Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

Het motorenpallet wordt ook erg klein, vind ik. Vroeger had je in de E een 7-tal benzinemotoren en een 5-tal diesels. Nu nog 4-tal benzines, AMG incluis en een 3-tal diesels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het tegenwoordig vaak nog zo slecht niet als je nog met de oude motoren zit.

Gezien de betrouwbaarheid van de huidige motoren, kunt ge niet veel fouter meer gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kerel efkes de bedrijfswagen genomen om te gaan skiën [emoji38]z:

Die dakdragers moeten ook getest worden he, men kan het nuttige maar aan het aangename koppelen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we nog zeker 10 jaar te jong voor.  ;)

Sowieso vind ik het een dijk van een auto, net als de coupé trouwens. Ik ben daarom ook heel benieuwd naar de E coupé die er ook nog gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Diesel wordt ook I6 ja.

Is qua concept efficienter

 

Hoe komt dat eigenlijk?

 

Vind ik ergens wel interessant... Zo veel jaren geleden afgestapt van de 6-in-lijn voor een V6 om nu terug te keren naar een in-lijn? 

Wat was toendertijd het argument om naar een V te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die zes-in-lijn, ik viel bijna van m'n stoel. :shock: Wat bezielt hen? :lol:  Dat was toch, om wille van kreukelzones en veiligheidsnormen, niet meer "mogelijk"?

 

Zouden ze van die zes-in-lijn niet meteen ook een dieselreeks maken? Zou super zijn... (Al is die 3-liter V6 diesel van Benz wel een fantastische krachtbron, imo samen met de 275/300pk V6 S van Jaguar de betere/beste motor in z'n categorie).

Stel u voor een 300 CDI zonder turbo met manuele 6-bak :D

Geen airco, stoffen zetels, radio VOORBEREIDING, en opdraaiers voor de ruiten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe komt dat eigenlijk?

 

Vind ik ergens wel interessant... Zo veel jaren geleden afgestapt van de 6-in-lijn voor een V6 om nu terug te keren naar een in-lijn? 

Wat was toendertijd het argument om naar een V te gaan?

 

Crashtests waren misschien moeilijker met de Reihe6? 

Inlijn 6 is wel handiger als je modulaire motoren wilt denk ik (zie BMW met de 4 en 3 cil)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crashtests waren misschien moeilijker met de Reihe6?

Inlijn 6 is wel handiger als je modulaire motoren wilt denk ik (zie BMW met de 4 en 3 cil)

Kan V12, V8 en V6 ook niet modulair?

Van die twee eerste verzet daimler er toch ook wel redelijk wat denk ik. (voorlopig toch nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan V12, V8 en V6 ook niet modulair?

Van die twee eerste verzet daimler er toch ook wel redelijk wat denk ik. (voorlopig toch nog)

Dat is benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid