Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

20 uren geleden, BMWMB zei:

Eerste Youtube filmpje van een POV BMW 540i met M-Performance tuning en uitlaat. Klinkt niet slecht...

Zou 'm irl zo lekker klinken als de 340i met M-performace uitlaat? En ik bedoel dan vooral het geluid dat je binnen hoort.

Wel blijft die 8 traps sportautomaat heerlijk met z'n korte en snelle schakelgangen

 

Hoeh, klinkt lekker :inlove:  Grootste voordeel is dat dat geen M Performance kar is die standaard/verplicht met de hele opsmuk inclusief bruin verkleurd chroom en fake alu spiegelkappen komt, maar een kar die je met de hele range aan kleuren en velgen kan krijgen. :inlove:  Sleepertje, in some way. Erg lekkere sound, vol, krachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor. Langs de andere kant vind ik mijn C450 soms wat te luid, als ik aan het telefoneren bel, of aan constante snelheid boven 150 km/u rijd. Ik wil 'm zelf eens gereden hebben om te weten of het mijn oren bevalt. [emoji3] Sowieso klinkt 'm beter dan een Tesla. [emoji23]

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, bt. said:

Ik herken er de soundtrack van m'n 40i niet in :oops:

Zal een andere setting in de sound composer zijn he :roll:

 

Kan u zeggen dat mijn m140i met M performance een serieuze tegenvaller was qua geluid. Veel te stil. de x35i met M performance was veel beter in dat opzicht.

Probleem met video is dat dat nooit correct weergeeft want je zit met gain control. Je kan je nooit een beeld vormen (beeld? soit ... :P ) van het volume IRL.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

Daar was ik al bang voor. Langs de andere kant vind ik mijn C450 soms wat te luid, als ik aan het telefoneren bel, of aan constante snelheid boven 150 km/u rijd. Ik wil 'm zelf eens gereden hebben om te weten of het mijn oren bevalt. emoji3.png Sowieso klinkt 'm beter dan een Tesla. emoji23.png

 

Jammer dat je de C43 met regelbare uitlaat niet hebt, kleppen dicht en in 9de = stilte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reed vandaag langs DAVO in Tongeren en zag daar groot ' -28%' staan op de Touring??

Op hun website zie ik wel kortingen, maar geen -28%

Worden er werkelijk zulke kortingen gegeven momenteel? Of enkel op 518d's manueel of zo :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-12-2017 om 10:45, Tommie zei:

530e verkoopt al top sinds lancering. Maar bon, er is geen rush nu de 530e voldoet aan de regelgeving voor 2020.

Naar wat ik begreep werd op de valreep de grenswaarde (batterij vs gewicht) nog aangepast zodat de 530e ook in de toekomst nog binnen het systeem valt. Beetje zuur voor al die mensen die misschien nog stoten uitgehaald hebben om er 'snel snel' eentje te bestellen (vast ook met minder korting, dit ding is erg overprijsd hier - in de VS zelfde prijs als 530i). Maar anderzijds wel goed nieuws in de zin dat hij nog her-verkoopbaar blijft, want iedereen die nu een 'fake' hybride (ma.w. niet binnen de grenswaarden) gekocht heeft zal er maar beter heeeeel graag mee rijden, die dingen zijn sinds maandag niets meer waard in herverkoop (in België).

Linkje: https://www.link2fleet.be/fiscale-last-minute-aanpassing-voor-fake-hybrides/

Blijkbaar zouden ze vanaf 2020 de norm dan wel weer kunnen verhogen, maar goed zit je toch 2 jaar safe. Voor de modellen gekocht voor 31/12/2017 geldt dat zover ik weet niet. Staat ook lijstje bij van de modellen die nog kunnen, de 530e is met de hakken over de sloot.

Interessant wordt om te zien wat BMW straks met hun net aangekondigde '45e' modellen gaat doen. Minstens een reden voor mij om een 530e niet te overwegen (en een 530d wel) is dat ik die motor net OK vind in een 330e, maar niet straf genoeg in deze klasse. Maar met de 45e zouden we van 320 PK naar 390 PK gaan - als ze dat dan aub ook nog even in de G30 lepelen (en hij binnen de norm blijft), dan ben ik misschien wel kandidaat (op termijn, nieuwe is besteld en geen 530d noch G30 tout court geworden)...

aangepast door Dust
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-12-2017 om 23:52, BMWMB zei:

Eerste Youtube filmpje van een POV BMW 540i met M-Performance tuning en uitlaat. Klinkt niet slecht...

Zou 'm irl zo lekker klinken als de 340i met M-performace uitlaat? En ik bedoel dan vooral het geluid dat je binnen hoort.

Ik heb er mee gereden in Bornem, een Carbon Black 540i met heel wat M Performance addenda (met een bruin interieur... blauw buiten en bruin binnen, wie bedenkt dat??). Het goede nieuws is dat hij fantastisch klinkt, ook binnen. Ik stapte er in nadat ik uit een 530d kwam en was direct verkocht, al 2 seconden nadat hij gestart was. Echt luid ook. Heerlijke plofjes bij full-shift opschakelen. Super ding.

Het slechte nieuws is dat BMW, voor redenen die mij compleet ontgaan, geen on/off bypass switch meer voorziet zoals in de 35i M Performance Exhausts het geval was. Blijkbaar heeft dat iets te maken met nieuwe Europese geluidsnormen, maar dat lijkt me een erg flauw excuus want uiteindelijk wil je die switch niet enkel om door een test te geraken maar ook gewoon omdat je zo'n 'klassewagen' niet altijd als een NASCAR racer wil laten klinken. Anyway, long story short, het ding is dus *luid*, en dat *altijd*. Hij gaat op de snelweg ook ongelooflijk aan het dronen, tenzij je hem in Sport stand zet om uit de 8e versnelling weg te blijven (en dan nog).

Misschien zijn er in de VS petjes van 25 die zo'n wagen kunnen en willen kopen en een permanent gebrul en ge-drone fun vinden (volgens mij heb je die drone ook niet als je max 110 km/u m.a.w. 70 mph rijdt), maar ik veronderstel dat de gemiddelde 540i koper in België gewoon een luxewagen zoekt die ook af en toe kan brullen - en dus naast luid ook stil kan zijn. Maar (ook weer die stomme VS markt) daar hebben de marketing genieën van BMW anders over beslist, want dan moet je maar een 550i kopen - wat compleet voorbij gaat aan het feit dat zo'n wagen hier wegens de fiscaliteit onverkoopbaar is (terwijl de 40i fantastisch scoort op fiscaal gebied, voor wat het is).

Remus maakt nu wel een in/uit-schakelbare uitlaat die CE-gekeurd is. Enkel lijkt hij niet even goed te klinken (op dat ene Youtube filmpje waar je hem kan horen), en ben je dan verplicht er 4 (2x2) Remus sjonnie-uitlaat tips bij te nemen.

Had het ding een switchable MPE, ik had er waarschijnlijk een in bestelling...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, 0231 zei:

@Dust  Ken is toevallig je voornaam niet ?

Jed in olle hevol dust, joj!

Ken kik wok dust!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dit weekend ga ik in Bornem de 540i, met Performance uitlaat, en de M550d testen. 

Op het salon in de M5 gezeten, en ben echt onder de indruk van hoe knap zo'n vollederen interieur is, en ook heb ik nog eens plaatsgenomen in de echt wel fantastische comfortstoelen. 

Ik ben dus benieuwd hoe deze G30 zal rijden...

Is het nog verantwoord om een diesel te bestellen? Ga ik zo'n M550d over pakweg 3 jaar terug vlot verkocht krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, BMWMB zei:

Is het nog verantwoord om een diesel te bestellen? Ga ik zo'n M550d over pakweg 3 jaar terug vlot verkocht krijgen?

Uiteraard wel en uiteraard wel. Laat je niet opnaaien door de media frenzy van het laatste jaar.

En dan nog: stel dat het in België nog moeilijk is om zoiets kwijt te krijgen (dat is het nu al, alles met meer dan 2 liter is niet evident te verpatsen) dan zet je 'm gewoon bij een Duitse dealer af, klaar. Heb vorige week gezien hoe eenvoudig dat gaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, BMWMB said:

Is het nog verantwoord om een diesel te bestellen? Ga ik zo'n M550d over pakweg 3 jaar terug vlot verkocht krijgen?

Boeie.

Pak een renting met maximale restwaarde, dan heb je toch iets van zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, BMWMB said:

KW schroefkit variant 3 nu ook verkrijgbaar voor de xDrive modellen.

Stance :inlove:

 

low_KW_V3_BMW_M550i_xDrive_G30_Fahraufna

low_KW_V3_BMW_M550i_xDrive_G30_Fahraufna

low_KW_V3_BMW_M550i_xDrive_G30_Standaufn

 

zou wel sjiek zijn voor de mijne

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 03/01/2018 at 10:40 PM, Dust said:

Heerlijke plofjes bij full-shift opschakelen. Super ding.

:sick:

On 03/01/2018 at 10:40 PM, Dust said:

Het slechte nieuws is dat BMW, voor redenen die mij compleet ontgaan, geen on/off bypass switch meer voorziet zoals in de 35i M Performance Exhausts het geval was. Blijkbaar heeft dat iets te maken met nieuwe Europese geluidsnormen, maar dat lijkt me een erg flauw excuus want uiteindelijk wil je die switch niet enkel om door een test te geraken maar ook gewoon omdat je zo'n 'klassewagen' niet altijd als een NASCAR racer wil laten klinken. Anyway, long story short, het ding is dus *luid*, en dat *altijd*. Hij gaat op de snelweg ook ongelooflijk aan het dronen, tenzij je hem in Sport stand zet om uit de 8e versnelling weg te blijven (en dan nog).

Straks ga je nog beweren dat die kar luider is dan een M140i? Die is stock al veel te stil. Ook zonder kleppen trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid