Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

Kans is klein: te recent om tegen de volgende wissel voldoende in prijs te zijn gezakt. Volgende aankoop zal rond de 25 à 28k schommelen en voorzie ik in 2018. En ik vind de CLS Shooting Brake veel knapper, als 't een Benz wordt, wordt het vermoedelijk die.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grote C met de achterlichten van een GLC.

Zeker niet lelijk, maar o zo inspiratieloos.

De C Break vind ik op het eerste zicht mooier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans is klein: te recent om tegen de volgende wissel voldoende in prijs te zijn gezakt. Volgende aankoop zal rond de 25 à 28k schommelen en voorzie ik in 2018. En ik vind de CLS Shooting Brake veel knapper, als 't een Benz wordt, wordt het vermoedelijk die.

Ga je die vinden voor dat budget?

Allez met een lage km stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je die vinden voor dat budget?

Allez met een lage km stand.

400 wordt tricky, er zijn er niet zo heel veel en enkel FL (dus recenter). Ik wil dan ook nog eens geen zwart interieur, en ook niet dat bruine met de bruine bovenkant van dashboard en deuren (en al de rest zwart). That narrows it down by 85%... Bij de 350cdi is er zeker keuze genoeg. Het mag zelfs een PFL zijn, die vind ik (zeker als ze 'n AMG-Pack hebben, wat absoluut geen must is voor mij) nog mooier dan de facelifts. Wel geen idee of er grote technische updates zijn geweest met de facelift (bij de W211 b.v. was een facelift duidelijk de betere keuze omwille van een aantal van die technische upgrades), da's voer voor over 1 à 1,5 jaar als het concreter wordt.

 

Ik hoef geen lage km-stand, eigenlijk. Ik ben bij een BMW al niet bang van wat meer km, dus bij een Benz al helemaal niet. Kar mag gerust 125.000 km hebben, of nog meer zelfs. Kunnen ze tegen en als je 'm goed screent weet je wat een issue kan zijn en ken je de historiek. Liever eentje met 150.000 autostrade-kilometers van een kaderlid dan eentje met maar 60.000 km die door de vrouw van een docteur continu op korte ritjes is gebruikt; die tweede kost dan ook nog eens heel wat duizendjes extra in aankoop wegens minder km. (Ik rijd nu zelf vooral korte ritjes en doe geen 20k km per jaar en ik zie dat zo'n auto daar eigenlijk niet echt voor gemaakt is...). Dan liever eentje met wat meer km maar een goeie, dus bij een Benz-dealer halen, idealiter met garantie. Zo deed ik 't met m'n huidige '5 ook: er waren er voor hetzelfde geld bij privé aanbieders die minder km of meer uitrusting hadden of meer power (een 535d), maar die laat ik dan voor wat ze zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stijlvolle spec wel :

 

D297147_zpscfykl1bm.jpg

Blauw wat donkerder en ik teken. :inlove: Velgen mogen ook 1 maatje kleiner (dit is 20", er zijn er in 19" die 'k ook superknap vind).

 

Zo'n E 43, yum zeg (qua motor). Hopelijk ben je daar ook niet verplicht (zoals op de C) om de black pack te nemen, want dat maakt er wel ne corbillard van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velgen zijn misschien een tik te groot, maar vind het toch echt een knappe spec. Niet saai of niets, niet per se sportief, gewoon stijlvol. I like.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interieurspecs van die kar zijn minder m'n ding, iek. :blink:

D297155.jpg

D297156.jpg

D297157.jpg

Ze hebben de 6GC van de persvoorstelling nagedaan qua interieur en even lelijk.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast exTB

Er zijn toch een paar hoeken van waaruit hij toch niet volledig ok is. 

Vooral achterkant en meer bepaald schuinachter, vind ik hem zelfs heel lelijk.

Te vlak ook precies. 

Fiat Stilo Station vibez.

 

Mercedes-E-Klasse-Estate-2016-048.jpg

 

Mercedes-E-Klasse-Estate-2016-043.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben de 6GC van de persvoorstelling nagedaan qua interieur en even lelijk.

 

Nee, die is nog een pak lelijker. Zwart stuur. facepalm%20(1).gif En dan nog van dat wit hout erbij. facepalm%20(1).giffacepalm%20(1).gif

 

@@gTa

Heb je deze foto's ook in high res (hoge resolutie)?

Mvg

Ikzelf niet, maar ik zal eens een fax sturen naar de dienst journalistiek forceren van Bercedes-Menz of ze foto's hebben van minstens 20.000 pixels breedte en minimaal 25 MB per foto. OK? Bedankt hé! Stuur PM!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de berline knapper. Tov de C break toont de achterkant iets logger, en is de overhang groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de berline knapper. Tov de C break toont de achterkant iets logger, en is de overhang groter.

 

Was te verwachten he.

 

E-break is puur voor gigantische kofferruimte te hebben. C-break is min of meer lifestyle-break, en shooting brakes zijn echt puur lifestyle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zocht het nog niet op. Scoort de S213 opnieuw zo eclatant in liters? De S212 en S211 waren altijd al stouwruimtekampioen, iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zocht het nog niet op. Scoort de S213 opnieuw zo eclatant in liters? De S212 en S211 waren altijd al stouwruimtekampioen, iig.

 

Kleiner geworden!

 

Das Ladevolumen der E-Klasse liegt bei 640 bis 1.820 Liter (Vorgänger: 695 bis 1.950 Liter).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleiner geworden!

 

Das Ladevolumen der E-Klasse liegt bei 640 bis 1.820 Liter (Vorgänger: 695 bis 1.950 Liter).

't Is 'm aan te zien. En 't gaat 'm goed af.

 

 

E break heeft toch altijd die dikke, logge achterkant gehad? Wel lijkwagen-ruimte binnenin.

Daarom net dat ik 't vroeg: nu oogt 'ie niet meer zo'n bakbeest, maar is 'ie elegant. Blijkbaar is 'ie dus lijkwagen af.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

familie komt hier net toe met hun nieuwe aanwinst. ik zie het zijaanzicht. "ah een c-klasse"

't was dus een E :lol:

wel mooie configuratie, kallaitgroen in amg-trim met blackpack gecombineerd met avantgarde sportzetels in macchiato beige.

kleur heeft wel meer weg van blauw in mijn ogen dan groen, maar het interieur is razend knap. die beige sportzetels met zwarte afwerking en dat groot tft scherm. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid