Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

Zojuist zei The Swede:

 

Jij die echter Benz specialist bent. GL veel beter dan een ML? (ik herinner me niet ooit de GL te hebben gereden).

 

 

GL is logger en trager dan een ML. 

Beide op luchtvering zit het verschil in comfort in de details. 

Grote voordeel van de GL is het volume en de 2 extra stoelen.

En vanaf de facelift van het X164 model (+/- 2010) is de luchtvering echt 100 keer beter afgesteld en rijdt hij beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei The Swede:

X164 = GL ?

Hoe rijdt een ML op stalen veren? (meeste staan nl daarop)

 

Dat gaat, maar luchtvering is echt een gigantisch verschil aan de positieve kant. minder wiegen en een pak comfortabeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vroeger regelmatig met een Touareg V8 TDI gereden, ik vond dat echt heerlijk rijden. Super comfy, zalige motor en versnellingsbak. Geen storend imago, en ook qua looks best ok. Interieur kan beter, maar komende van een Pajero is alles beter gok ik.

V10 TDI, idem maar wat logger en wat archaïsch. Schijnt inderdaad niet top qua betrouwbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Porker said:

Ik heb vroeger regelmatig met een Touareg V8 TDI gereden, ik vond dat echt heerlijk rijden. Super comfy, zalige motor en versnellingsbak. Geen storend imago, en ook qua looks best ok. Interieur kan beter, maar komende van een Pajero is alles beter gok ik.

V10 TDI, idem maar wat logger en wat archaïsch. Schijnt inderdaad niet top qua betrouwbaarheid.

En waarom is komend van een Pajero alles beter? 

Is eerst en vooral een Jap, dus zit al goed ineen. En is prachtisch ingericht.

Ooit met een dikke Paj gereden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht meteen aan zo'n Landcruiser V8 maar ik schrik van welke prijzen die gaan in 2e hands. :shock: Er staan er 7 op pistonheads en die draaien allemaal rond de 50k GBP, wtf?! De goedkoopste die 'k vond op Autotrader kost 'maar' een goeie 30k GBP maar heeft 132k miles... klik Los daarvan lijkt me dat zowat dé perfecte auto voor jouw toepassing.

Wat kost een Range die je overweegt? Want als ik zga alle eigenaren van die dingen hoor, zijn dat echte lopende rekeningen (zelfs de laatste) en als je enkele jaren ownership rekent dan *denk* ik dat je met zo'n Landcruiser V8 eigenlijk rekening mag houden met nul kosten (tenzij banden/remmen, maar da's bij elke auto). Kan uiteraard de Landcruiser toch weer interessant maken als je TCO bekijkt. Bovendien ook rekening houden met 't feit dat een Range veel sneller z'n waarde verliest dan zo'n Landcruiser: eens een Range dik veel km gelopen heeft plumitten die behoorlijk in waarde.

Then again: zoiets moet -denk ik- ook wel een goeie auto zijn. Maar ik vind dat jij daar niet mee moogt rijden. Diesel is off limits voor jou als het betrokken model ook in benzine te krijgen is, dus dan moet het zo-eentje of zoiets worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedenk me net dat de Discovery 4 op enkele markten ook met de V8 te krijgen was, wel atmo denk ik (ben niet zeker). Is dat iets? Geen idee wat dat gaat en of dat überhaupt te vinden is.

Edit: 'k vergis me, de V8 was de Disco 2 (en 3?). In de 4 was het de 3-liter V6 benzine met compressor. Er staat er éne op mobile.de en voor de rest noppes nada. :lol: Zeldzaam, dus. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Polygoon:

Maar da's stuur links. Ik denk dat Swede eentje in de UK zoekt. "Mag" uiteraard ook met stuur links, maar lijkt me makkelijker als 'ie gewoon eentje in de UK kan halen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei gTa:

Then again: zoiets moet -denk ik- ook wel een goeie auto zijn. Maar ik vind dat jij daar niet mee moogt rijden. Diesel is off limits voor jou als het betrokken model ook in benzine te krijgen is, dus dan moet het zo-eentje of zoiets worden. 

Verdorie, die eerste, daar word ik wel wild van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei gTa:

Maar da's stuur links. Ik denk dat Swede eentje in de UK zoekt. "Mag" uiteraard ook met stuur links, maar lijkt me makkelijker als 'ie gewoon eentje in de UK kan halen? 

Ik denk dat dat enkel te maken heeft met inschrijving. Meerendeel van de tijd zit hij toch in FR of FIN, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

You know you want the Range Rover. Totaal andere klasse dan een W164. Beetje het S-klasse versus E-klasse verhaal.

En een lopende rekening @gTa ik vind dat allemaal wel meevallen. Ok een groot onderhoud kost 1000 euro en als je hem net zoals ik vorige week binnen steekt voor een olie-lekske ben je 2000 euro lichter. Niet vergeten dat het auto's zijn die nieuw 100k euro kosten, dan kan je niet verwachten dat je onderhoudskosten van een VW Polo gaat hebben. Een W164 kan even goed een lopende rekening zijn (tussenbakken zijn zwak, veel problemen met koelvloeistoflekken, airmatic poten gaan kapot,...). Je moet bij dat soort auto's (zeker eens ze wat kilometers hebben) ook gewoon een stuk geluk hebben dat je ééntje treft die bedrijfszeker blijft. Zoek een dealer-onderhouden exemplaar die maximaal 2 eigenaren heeft gehad en je rijdt met een andere auto rond dan een exemplaar die al 5 eigenaars heeft gehad en waar (vaak) bespaard werd op onderhoud.

Mocht je voor de Range gaan zou ik wel zien voor een TDv8 4.4 of een benzine. De 3.6 diesel gaat op hogere km-stand kapot (de mijne liep kapot bij 230.000 km), hoewel een ruilblok in de UK (zoals je zelf al aangaf @The Swede ) wel meevalt van prijs. 

Grote fan van de Touy V8 TDI ook, geen idee van betrouwbaarheid van die beesten, maar wel een héérlijke motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei RRD:

En een lopende rekening @gTa ik vind dat allemaal wel meevallen.

Ik ken - naast jou - nog enkele eigenaren en die vertellen allemaal hetzelfde. De eerste 2 jaar valt dat mee, want (met wat duwen/trekken soms) wordt het meest onder garantie geregeld, maar daarna gaat het er stevig aan toe. Jaarlijkse rekeningen van meerdere duizenden euro's, en dat niet bij één iemand maar bij vélen. Zijn wel allemaal 3.0 diesels maar doorgaans is 't niet de motor die de grootste boosdoener is.

Ik kan me uiteraard vergissen, maar ... er moet toch een reden zijn waarom die kisten eigenlijk een desastreus waardebehoud hebben éénmaal die 4-5 jaar oud zijn en 6 digits op de odometer hebben staan?

Los daarvan: helemaal akkoord dat een Range echt de S-klasse van de terreinwagens is. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bwa. Ik rij aan alle autos kosten.  Ben er zeker van dat ik zo een Land Cruiser ook kapot krijg :unsure:

Maak mezelf wel wijs dat ik rustig rij, maar aan 180 over Ring van Brussel rijden overdag met zo een Paj' is nie gezond, vrees ik.

Beke redelijke Range heb je in UK voor 9-10K GBP.

En gelijk welke auto van een beetje leeftijd, zijn wat kosten aan.

 

Ik los die echter zelf liever op bij de Frek dan meer te geven aan een auto en te 'hopen' dat de vorige zijn garagist redelijk werkte.

Range TD V8 heeft naar het schijnt een kwalijke reputatie, maar mijn Roemeense tuning maat schijnt er nogal wat over de vloer te krijgen en hij zegt dat, mits wat aanpassingen, die dingen zeer betrouwbaar te krijgen zijn. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, Polygoon said:

Ik denk dat dat enkel te maken heeft met inschrijving. Meerendeel van de tijd zit hij toch in FR of FIN, niet?

Niet enkel inschrijving. Is gewoon een hoop minder administratieve zooi, de aankoop een stuk goedkoper en ik zit graag rechts. Stuk relaxer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa, waarom 27k £ uitgeven als je voor 10k £ een auto kan hebben die even goed rijdt?

Je voelt dat verschil tussen 100000km en 150000km echt niet en voor die 17k£ mag ik nog es goed een risico nemen dat er iets verkeerd loopt.

 

Mijn eerste Pajero kostte 2k. ECU gaf na 45000km op. => auto uiteenvijzen en stukken verkopen.

Deze kostte welgeteld £3200... ook al doe ik er zelf regelmatig kosten asn om hem 100% te houden, ik rij er nu 2 jaar mee en heb er een 55000km bijgezet. Stel dat ik nu ne grote kost heb, groot verlies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei The Swede:

Niet enkel inschrijving. Is gewoon een hoop minder administratieve zooi, de aankoop een stuk goedkoper en ik zit graag rechts. Stuk relaxer.

Leg dat gevoel eens uit? RHD en LHD-wegen lijkt me niet bepaald relax. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voelt gewoon gemakkelijker aan. Je zit wat verder van de idioten in het verkeer, je stapt altijd aan de goeie kant uit, en als rechtshandige hebt ge altijd uw juiste hand op het stuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid