Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

Zijn ze met de 204 mee begonnen, ongelooflijk hoeveel wij er hebben moeten ombouwen van ster op de motorkap naar ster in de grille.

 

Ik snap dat ook niet, ik wil mijn ster op de motorkap hebben...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze met de 204 mee begonnen, ongelooflijk hoeveel wij er hebben moeten ombouwen van ster op de motorkap naar ster in de grille.

 

Ik snap dat ook niet, ik wil mijn ster op de motorkap hebben...

 

 

Algemeen is het publiek van Mercedes erg veranderd. Er zitten er nu erg veel tussen die vroeger daar niks te zoeken zouden gehad hebben.

 

Benz is naast zijn kwaliteit ook zijn prestige nogal kwijt :mellow:

 

Is er geen open deur of zo rond de E dit April? Dacht es bij de dealer binnen te lopen en es te gaan kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er geen open deur of zo rond de E dit April? Dacht es bij de dealer binnen te lopen en es te gaan kijken. 

 

Gisterenavond was het voorstelling van de nieuwe E door MB Ninove en Zottegem en vanaf vandaag tot de 23e is het opendeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemeen is het publiek van Mercedes erg veranderd. Er zitten er nu erg veel tussen die vroeger daar niks te zoeken zouden gehad hebben.

 

Benz is naast zijn kwaliteit ook zijn prestige nogal kwijt :mellow:

 

Is er geen open deur of zo rond de E dit April? Dacht es bij de dealer binnen te lopen en es te gaan kijken. 

 

Opendeurdagen zijn nu bezig ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het goedkoop.

Bijna een eeuw krijg je een typisch rooster terwijl de echt exclusieve coupés de ster in het rooster kregen.

Dan beginnen er in de jaren 80 wat te tunen zo een aftermarket kap op een berline te zetten... wat nergens op lijkt.

En nu maken ze die trend haast standaard.

Daarnaast vind ik het gewoon minder mooi op een berline. De neus en de rest van de auto passen niet bij mekaar.

Idd, op een Benz hoort de klassieke grille met ster op de motorkap!

Enkel bij de facelift van de W212 vond ik de ster in grille knapper, omdat de klassieke grille precies zo overdreven (lomp) was, daar het bij de pre-fl veel verfijnder/eleganter was (en daar zag de ster in grille er idd cheap uit). Maar vind de Benzen vanaf de W205, W212 fl en huidige S klasse precies minder knap dan vroeger.. Veel te 'bol' qua vormen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ster in dat rooster is op een berline zowieso lelijk.

Wat was er verkeerd met de ster op de kap?

Vind ik ook.

 

Drie maand geleden de auto van m'n schoonouders samengesteld (budget werkgever schoonpa). 'Ie had budget voor een Avantgarde of Exclusive exterieur ('t is te zeggen: één van die 2 packs moésten er op), en m'n schoonma vond de Exclusive (met chroom radiatorrooster met lamellen en de ster bovenop z'n snuit) véél te "opvallend" (in negatieve zin) en m'n schoonpa vond dat nogal braafjes. Dus 't is ook een Avantgarde geworden met "coupé-radiatorrooster".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Efkes es met de kleine langsgeweest bij de dealer in Leuven om naar die E es te gaan kijken.

 

Ik weet niet wie die garage runt, maar dit was "interessant".

 

Ten eerste verwacht je op de presentatie van het populairste model van Mercedes toch dat dit centraal staat opgesteld en dat je erin kan.

Hier staat hij in een hoekje bij de deur waar je tussen de muur moet en de auto moet kruipen om aan de bestuurdersdeur te kunnen... en de auto is natuurlijk op slot. 

De auto efkes van vanachter bekijken kan niet (staat tegen de muur) en om de neus te zien moet ge buiten gaan staan  :mellow:

 

Doet er toch een verkoper de auto open, hij trekt de passagiersdeur open (ik zou verwachten dat hij je aan het stuur wil installeren) en... je krijgt NUL uitleg. Hijzelf blijft op anderhalve meter van de auto staan en enige wat hij zegt is "dit is een Avantgarde en hij heeft geen dual screen" (of zoiets). Wanneer ik hem vraag wat dat is, dan zegt hij dat je twee schermen krijgt.

 

"Waar?"  ... Wijst 'em al rechtstaand richting dashboard "Daar".  ... Kon evengoed de voetruimte van de passagier geweest zijn. Ik weet nog altijd niet waarover 'em bezig was.

 

"Wat komt er qua motoren?"  ... (weer kort) "de 220 diesel".

 

"OK, geen zwaardere motoren?" ... "Waarom?"   :huh:

 

WAAROM stelt een klant een vraag? :fp:

 

Soit, we kijken efkes naar den S en daar geeft hij wel aan dat er een S350 en een S500 bestaat qua benzine. 

Nu had ik niet gehoord dat er tegenwoordig een S350 bestond in benzine. Schijnt van wel... "ha nee, die heet S400" :fp:

 

"OK, zelfde motor als in de uitgaande E400 en de C400 met de turbos?" ... "goh, dat weet ik niet, mijnheer. Wij krijgen daar geen opleiding van, he"  :geek:

 

Stonden gewoon paf en zijn het gewoon afgebold. 

 

Dit was echt ongewoon kwa ervaring.  :no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik het beter :D

 

Pippo, ik heb nog nooit geen enkele verkoper zo gezien. 

 

Totaal ongeinteresseerd, kende geen kloten van die autos af. Enige waar hij zich aan stond te vergapen was de 7 die voor de deur stond.  :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind deze E in de juiste configuratie er ook wel weer heel knap uitzien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een nieuwe benz vind ik dat toch niet meer zo goed op de neus staan als voordien. Mercedes_C-Klasse_(W204)_Elegance_front.

Allez, toch knap? Nuja, ster bovenop het rooster blijft knapper natuurlijk. De W124 mopf 1 had dit als laatste denk ik. De mopf 2 had dan zo'n grille a la W202, met de ster op de motorkap zelf ipv bovenop de grille. Veel minder knap, imo.

Moet wel zeggen dat ik zowel de klassieke grille als de 'grote ster' grille wel knap vind op een W204. Maar toch, tijdens het rijden die ster vooraan op de motorkap zien fonkelen.. :inlove:

Ik vind deze E in de juiste configuratie er ook wel weer heel knap uitzien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Voor mij is een auto ontwerp geslaagd als hij er ik gelijk welke configuratie knap uitziet. Maar de dag van vandaag lijkt het alsof de constructeurs het 'basisdesign' opzettelijk mottig maken, zodat iedereen één van de optionele opsmukpakketjes neemt zodat de auto er toch een beetje toonbaar uitziet.

Een W205 op wieldoppen bvb.. Afschuwelijk. Daar waar een W203 op wieldoppen er wel nog knap uit kon zien.

Zeg nu zelf...

b7500b2b8f78ba5047e3dc1572cb7635.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

W203 of w204 classic op wieldoppen trekt toch op den hond zijn kloten....

Idem met een basis 190 of 124

Bwa, toch knapper dan die Auto 5-look wieldoppen van een W205 of A-klasse (of 90% van de huidige automodellen) bvb.

Mercedes-Benz_C-Klasse_W203.JPG

W201 of W124 op doppen vind ik niet lelijk. Dat zijn tenminste geen wannabe alu velgen qua design, waar je dan die stalen velg ziet achter zitten..

94093dfa77157b7a7aa59c7277ccfaa8.jpg

023f5aaa2ccfda9654f0b89e17daee98.jpg

Vroeger was beter ja, toen de basismodellen nog zwarte bumpers hadden...

:inlove::D

756f05cfadb426cb24d8df83904eaf9d.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je alu velgen steken dan @@Ian?

Lagen al bijna 2 jaar te wachten in 't tuinkot (gekocht voor m'n rode S124 destijds), heb ze dan maar eens gemonteerd vorige week. ^^ Dat ik de doppen niet lelijk vind, wil niet zeggen dat ik alu's wel lelijk vind he.[emoji14]Heb een half jaar op doppen gereden, sinds ik hem kocht eind augustus. M'n vorige (S124) stond ook op doppen. De 18-jarige ik zou zich daar een beetje aan gestoord hebben en snel alu's gestoken hebben, maar de 26-jarige ik trekt het zich niet zoveel meer aan. Zolang hij maar goed rijdt en er niet uitziet als een foorkraam. :D
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid