Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een nieuwe 5 Touring hier in de buurt, logoloos achteraan. Heeft een dubbele gescheiden uitlaat (ronde pijpen) en is 4cil diesel -525d dan?

edit: google zegt dat de 520d dat ook heeft.

Geplaatst:
Op 18-2-2018 om 17:04, Ugeken zei:

Een nieuwe 5 Touring hier in de buurt, logoloos achteraan. Heeft een dubbele gescheiden uitlaat (ronde pijpen) en is 4cil diesel -525d dan?

edit: google zegt dat de 520d dat ook heeft.

Alle 5-reeksen (andere nieuwe modellen ook) hebben tegenwoordig L-R uitlaten, ongeacht motorisatie

Zwarte ronde pijpen: Sport line
Chrome ronde pijpen: Luxery line
Trapezium pijpen: M-Sportpakket

Geplaatst:
29 minuten geleden, Ugeken zei:

Een luxury line is het dus.

't Kan ook eentje zijn zonder line want die hebben ook chrome ronde pijpen B)

Geplaatst:

:huh: trouwens een heel saaie bruin-grijze kleur (zoals bij de vorige generatie veel voor kwam) met zwart interieur.

Geplaatst:
Op 20-2-2018 om 10:21, Stancke zei:

Alle 5-reeksen (andere nieuwe modellen ook) hebben tegenwoordig L-R uitlaten, ongeacht motorisatie

Zwarte ronde pijpen: Sport line
Chrome ronde pijpen: Luxery line
Trapezium pijpen: M-Sportpakket

Tenzij ge nen 540 koopt, dan heeft en trapezoïde uitlaattips ongeacht de uitvoering, alleen zijn ze dan bij de Sport Line en M Sport Pack zwart en bij Loekzjoerie zijn 't chromeetne. En de M550-modellen hebben grote rechthoekige, ook zwart.

Juste, toch?

Die trapezoïde ondingen trekken op niks. De gewone ronde (links + rechts) zijn nog knap. Dat had voor de zescilinders voorbehouden moeten blijven. En vierpitters een dubbele links. (Sluit redelijk aan hoe het was bij de vorige generatie.)

Geplaatst:

Bij de E60 was het goed. Al de rest is veel show 

Geplaatst:
Zojuist, msxx zei:

Bij de E60 was het goed. Al de rest is veel show 

Ja, daar kreeg je als vierpitterrijder nog de zeer passende straf van een oerlelijke zwart stalen uitlaatbuis. Net goed.

Geplaatst:

Op de 550 vindt ik toch wel knap. 

Geplaatst:
18 minuten geleden, wabe zei:

Ja, die zijn tenminste niet zo onnozel van vorm. Die zijn trapezium-vormig (en niet trapezoïdaal-ish met nen hoek af, zoals bij de gewone M Pack modellen) en bonkers groot. Like it too.

maxresdefault.jpg

Groot stevig kader en dan binnenin die twee aparte buizen (zonder dat je een pea-shooter effect krijgt zoals bij Volvo of bij de BMW '7 b.v.).

Geplaatst:
1 hour ago, wabe said:

Ai

Maar idd.

Geplaatst:

Ogen eigenlijk very AMG, bedenk ik me net. :inlove: 

Geplaatst:

Die trapezoïde ondingen trekken op niks.

Daarnet nog een 7 gezien en ze vielen me opeens op:

bmw-7er-rt-2015-0028.jpg

Afschuwelijk :sick: Verpest de hele achterkant vind ik. Waarom zoveel tralala, met die accent lijnen nog eens.. Gewoon een subtiel dubbel pijpje en klaar.
Geplaatst:

Zijn tenminste nog echte uitlaten, tegenwoordig mag je al blij zijn dat dat erop zit [emoji42]

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Geplaatst:
Zijn tenminste nog echte uitlaten, tegenwoordig mag je al blij zijn dat dat erop zit [emoji42]

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Gohja, 'echt'. Ok het is minder schaamtelijk dan zo'n fake uitlaat met daarachter een naar beneden gericht pijpje, zoals bij Benz, maar hier zie je ook dat ronde pijpje zitten in die trapezium siervorm. De achterkant wordt snel druk dan.

Dan lijkt zoiets me nog beter, uitlaten totaal niet zichtbaar:

BMW-750il-V12-E38-right-rear-view.jpg&key=4fe73d5f903bf7326dbc7c4f628b1deb4e799b274d0a281d4ff212763952bf48

Of 2 subtiele (want less = more) pijpjes links :inlove:

Black-Sapphire-428i-Gran-Coupe-Build-12.jpg&key=3949faf6418eb92a72fd05f2881a353194490fece0fa414d02081fe457e2e45b

Soit, ik kan het enkel maar met lede ogen aanzien natuurlijk, en hopen dat die gekke designkoers snel voorbij is. Na de E60 en E65 werd het gelukkig ook weer beter (om dan nu weer achteruit te gaan met de G30 helaas).

Geplaatst:
3 hours ago, Stancke said:

Zijn tenminste nog echte uitlaten

Ah nee juist niet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Bij de '7 idd niet. Zie je goed als je erachter rijdt in 't donker.

(Misschien de M760 wel, dunno.)

Geplaatst:

Da’s echt een ziekte tegenwoordig. Belachelijke evolutie :( 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 minutes ago, gTa said:

(Misschien de M760 wel, dunno.)

Helaas niet.

m760-exhaust-tips.jpg 

Bij de F01/02 ook niet trouwens.

Geplaatst:

Vandaag stond ik in de carwash achter een C63s, en die heeft zelfs valse pijpen. Ik dacht achter de dubbele vierkante sierstukken zelfs maar een enkel pijpje te zien.

Geplaatst:
Ah nee juist niet.
Bedoelde dat je de uitlaat nog ziet zitten. Bij Audi zijn deze zelfs verdwenen?
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 uren geleden, BMWMB zei:

Vandaag stond ik in de carwash achter een C63s, en die heeft zelfs valse pijpen. Ik dacht achter de dubbele vierkante sierstukken zelfs maar een enkel pijpje te zien.

Doen ze omdat anders of de uitlaat niet mooi in de bumper geïntegreerd kan worden of de bumper anders wegsmelt. Hoe jammer het ook is.

Geplaatst:

Mijn stoort het geenszins. Mijn C450 heeft ook valse uitlaattips, maar ik vind ze knap, en ze zijn mooi in de bumper geïntegreerd.

Geplaatst:

Ik heb mij er over gezet. Maar 't was vroeger beter...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het blinkt altijd :inlove:

Bij mij zie je er zelfs geen pijpje door, nog beter. Behalve in de winter :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid