Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

In die 10 of 20 jaar kan je toch al op het idee gekomen zijn om die BIV bij te rekenen bij de aankoopprijs en daar rekening mee te houden, zou ik zo denken...
Op die tien jaar is die biv vier keer zo hoog geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit pre-MoPf van de opvolger toch ook nog?
Edit:
1.jpg?last_change=1384136334&key=e87b187edc26d4d9840682a64d085f080bc22f4b4db81903fef0afbe07344de8
Vind die ook zo yum. (En de pre-MoPf véél liever dan de MoPf, die het oorspronkelijke design zo veel mogelijk probeerde te verlaten en ronder wou worden ... wat nu (naar mijn aanvoelen) geen goeie keuze was.)
maxresdefault.jpg&key=a35cce05077a70f531bd044a730545ed396880190e538563e37c9681f4f215eb
2009-182094-2010-mercedes-e-63-amg-estate1.jpg&key=655fd382d04f2c58fc428d5ab95efc697af69bc1c7879c883a1f7e8f8c2cb9e5
 

Helemaal mee eens. In het verleden hebben ze het ook al gedaan, bij de MoPf 2 van de W124. De W202 C-klasse was net uit, maar de nieuwe E-klasse nog niet, dus hebben ze de W124 MoPf 2 een ronder snoetje proberen geven door een W202-stijl grille en kofferklep te geven, alsook die verfoeilijke witte pinkers (de eerste W202's en W140's waren wel nog met oranje pinkers verkrijgbaar maar de MoPf 2 W124's hadden standaard witte pinkers. Behalve de S124 MoPf 2, die heeft achteraan altijd lichtblokken met oranje pinkers gehad). De basisvormen van een W124 zijn te hoekig in vgl. met die meer afgeronde grille van de W202 (een positieve kant daaraan, is dat de W124 nog wat langer in productie bleef). Bij de W212 net hetzelfde (maar nog minder subtiel, om meer op de ronder gevormde W205 te lijken).

W124 MoPf 2 & MoPf 1

MOPF1-2.png


W202 & W124 MoPf 2

opd7tm2blbjew2HrBA7-o.jpg


Wat die paasei-Benz (W210) daar dan opeens kwam doen tussen de W202 en W140 is ook wat vreemd. En vervolgens kreeg de W203 de samengesmolten paaseikoplampen van de W210. Als kind dacht ik dus dat de W203 de opvolger was van de W210, net zoals ik de W202 vaak verwarde met de W124.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/2/2019 om 14:31, vince522 zei:

Zo dit is dik

hofele-s-klasse-00001.jpg

hofele-s-klasse-00007.jpg

Ik denk dat ik iets mis, maar ik ken mogelijks onvoldoende van S-klasses.

Dit is toch een stinknormale Maybach S met de gewone bicolor (dure optie, wel)?
Wel lelijke velgen op. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Ik denk dat ik iets mis, maar ik ken mogelijks onvoldoende van S-klasses.

Dit is toch een stinknormale Maybach S met de gewone bicolor (dure optie, wel)?
Wel lelijke velgen op. :D 

Is aangepakt door Hofele, maar zie behalve de velgen (die ik trouwens fantastisch vind) weinig verschil, qua totaalpakket toch wel knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2019 om 22:26, Timo zei:

wie spect dit, ff lik normaal doen wi

en die velgen (2de foto) oei 

$_20.jpg

$_20.jpg

 

 

Wel een verbetering die nieuwe CLS. De eerste generatie zal een klassieker worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik vind de neus van de vorige toch knapper. Iedere keer als ik eentje kruis springt die in het oog en moet ik spontaan denken : "wat een bazenbak!"

Doet me steeds spontaan aan de sls neus denken, en die doet het voor mij echt wel!

https://goo.gl/images/Q79LoF

Op foto heb ik evenwel dat gevoel van gelijkenis niet en vind ik eigenlijk helemaal niets aan zo een cls. Maar in het echt? Oja hoor!

https://goo.gl/images/Rck5LV

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige CLS (vnl Shooting Brake) vond ik ook magistraal. Paar dagen geleden nog op een quasi nieuwe staan kijken in de used section bij forumlid Blokkige Wooly. Wat een kar :inlove: 

Nog altijd spijt (in some way) dat ik niet gegaan ben voor die middengrijze 350CDI (AMG Pack) met aubergine-kleurig nappaleder. Was zeeer close met de mijne, ik had m'n oog al op mijn 530d (die stond enkele dagen online) toen die CLS te voorschijn kwam. Wel 2 jaar ouder en even veel km en maar 1k goedkoper (en veeel oudere ICE & shizzle), maar boy: wat een kar. :inlove: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

https://www.groenlicht.be/2019/02/28/mercedes-e-klasse-krijgt-nieuwe-e200d-dieselmotor-2019/

Quote

Zo verdwijnt het 2.0-liter motorblok in de E200d, in ruil verschijnt er een 1.6-liter met 160 pk / 360 Nm die reeds in de C200d prijkt.

 

Waarom blijven ze vasthouden aan de E200 (achteraan op de auto) als het toch een 1.6 is ipv E160.

Klinkt chiquer natuurlijk maar blijf het zo achterlijk vinden. Of je gooit het gewoon compleet om zoals Audi. Maak je er een of ander vaag cijfer van zodat het nog altijd cool en chique er uit ziet en klinkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat de cilinderinhoud minder is, blijft het vermogen ook in veel van deze gevallen hetzelfde of zelfs meer zoals bij de E-klasse hier.

Pure marketing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-2-2019 om 22:26, Timo zei:

wie spect dit, ff lik normaal doen wi

en die velgen (2de foto) oei 

$_20.jpg

$_20.jpg

 

 

Mooie CLA

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Carlito said:

Is er geen vervanger voor dat segment dan, of gewoon toch dood?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid