Ga naar inhoud

Mercedes-Benz Lovers


Pieter

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Ian zei:


Vanwaar eigenlijk de naamsverandering van SLK naar SLC?

After nearly 700,000 SLK sales, it’s now switched the name of its smallest roadster to reflect the Mercedes-Benz model it actually owes most of its technology to – the C-Class

Link naar reactie
Delen op andere sites

After nearly 700,000 SLK sales, it’s now switched the name of its smallest roadster to reflect the Mercedes-Benz model it actually owes most of its technology to – the C-Class

Ze zijn ook goed op tijd. [emoji38]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk stond het voor SL-Kurz (Sport Leicht was ook al niet meer echt van toepassing op de SL, nietwaar...). Maar omdat ze (zoals bij alle merken) steeds meer modelreeksen hadden, moesten ze de wildgroei aan namen best wat streamlinen.

Vandaar de 4 "niveaus": niveau 1 (= A, B en afgeleiden ... evenwel zonder niveau-letter alhoewel de A wel wordt gebruik bij de GLA), niveau 2 = C, niveau 3 = E, niveau 4 = S. En daaraan werden de namen van de verschillende koetswerkvarianten en modellen aangepast.

GLK (de kleine versie van de G, wat voor "Gelände" staat) werd zo ook GLC (en je hebt ook een GLE en een GLS).

Van de SL zou je dan eigenlijk verwachten dat die SLC en SLS gaan heten.
Dat eerste is wel logisch en werd ook realiteit.
~ Dat tweede echter (SLS), dat komt er niet van (enerzijds is de lettercombo "SL" te krachtig en te historisch, plus er was al een SLS maar dat was eigenlijk de voorloper van de AMG GT).
De SL blijft dus (momenteel) een uitzondering, maar ook de CLS is dat eigenlijk, omdat die auto eigenlijk meer gemeen heeft met de E dan met de S. (Denk ik?)

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet een voetballer of dealer geweest zijn: jong ventje met een speciaal kapsel, en twee jonge dames die precies ook van bij Brabus kwamen.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2019 om 18:38, ex-Mooseman zei:
Moet een voetballer of dealer geweest zijn: jong ventje met een speciaal kapsel, en twee jonge dames die precies ook van bij Brabus kwamen.
 

Met deze rijdt een vrouw van in de 60... Het moeten niet altijd voetballers zijn. @William Blake, klant van u?

f355e9228b5dc7b1c7621377c677cb85.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

aangepast door Luv4DLM
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, William Blake zei:

jup

gaat binnenkort naar Brabus voor 700 pk kit, en zijn nieuwe G800 Brabus is onderweg :D

Ja hallo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup
gaat binnenkort naar Brabus voor 700 pk kit, en zijn nieuwe G800 Brabus is onderweg [emoji3]
Het is vooral een "zij" die ik er mee zie rijden. Zijn familie van mijn buren. Soms komen ze met een S65 coupé. Die klinkt zoveel beschaafder [emoji16]



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Luv4DLM zei:

Het is vooral een "zij" die ik er mee zie rijden. Zijn familie van mijn buren. Soms komen ze met een S65 coupé. Die klinkt zoveel beschaafder emoji16.png
 

Dat ze die V12 maar voor eeuwig bijhouden! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Luv4DLM zei:

Het is vooral een "zij" die ik er mee zie rijden. Zijn familie van mijn buren. Soms komen ze met een S65 coupé. Die klinkt zoveel beschaafder emoji16.png



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

zijn vrouw doet inderdaad de meeste km's met de G voorlopig, S65 is van de papa

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig mijn ding :inlove: 

Of ik het boven een RR zou kiezen... Qua looks direct, maar qua 'zijn'... Mja, een RR blijft toch een magistraal karaktervol hok dat op niets anders gelijk. 
Hier heb je familieverbanden. Zo een RR staat meer alleen, al is er nu ook de Velar enzo, maar toch blijft de RR veel meer een model, bijna een merk, op zichzelf. Je gaat je nooit mispakken tussen een echte RR en een modelleke kleiner, wat je bij een Q5 / Q7 of X3/X5 wel al eens kan hebben.

Nog 40 jaar sparen! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, William Blake zei:

tot 23 inch mogelijk, zalig

DZSJvuo.png

285/40 R23 vooraan, 325/35 R23 achteraan.

 

Kostelijke zaak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Carlito zei:

285/40 R23 vooraan, 325/35 R23 achteraan.

 

Kostelijke zaak...

is zoals op de GLE nu met 22 inch

maar staat o zo dik

Mercedes heeft echt het concept 'stance' goed begrepen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid