Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

Onlangs nog (allez, ergens in de voorbije anderhalf jaar :D ) via 't forum pas tegoei te weten gekomen hoe dat kwam. Dat verhaal van die verplichte sealed beam lampen in de US was me nl vreemd. :oops:   (Dat van die bumpers niet, die spelen uiteraard ook een pak mee in 't verpesten van die mooie looks.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, gTa said:

Onlangs nog (allez, ergens in de voorbije anderhalf jaar :D ) via 't forum pas tegoei te weten gekomen hoe dat kwam. Dat verhaal van die verplichte sealed beam lampen in de US was me nl vreemd. :oops:   (Dat van die bumpers niet, die spelen uiteraard ook een pak mee in 't verpesten van die mooie looks.)

Wuk es de reden ton wi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, gewoon ik zei:

Die lichten vallen nog mee. Het zijn vooral die bumpers die het hem doen

Ook, of meestal zelfs, ja. Zeker bij de getoonde modellen.

Maar niet altijd:

Picture-14.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbeelding

Gerestaureerd door Mercedes-Benz zélf in hun All-Time Stars programma en te koop bij het Mercedes-Benz Museum in Stuttgart voor €395.890.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik dacht van @Knalpot eens vernomen te hebben dat er bepaalde Vito's FWD zijn en andere RWD. 

Is er een makkelijke wijze om te weten of je een FWD of RWD vast hebt (in een advertentie, we zitten nog niet in het stadia dat we gaan kijken naar iets)? RWD vanaf een bepaald vermogen ofzo? of vanaf een bepaald jaartal?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Tjeu zei:

ik dacht van @Knalpot eens vernomen te hebben dat er bepaalde Vito's FWD zijn en andere RWD. 

Is er een makkelijke wijze om te weten of je een FWD of RWD vast hebt (in een advertentie, we zitten nog niet in het stadia dat we gaan kijken naar iets)? RWD vanaf een bepaald vermogen ofzo? of vanaf een bepaald jaartal?  

Ja, ze bestaan met FWD. Dan hebben ze een Renault-blok en -versnellingsbak. Betreft dan steevast de 1,6-liter 4-in-lijn, enkel verkrijgbaar in de zwakste vermogensversies, ik dacht 90pk/230Nm (309) en 115pk/270Nm (311). Van zodra je een echte Benz-motor wil (de 2,1-liter) zit je met achterwiel- of vierwielaandrijving. Vermogensversies van 136pk/330Nm (314), 163pk/380Nm (316 en "220" bij de V-klasse) en 190pk/440Nm (319 en "250" bij de V-klasse).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Ja, ze bestaan met FWD. Dan hebben ze een Renault-blok en -versnellingsbak. Betreft dan steevast de 1,6-liter 4-in-lijn, enkel verkrijgbaar in de zwakste vermogensversies, ik dacht 90pk/230Nm (309) en 115pk/270Nm (311). Van zodra je een echte Benz-motor wil (de 2,1-liter) zit je met achterwiel- of vierwielaandrijving. Vermogensversies van 136pk/330Nm (314), 163pk/380Nm (316 en "220" bij de V-klasse) en 190pk/440Nm (319 en "250" bij de V-klasse).

Klopt, maar dan wel 109 en 111 natuurlijk ipv 309 en 311. En dus enkel bij het nieuwste model. Model daarvoor had geen fwd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Knalpot zei:

Klopt, maar dan wel 109 en 111 natuurlijk ipv 309 en 311. En dus enkel bij het nieuwste model. Model daarvoor had geen fwd.

Juste (tonnage en dus type-aanduiding).

Interpreteerde de vraag meteen als voor deze generatie, omdat de vorige idd geen FWD kon hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎31‎/‎12‎/‎2018 om 10:10, gTa zei:

Ook, of meestal zelfs, ja. Zeker bij de getoonde modellen.

Maar niet altijd:

Picture-14.png

 

 

jah ok, aan die dingen niet gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Carlito en @William Blake

Enig idee of in de laatste kaartupdate van COMAND Online de nieuwe snelheidslimieten in Vlaanderen van 2017 (70 km/u ipv 90 km/u op de gewestwegen) reeds zijn toegepast?

Momenteel staat er 2016 (V5.0) Europe geïnstalleerd op het COMAND systeem van onze 2015 X218.

In Bree konden ze ons niet vertellen of die nieuwe snelheidslimieten al effectief geïntegreerd waren in de software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

Comand leest de borden

En dat is het probleem.

Borden van 70 zijn weggehaald en in het programma staat nog 90, dus comand zegt 90

Geen idee of het is aangepast

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Comand leest de borden

 

42 minuten geleden, Carlito zei:

En dat is het probleem.

Borden van 70 zijn weggehaald en in het programma staat nog 90, dus comand zegt 90

Geen idee of het is aangepast

 

Jammer dat dat nergens gedocumenteerd staat. Het heeft ook weinig zin om dat te kopen als die snelheden nog niet zouden aangepast zijn aan de nieuwe situatie.

Heb je weet dat het in andere wagens (met COMAND) is aangepast, bv jouw wagen of hebben die al MBUX?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, tato zei:

 

 

Jammer dat dat nergens gedocumenteerd staat. Het heeft ook weinig zin om dat te kopen als die snelheden nog niet zouden aangepast zijn aan de nieuwe situatie.

Heb je weet dat het in andere wagens (met COMAND) is aangepast, bv jouw wagen of hebben die al MBUX?

Moet ik eigenlijk eens kijken.

Mijne heeft geen COMAND.

Is de wagen ouder dan 3 jaar? Want de eerste 3 jaar zijn de kaartupdates gratis he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid