Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, BMWMB zei:

Iemand die veel lange afstanden doet, is constant het extra gewicht van de electromotoren en batterijen aan 't meeslepen, met een hoger verbruik als gevolg. Ook ben je plaats kwijt in de koffer, want de hybrides zijn niet ontworpen om hybride/elektrisch te zijn. Eigenlijk is een hybride ideaal voor mensen die veel korte afstanden doen, want de actieradius is meestal maar 30 - 50km. Maar, net deze mensen die veel korte afstanden doen, kunnen dan even goed een elektrische auto kopen, want voor deze mensen is actieradius net geen issue. Ik ben absoluut geen voorstander van hybride. Of elektrisch of diesel/benzine...

Een hybride koop je vanwege fiscale redenen.. net hetzelfde met EV's, al heeft de doorsnee EV eigenaar het moeilijk om dat toe te geven.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand die veel lange afstanden doet, is constant het extra gewicht van de electromotoren en batterijen aan 't meeslepen, met een hoger verbruik als gevolg. Ook ben je plaats kwijt in de koffer, want de hybrides zijn niet ontworpen om hybride/elektrisch te zijn. Eigenlijk is een hybride ideaal voor mensen die veel korte afstanden doen, want de actieradius is meestal maar 30 - 50km. Maar, net deze mensen die veel korte afstanden doen, kunnen dan even goed een elektrische auto kopen, want voor deze mensen is actieradius net geen issue. Ik ben absoluut geen voorstander van hybride. Of elektrisch of diesel/benzine...


Volmondig mee eens.. hier nooit nog een hybride.. eerder noch vlees noch vis dan vlees én vis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hybride koop je vanwege fiscale redenen.. net hetzelfde met EV's, al heeft de doorsnee EV eigenaar het moeilijk om dat toe te geven.

De Model S is vreselijk duur, €130.000, en door de fiscale voordelen komt ‘m qua kostprijs in de buurt van bijvoorbeeld een 540d. De fiscale voordelen hebben zeker meegespeeld, want anders had ik zo’n dure auto niet kunnen kopen, maar waarom heb ik niet voor een 540d gekozen? Omdat ik zin had om de stap te zetten naar elektrisch rijden omdat het ‘anders’ is, omdat het zalig rijdt, met enerzijds waanzinnige power, en anderzijds topcomfort, omdat ‘m geen vertragingen meer heeft door schakelovergangen, zoals mijn C450 die gevaarlijk traag terugschakelde naar 1e versnelling, omdat ‘m een zeer goede Autopilot heeft, omdat ‘m Spotify aan boord heeft met een indrukwekkend goed soundsystem, omdat ik ‘m kan laden met de zonnepanelen van onze firma, omdat de kinderen het een coole auto vinden, en omdat ik het een mooie vind. Ik heb ondertussen 25k km en kan zeggen dat het de meest aangename daily is die ik ooit gehad heb. Ik hoop dan ook dat de traditionele merken dat hybride gedoe snel vergeten en ook volop gaan inzetten op volelektrisch rijden, zodat ik over 3 jaar meer keuze heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Jan said:

Een hybride koop je vanwege fiscale redenen.. net hetzelfde met EV's, al heeft de doorsnee EV eigenaar het moeilijk om dat toe te geven.

Voila.. Ik rij met een 330i, maar dan zonder de VAA (en met een gemiddeld verbruik van 5 à 6L, met een zware voet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DDke zei:

Voila.. Ik rij met een 330i, maar dan zonder de VAA (en met een gemiddeld verbruik van 5 à 6L, met een zware voet).

huh? Reed jij niet met een 330e?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/9/2019 at 5:38 PM, BMWMB said:

Iemand die veel lange afstanden doet, is constant het extra gewicht van de electromotoren en batterijen aan 't meeslepen, met een hoger verbruik als gevolg. Ook ben je plaats kwijt in de koffer, want de hybrides zijn niet ontworpen om hybride/elektrisch te zijn. Eigenlijk is een hybride ideaal voor mensen die veel korte afstanden doen, want de actieradius is meestal maar 30 - 50km. Maar, net deze mensen die veel korte afstanden doen, kunnen dan even goed een elektrische auto kopen, want voor deze mensen is actieradius net geen issue. Ik ben absoluut geen voorstander van hybride. Of elektrisch of diesel/benzine...

Met het verschil dat een elektrische wel nog altijd duurder is dan een hybride. En dan vergeten we nog het ontbreken van echt mooie elektrische wagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎/‎02‎/‎2019 om 17:38, BMWMB zei:

Iemand die veel lange afstanden doet, is constant het extra gewicht van de electromotoren en batterijen aan 't meeslepen, met een hoger verbruik als gevolg.

Spijtig genoeg toon je hier aan dat je geen idee hebt waarover je spreekt als 't over een PHEV gaat. ;) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Germinal said:

LOL

tja..

330i: 252pk @ 5200 / 350Nm @ 1450

330e: 252pk @ 5000  /420Nm @  1450

OK. e is  160 kilo zwaarder, maar wel op de goeie plaats.
En i is 0-100 0.2 sec sneller.

Maar... (en voor mij belangrijk)
e is 80-120 0.2 sec sneller, en 80-180 0.5

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/2/2019 om 14:12, davy zei:

Vanaf wanneer zou die hier in België verkrijgbaar zijn? Zou er trouwens een X3 3.0e komen ?

Update @davy

Quote

Geneva in March will have several World Premieres including the all new PHEV models of the 3,X5,X3, THE 7. BMW should also announce the details that many in Europe are waiting for both the 3er and 5er Touring in PHEV format.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Sorry ik zag het passeren en vond niet direct iets terug. Maar staat blijkbaar een pagina terug,wist niet dat het al zo oud nieuws was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, tuscani said:

Sorry ik zag het passeren en vond niet direct iets terug. Maar staat blijkbaar een pagina terug,wist niet dat het al zo oud nieuws was.

Beter oud nieuws dan fake nieuws... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 2/11/2019 at 9:49 AM, DDke said:

tja..

330i: 252pk @ 5200 / 350Nm @ 1450

330e: 252pk @ 5000  /420Nm @  1450

OK. e is  160 kilo zwaarder, maar wel op de goeie plaats.
En i is 0-100 0.2 sec sneller.

Maar... (en voor mij belangrijk)
e is 80-120 0.2 sec sneller, en 80-180 0.5

 

 

Die 0.2s ... ik zou d’r een nier voor geven :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, BMWMB said:

Ik vind dat ze de M545e moeten uitbrengen.

Ik vind dat ze dan ook een 530i mogen uitbrengen. Zonder de turbos en den electriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Ik vind dat ze dan ook een 530i mogen uitbrengen. Zonder de turbos en den electriek.

Geniaal! Dat bestaat nog niet! 😮

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Lotuzzz said:

Geniaal! Dat bestaat nog niet! 😮

Ik dacht dat de huidige 530i een 2.0L viercilinderkrel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 2/10/2019 at 12:38 AM, BMWMB said:

Iemand die veel lange afstanden doet, is constant het extra gewicht van de electromotoren en batterijen aan 't meeslepen, met een hoger verbruik als gevolg. Ook ben je plaats kwijt in de koffer, want de hybrides zijn niet ontworpen om hybride/elektrisch te zijn. Eigenlijk is een hybride ideaal voor mensen die veel korte afstanden doen, want de actieradius is meestal maar 30 - 50km. Maar, net deze mensen die veel korte afstanden doen, kunnen dan even goed een elektrische auto kopen, want voor deze mensen is actieradius net geen issue. Ik ben absoluut geen voorstander van hybride. Of elektrisch of diesel/benzine...

Ik rij Plug in hybrid met een mix van korte en lange afstand. Ik zou er niet aan moeten dénken om elektrisch te rijden met alle Grote nadelen vandien.

Als ik een gewoen diesel zou rijden, zou mijn verbruik en kosten een faktor hoger liggen.

Dus eerlijk gezegd vind ik dit de reinste zever.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid