Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

Ok, karakterlijn van de E loopt door de klinken, wellicht enige manier om rap het verschil te zien? 

Was ook wat ik meteen zag. Lijkt me inderdaad de enige 100% zekere giveaway te zijn. Zelfs van een afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt knappe ketels, maar ronduit schandalig dat ze hetzelfde design delen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had echt gehoopt dat ze de vierkantere dubbele lichten zoals op de eerste generatie w212 zouden terug opvissen. Stukken meer karakter dan die 'we willen ook de snotneuzen plezieren'-marketingsmoel nu (idem voor de C).

Positief dan weer: en komt een zes-in-lijn naft :party: :party:

Daarvoor alleen al vind ik het een prachtauto. :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die zes-in-lijn, ik viel bijna van m'n stoel. :shock: Wat bezielt hen? :lol:  Dat was toch, om wille van kreukelzones en veiligheidsnormen, niet meer "mogelijk"?

 

Zouden ze van die zes-in-lijn niet meteen ook een dieselreeks maken? Zou super zijn... (Al is die 3-liter V6 diesel van Benz wel een fantastische krachtbron, imo samen met de 275/300pk V6 S van Jaguar de betere/beste motor in z'n categorie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die zes-in-lijn, ik viel bijna van m'n stoel. :shock: Wat bezielt hen? :lol:  Dat was toch, om wille van kreukelzones en veiligheidsnormen, niet meer "mogelijk"?

 

Zouden ze van die zes-in-lijn niet meteen ook een dieselreeks maken? Zou super zijn... (Al is die 3-liter V6 diesel van Benz wel een fantastische krachtbron, imo samen met de 275/300pk V6 S van Jaguar de betere/beste motor in z'n categorie).

Diesel wordt ook I6 ja.

Is qua concept efficienter

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En een L6 is goedkoper om te maken dan een V6. 2 nokkenassen ipv 4, minder lange riemen en minder spanners, minder lange uitlaatcollectoren, ...

Ook kunnen ze meer onderdelen delen met de L4 motoren.

Ik ben voor [emoji4]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had echt gehoopt dat ze de vierkantere dubbele lichten zoals op de eerste generatie w212 zouden terug opvissen. Stukken meer karakter dan die 'we willen ook de snotneuzen plezieren'-marketingsmoel nu (idem voor de C).

Positief dan weer: en komt een zes-in-lijn naft [emoji14]arty: [emoji14]arty:

Daarvoor alleen al vind ik het een prachtauto. :)

Mee eens. Vind de 212 pre-fl nog steeds knapper dan de 212 fl en 213..

Geen fan van die spatie tussen de achterlichten en 't kofferdeksel. Idem voor spatie tussen koplampen en grille.

Ook geen fan van die ronde en bolle vormen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel raar vind, is het rapport in de AutoGids.

Daar meldt men helemaal niets over nieuwe motoren, behalve de 2.0 diesel.

De benzines zijn blijkbaar de huidige 200-250 en over de E400 zegt men dat hij 333pk gaat hebben (zoals de huidige, correct?).

Ik zou verwacht hebben dat een dergelijke nieuwigheid als een zes in lijn wel eerder vernoemd zou geweest zijn dan hun zever over achterlichten die verschillende lichteffecten kunnen geven... (Wie zat op dat laatste te wachten? :fp: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch vaak zo? Nieuw model met oude beproefde motoren, de nieuwe motoren na een 2tal jaar.

Wel raar want men gaf het toch al een tijd geleden aan. En, om eerlijk te zijn, als ik dat weet, dan koop ik nu geen nieuwe E tot die nieuwe motor er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij niet. De "hé kijk naar mij ik heb het nieuwe model..." (en voor een keer ga ik jouw taal spreken, pay attention 'cause it'll only happen this once) "... met de nieuwe 4-cilinder diesel!" menigte wel. They outnumber you. Us.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij niet. De "hé kijk naar mij ik heb het nieuwe model..." (en voor een keer ga ik jouw taal spreken, pay attention 'cause it'll only happen this once) "... met de nieuwe 4-cilinder diesel!" menigte wel. They outnumber you. Us.

Ik kan volgen dat iemand die een E220d wil, wacht op de nieuwe en die komt er ook met een nieuwe motor. Je hoeft dus niet te wachten.

De nieuwe benzinemotor is wel een misser dat die er niet komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid