Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Stancke zei:

Binnenkort is het gedaan met die M-Performance uitlaten

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 

Ik zit nu al in de M2 met een belachelijke knop in de koffer, om via die weg men afstandbediening te kunnen gebruiken... :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Stancke said:

Binnenkort is het gedaan met die M-Performance uitlaten

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 

Ik zou er nu al mijn geld niet meer aanhangen tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alexx zei:

Ik zit nu al in de M2 met een belachelijke knop in de koffer, om via die weg men afstandbediening te kunnen gebruiken... :roll:

Je gaat je knop nog veel leuker vinden sebiet. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu al in de M2 met een belachelijke knop in de koffer, om via die weg men afstandbediening te kunnen gebruiken... :roll:
Laten omleggen naar je middenconsole maar omslachtig is het wel, klopt.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Stancke zei:

Laten omleggen naar je middenconsole maar omslachtig is het wel, klopt.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
 

'Mag' niet he. Garantie is dan geen zekerheid. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Mag' niet he. Garantie is dan geen zekerheid. [emoji6] 
Sjah, dat is het risico IMO wel waard [emoji41]

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tommie zei:

Je gaat je knop nog veel leuker vinden sebiet. :D 

Geluid is prachtig! Voller, rauwer en toch een stuk luider. Maar geen drone binnenin. En de gasrespons is echt een stuk beter! Super content! :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎24‎-‎01‎-‎2018 om 09:50, BMWMB zei:

Dit weekend ga ik in Bornem de 540i, met Performance uitlaat, en de M550d testen. 

Op het salon in de M5 gezeten, en ben echt onder de indruk van hoe knap zo'n vollederen interieur is, en ook heb ik nog eens plaatsgenomen in de echt wel fantastische comfortstoelen. 

Ik ben dus benieuwd hoe deze G30 zal rijden...

Is het nog verantwoord om een diesel te bestellen? Ga ik zo'n M550d over pakweg 3 jaar terug vlot verkocht krijgen?

Hoe waren de testritten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mij een tijdje verdiept in heel dat Hi-Fi-circus en heb daaruit opgestoken dat uw bron van idem superieure kwaliteit moet zijn om die dingen te apprecieren. Erger nog, standaardkwaliteit van oa radio en mp3 files op je Iphone, zouden zelfs slechter klinken omdat dat systeem juist alle tekortkomingen uitvergroot. En aangezien HD-radio in belgie allesbehalve op punt staat en een USB-stick rap gevuld is met lossless-bestandjes, kan ik mij wel inbeelden dat je daar in de praktijk weinig uithaalt... Kan verkeerd zijn natuurlijk. Tenzij dat verschil in watt echt een verschil maakt natuurlijk. Heb het btw over het verschil tussen H/K en B&W, standaard-speakers zijn zowiezo waardeloos.

Je bent verkeerd , verschillen zijn HEEL groot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en neen. Heb je ze tegen elkaar kunnen beluisteren, dus vergelijken? Indien niet, dan deel je ons enkel je assumpties (aannames, veronderstellingen) mee. Net zoals ook (om maar weer even hetzelfde voorbeeld te gebruiken, sorry brillenvriend) tuscani aanneemt dat een 220cdi voor hem de betere keuze is dan een 350cdi. Wij mogen denken beter te weten of de fouten in zijn redenering weten aan te tonen of wél gespeend zijn van de ignorance is bliss op dat vlak (itt hem): het is en blijft zijn keuze.

 

Jij zegt dat je het verschil niet kan horen, ik denk dat dat fout is. Ik denk dat je correct(er) bent als je zou zeggen dat het kwaliteitsverschil tussen de twee voor het budget van je vader en diens vereisten inzake audiosysteem vermoedelijk te klein is.

Ik zou daar ook geen 4k aan hangen, maar ik zou daar niet aan toevoegen dat ik dat doe omdat er geen verschil is (of kan zijn volgens m'n buikgevoel). Belangrijke nuance.

 

Trouwens: ik denk ook dat de meerprijs fel overdreven is, maar de blauwe verlichting in de tweeters geeft het antwoord al deels: show. Exclusiviteit betaal je doorgaans dik. Waarom zijn pccb klauwen geel en carboceramics klauwen bij Benz en BMW goudkleurig (oh the irony)? Of omgekeerd: denk je dat dat die merken even veel carboceramics zouden verkopen mocht het verschil zga onzichtbaar zijn?

 

Het verschil is er weldegelijk, ik heb het in 2 verschillende generaties/types BMW zelf kunnen vaststellen. Maar of de meerprijs terecht is, moet elkeen voor zich uitmaken, vind ik.

 

 

 

Ik heb bose gehad in de Exige : bagger

 

In mijn eerste Panamera Burmester (na 1 op 1 vgl: FENOMENAAL) dat verschil met de Bose toen was zeer groot.

 

Heb Burmester in de 991GTS door de super ervaring uit de vorige Pan: komt echt niet goed tot zijn recht en veel minder dan de Bose in de nieuwe Pan. Dit ligt niet aan Burmester maar de hardere afwerking binnenin die trillingen niet gedempt krijgt (wat in een Panamera beter lukt)

Een 911 is ook een te kleine ruimte vgl met een Panamera qua akoestische kwaliteit.

 

Heb nu Bose in de nieuwe Panamera, is zonder meer echt super al is de Burmester zeker nog beter. Al heeft Bose/Porsche het verschil nu wel kleiner gemaakt.

 

Conclusie : het is een samengaan van het interieur, de inbouwkwaliteit en de installatie. Burmester heeft wel mijn hart gestolen.

 

Er zijn echt wel heel grote verschillen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

 

Er zijn echt wel heel grote verschillen.

 

Volledig mee eens.

Maar Tom Bentley heeft wel een punt, als je er rommel instopt (lage kwaliteit audio bronnen gebruikt) dan haal je er naar verhouding niet half zoveel meerwaarde uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint al bij de isolatie van het voertuig. In een 7 zal gelijk welke installatie beter klinken dan in een 1.

Ik heb Bose gepakt in de Spyder, omwille van een hele simpele reden: volume en lage frequenties. Als je installatie te zwak is overstem je gewoon het lawaai van je voertuig niet bij slechte isolatie en verdwijnen sowieso je lage tonen. 

4K aan een geluidsinstallatie geven zoals een Burmester bij een 911 dat zal ik nooit doen. Dat vind ik echt weggesmeten geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcantara interieur helpt ook wel een beetje voor de geluidsisolatie, dat absorbeert meer waardoor je 'n soort studio-effect krijgt (droog, weinig weerkaatsing).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Logic said:

Alcantara interieur helpt ook wel een beetje voor de geluidsisolatie, dat absorbeert meer waardoor je 'n soort studio-effect krijgt (droog, weinig weerkaatsing).

 lolwut?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

 lolwut?

Als je een beetje nitpicky bent, wil je weerkaatsingen van geluidsgolven tot het minimum herleiden. Ik heb in een ver verleden nog voor een radiozender gewerkt, als je dan in die studio's kwam, was de stilte echt opvallend. Perfect geïsoleerd, dubbele deuren (sluis principe) en  muurbekleding voor de akoestiek. D'er is nog wel wat werk aan voor het perfecte geluid in een BMW 5'ke te krijgen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vergelijk anders effe appelen met peren :blink:

Ja maar, 'k had nog niet gedaan met vergelijken, een floeren broek helpt ook. :P

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Logic said:

Ja maar, 'k had nog niet gedaan met vergelijken, een floeren broek helpt ook. :P

 

Met daaronder een sponzen onderbroek zeker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid