Ga naar inhoud

Nieuwe kilometervreter


Rabbit

Aanbevolen berichten

niet echt, neen, enlighten me

 

 

BMW Frank (nu Auto's Frank) in Kruishoutem zal aan mij ook niets verkopen.

Een jaar of 10 terug daar eens 'en passant' gestopt de zondag. Nadat we even geïnformeerd hadden naar een jonge tweedehandse BMW die daar stond en mij interesseerde, viel er even een stil moment. Blijkbaar vond Frank dat we wat onnodig talmden, en was de Jag van m'n schoonvader te pauperisch, dus vond hij het opportuun om de magische woorden uit te spreken: "en nu nog de lotto winnen".

BAM.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan tellen...  en ik ging net hetzelfde als jullie gereageerd hebben.

 

Gelukkig beperkt Frank zich nu nog tot het rondrijden met de kuismachine in de showroom, en tot het maaien van het gras rond het bedrijf :).  De twee jonge kerels die er zich nu de verkoop aantrekken, zijn iets jovialer.  Wij gingen er ook maar een Mini'tje bezichtigen.  Bovendien hadden ze die al een tijdje op stock, en waren ze blij dat er eindelijk belangstelling voor was :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

508 heeft nu 6 traps volwaardigr automaat hoor.

GT versie 180pk rijdt aangenaam en zitten mooie fleet condities op.

 

Peugeot, doe ik volgend weekend eens, maar al beetje een oud model.

 

Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Ik heb jarenlang geragd met een lease 307 SW, en daar kwam echt NIKS aan. Maar toch, het zal maar de mijne wezen en dan miserie ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

508 heeft nu 6 traps volwaardigr automaat hoor.

Is die BMP eindelijk uitgerangeerd? Ik heb zo'n ding in een 5008 gereden en ik vond het een afknapper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puik lijstje bochtenridders heb je daar opgesomd -_-

 

Ik hoef geen bochtenridder, maar ik wil wel dat als hij hard bolt, toch tot iets in staat is. En dat is bij die EDE niet het gevoel, ondanks de o zo heilige RWD  :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die BMP eindelijk uitgerangeerd? Ik heb zo'n ding in een 5008 gereden en ik vond het een afknapper.

 

Volgens mij zit dat nog altijd op die 1600's  :lol:

Effe schakelen: *voet van de gas* waaaaaaait  ....    waaaaait --> ja doe maar  <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zit dat nog altijd op die 1600's :lol:

Effe schakelen: *voet van de gas* waaaaaaait .... waaaaait --> ja doe maar <_<

Nope is verdwenen, aisin 6 traps automaat nu, ook op 1.6hdi. Die bmp/etg was idd vreselijk, maar nu topautomaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef geen bochtenridder, maar ik wil wel dat als hij hard bolt, toch tot iets in staat is. En dat is bij die EDE niet het gevoel, ondanks de o zo heilige RWD  :o

 

Echt geen klagen van hier!

Wel geen EDE maar dat zal wel geen wereld van verschil maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peugeot, doe ik volgend weekend eens, maar al beetje een oud model.

Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Ik heb jarenlang geragd met een lease 307 SW, en daar kwam echt NIKS aan. Maar toch, het zal maar de mijne wezen en dan miserie ermee.

508 is zeer betrouwbaar te noemen. 407 bv was dat een pak minder :D

Zeker een facelift zien we quasi nooit binnenkomen voor iets serieus.

Idd iets gedateerder, maar trijdt wel goed en een GT versie met de sportstoelen... mjuah fijne km-bak.

Opvolger zal 2017 zijn.

508 recent nog tot betrouwbaarste wagen uitgeroepen in Duitsland door ik dacht adac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de c220 met amg pack kunnen testen en @@Carlito had gelijk: dat kot heeft ook zoveel windgeruis. De eigenaar had er nog nooit op gelet, maar bevestigde het toch wel. Voor mij een afknapper.

Verder:

Veel leuker interieur dan 3 reeks

Rijdt niet sportiever wel meer naar mijn goesting dan een f30. Een mix van comfort en sportiviteit.

Alleen de automaat vond ik ook traag, als je een ZF in een bmw gewoon bent.

Een beetje te duur voor wat het is en het lost mijn voornaamste ergernissen aan de bmw niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt geen klagen van hier!

Wel geen EDE maar dat zal wel geen wereld van verschil maken?

Toch wel. Wij hebben op het werk verschillende variantrn lopen: 16d, 18d, met en zonder M pack. En de hardste zijn percies de EDE's. Raar maar waar.

Schoonbroer rijdt met een. 316d M pack en t was t eerste wat hem opviel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen 2 testritten gedaan:

 

- Audi A4 150pk manueel met S-line

 

Algemene bevindingen: 

  1. Zeer knap interieur
  2. Misschien wat krap achterin
  3. Rijdt leuk, maar ook niet veel meer dan dat. Ik ben misschien geen FWD meer gewend, maar had toch erg snel wheelspin met die 150 pk.
  4. Windgeruis ook hier aanwezig, maar minder prominent dan in de F30
  5. 150 pk voelde tam aan ( misschien te wijten aan de vrij nieuwe auto )

Geconfigureerd met S-line, Virtual Cockpit, elektrische kofferklep, stoffen stoelen, 150pk & DSG: met korting :44900

 

- Skoda Superb 150 pk 

 

Algemene bevindingen: 

  1. Zeer degelijk interieur, misschien ietwat saai. 
  2. Motor voelde veel "kwieker" aan dan de Audi
  3. Zeer licht stuur, 0 feedback, maar goed dat zal dan de aard van het beestje zijn
  4. Geschift comfortabele ophanging
  5. Windgeruis ook niet zo prominent aanwezig als in de BMW

 

Conclusie voorlopig:

De Audi is de leukere auto, maar kost 5k meer, voor een pak minder opties.

De Skoda is de keuze met het hoofd, misschien ietwat saai, maar de vraag is of de Audi zoveel spannender is voor 5k meer te verantwoorden.

Ik vind het een moeilijk oefening.

Testrit geboekt met een Superb 190 DSG.

 

Deze namiddag nog minstens één testrit. (Peugeot en misschien Mazda)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze namiddag enkel Peugeot gedaan.

 

Ik ging eigenlijk voor een tweedehands RXH, die daar stond. Dat ding is eigenlijk een no-brainer. 13000 km, 35000 euro BTW in, en 90% aftrek.

Het leek wel alsof de verkoper me er niet wilde laten mee rijden, wegens tegenvallend als je ietwat van auto's kent. "Als je echt een aankoop overweegt, dan kunnen we eventueel wel een testrit regelen, maar het is een love it of hate auto".

 

Hij heeft me dan een offerte gemaakt voor een 2.0 HDI 180 met RXH pack, ook met alle opties erop. 47000 euro  :lol:  Na korting gelukkig "maar" 37k meer.

Het blijft veel geld. En dan merk je ook dat het model al wat ouder wordt: opties zoals adaptive CC en dergelijke kun je niet krijgen.

Heb dan een testrit kunnen doen met een HDI 150 met de nodige toeters en bellen. 

Op zich een zeer fijn rijdende auto, vooral die versnellingsbak zijn spreiding was zeer goed. Nog maar zelden zo een goeie spreiding meegemaakt: de 6e versnelling is echt een nuttige versnelling, zonder dat er een berg koppel aanwezig is.

Ik vond het gewoon niet echt mijn dada. Esthetisch wel mijn goesting.

 

Rest nog de mazda. Ik heb hiervoor een offerte gehad van Mazdestruction, waarvoor dank, ik laat nog iets weten als ik eruit ben.

Heb hier in de streek een testrit geregeld, een zien of dat mijn ding is. Wat wel opvalt: er zit 6k verschil tussen de Skoda en de Mazda. 

De Mazda is een erg knappe auto, maar je ziet wel dat hij vele harde plastics heeft tov een superb. 

 

Ah bon, the story continues.  :roll:

Ik denk op de duur dat ik de madam ga laten kiezen: er is echt niets dat me boeit en dat fiscaal goed zit.

Mocht ik mogen kiezen en niet met co2 bullshit zitten kocht ik me een jonge tweedehands E91 LCI 330d M pack. Dat zijn tenminste nog leuke en mooie auto's, naar mijn goesting.

Daily's worden saai, of moeten een nier kosten, zoveel is duidelijk.

 

Ik hoop hard dat oftewel de Mazda me overtuigt of de Superb 190.

Ondertussen wel zeker een Superb wel knap te maken valt:

 

37269_hr_sko_15_sup_1_big-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een 330d zoveel duurder?

Aangezien dat basis begint aan 47k ( ik zeg maar wat ): ja

Edit:de configurator leet me dat het dik 49 is. Aub, premium op zijn best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid