 iets leukers hebben dan dat.  Ik mag al de eerste zes maand naar Nl rijden. met een platte 316i zonder cruise control of airco, lijkt me dat niet zo decadent.

Tegen dan is er genoeg loon om iets deftigs te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet veroordelen en iedereen doet met z'n geld wat hij wil, dit zijn gewoon mijn gedachten:

 

Freelance consultancy.

Zou je dezelfde uitgaven doen mocht je als, ik zeg maar wat, bakker, begonnen zijn?

Omdat je nu 'veel op de baan bent' (maar uiteindelijk niet meer dan iemand anders die naar z'n werk rijdt) is dergelijke uitgave te verantwoorden?

Ik wil maar zeggen, net zoals voor die bakker is een auto voor jouw business even min een investering.

Maar 90% van de mensen in jouw situatie doet hetzelfde: waarom zou je je dat plezier ontzeggen, nu je plotseling meer centen ziet voorbijkomen. Als ik dan kijk naar de lijst van kanshebbers voor dat 'plezier', dan vind ik dat niet zo bevredigend voor zoveel geld.

 

Ik ga de eerste zes maand ofzo starten met een BMW van 15 jaar oud, maar ik zou toch graag na een maand of 6 iets leukers hebben dan dat.

 

Zit er niets tussen een BMW van 15j oud een een kar van 45k?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet veroordelen en iedereen doet met z'n geld wat hij wil, dit zijn gewoon mijn gedachten:

 

Zou je dezelfde uitgaven doen mocht je als, ik zeg maar wat, bakker, begonnen zijn?

Omdat je nu 'veel op de baan bent' (maar uiteindelijk niet meer dan iemand anders die naar z'n werk rijdt) is dergelijke uitgave te verantwoorden?

Ik wil maar zeggen, net zoals voor die bakker is een auto voor jouw business even min een investering.

Maar 90% van de mensen in jouw situatie doet hetzelfde: waarom zou je je dat plezier ontzeggen, nu je plotseling meer centen ziet voorbijkomen. Als ik dan kijk naar de lijst van kanshebbers voor dat 'plezier', dan vind ik dat niet zo bevredigend voor zoveel geld.

 

 

Zit er niets tussen een BMW van 15j oud een een kar van 45k?

 

Heb nooit gezegd dat ik er 45 ging leggen he :)

 

Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik vind dat het allemaal veeld geld is voor wat ik ervoor terug krijg, en ben er nog niet helemaal uit of het wel allemaal te verantwoorden valt tov mezelf.

De vraag rijst echter: wanneer wordt een auto wel leuk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nooit gezegd dat ik er 45 ging leggen he :)

 

Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik vind dat het allemaal veeld geld is voor wat ik ervoor terug krijg, en ben er nog niet helemaal uit of het wel allemaal te verantwoorden valt tov mezelf.

De vraag rijst echter: wanneer wordt een auto wel leuk? 

Als je in dat andere kraam in je garage stapt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid