Ga naar inhoud

Nieuwe kilometervreter


Rabbit

Aanbevolen berichten

Ja man, dit topic neemt voor mij wel een heel andere wending nu ik zie dat het eentje voor jou is.

Ik dacht dat je enkel mocht kiezen tussen saaie leasebakken  :mellow:

 

Ga nou gewoon voor een tweedehands 5-serie. Zoals er al een paar zeiden, 95% van de mensen zien het verschil niet tussen een 3 en een 5. Dan moet je ook geen nieuwe C-klasse kopen, want dan zal je ook scheef bekeken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in dat andere kraam in je garage stapt :D

 

Dat is ook een beetje het punt.

Ik heb een leuke wagen, dan maar beter een goeie gezinswagen kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan toch een ruime gezinswagen nodig hebt om comfy/zuinig kilometers te malen: F10/11 520d met een automaatje.

Hier op't werk ook zoeentje, ik vind zoiets dik in orde :)

 

Zoek gewoon een jonge 2dehands. Desnoods premium selection.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mensen die effectief nogal kortzichtig reageren wanneer ze iemand met een BMW zien arriveren, maakt het quasi niet uit welk type het is.  Het is een BMW, al de rest onthouden ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik vind dat het allemaal veeld geld is voor wat ik ervoor terug krijg, en ben er nog niet helemaal uit of het wel allemaal te verantwoorden valt tov mezelf.

De vraag rijst echter: wanneer wordt een auto wel leuk? 

 

Dat moet je zelf uitmaken, we zitten inderdaad in een redelijk goeie sector maar ik wilde in het begin niet vasthangen aan bepaalde aflossingen. Ik wilde gewoon een paar jaar geld verdienen en dan iets leuks kopen. Heb met die A4 op 3 jaar tijd 200.000km gedaan en dan heb ik mij iets nieuw & duur & miserie gekocht :D

 

Maar dat is uiteraard iedereen zijn eigen keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was van plan om te gaan de zaterdag naar volvo, maar bij peugeot liep t wat uit, en ondertss was het al donker.

 

De zondag kon ik enkel in de namiddag, en dan regende het hard. Maar goed, ik ga zeker nog eens passeren. Het zijn de mensen van Zarren, die jij kent zeker ?

 

Klopt. Patriek is de verkoper.

Zeg maar dat ik reclame voor hen gemaakt heb ;)

 

De vraag rijst echter: wanneer wordt een auto wel leuk? 

 

Of: wanneer is een auto leuk genoeg?

 

Dan moet je kijken waarvoor je hem gebruikt.

In mijn geval: kilometers verslinden. Veel, lang. Dan heb ik genoeg aan automaat, comfort en muziek (in dit geval de audio om de motor te overtreffen :D).

In het geval van dolle pret: heel ander verhaal, liefst muziek van een motor om het lawaai van de radio te overtreffen.

Het spreekt voor zich dat in dat geval mijn eisen helemaal anders liggen. En ik heb voor mezelf al lang uitgemaakt dat ik niet ongelukkiger zal sterven als ik dat nooit gehad heb, maar dat het me wel enorm zou plezieren mocht ik dat hebben.

Dus besluit ik daar ook uit voor mezelf dat ik die twee zaken niet noodzakelijk hoef te combineren, en daardoor perfect tevreden ben met wat ik nu heb.

Er zal altijd meer zijn, wat leuker is om te hebben, daar moet je je ook van bewust blijven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spreekt voor zich dat in dat geval mijn eisen helemaal anders liggen. En ik heb voor mezelf al lang uitgemaakt dat ik niet ongelukkiger zal sterven als ik dat nooit gehad heb, maar dat het me wel enorm zou plezieren mocht ik dat hebben.

The chase is better than the catch.

Ik kan zonder verpinken de M4 van de hand doen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

That's the spirit.

 

En daarmee zeggen we niet dat het hebben van eentje niet plezant is. En evenmin dat je de volgende keer een VW Fox van 10j oud koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

The chase is better than the catch.

Ik kan zonder verpinken de M4 van de hand doen.

 

Hangt ervan af wat de opvolger is.

 

+ Een oude kist waar je een tijdje naar op zoek bent geweest, daar heb je sowieso een grotere band mee denk ik. Maar da's allemaal persoonlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn conclusie is dat er geen goedkope auto's meer zijn.

- passat 150 dsg highline naar mijn goesting (zonder gek te doen): 42000

- peugeot 508 rxh hdi 180: 37000

- Mazda 6 full: 34000

- superb 150 dsg full option: 38000

- Audi A4 s-line, stoffen zetels, paar opties: 45k

- bmw 3: god knows

Alle prijzen zijn korting incl

Het is echt waanzin, en ik weiger met een 1600 te rijden.

 

Zoiets is dan véél beter

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=219287586&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&scopeId=C&isSearchRequest=true&zipcode=&fuels=DIESEL&climatisation=MANUAL_OR_AUTOMATIC_CLIMATISATION&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=SUNROOF&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=TRAILER_COUPLING&categories=EstateCar&maxMileage=100000&minFirstRegistrationDate=2013-01-01&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=58&pageNumber=1#

 

Pak daar extra garantie op via Mercedes en je hebt nergens last van. Wel max tot 200.000km

1 jaar: € 733

2 jaar: € 1299

3 jaar € 2384

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tot je het VAA mag dokken. Veel te hoge catalogusprijs en CO2-uitstoot voor een beginner.

 

Ben hier dezelfde oefening aan het maken gezien gelijkaardige plannen. E klasse houden (5k VAA) of iets anders in de plaats dat netto goedkoper uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je het VAA mag dokken. Veel te hoge catalogusprijs en CO2-uitstoot voor een beginner.

 

Ben hier dezelfde oefening aan het maken gezien gelijkaardige plannen. E klasse houden (5k VAA) of iets anders in de plaats dat netto goedkoper uitkomt.

Ja VAA is hier moordend.

Ik ga mij besluit nemen na de testeit met de skoda. Misschien rij ik die oude bmw gewoon op, als ik nergens van overtuigd geraak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil je niet veroordelen en iedereen doet met z'n geld wat hij wil, dit zijn gewoon mijn gedachten:

 

Zou je dezelfde uitgaven doen mocht je als, ik zeg maar wat, bakker, begonnen zijn?

Omdat je nu 'veel op de baan bent' (maar uiteindelijk niet meer dan iemand anders die naar z'n werk rijdt) is dergelijke uitgave te verantwoorden?

Ik wil maar zeggen, net zoals voor die bakker is een auto voor jouw business even min een investering.

Maar 90% van de mensen in jouw situatie doet hetzelfde: waarom zou je je dat plezier ontzeggen, nu je plotseling meer centen ziet voorbijkomen. Als ik dan kijk naar de lijst van kanshebbers voor dat 'plezier', dan vind ik dat niet zo bevredigend voor zoveel geld.

 

 

Zit er niets tussen een BMW van 15j oud een een kar van 45k?

 

Wat Rabbit doet kan je toch niet vergelijken met een onderneming? Dat is gewoon overschakelen op een ander belastingtarief, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot je het VAA mag dokken. Veel te hoge catalogusprijs en CO2-uitstoot voor een beginner.

Ben hier dezelfde oefening aan het maken gezien gelijkaardige plannen. E klasse houden (5k VAA) of iets anders in de plaats dat netto goedkoper uitkomt.

Privé kopen en kilometervergoeding uitbetalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja VAA is hier moordend.

Ik ga mij besluit nemen na de testeit met de skoda. Misschien rij ik die oude bmw gewoon op, als ik nergens van overtuigd geraak.

Rij die BMW op spaar je centen en koop iets wat je echt wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn conclusie is dat er geen goedkope auto's meer zijn.

- passat 150 dsg highline naar mijn goesting (zonder gek te doen): 42000

- peugeot 508 rxh hdi 180: 37000

- Mazda 6 full: 34000

- superb 150 dsg full option: 38000

- Audi A4 s-line, stoffen zetels, paar opties: 45k

- bmw 3: god knows

Alle prijzen zijn korting incl

Het is echt waanzin, en ik weiger met een 1600 te rijden.

 

 

 

Iets gans anders, maar een Tiguan?

Einde reeks en momenteel fikse kortingen. 

2.0 TDI 150pk met DSG, Xenon, Navi,... Quasi full voor +-32k€

 

 

tiguan-r-line-nemeckoj-sborki-v-rossii-b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Rabbit doet kan je toch niet vergelijken met een onderneming? Dat is gewoon overschakelen op een ander belastingtarief, niet?

 

Je moet het nog altijd betalen hé  :roll:

 

Op het werk hier ook, elke 2 weken komen ze wel af met die Tesla en dat dit voor een zelfstandige toch zeer voordelig is want je kan die auto 120% aftrekken en dat ik dit moet kopen blablabla

 

Dat ze eens stoppen met zagen, ik geef geen 120k aan zo'n bak

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets gans anders, maar een Tiguan?

Einde reeks en momenteel fikse kortingen. 

2.0 TDI 150pk met DSG, Xenon, Navi,... Quasi full voor +-32k€

 

 

tiguan-r-line-nemeckoj-sborki-v-rossii-b

 

Ik heb het jammer genoeg nooit gehad voor dat model.

 

wel een koopje als je cijfers kloppen :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid