Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

Juist, de 550i. Dus de krachtigste break bij BMW is de 540i dan? Of M5 wel in break mogelijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, enkel 540i.

Gedachtengang erachter is dat de 50i-motorisatie vooral in 'Murica gekocht wordt. En daar is geen vraag naar Tourings. (BMW verkoopt ze zelfs niet daar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Francis zei:

Hij rijdt zo'n M550i eigenlijk? Leunt dat dicht aan tegen M5 of Alpina B5 of neigt dat meer naar een iets krachtigere 540i? 

Leunt dichter tegen een Alpina denk ik :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, Francis said:

Hij rijdt zo'n M550i eigenlijk? Leunt dat dicht aan tegen M5 of Alpina B5 of neigt dat meer naar een iets krachtigere 540i? 

Als een krachtige 540i. Daar waar de 540i in de toeren moet gejaagd worden, is de 550i een stuk voller en kan je meer op een vleugje gas vooruitschieten. Een M5 is veel sportiever en bruter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tommie zei:

Nee, enkel 540i.

Gedachtengang erachter is dat de 50i-motorisatie vooral in 'Murica gekocht wordt. En daar is geen vraag naar Tourings. (BMW verkoopt ze zelfs niet daar)

Gek genoeg wel in CDN. 

Edit: abanint! Niet meer van de huidige generatie, blijkt. Wel van de vorige, dacht ik.
En Benz verkoopt ook nog T-modellekes van de E in CDN. Maybe in the fake states too, dunno.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De E39 Touring werd er wel verkocht. Maar daar kreeg ie de naam 'Sports Touring' (denk ook enkel 540i? Of 530i en hoger). De E30 en E36 Tourings werden er niet verkocht, waardoor die karren nu redelijk gegeerd zijn daar (becuz 'rare'), als ze na 25 jaar eindelijk ingevoerd mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Phil zei:

E91 ook bv. maar enkel als 325xi ofzo.

Zelfs de vorige generatie ook, denk met 4-pitter en 6-pitter benzine.

Edit: I'm talking CDN, not USA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar dat BMW geen breaks verkoopt in de VS want daar hebben ze het toch voor een ruime auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar dat BMW geen breaks verkoopt in de VS want daar hebben ze het toch voor een ruime auto.
Als ze ruimte nodig hebben, kopen ze een SUV of dikke pick-up, geen break.
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, William Blake said:

Het wordt terug wel populairder daar, de 'wagon'.

Jaja, maar ik bedoel: in Europa kan ik een E53 en E63 AMG break kopen of een RS6 of S6 break. Maar niet een BMW M550i Break of M5 break. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, William Blake zei:

Het wordt terug wel populairder daar, de 'wagon'.

Slechts marginaal, lees ik. Een SUV heeft daar nog altijd sterk de voorkeur en doet "alles" waarvoor de 'wagon' oorspronkelijk werd uitgevonden (zeker de Ami-versie daarvan) veel beter, 't Zijn hooguit kleine percentages mensen die owv gas guzzler tax oid overschakelen op een niet-SUV en dan een break/estate kiezen.

Een 'wagon' heeft voor quasi elke Amerikaan nog altijd het imago van een poor man's people carrier die vooral nadelen heeft (mist de hoogte om comfy in/uit te stappen) en de voordelen die wij zien (kleinere afmetingen, minder gewicht, evt. wat minder boaty road feel) zijn daar quasi niet van toepassing.

Ik lees ook wel dat er een erg klein publiek van millenials ze wel kan smaken, vnl omdat ze 'anders' zijn. E 63 S Wagon en RS6 (d'office ne wagon) Avant zouden daar dan wel als nicheproduct gesmaakt worden. Maar hoeveel % verkoop betekent dat? Peanuts, denk ik. Ami's kopen b.v. veel sneller de RS7 dan de RS6 Avant.

Ziet Benz de verkoopsaantallen van de T-modellen groeien? Vind ik wel interessante info. :inlove: 

BMW is een koele rekenaar, al decennia, en concludeert blijkbaar dat tourings in de VS echt niet renderen. Dus ook geen M550i touring. En geen M tourings. Antwoord is steevast: "Pakt nen X3 M40i, X3M, X5 M50i, X5M, enz."   De E61 M5 heeft 't bewezen, dat er (zelfs in Europa) eigenlijk zeer weinig animo voor is.
'k Vraag me wel af hoeveel dat effectief kost, b.v. een M550i touring homologeren en maken, als er al een M550i berline bestaat en de touring ook. Is dat dan nog zo'n grote investering? Is er intern kannibalisme dat men wil vermijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14/4/2020 om 11:30, The Swede zei:

Juist, de 550i. Dus de krachtigste break bij BMW is de 540i dan? Of M5 wel in break mogelijk? 

Alpina is van BMW en Alpina's dragen nog altijd het BMW-logo.
De B5s is dus de krachtigste '5 touring. Komt serieus van z'n plek, weinig nood aan méér power denk ik.

M550i en B5s zullen 't dichtst bij elkaar liggen qua gevoel. Met mogelijks een tik extra souplesse en raffinement bij de Alpina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gTa zei:

Ik lees ook wel dat er een erg klein publiek van millenials ze wel kan smaken, vnl omdat ze 'anders' zijn. E 63 S Wagon en RS6 (d'office ne wagon) Avant zouden daar dan wel als nicheproduct gesmaakt worden. Maar hoeveel % verkoop betekent dat? Peanuts, denk ik. Ami's kopen b.v. veel sneller de RS7 dan de RS6 Avant.

Ziet Benz de verkoopsaantallen van de T-modellen groeien? Vind ik wel interessante info. :inlove: 

Het zijn vooral de autoliefhebbers daar die er voor vallen, meer dan vroeger.

Als je ziet hoeveel (heb geen exacte cijfers) meer custom/designo/PA1 orders er naar de VS gaan, en Audi's beslissing om de RS6 Avant daar te gaan verkopen na een lange afwezigheid zegt toch 'iets'.

Vreemd genoeg geen C Break (AMG).

Maar, ja, 't blijft een minderheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cijfers zijn inderdaad stijgend.

Maar niet vergeten dat 6 op 7 wagons verkocht in de USA een Subaru Outback is :D :D 

En bijna alle verkopen bevinden zich ofwel in New England of in noordwest USA (Seattle, Portland)

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Parsifal zei:

Cijfers zijn inderdaad stijgend.

Maar niet vergeten dat 6 op 7 wagons verkocht in de USA een Subaru Outback is :D :D 

En bijna alle verkopen bevinden zich ofwel in New England of in noordwest USA (Seattle, Portland)

Heerlijk. Communiceert keer wa vaker zo'n cijfers, zeg, da's MASSA'S interessant (vind ik) !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.a774e4a9c9dc52353572549b8d4b153f.png

De M5 touring was dus niet beschikbaar op NA markt, zowat de grootste markt voor de M5.

Hoe dan ook: 5% slechts waren breaks.

Heb jij zo'n cijfers voor de E 63 (S) berline/T-model worldwide (en NA), @William Blake

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad vooral het feit dat de RS6 daar zo gehyped wordt met een zotte commercial en al, moet toch zijn dat daar vraag naar is.

Ik zie t graag gebeuren als dat hier bvb zorgt voor een M3 Touring.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Rabbit zei:

 

Ik zie t graag gebeuren als dat hier bvb zorgt voor een M3 Touring.

2nd that. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik zie t graag gebeuren als dat hier bvb zorgt voor een M3 Touring.

Helaas. Denk dat ge beter de hoop opgeeft. :D 

BMW zegt: "Alstublieft: de X3M."
Of BMW zegt: "Alstublieft, de Alpina B3 touring."

Er mag dan misschien een lichte toename zijn in de vraag naar (power) wagons in de States (vnl bij petrolheads), de toename in vraag naar power SUV's is onnoemelijk veel groter, lijkt me. 't Is daar waar de sales figures iiggen, die paar honderd of zelfs paar duizend M3 touring gaan globaal gezien een anomalie blijven.

Zeker nú, op de kentering van ICE naar hybrid/EV en de gigantsche focus op uitstoot en de enorme onzekerheid voor de klassieke autobouwers, lijkt het me vanuit managementstandpunt moelijk verdedigbaar om op dat vlak plots 180° te keren. Allez, ik zie BMW dat toch niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid