Ga naar inhoud

BMW 8 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Ik heb niet goed gekeken precies! Hoe lelijk is die vierkante meter plastic achteraan? De voorkant is knap.

Zonder Mpakket is niet bepaald beter.

bmw-8-non-M.jpg&key=83f81db3c1463699fcb5f85963844385e5d240ed15022e13d5209b8daeab864a

Da's omdat het basis design gewoon lelijk is. Tegenwoordig worden auto's ontworpen waarbij ze enkel met optioneel sport/designpakket (bumpers en velgen die wel ontworpen zijn om er goed uit te zien in die giga wielkassen, t.o.v. de kleine standaard wieletjes (veelal staal met een erg triestig ontworpen wieldop die zo uit de Auto 5 tjoening hoek lijkt te komen - al lijken de alu velgen van tegenwoordig ook uit de Dotz catalogus te komen)). Helaas is het optionele sport pakketje hier ook niet meteen geslaagd (voor de liefhebber van elegantie gecombineerd met sportiviteit, t.o.v. de liefhebber van patsbakken met overdreven agressief gestylede accenten (ideaal voor bumperklevers wel)).

 

Deze week had ik een X2 in m'n achteruitkijkspiegel. Die neus ziet er belachelijk agressief uit met die fronsende koplampen, en tegelijk erg knullig, met die omgekeerde nieren. En ook al was ik zelf met een BMW op pad, meneer (of mevrouw) was zodanig ongeduldig dat ie me terwijl ik aan het vertragen was om een zijstraat in te slaan (waarbij ik m'n richtingsaanwijzer naar rechts al voldoende op voorhand had geactiveerd) al inhaalde, waarop hij net niet op een tegenligger (die ik ook al lang had gezien, en waarvan ik zag dat ie al te dicht was voor m'n achterligger om mij op een normale manier te kunnen inhalen) knalde, om vervolgens (terecht) getrakteerd te worden om een toeterconcert. Zou die agressieve styling agressief rijgedrag opwekken? [emoji38]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind de basis 'poverty' spec :D wel nog ok..

Met een mooie velg en in de juiste configuratie kan je dat toch niet lelijk noemen?

En sowieso, al rijdend, in het andere verkeer, zal die echt wel knap zijn

heb exact hetzelfde gevoel bij de CLS bvb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt he. Alles wat nieuw is, is per definitie lelijk of slecht.

Of alles wat nieuw is, is per definitie prachtig of het van het, gewoon omdat het 'het nieuwste' is. Mensen vinden dan het vorig model opeens hondslelijk, terwijl ze dat vorig model ook de hemel in prezen toen dat nieuw was. Een geslaagd design blijft mooi. En ik zie geen geslaagd design die de tand des tijds zal doorstaan, enkel iets dat nu 'dik' is op het eerste zicht (voor de meesten dan toch), maar hoe langer je er naar kijkt, hoe meer je op de details gaat letten die het geheel lelijk maken. Zet die roze bril eens af.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende soorten kopers.

Kopers die iedere 4 jaar van auto moeten wisselen. En die kopen een model dat ze nu mooi vinden.

Dan heb je kopers die gemakkkelijk 10 jaar met een auto rijden. En die kiezen voor tijdloos.

En het begrip tijdloos krijg pas na 5 jaar toegekend...

Als hij na de komst van nieuwe modellen nog steeds mooi blijft. 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen roze bril. Integendeel, ik zie enkel jou met oogkleppen.

Zeker dat je niet in de spiegel aan het kijken bent? Want voor jou zijn er precies enkel lovende woorden toegelaten als het over BMW gaat. Als BMW morgen een drol met 4 wielen en een BMW badge presenteert, zal je het nog de hemel inprijzen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Ian zei:


Zeker dat je niet in de spiegel aan het kijken bent? Want voor jou zijn er precies enkel lovende woorden toegelaten als het over BMW gaat. Als BMW morgen een drol met 4 wielen en een BMW badge presenteert, zal je het nog de hemel inprijzen...
 

Das een straffe stelling, en een dooddoener voor ieder gesprek. The proof of the puding....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Das een straffe stelling, en een dooddoener voor ieder gesprek. The proof of the puding....

Het is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar je snapt het punt wel denk ik.

 

Nuja, nog maar eens een bewijs dat over smaak niet te twisten valt. Alleen spijtig dat je hier op dat vlak maar in 1 richting mag kijken. Als BMW terug iets uitbrengt dat ik wel knap vind, zal ik dat ook zeggen. Maar met de huidige line-up van modellen zou ik liegen als ik zei dat ik ze knap vind (van het huidige gamma vind ik de 2 coupé (non-M2 dan zonder die samengesmolten hoekige nieren), de (M)4 coupé, 4GC en de X1 nog knap. De rest van de modellen vind ik allemaal vrij teleurstellend om bepaalde redenen (details die het geheel onderuit halen). Nu heb ik het puur over het design en niet over motorisaties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt allemaal, als ik iets slecht vind houd ik dat meestal voor mezelf. Ik ga zelden op een forum iets negatief posten over een auto. Tenzij het over een persoonlijke ervaring gaat, over techniek.  Er is altijd wel iemand die het mooi vindt.

Voor mij is het enige bewijs van iets graag zien, de aankoop zelf.  

En er zijn zeker potientiele kopers van de 8 hier op het forum. Ik vind hem absoluut niet lelijk.

Volgend jaar zien we hem op de weg... en kunnen we genieten van een divers wagenpark.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites


8ercolors.png

De invloed van de kleur op de wagen is groot, vind ik. 

Op de donkerkleurige modellen is de dalende daklijn richting koffer niet echt... mooi... in tegenstelling  tot op de witte modellen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Ian zei:


Zeker dat je niet in de spiegel aan het kijken bent? Want voor jou zijn er precies enkel lovende woorden toegelaten als het over BMW gaat. Als BMW morgen een drol met 4 wielen en een BMW badge presenteert, zal je het nog de hemel inprijzen...
 

Je kan niet verder van de waarheid zitten.

Het verschil is dat ik mogelijks 1 keer mijn mening (positief of negatief) kom posten en verder graag extra info voorzie voor zij die vragen hebben.

Jij hebt ondertussen al 20 posts in dit topic, enkel en alleen om te zeiken over wat er negatief is. 

Big difference. :) 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/9/2018 om 12:51, Ian zei:


Of alles wat nieuw is, is per definitie prachtig of het van het, gewoon omdat het 'het nieuwste' is. Zet die roze bril eens af.

Ook hier geen roze bril te bespeuren. Geen idee wie je viseert met je uitspraak, maar ik voel alleszins niet aangesproken. Het grote verschil is dat ik niet de behoefte voel om af te kraken waar ik geen fan van ben. Als een auto me niet boeit of interesseert, laat ik het gewoon aan mij passeren. 

Het grappige is wel dat ik al een tijdje aan het uitkijken ben naar een weekendkar. En laat dat net een model zijn dat al 2 generaties ‘verouderd’ is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, brjefs zei:

Ik vind het een van de knapste auto’s die BMW in de laatste 20 jaar gemaakt heeft.

Jij durft... 😉 

Ik kijk er naar uit, om hem tegen te komen op de baan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid