Ga naar inhoud

SUV werkpaard vervanger? Thoughts?


The Swede

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden zei The Swede:

Bij een GL420 CDI zitten we daar ook.

Probleem is dat je altijd escaleert als je zo redeneert. Je begint bij een ML320CDi van 7K en gaat zo al snel naar een auto van 15K. En als je dan toch 15K uitgeeft, waarom geen Q7 4.2TDi, of een Range 4.4 TDV8? En dan is er de 2010 facelift Range of de 2010 facelift GL...

 

GL420 of LWB RR is nog wel een klein verschilletje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, gewoon ik said:

sprinter 4matic geen optie?

En aan welke vereiste voldoet deze dan? Aan die om off-road te kunnen gaan? Die om comfortabel te zijn? Of die om meer power te hebben? :blink:

 

:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎26‎-‎12‎-‎2016 om 11:09 zei The Swede:

We maken iets veelvuldiger gebruik van de Pajero dan gepland en 1 van de enige tekortkomingen die dat ding heeft, is dat het wat op zijn adem trapt eens volgeladen of met zware aanhanger.

Origineel dus bedoeld om "erg occasioneel als werkpaard te worden gebruikt" (ging dus voor iets goedkoops en practisch) maar speel al een tijd met het idee te spelen me een iets krachtiger 4x4 aan te schaffen.

Vereisten: 4x4 met deftige vrije hoogte, minstens even ruim qua koffer en binnenruimte (7-zits niet verplicht, maar welkom), krachtiger en vooral koppelrijker dan deze (205pk en 320Nm), minstens 3.0L cilinderinhoud, erg comfortabel (leggen er eerder lange ritten mee af) en goede prijs-gebodene verhouding (looks weze me een worst).

 

Ideale "step up" ware een een Range 3.6TD V8. Prachtige wagen, zalige motor en luchtvering, en "redelijk" geprijsd.

 

Maar zit ook met enkele andere denkpistes en wou gewoon es de meningen horen:

- Range 4.2 V8 SC. - ong. dezelfde prijs als de TD V8, ook drukgevoed en zeker krachtig genoeg, maar moeilijker verkopen in 2 jaar.

- Mercedes ML 420CDi - evenzeer krachtig, vaste waarde, maar wat duurder en minder luxueus als de Range, plus moeilijk te vinden met Airmatic. ML500 is ook een alternatief. In atmo zeker een betrouwbare motor, maar verkopen nadien eerder moeilijk.

- Mercedes ML 320CDi - staan erg goedkoop (makkelijk 2500-3000£ minder dan een Range of 420CDi), waarschijnlijk betrouwbaarder. Geen "megamotor", maar vergeleken met de Paj' zeker een stap vooruit en mits een lichte "bijsturing" kan je een erg redelijk vermogen hebben

- Touareg 4.2 V8. Erg soliede 4x4, betrouwbaarder dan de 5.0 V10 TDi, maar zeldzaam.

 

Ondertussen afgevoerd: Mercedes GL (staan belachelijk duur tegenover de ML en zijn zelfs duurder dan Range), Mercedes R (ideaal beest voor ons gebruik maar max sleepvermogen is te krap), anything American (just not a fan).

 

Thoughts? Alternatieven?

 

 

 

7 minuten geleden zei The Swede:

En aan welke vereiste voldoet deze dan? Aan die om off-road te kunnen gaan? Die om comfortabel te zijn? Of die om meer power te hebben? :blink:

 

:D

 

off-road is naast de kwestie want vraag je niet, enkel vrije hoogte en je kan in de sprinter recht staan.

Comfort lijkt mij het enige mindere te zijn

De V6 heeft niet meer vermogen, maar wel pakken meer koppel. En als je een benzine V6 vindt, heb je meer vermogen en meer koppel (maar kan mij niet voorstellen dat die dikgezaaid zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrije hoogte = onder den auto. Doorgaans zit ik in de auto want ik neem steeds de optie "zetels". ;)

Moest ik geen off-road nodig hebben, zou ik er ook geen kopen. Had deze opmerking reeds aangegeven bij het idee rond een XC90. 

Benzine V6 => zoals hoger aangegeven, zoek geen andere benzine atmo (tenzij met erg dikke cilinderinhoud). 

Al bij al zie ik geen enkel voordeel aan een camionette echter. Kan ik evengoed Paj houden. Rijdt beter, is comfortabeler, goedkoper en ik moet geen moeite doen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, gewoon ik said:

4x4 en vermogen is niet echt te vinden in die koten.

Dewelke?

In een Range, ML of GL wel. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Timo said:

Jammer dat deze nog rond de 20k zitten.

porsche-cayenne-gts-tiptronic-s-S2654477

 

Ben ook geen fan van dat dashboard. Of het logo. Doe me dan maar gewoon een Touareg.

Een facelift Cayenne 4.8 zit rond de 50% duurder ook dan een Range 4.2 SC en een nest duurder dan een RR TDV8. Doe dan toch maar een Range voor mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei The Swede:

@gTa, waarom 27k £ uitgeven als je voor 10k £ een auto kan hebben die even goed rijdt?

I'm with you on that one.

Het verwonderde me gewoon dat zo'n Landcruiser V8 nog zo veel geld gaat. Absurd, bijna...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei RRD:

Ik denk niet dat er de afgelopen 10 jaar zelfs nog maar 1 atmosferische diesel in een personenwagen is geleverd.

Ik ben vrij zeker van wel. Dacht dat zo'n GL ook al wel een pakje ouder was dan hij eigenlijk is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid