Ga naar inhoud

BMW G30 5 Reeks


Phil

Aanbevolen berichten

8 hours ago, BMWMB said:

Hoeveel km doe je per jaar?

45.000km

Ik kom licht op mijn woorden terug. Verbruik en kosten zullen geen faktor hoger liggen, maar wel zeker hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe 35.000km per jaar, en heb geen enkel nadeel ondervonden aan het elektrisch rijden. Zo zie je maar dat veel mensen denken dat het veel nadelen heeft, maar dat dat niet het geval is. Ik zie enkel een nadeel voor mensen die regelmatig meer dan 700km per dag doen. En dan nog...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe 35.000km per jaar, en heb geen enkel nadeel ondervonden aan het elektrisch rijden. Zo zie je maar dat veel mensen denken dat het veel nadelen heeft, maar dat dat niet het geval is. Ik zie enkel een nadeel voor mensen die regelmatig meer dan 700km per dag doen. En dan nog...


wanneer je s morgens met volle batterij kan vertrekken is 600 km geen enkel probleem. Dat zou 20 min superchargen inhouden.

Denk niet dat er veel mensen zijn die dat doen.

Het grootste probleem is echter de winter en daar bestaan (momenteel) geen oplossingen voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, BMWMB said:

Ik doe 35.000km per jaar, en heb geen enkel nadeel ondervonden aan het elektrisch rijden. Zo zie je maar dat veel mensen denken dat het veel nadelen heeft, maar dat dat niet het geval is. Ik zie enkel een nadeel voor mensen die regelmatig meer dan 700km per dag doen. En dan nog...

Ik rij 400km op en neer naar mijn werk en ik kan niet gegardandeerd opladen op de personeelsparking. In de winter, bij snel rijden en nog een paar boodschapkes links en rechts moeten doen wordt dus helemaal kansloos.

Langs de kant gaan staan op de terugweg om bij te laden vind ik helemaal armoe en dat ga ik niet doen. Dan houdt het toch echt op met elektrisch rijden.

 

Rij je met je elektrische auto 100km iedere dag, dan kom je ook aan 35.000km per jaar en dan kan het makkelijker. Maar ieder gebruik is anders en laten we dus niet jullie mening als algemene waarheid aannemen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Germinal said:

 


wanneer je s morgens met volle batterij kan vertrekken is 600 km geen enkel probleem. Dat zou 20 min superchargen inhouden.

Denk niet dat er veel mensen zijn die dat doen.

Het grootste probleem is echter de winter en daar bestaan (momenteel) geen oplossingen voor.

 

600km is inderdaad utopie, zelfs met een Tesla 100D, indien de omstandigheden niet optimaal zijn. En dan nog ...

Dus het alternatief is een conventionele diesel of benzine. Wel, dan is de hybride goedkoper op het einde van de rit. Dus het volledig afkraken vind ik niet terecht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij 400km op en neer naar mijn werk en ik kan niet gegardandeerd opladen op de personeelsparking. In de winter, bij snel rijden en nog een paar boodschapkes links en rechts moeten doen wordt dus helemaal kansloos.
Langs de kant gaan staan op de terugweg om bij te laden vind ik helemaal armoe en dat ga ik niet doen. Dan houdt het toch echt op met elektrisch rijden.
 
Rij je met je elektrische auto 100km iedere dag, dan kom je ook aan 35.000km per jaar en dan kan het makkelijker. Maar ieder gebruik is anders en laten we dus niet jullie mening als algemene waarheid aannemen.

Doe je dat iedere dag, 400km h/t werk? Waar woon/werk je dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:


Doe je dat iedere dag, 400km h/t werk? Waar woon/werk je dan?

Schiphol zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Westerlo en rij één keer om de tien dagen ongeveer naar Amsterdam. Ik ben dan een paar dagen weg.

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus het alternatief is een conventionele diesel of benzine. Wel, dan is de hybride goedkoper op het einde van de rit. Dus het volledig afkraken vind ik niet terecht.
 


Een hybride kan volgens mij nooit goedkoper zijn dan een zuinige diesel. Niet in aankoop niet in verbruikskosten behoudens dan de fiscaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Westerlo en rij één keer om de tien dagen ongeveer naar Amsterdam. Ik ben dan een paar dagen weg.

In de zomer geraak je vlot heen en terug, en in de winter zal je moeten gaan superchargen onderweg, en dat max 20 minuten. Tussen Amsterdam en Westerlo kom je 4 superchargers tegen, dus een Tesla zou voor u heel gemakkelijk kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 's nachts gewerkt heb en eindelijk mijn beddenbakske in mag kruipen, dan ga ik niet op ne parking langs de snelweg opladen omdat ik anders niet thuisgeraak. Dan ga ik recht naar huis.

 

 

Ik rij ook een paar keer per jaar naar de Alpen of zuid Frankrijk. Ik wil graag de uitdaging met elke Tesla rijder aangaan om te kijken wie het eerst op bestemming aankomt. De Tesla rijder krijgt zelfs een uur voorsprong bij vertrek.

aangepast door D Squaloid
  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dagen dat ik thuis ben, rij ik meestal elektrisch. Met een range van 40km kan ik íets doen. Liefst zou ik de nieuwe GLE hebben wat betreft range want die kan 100km doen en dat lijkt me ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, D Squaloid zei:

Als ik 's nachts gewerkt heb en eindelijk mijn beddenbakske in mag kruipen, dan ga ik niet op ne parking langs de snelweg opladen omdat ik anders niet thuisgeraak. Dan ga ik recht naar huis.

 

 

Ik rij ook een paar keer per jaar naar de Alpen of zuid Frankrijk. Ik wil graag de uitdaging met elke Tesla rijder aangaan om te kijken wie het eerst op bestemming aankomt. De Tesla rijder krijgt zelfs een uur voorsprong bij vertrek.

Dat kan je oplossen door te laden in het naar ginder rijden, zodat je genoeg lading hebt om terug te geraken. Ik weet dat het inderdaad wat extra tijd in beslag neemt, maar het kan dus wel. 20 minuten laden, bij koude winterdagen, en het is ok. Alle dagen dat het boven de 10 graden is, geraak je vlot heen en terug zonder te hoeven laden onderweg. Hoeveel keer moet je dan laden per jaar? Een keer of 10? Maar, ik weet dat jij dit niet wil doen, dus dan moet je geen elektrische auto kopen. Ik daarentegen, ik zou veel liever met mijn Tesla op Autopilot die lange saaie snelwegritten doen. 

Verre ritten naar het zuiden zijn inderdaad andere koek. Als je 1000km moet rijden, dan moet je rekening houden met 2u chargen onderweg. Om de wachttijd wat te verzachten kan je dat combineren met eet/drink/plaspauzes, maar sowieso is dat langer dan wat je gewoonlijk stopt. Maar, het is wel mogelijk, en wat maakt het uit om 1u sneller ter plaatse te zijn als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Maar, ik moet niks zeggen, want als ik zo ver op vakantie ga, dan wil ik ook ze snel mogelijk daar zijn. Daarom nemen we ook altijd de Range Rover van mijn vrouw om gaan te skiën. Zomervakanties zijn sowieso met het vliegtuig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, BMWMB said:

Dat kan je oplossen door te laden in het naar ginder rijden, zodat je genoeg lading hebt om terug te geraken. Ik weet dat het inderdaad wat extra tijd in beslag neemt, maar het kan dus wel. 20 minuten laden, bij koude winterdagen, en het is ok. Alle dagen dat het boven de 10 graden is, geraak je vlot heen en terug zonder te hoeven laden onderweg. Hoeveel keer moet je dan laden per jaar? Een keer of 10? Maar, ik weet dat jij dit niet wil doen, dus dan moet je geen elektrische auto kopen. Ik daarentegen, ik zou veel liever met mijn Tesla op Autopilot die lange saaie snelwegritten doen. 

Verre ritten naar het zuiden zijn inderdaad andere koek. Als je 1000km moet rijden, dan moet je rekening houden met 2u chargen onderweg. Om de wachttijd wat te verzachten kan je dat combineren met eet/drink/plaspauzes, maar sowieso is dat langer dan wat je gewoonlijk stopt. Maar, het is wel mogelijk, en wat maakt het uit om 1u sneller ter plaatse te zijn als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Maar, ik moet niks zeggen, want als ik zo ver op vakantie ga, dan wil ik ook ze snel mogelijk daar zijn. Daarom nemen we ook altijd de Range Rover van mijn vrouw om gaan te skiën. Zomervakanties zijn sowieso met het vliegtuig.

Zoals je zegt, argumenten genoeg dus om geen elektrisch te rijden. Dus wat blijf dan over? Het vermogen ligt op een kleine 400pk. Ga ik echt goedkoper en leuker rijden met een diesel of benzine met vergelijkbaar vermogen? Redelijk zeker van niet, tenzij je mij van het tegendeel kan bewijzen.

 

Eerlijk gezegd zou ik heel graag elektrisch en autonoom rijden. Dat laatste is niet relevant in deze discussie. Het eerste heeft voorlopig te veel nadelen dus doen we het niet. En dan is hybride het beste alternatief voorlopig.

aangepast door D Squaloid
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, D Squaloid said:

Eerlijk gezegd zou ik heel graag elektrisch en autonoom rijden.

Ik rij benzine en autonoom!

Maar je bedoelde het anders 😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ICM said:

Ik rij benzine en autonoom!

Maar je bedoelde het anders 😋

Huh? Als ik de keuze had, ik reed elektrisch zonder de nadelen ervan. Nóg niet dus.

En volledig autonoom lijkt me ook ideaal. Maar ook dat staat nog niet op punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, D Squaloid said:

Huh? Als ik de keuze had, ik reed elektrisch zonder de nadelen ervan. Nóg niet dus.

En volledig autonoom lijkt me ook ideaal. Maar ook dat staat nog niet op punt.

Nevermind. Je schreef dat 'jij autonoom reed', wel ja, dat is nu precies het omgekeerde van 'je auto die autonoom rijdt', wat je bedoelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Koopt ge dan een Tesla en is die er altijd alleen op uit als ge hem nodig hebt.

vastbinden met zijn laadkabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D Squaloid zei:

Zoals je zegt, argumenten genoeg dus om geen elektrisch te rijden. Dus wat blijf dan over? Het vermogen ligt op een kleine 400pk. Ga ik echt goedkoper en leuker rijden met een diesel of benzine met vergelijkbaar vermogen? Redelijk zeker van niet, tenzij je mij van het tegendeel kan bewijzen.

 

Eerlijk gezegd zou ik heel graag elektrisch en autonoom rijden. Dat laatste is niet relevant in deze discussie. Het eerste heeft voorlopig te veel nadelen dus doen we het niet. En dan is hybride het beste alternatief voorlopig.

Teveel nadelen... Maar daar tegenover staat wel het voordeel dat je niet meer naar tankstations moet rijden, want je laadt 90% van de gevallen gewoon thuis. Elke morgen vertrek je met een volle batterij. Als je op het einde van het jaar de balans zou opmaken hoeveel tijd je als chauffeur spendeert aan tanken of laden, dan ben ik er zeker van dat laden veel minder tijd in beslag genomen heeft. Het is dus maar hoe je het bekijkt / wil bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/27/2019 at 9:21 AM, BMWMB said:

Dat kan je oplossen door te laden in het naar ginder rijden, zodat je genoeg lading hebt om terug te geraken. Ik weet dat het inderdaad wat extra tijd in beslag neemt, maar het kan dus wel. 20 minuten laden, bij koude winterdagen, en het is ok. Alle dagen dat het boven de 10 graden is, geraak je vlot heen en terug zonder te hoeven laden onderweg. Hoeveel keer moet je dan laden per jaar? Een keer of 10? Maar, ik weet dat jij dit niet wil doen, dus dan moet je geen elektrische auto kopen. Ik daarentegen, ik zou veel liever met mijn Tesla op Autopilot die lange saaie snelwegritten doen. 

Verre ritten naar het zuiden zijn inderdaad andere koek. Als je 1000km moet rijden, dan moet je rekening houden met 2u chargen onderweg. Om de wachttijd wat te verzachten kan je dat combineren met eet/drink/plaspauzes, maar sowieso is dat langer dan wat je gewoonlijk stopt. Maar, het is wel mogelijk, en wat maakt het uit om 1u sneller ter plaatse te zijn als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Maar, ik moet niks zeggen, want als ik zo ver op vakantie ga, dan wil ik ook ze snel mogelijk daar zijn. Daarom nemen we ook altijd de Range Rover van mijn vrouw om gaan te skiën. Zomervakanties zijn sowieso met het vliegtuig.

Om veel te rijden, maskt Benz de S klasse. Nog steeds onovertroffen sls kilometervreter.

En vliegtuigen zijn om mee te gaan werken. Mag er niet aan denken in mijne conge ook nog eens op zo een vliegende bus te moeten kruipen met al die k****toeristen rond mij 🤦🏼‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deftige bestemming en je hebt daar geen last van, ze zitten achter een gordijn. Je kan er wel eens door draven om de benen te strekken en daar ergens achteraan eens serieus naast de pot te zeiken want turbulentie.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid