Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W213 E-Klasse


Phil

Aanbevolen berichten

Zou me niet verbazen mocht dat samen met parkeersensoren komen. Nog niet bekeken eigenlijk

EDIT: Effe verkeerd, optie van 1500€ :lol: Komt met parkeersensoren en surround view

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat in de prijslijst hier als "voorbereiding voor optie 504: remote parking"... Dus precies toch niet beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat in de prijslijst hier als "voorbereiding voor optie 504: remote parking"... Dus precies toch niet beschikbaar.

 

  • Preparation for use of the Remote Parking Pilot (503) including Bluetooth® exterior aerial
  • App (Android, iOS) available free of charge from app store
  • Parking package with 360° camera (P44)
  • KEYLESS-GO (P17) or (889)
  • 9G-TRONIC automatic transmission (421)
  • Function subscription in the Mercedes me portal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Preparation for use of the Remote Parking Pilot (503) including Bluetooth® exterior aerial
  • App (Android, iOS) available free of charge from app store
  • Parking package with 360° camera (P44)
  • KEYLESS-GO (P17) or (889)
  • 9G-TRONIC automatic transmission (421)
  • Function subscription in the Mercedes me portal

Preparation... Maar de optie 503 staat nergens nog in de lijst.

Ware toch leuk geweest wat uitleg te krijgen bij die opendeurdag :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit in het parkeerpakket in.

 

1450 ex BTW

 

Maar je moet er wel Keyless go bij hebben, 1210+BTW

 

En automaat, maar die is voorlopig standaard op alle modellen

 

Dus als je dat wilt kost het u 2660 ex BTW

 

Behalve op de E 220d Launch edition, daar kost het "maar" 1.810 ex BTW

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vandaag ben ik bij de verdeler mijn zomerwielen gaan wisselen (ze hadden voor- en achteraan verschillende wielen geplaatst.  :roll: ), en heb voor een paar uren, als vervangwagen, een nieuwe E220d (163pk) meegekregen.

 

Ik ben blij dat ik eens even met deze nieuwe E heb kunnen rijden, want nu besef ik nog beter wat voor een hemels machien mijn C450 is. Deze E, met standaard ophanging, is een echte comfortboot. De stugge ophanging van de C vind ik zo zalig, dat ik er niet meer zonder kan. Je voelt ook onmiddellijk dat deze E groter, zwaarder en dus logger is. Het dashboard is knap, maar is minder knap dan dat van mijn C. 

De E220d is niet snel, maar voelt zeker niet onderpowered aan. Voor de gemiddelde E-rijder gaat deze motor meer dan krachtig genoeg zijn. Het is natuurlijk een groot verschil tov mijn C450.

Deze wagen had het AMG pakket, met 20" wielen. De banden zijn te smal voor deze velgen, ook hebben ze een heel laag profiel. Mijn 5 had ook 20'ers, maar precies was het profiel toch hoger. Als je door putten rijdt, merk je ook onmiddellijk de slagen door deze laag profiel banden. De C met 19'ers heeft daar geen last van.

 

Ik heb natuurlijk ook gelet op enig gerammel, en dat was bij deze veel zachter afgeveerde niet aanwezig.

 

Deze E had stoelen bekleed met dat glad nappaleder. Mij stoort het dat het dashboard dan bekleed is met van dat nepleder met een heel andere textuur. Moest ik een E kopen, dan moest het dashboard ook nappa zijn, ofwel de stoelen uit 'gewoon' leder, zoals in mijn C. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond bij een klant, waar ik zat, eentje buiten. Ook een testexamplaar, met de stickers van hierboven.

 

Ik zeg tegen een collega " kijk de nieuwe E ". Antwoordt die " eh? is dat een E ? Kvond het al raar dat ze die stickers op een C klasse zouden kleven "

 

Good job, Mercedes  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een prachtig interieur  :inlove:

 

Mercedes is de laatste tijd enorm goed bezig in mijn ogen qua design, zowel qua interieur als exterieur. Als je deze E vergelijkt met de vierkante lompe stijl van de vorige E, dat is toch een wereld van verschil.

 

En nogmaals, het interieur is gewoonweg fenomenaal, de concurrentie heeft nu een serieuze achterstand. Als je het vergelijkt met de andere nieuwkomer in dit segment, de Jaguar XF, je zou denken dat de Mercedes een ton meer kost.

 

001jaguarxf_s_interior2015.jpg

 

 

Vind dat interieur hierboven toch een stuk mooier dan dat drukke interieur van een 213..

 

Hetzelfde met het interieur van een W212.. ik zie zelfs wat knipogen naar de W124, als je de vorm van het dashboard boven de tellerpartij bekijkt. :inlove:

 

224320d1324051960-new-potential-w212-own

 

d3dc7d87043634a810902ca7c83a06f1.jpg

 

 

 

 

Vergelijking W213 en W212 interieurs.. Kleurencombinaties nu ff buiten beschouwing gelaten zou ik toch veel liever in het W212 interieur vertoeven.

 

Mercedes-E-Class-W213-vs-Mercedes-E-Clas

 

 

 

Niet mis, maar blijft op het eerste zicht nogal oubollig van look/imago. Mijn 73 jaar oude schoonmoeder zal met plezier eentje bestellen. Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht.

De nieuwe 5 zal heel zeker weer jonger en dynamischer ogen.

 

Een 5-serie heeft er altijd al sportiever/jonger/dynamischer uitgezien dan een E-klasse. Waarom zou dat opeens moeten veranderen? Anders koop je maar een C-klasse of een BMW..

 

 

 

Meent gij da nu serieus? Die hebben altijd goed op elkaar getrokken... De jaren 90 met de eierlichten e klasse en de W140 en W202 hadden imo nog de meeste variatie tussen de modellen :P

ModelLine.jpg

 

Als ik een W201 of W124 zie naderen in de verte, moet ik toch altijd even kijken of het nu een W201 of W124 is. Maar achteraan is er een duidelijk verschil. En ook van de zijkant bekeken zie je toch wel verschil. Van de W126 zie ik toch altijd meteen dat het een W126 is.

 

Een W202 en W124 mopf 2 gelijken vooraan en achteraan wel meer op elkaar dan een W201 en W124 mopf 0/mopf 1..

 

 

 

Eigenlijk trokken de 190 en 126 nog het meest op elkaar, zowel voor als achterkant, de 124 had een beetje een andere achterkant, enkel het dashbord van de 3 verschilde sterk, als ge dan kijkt naar BMW van die tijd lijkt het dashbord van zowel de 3, 5 en 7 alsof het hetzelfde was maar dan op een copieer machiene gelegd was :D

En daarom vond ik de vorige E zo leuk, was een knipoog naar de 124 imo, nu is het precies een gesmolten ei :(

 

De achterkant van een W201 en W126 (de achterlichten) zijn idd gelijkaardig. Maar vooraan is een W126 toch erg makkelijk te onderscheiden van een W201 vind ik (een S-klasse oogt gewoon veel imposanter dan een 190).

 

In de vorige E zie ik idd ook veel van de W124 terug. Daarom dat ik er wel fan van ben (tot ze het weer verkloot hebben met de W212 facelift). De W213 is (net zoals de nieuwe C en S) veel te 'bol' qua vorm. :mellow: De W204 fl en W212 pre-fl :inlove:

 

 

 

Interieur van de vorige E-klasse was dan ook al sterk verouderd.  Voor de nieuwe ben ik niet overtuigd over de ventilatie roosters..

 

Ze hadden bij de W213 op z'n minst ventilatieroosters zoals in de A-klasse kunnen gebruiken, als knipoog naar de W123.

 

 

 

CX9k655VAAAIArA.jpg

autowp.ru_mercedes-benz_190e_5.jpg

 

Mercedes-Benz-84F156-aerodynamics.jpg

 

MERCEDESBENZS-Klasse-W126--942_11.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf toch eerst wachten op de komst van de E met echte motoren erin die een dergelijk monument waardig zijn. En dan hopelijk es echt kennis maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ben ik bij de verdeler mijn zomerwielen gaan wisselen (ze hadden voor- en achteraan verschillende wielen geplaatst.  :roll: ), en heb voor een paar uren, als vervangwagen, een nieuwe E220d (163pk) meegekregen.

 

Ik ben blij dat ik eens even met deze nieuwe E heb kunnen rijden, want nu besef ik nog beter wat voor een hemels machien mijn C450 is. Deze E, met standaard ophanging, is een echte comfortboot. De stugge ophanging van de C vind ik zo zalig, dat ik er niet meer zonder kan. Je voelt ook onmiddellijk dat deze E groter, zwaarder en dus logger is. Het dashboard is knap, maar is minder knap dan dat van mijn C. 

De E220d is niet snel, maar voelt zeker niet onderpowered aan. Voor de gemiddelde E-rijder gaat deze motor meer dan krachtig genoeg zijn. Het is natuurlijk een groot verschil tov mijn C450.

Deze wagen had het AMG pakket, met 20" wielen. De banden zijn te smal voor deze velgen, ook hebben ze een heel laag profiel. Mijn 5 had ook 20'ers, maar precies was het profiel toch hoger. Als je door putten rijdt, merk je ook onmiddellijk de slagen door deze laag profiel banden. De C met 19'ers heeft daar geen last van.

 

Ik heb natuurlijk ook gelet op enig gerammel, en dat was bij deze veel zachter afgeveerde niet aanwezig.

 

Deze E had stoelen bekleed met dat glad nappaleder. Mij stoort het dat het dashboard dan bekleed is met van dat nepleder met een heel andere textuur. Moest ik een E kopen, dan moest het dashboard ook nappa zijn, ofwel de stoelen uit 'gewoon' leder, zoals in mijn C. 

 

... en toch kan het niet tippen aan weer es regelmatig een lekkere jonge vrouw te pakken... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

W124 op wieldoppen (tweede generatie) :inlove:

Toen Mercedes nog wieldoppen maakte die geen air probeerden te creëren alsof het echte alu velgen waren en niet voor 't een of 't ander maar de oudere generatie W108/109 prefereer ik op wieldoppen, imo mooier dan de alu velgen :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Mercedes nog wieldoppen maakte die geen air probeerden te creëren alsof het echte alu velgen waren en niet voor 't een of 't ander maar de oudere generatie W108/109 prefereer ik op wieldoppen, imo mooier dan de alu velgen :)

 

Jup.. En ik vind het spijtig dat MB met de mopf 2 wieldoppen de 'wannabe velgen' toer opging. :/ (al zien die er nog altijd beter uit dan de doppen van vandaag van o.a. de A- en C-klasse...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf toch eerst wachten op de komst van de E met echte motoren erin die een dergelijk monument waardig zijn. En dan hopelijk es echt kennis maken.

een AMG? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

een AMG? :P

 

Nee, helemaal niet de bedoeling. AMG motoren zijn leuk voor de lol, maar eigenlijk moet een Benz gewoon een dikke stille benzine onder de kap hebben of (in de E tenminste) een "camionmoteur" van een diesel (genre 3.0 V6). 

 

Kijk uit naar die nieuwe 300 zes-in-lijn die ze gaan uitbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ervaring en/of een mening over de "400", Swede? Ik bedoel de 3,5- en de 3-liter V6 met drukvulling (ze bestaan in 2 verschillende versies, blijkbaar, onder dezelfde motorcode), zoals die in de E en CLS 400 liggen (3,5 liter). Met dat de 3-liter diesels weer een stuk duurder geworden zijn qua BIV en tax in Vlaanderen, is de "sprong" naar een 3,5-liter V6 benzine niet groot meer. En dan overweeg ik -heel misschien- ook wel zo'n CLS 400 als volgende. Heb je daar al mee gereden?

 

(Ik reed de CLS 350 CDI wel al en dat zou me perfect plezieren, als daily. Immers mooie, speciale en -vind ik- zeer goed rijdende auto. Geen sportkar, maar mijn gezinsdaily hoeft dat niet te zijn.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze E ziet er plomper uit dan mijn C. Op het eerste gezicht zie ik de E liever als berline, terwijl dat met de C net andersom is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een knappe wagen, maar loop nog steeds meer warm voor z'n tegenhanger, de Fünfer Touring :inlove: Binnenkort komt daar ook een nieuwe reeks van uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe wennen aan de achterlichten. 't Geheel is niet mis, in ieder geval. 'k Vind de lichten alvast beter meevallen dan de knoerten van achterlichten toen de vorige werd voorgesteld.

Toen de huidige C-klasse Estate werd voorgesteld was ik ook niet wild van z'n kont, maar 't is toch geen lelijke auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid