Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, gTa zei:

't Is juist: de E 53 AMG zit ook binnen bereik. Zou ik wel graag willen ❤️  Maar momenteel nog gene gevonden (moét Junge Sterne zijn) met een klassevolle spec. 😕

Laat maar weten als ik op het platform in Duitsland moet kijken.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gTa zei:

Nee, 't is die van m'n schoonvader, mijne 'papou'. Was z'n pride & joy, ik had 'm die aangeraden ipv een GLC wat hij initieel wou.

't Is een E 220d 4-matic All Terrain, een HEA-modelletje (heel dik in de opties, ik post zo meteen even de speclist).
Eigenlijk een super kar: stijlvol, enorm comfy (Airmatic), ruim, goed afgewerkt, stuurt leuk, ...
Ik ben er eigenlijk wel tuk op (behalve de motor dan), echt een heerlijke reisauto voor een gezin van 4.
Enige grote nadeel is z'n amechtige motortje (220d 4M), dat is -vind ik- echt behelpen. Hoogstens "vlot genoeg om met de stroom mee te kunnen". (I know, I'm spoilt.) Maar voor gezinsverplaatsingen en reizen is dat eigenlijk wel OK.

Zou nog een paar kleine updates kunnen gebruiken (middenconsole in hout, DAB, graag ook standkachel moest dat niet al te duur zijn in naplaatsing) maar dat komt snor.

Ikzelf niet, hé, maar idd die auto zit in de nlts ... alleen weten we nog niet wat we ermee gaan doen.
Voor mij hangt er veel positieve emotionele waarde aan, voor mijn madam is 't (deels) het tegenovergestelde.
Ze weet nog niet of ze 'm gaat kunnen "verdragen", hier bij ons. Ikzelf zou 'm wel graag als gezins-/reisauto adopteren.

Moesten we 'm weg doen, denk ik dat ik daar niet veel mee dan 30kEUR voor kan vangen ... dan voelt het alsof ik heel veel auto afgeef voor relatief weinig.
De E220dAT en de M140i tegelijk vervangen door b.v. een X3 M40i of een 540i touring of een 640i GT oid zou ook kunnen... maar momenteel voelt dat niet aan als een goeie zet.
Ik ben en blijf zot van een X7 maar de sprong naar wat die momenteel nog gaan is te groot. Plus: zo'n opzichtige auto willen we nu (gelet op de omstandigheden) absoluut niet in huis halen.
De Giulietta blijft hoe-dan-ook, daar zijn wel allebei compleet zot van, wat een auto met wat een karakter ❤️  Daarnaast én de '1 én de E houden vind ik onnozel.
Feit is ook dat ik sowieso zachtjes aan in de markt kwam voor een roadster/cabrio met zespitter (idealiter een 90's BMW), dus er zijn wel wat opties te bedenken.

Kar heeft 93k km dus ik heb nog enkele maanden de tijd (vooraleer aan de 100k km te zitten) om 'm te verkopen.
BIV moet wel betaald worden (vrijstelling daarvan is enkel tussen echtgenoten na overlijden, niet tussen ouder en kind), maar bon die valt goed mee.

Is een X7 zoveel slechter qua imago dan een E53 AMG? 🤔

En een Giulietta is wel een heel andere categorie auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, The Swede said:

Is een X7 zoveel slechter qua imago dan een E53 AMG? 🤔

Een plus size SUV vs. een ruime break... Denk je? (en dan nog in 't Gentse)

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Phil zei:

Een plus size SUV vs. een ruime break... Denk je? (en dan nog in 't Gentse)

Goh, ik zou het nog niet weten. 

Een X7 kan je als wat bourgeois zien, terwijl een AMG meer “in your face” is. 

Tenzij je er de logos gaat afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, The Swede zei:

Goh, ik zou het nog niet weten. 

Een X7 kan je als wat bourgeois zien, terwijl een AMG meer “in your face” is. 

Tenzij je er de logos gaat afhalen.

Een AMG moet je al iets van auto's kennen. Als je er niets van kent is dat een gewone break met 4 chapementen.
Een X7 is "een gigantische BMW", moet je niets van auto's voor kennen om te weten dat dat dukaten gaat.

Daarnaast nog eens rekening houdende met z'n persoonlijke situatie momenteel, snap ik perfect wat hij zegt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Polygoon zei:

Een AMG moet je al iets van auto's kennen. Als je er niets van kent is dat een gewone break met 4 chapementen.
Een X7 is "een gigantische BMW", moet je niets van auto's voor kennen om te weten dat dat dukaten gaat.

Daarnaast nog eens rekening houdende met z'n persoonlijke situatie momenteel, snap ik perfect wat hij zegt.

Ik weerleg de situatie niet. Ik stel gewoon de vraag of een E53 AMG dan discreter is.

Als je er het logo afhaalt is het inderdaad een break met vier uitlaten.

Als je er echter E53 AMG laat ophangen… Ik denk dat het AMG merk ondertussen wel genoegzaam gekend is en het imago heeft van duur te zijn.

Er zijn ook verschillende smaken in de X7, he. Zet hem in donkerblauw en zonder ostentatieve velgen op straat, dan gaan er veel dat gewoon zien als een X5. 

Een pot nat, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, The Swede zei:

Als je er het logo afhaalt is het inderdaad een break met vier uitlaten.

Als je er echter E53 AMG laat ophangen… Ik denk dat het AMG merk ondertussen wel genoegzaam gekend is en het imago heeft van duur te zijn.

Niet akkoord.

 

41 minuten geleden, The Swede zei:

Er zijn ook verschillende smaken in de X7, he. Zet hem in donkerblauw en zonder ostentatieve velgen op straat, dan gaan er veel dat gewoon zien als een X5. 

Een pot nat, vrees ik.

Ah juist, de immer subtiele en vooral niet groot of dure X5 suv :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je discreet wil rijden, dan ga je een ontlogode E break of 5 touring nemen als E450 of 550i. Liefst zonder AMG of M accessoires.

Vorige week hier het toppunt daarvan gezien: gewone GLE (eigenlijk nog een ML), nul logo, gewone velgen, gewone uitlaat,… een typische ML 320 cdi… tot hij hem opstartte en het duidelijk een 63 AMG was :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, msxx zei:

Is de 220d zo sloom? Het zescilindergevoel missen is altijd een stap terug he 🙂 

Eigenlijk wel benieuwd om eens wat langer met een E te rijden. Thuis ga ik gek verklaard worden 😂

Mijn vader heeft een GLC 220, die motor blaast je zeker niet omver. Ik had daar iets meer van verwacht, ook al volstaat het meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een E220d is zo een auto die zo rap als je er mee rijdt. Overal snel genoeg, je mag het al es aftrappen, het verbruikt nooit gek veel, … en het klinkt vreselijk en heeft nul charme of rijplezier. De perfecte taxi. (Niet negatief bedoeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ugeken zei:

Mijn vader heeft een GLC 220, die motor blaast je zeker niet omver. Ik had daar iets meer van verwacht, ook al volstaat het meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. 

Spreken we in beide gevallen ook niet over een wagen van ongeveer 2ton (+/-100kg)? Is wel wat... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, The Swede zei:

Ik weerleg de situatie niet. Ik stel gewoon de vraag of een E53 AMG dan discreter is.

Als je er het logo afhaalt is het inderdaad een break met vier uitlaten.

Als je er echter E53 AMG laat ophangen… Ik denk dat het AMG merk ondertussen wel genoegzaam gekend is en het imago heeft van duur te zijn.

Er zijn ook verschillende smaken in de X7, he. Zet hem in donkerblauw en zonder ostentatieve velgen op straat, dan gaan er veel dat gewoon zien als een X5. 

Een pot nat, vrees ik.

Een logo meer of minder verandert echt 0,0 aan perceptie bij mensen die er niks (en dan bedoel ik niks, da's 80%. van de bevolking hoor) van kennen. 4 uitlaten eventueel wel. Maar een SUV met 22 inch, dan ben je de paria / het alfamannetje. Willen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ugeken zei:

Mijn vader heeft een GLC 220, die motor blaast je zeker niet omver. Ik had daar iets meer van verwacht, ook al volstaat het meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. 

Maar dat zit aan die 9G gekoppeld? Logisch he, dat vlakt alles af. Hoe minder je in het turbogat belandt, hoe minder je ook de duw voelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Als je discreet wil rijden, dan ga je een ontlogode E break of 5 touring nemen als E450 of 550i. Liefst zonder AMG of M accessoires.

Vorige week hier het toppunt daarvan gezien: gewone GLE (eigenlijk nog een ML), nul logo, gewone velgen, gewone uitlaat,… een typische ML 320 cdi… tot hij hem opstartte en het duidelijk een 63 AMG was :lolz: 

E63 kon (kan?) je ook krijgen zonder zichtbare uitlaten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Lotuzzz zei:

E63 kon (kan?) je ook krijgen zonder zichtbare uitlaten.

De huidige versie? Of heb je het over die oude versie waar er amper van gemaakt zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 220d en ben daar eigenlijk best tevreden mee.

Niet de meest discrete motor, maar betrekkelijk zuinig, (meer dan) genoeg poer voor het dagelijkse verkeer (90% tuft toch aan 100 op de snelweg, en de lokale wegen zijn verzadigd of verziekt met flitskasten, trajectcontroles, verkeersdrempels of ander pestmeubilair.

‘t Is geen rasechte sprintbom, maar koop je daarvoor een diesel?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Timo zei:

De huidige versie? Of heb je het over die oude versie waar er amper van gemaakt zijn?

W212 al zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lotuzzz zei:

E63 kon (kan?) je ook krijgen zonder zichtbare uitlaten.

Ik heb het nooit gezien (logisch want, tenzij je op de parking bent, hoor je het niet). 

Het is wel redelijk grappig zo een normale ML te zien en dan plots hoor je die AMG opstarten :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Ik heb ook een 220d en ben daar eigenlijk best tevreden mee.

Niet de meest discrete motor, maar betrekkelijk zuinig, (meer dan) genoeg poer voor het dagelijkse verkeer (90% tuft toch aan 100 op de snelweg, en de lokale wegen zijn verzadigd of verziekt met flitskasten, trajectcontroles, verkeersdrempels of ander pestmeubilair.

‘t Is geen rasechte sprintbom, maar koop je daarvoor een diesel?

 

 

Idem, meer dan genoeg om in de drukte te staan en de verdere ritten. Eigenlijk mijn beste gewone auto ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Remmen zijn altijd de weggever :D

Daar letten niet autoliefhebbers zeker op

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, The Swede zei:

Is een X7 zoveel slechter qua imago dan een E53 AMG? 🤔

En een Giulietta is wel een heel andere categorie auto. 

Ja, verschil tussen een '5/E/A6 break en een GLS/X7/Q7/... is in de ogen van de leek enorm.

De Giulietta is de lokale "kindertransportbak". Een heel emotionele auto, leuk om mee te rijden, vibes te over, voldoende pit ('t is de 170pk). Het helpt natuurlijk dat Alfa Romeo mijn meest geliefkoosde merk is, maar dan nog: we hebben daar allebei een enorme klik mee. (Om maar te zeggen: ik heb er méér klik mee dan met mijn M140i ... hoewel die laatste objectief een heeel pak troeven extra heeft.)  De Giulietta blijft sowieso voor die doelstelling.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Goh, ik zou het nog niet weten. 

Een X7 kan je als wat bourgeois zien, terwijl een AMG meer “in your face” is. 

Tenzij je er de logos gaat afhalen.

Een E53 AMG, zeker in een klassiekere kleurencombinatie, is zeer weing "iyf AMG", veel minder dan de 63 bv.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid