Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Een week te laat voor die van Carlo!

I know, tot mijn spijt....

 

Ik heb van die 190 enkel wat kleine prullen nodig; brandstofpomp, evt. wat sensoren, ...

En ik heb iemand die de kas zonder motor van een 190 wil om er een OM606 (3L turbo, 177pk stock, kunnen vrij eenvoudig tussen de 200 en 220pk leveren) in te bouwen. Die van Carlo ware dan ideaal geweest.

 

Hier vlakbij staat er wel eentje met een kapotte cilinderkoppakking, voor de rest in goeie staat. Hij wil er minimum 1500€ voor hebben, ik had minder in gedachten en toen werd ie onbeleefd :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know, tot mijn spijt....

 

Ik heb van die 190 enkel wat kleine prullen nodig; brandstofpomp, evt. wat sensoren, ...

En ik heb iemand die de kas zonder motor van een 190 wil om er een OM606 (3L turbo, 177pk stock, kunnen vrij eenvoudig tussen de 200 en 220pk leveren) in te bouwen. Die van Carlo ware dan ideaal geweest.

 

Hier vlakbij staat er wel eentje met een kapotte cilinderkoppakking, voor de rest in goeie staat. Hij wil er minimum 1500€ voor hebben, ik had minder in gedachten en toen werd ie onbeleefd :(

Dat is inderdaad een week te laat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een week te laat.

jammer maar geen ramp... gisteren is 'm een w202 250TD gaan bekijken (krijgt ie mee voor 550€), en dieselpomp van een OM602 turbo heeft ie ook al gekocht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vind ik leuk!

 

widestar_002.jpg

 

Brabus kennende zal dat wel 'n kostelijk interieurtje zijn. Kwart van de prijs van een basis GLK 200 CDI? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik leuk!

 

widestar_002.jpg

 

Brabus kennende zal dat wel 'n kostelijk interieurtje zijn. Kwart van de prijs van een basis GLK 200 CDI? :D

Zetels: 6k

Deurpanelen: 4k

Dakhemel: 2,5k

Dashboard: 3,5k

Dus je gaat er inderdaad wel komen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zetels: 6k

Deurpanelen: 4k

Dakhemel: 2,5k

Dashboard: 3,5k

Dus je gaat er inderdaad wel komen :D

 

 

Dakhemel, a/b/c stijl,....

 

Fok! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Gisteren even een bezoekje gebracht aan Mercedes World op het oude Brookland circuit.

 

Enige RHD CLK-GTR roadster (6 stuks) geproduceerd.

 

ioKdWmR.jpg

 

6tpqUdf.jpg

 

DIdfTYj.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

COC aanvragen, moet je daar altijd voor met de auto naar het homologatiecentrum, of kan je dat vanaf een bepaald bouwjaar ook gewoon via de dealer aanvragen (zoals bij BMW het geval is)?

En welk jaar is dat?

 

@@Carlito

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@@Carlito , mijn schoonpa rijdt met zo'n CLS250cdi.  Zomerbanden zijn klets, en hij wilt er nu winterbanden voor kopen.  Huidige maten (zomers dus) zijn:

Vooraan: 255/40 R18 99Y

Achteraan: 285/35 R18 97Y

 

Nu is de vraag, welk merk en welke maten van winterbanden leggen jullie op die karren (18 duims AMG dus)? 

 

Het enige dat ik vind (autobandenmarkt.be) dat compatibel lijkt te zijn, is Kumho KW27:  Vooraan 255/40 R18 99V, Achteraan 275/35 R18 99V.

En dat is dan ook nog zonder velgrandbescherming.

 

Advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Carlito , mijn schoonpa rijdt met zo'n CLS250cdi.  Zomerbanden zijn klets, en hij wilt er nu winterbanden voor kopen.  Huidige maten (zomers dus) zijn:

Vooraan: 255/40 R18 99Y

Achteraan: 285/35 R18 97Y

 

Nu is de vraag, welk merk en welke maten van winterbanden leggen jullie op die karren (18 duims AMG dus)? 

 

Het enige dat ik vind (autobandenmarkt.be) dat compatibel lijkt te zijn, is Kumho KW27:  Vooraan 255/40 R18 99V, Achteraan 275/35 R18 99V.

En dat is dan ook nog zonder velgrandbescherming.

 

Advies?

 

Meestal wordt dat in combinatie met velgen gedaan.

 

Maar in 18" AMG met die mischbereifung mag er van Mercedes rondom 255/40 gelegd worden, dus kan je Michelin, Conti, Dunlop etc krijgen.

 

Daar kan bvb ook een 17" winterkit op, en dan moet je rekenen op een 2.150 euro als hij geen RDK heeft, en met RDK is het 2.366 euro.

 

Is wel wat duurder, maar dan spaar je die 18" ook.

 

Je kan ook een 18" AMG winterkit kopen, maar dat komt op 4.232 zonder RDK.

 

18" niet-AMG is 2.600.

 

Prijzen zijn voor Pirelli banden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wordt dat in combinatie met velgen gedaan.

 

Maar in 18" AMG met die mischbereifung mag er van Mercedes rondom 255/40 gelegd worden, dus kan je Michelin, Conti, Dunlop etc krijgen.

 

Daar kan bvb ook een 17" winterkit op, en dan moet je rekenen op een 2.150 euro als hij geen RDK heeft, en met RDK is het 2.366 euro.

 

Is wel wat duurder, maar dan spaar je die 18" ook.

 

Je kan ook een 18" AMG winterkit kopen, maar dat komt op 4.232 zonder RDK.

 

18" niet-AMG is 2.600.

 

Prijzen zijn voor Pirelli banden

 

 

 

 

Allright, thx.

Zal hem die prijzen van de velgensets eens doorgeven.  Hopelijk neemt hij dan een set 17".

 

Maar wat je daar zegt van die 255/40 rondom...   Dat staat dan toch méga getrokken op die achterste wielen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allright, thx.

Zal hem die prijzen van de velgensets eens doorgeven.  Hopelijk neemt hij dan een set 17".

 

Maar wat je daar zegt van die 255/40 rondom...   Dat staat dan toch méga getrokken op die achterste wielen? 

 

Klopt.

Meestal raden wij de klanten dan ook aan om 2 voorste velgen bij te kopen.

Dat is goedkoper dan een set van 4, zonder dat ze daarom hun "look" verpesten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allright, thx.

Zal hem die prijzen van de velgensets eens doorgeven. Hopelijk neemt hij dan een set 17".

Maar wat je daar zegt van die 255/40 rondom... Dat staat dan toch méga getrokken op die achterste wielen?

Bwa valt nog mee,ik heb 2x dezelfde set 18" en op mn wintervelgen ligt ook dezelfde maat rondom,valt niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid