gTa 24.148 Geplaatst: 8 januari 2023 Delen Geplaatst: 8 januari 2023 'k Ben 't ook aan 't volgen, kleine catch-up gedaan van de 1e 4 dagen en daarna dagelijks (via youtube en eurosport). Waauw Ze hebben zelfs sneeuw gehad Die Toyota's met hun V35TT V6'jes klinken zo absurd bruut !!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Ze klinken niet slecht, maar de tijd waar ze een 5.0 V8 van Lexus hadden was toch nog beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 10 uren geleden, gTa zei: 'k Ben 't ook aan 't volgen, kleine catch-up gedaan van de 1e 4 dagen en daarna dagelijks (via youtube en eurosport). Waauw Ze hebben zelfs sneeuw gehad Die Toyota's met hun V35TT V6'jes klinken zo absurd bruut !!! Vooral het feit dat ze een stuk betrouwbaarder en beter zijn dan die elektrische dingen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 38 minuten geleden, Luv4DLM zei: Ze klinken niet slecht, maar de tijd waar ze een 5.0 V8 van Lexus hadden was toch nog beter True! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 Op 6/1/2023 om 16:57, The Swede zei: Ideaal voor die electrieken brol. wat een domme opmerking zeg... Er zitten veel meer elektrische verbindingen aan/in een wagen met verbrandingsmotor dan in een elektrische wagen. Daarnaast heeft een verbrandingsmotor altijd zuurstof nodig om te kunnen werken, waar een (ingepakte) elektromotor helemaal ondergedompeld mag worden en blijft werken. EV's zijn net makkelijker geschikt te maken voor watergevoelige toepassingen dan niet EV's. Een EV is ook niet gevoelig aan eens rollen, een verbrandingsmotor heeft het daar veel moeilijker mee. En ook het aantal draaiende onderdelen is bij een EV kleiner, waardoor de in zo zanderige en stoffige omgevingen in het voordeel is. Hoe slechter de omstandigheden, hoe meer voordeel voor de EV's. Enkel extreme koude en warmte zijn zaken waar niet EV's voordeel uit halen. (en range natuurlijk) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.786 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 2 uren geleden, Tjeu zei: wat een domme opmerking zeg... Er zitten veel meer elektrische verbindingen aan/in een wagen met verbrandingsmotor dan in een elektrische wagen. Daarnaast heeft een verbrandingsmotor altijd zuurstof nodig om te kunnen werken, waar een (ingepakte) elektromotor helemaal ondergedompeld mag worden en blijft werken. EV's zijn net makkelijker geschikt te maken voor watergevoelige toepassingen dan niet EV's. Een EV is ook niet gevoelig aan eens rollen, een verbrandingsmotor heeft het daar veel moeilijker mee. En ook het aantal draaiende onderdelen is bij een EV kleiner, waardoor de in zo zanderige en stoffige omgevingen in het voordeel is. Hoe slechter de omstandigheden, hoe meer voordeel voor de EV's. Enkel extreme koude en warmte zijn zaken waar niet EV's voordeel uit halen. (en range natuurlijk) Gezien we het over autos hebben, en in dit geval dan nog over autosport, per definitie iets waar passie op de eerste plaats komt, past electrische aandrijving hier helemaal niet. Over een "voordeel" spreken bij EV's in autosport is een contradictio in terminis. En voor de echte woestijnbewoner, is het ook al geen goede oplossing. En inderdaad, een gewone auto kan in water stilvallen. Maar dat is het ongeveer. Met de spanning en energie opgeslagen in de batterijen van die electrische rommel, loopt ge persoonlijk een serieus risico als het gaat kortsluiten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tjeu 3.627 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 24 minuten geleden, The Swede zei: Gezien we het over autos hebben, en in dit geval dan nog over autosport, per definitie iets waar passie op de eerste plaats komt, past electrische aandrijving hier helemaal niet. Over een "voordeel" spreken bij EV's in autosport is een contradictio in terminis. En voor de echte woestijnbewoner, is het ook al geen goede oplossing. En inderdaad, een gewone auto kan in water stilvallen. Maar dat is het ongeveer. Met de spanning en energie opgeslagen in de batterijen van die electrische rommel, loopt ge persoonlijk een serieus risico als het gaat kortsluiten. Je bent er toch van op de hoogte dat vorig jaar de Audi e-tron gewonnen is? https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/emotional-first-victory-in-the-desertaudi-rs-q-e-tron-wins-in-abu-dhabi-14535 Als ge in uw tweede deelname met een compleet nieuwe techniek naar de overwinning kunt rijden, dan mag je wel spreken van een voordeel ja. En ook gisteren hadden ze een stage win als ik het goed verstaan heb in het dag verslag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.325 Geplaatst: 9 januari 2023 Delen Geplaatst: 9 januari 2023 5 uren geleden, The Swede zei: per definitie iets waar passie op de eerste plaats komt Volgens mij is het toch nog steeds de eerste die over de meet komt wat het belangrijkste is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 10 januari 2023 Delen Geplaatst: 10 januari 2023 18 uren geleden, Tjeu zei: Je bent er toch van op de hoogte dat vorig jaar de Audi e-tron gewonnen is? https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/emotional-first-victory-in-the-desertaudi-rs-q-e-tron-wins-in-abu-dhabi-14535 Als ge in uw tweede deelname met een compleet nieuwe techniek naar de overwinning kunt rijden, dan mag je wel spreken van een voordeel ja. En ook gisteren hadden ze een stage win als ik het goed verstaan heb in het dag verslag. euhm... Audi nam vorig jaar voor het eerst deel en won NIET. Al Attiyah won met de Hilux met een goede oude V6. Integendeel. Audi liet vorig jaar mooie dingen zien, maar zakte door het ijs op vlak van betrouwbaarheid. Dit jaar is het (nog) niet anders. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 10 januari 2023 Delen Geplaatst: 10 januari 2023 Op 9/1/2023 om 08:44, Maxime S zei: True! Een paar jaar geleden eens gestopt bij Overdrive, toen zo eentje horen draaien. Zalig geluid. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 10 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2023 13 uren geleden, Maxime S zei: euhm... Audi nam vorig jaar voor het eerst deel en won NIET. Al Attiyah won met de Hilux met een goede oude V6. Integendeel. Audi liet vorig jaar mooie dingen zien, maar zakte door het ijs op vlak van betrouwbaarheid. Dit jaar is het (nog) niet anders. Ze moeten er nog in rollen bij Audi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 10 januari 2023 Delen Geplaatst: 10 januari 2023 Op 9/1/2023 om 08:06, Luv4DLM zei: Ze klinken niet slecht, maar de tijd waar ze een 5.0 V8 van Lexus hadden was toch nog beter Die rijden nog mee, in privateer's teams. Je kan ze o.a. in de video die 'k quotete, horen. Awel: ik vind de V6TT's woester klinken dan de V8 :oops: Die V8 klinken natuurlijk ook machtig, maar zo VETTIG en BRUUT als die V6 nu klinkt: wtf De big block (dacht 7 liter?) V8 die nog in enkele proto's liggen: die klinken dan wél weer absurd dik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 10 januari 2023 Delen Geplaatst: 10 januari 2023 14 uren geleden, Maxime S zei: euhm... Audi nam vorig jaar voor het eerst deel en won NIET. Al Attiyah won met de Hilux met een goede oude V6. Integendeel. Audi liet vorig jaar mooie dingen zien, maar zakte door het ijs op vlak van betrouwbaarheid. Dit jaar is het (nog) niet anders. Was vorig jaar ook al de V6, of nog de V8? Ik ben doorgaans ook van oordeel "hoe meer cilinders / cilinderinhoud, hoe beter" ... maar qua klank ... die Toy V6 TT's klinken ZO ABSURD BRUUT Ik vind ze als racecar dikker klinker dan de atmo V8 van ervoor. Die kraken en braken als de meest gure woestelingen doorheen de woestijn, fak zo absurd (Ja die V8 klinken natuurlijk ook machtig mooi.) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 11 januari 2023 Delen Geplaatst: 11 januari 2023 9 uren geleden, gTa zei: Was vorig jaar ook al de V6, of nog de V8? Ik ben doorgaans ook van oordeel "hoe meer cilinders / cilinderinhoud, hoe beter" ... maar qua klank ... die Toy V6 TT's klinken ZO ABSURD BRUUT Ik vind ze als racecar dikker klinker dan de atmo V8 van ervoor. Die kraken en braken als de meest gure woestelingen doorheen de woestijn, fak zo absurd (Ja die V8 klinken natuurlijk ook machtig mooi.) vorig jaar was ook al de V6 ja. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 11 januari 2023 Delen Geplaatst: 11 januari 2023 Er staat een 3008 DKR in Namen te koop, benieuwd naar de prijs. Een gebruikte Overdrive Hilux met V8 gaat voor 400 a 500K, dit zal vrees ik wat meer zijn 3008 DKR https://racemarket.net/rally-raid/raid-vehicles-for-sale/peugeot-3008-dkr-2019-c-22-i4060 Overdrive Hilux https://racemarket.net/rally-raid/raid-vehicles-for-sale/toyota-hilux-overdrive-i4076 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 11 januari 2023 Delen Geplaatst: 11 januari 2023 3 uren geleden, Luv4DLM zei: Er staat een 3008 DKR in Namen te koop, benieuwd naar de prijs. Een gebruikte Overdrive Hilux met V8 gaat voor 400 a 500K, dit zal vrees ik wat meer zijn 3008 DKR https://racemarket.net/rally-raid/raid-vehicles-for-sale/peugeot-3008-dkr-2019-c-22-i4060 Overdrive Hilux https://racemarket.net/rally-raid/raid-vehicles-for-sale/toyota-hilux-overdrive-i4076 Vraag me altijd af wie die dingen nog koopt. Heb het dan over afgedankte (semi-)fabrieks/officiële karren. Zelfde gelijk met oude WRC's, oude GT3s enzovoort. Er moet wel nog een markt voor zijn, maar je ziet die dingen toch nooit meer rijden eenmaal de nieuwe versie er is? Neem nu bvb de M6 GT3. Nu de M4 GT3 er is, zie je die M6en plots niet meer. Of gaan die dan allemaal naar rijke gentleman-piloten in ergens een mini-kampioenschapje waar niemand aandacht aan besteed?! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.715 Geplaatst: 11 januari 2023 Delen Geplaatst: 11 januari 2023 1 uur terug, Maxime S zei: Vraag me altijd af wie die dingen nog koopt. Heb het dan over afgedankte (semi-)fabrieks/officiële karren. Zelfde gelijk met oude WRC's, oude GT3s enzovoort. Er moet wel nog een markt voor zijn, maar je ziet die dingen toch nooit meer rijden eenmaal de nieuwe versie er is? Neem nu bvb de M6 GT3. Nu de M4 GT3 er is, zie je die M6en plots niet meer. Of gaan die dan allemaal naar rijke gentleman-piloten in ergens een mini-kampioenschapje waar niemand aandacht aan besteed?! beetje gelijk oude zeilboten. Kleine lokale races en "voor de heb". En 10 jaar na datum kan je ze bijeen vegen in een of andere schuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.809 Geplaatst: 11 januari 2023 Delen Geplaatst: 11 januari 2023 1 uur geleden, Maxime S zei: Neem nu bvb de M6 GT3. Nu de M4 GT3 er is, zie je die M6en plots niet meer. Of gaan die dan allemaal naar rijke gentleman-piloten in ergens een mini-kampioenschapje waar niemand aandacht aan besteed?! Yep https://www.autosport.be/news/krijgen-we-verscheidene-bmw-m6-gt3-s-in-de-supercar-challenge.html https://www.supercarchallenge.nl/nl/ivar_moens_doet_race-ervaring_op_met_bmw_m6_gt3.html 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 12 januari 2023 Delen Geplaatst: 12 januari 2023 Vanaf 3.30 Fak man, als amateur moet zo'n Dakar toch echt onmenselijk zwaar zijn. Zie ze tsjoolen... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.148 Geplaatst: 12 januari 2023 Delen Geplaatst: 12 januari 2023 Machtig Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 13 januari 2023 Delen Geplaatst: 13 januari 2023 En nu Sainz sinds een dag of 2 ook weer uit de wedstrijd ligt, is het helemaal over voor Audi. Mooie remonte van Loeb wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bud wijzer 188 Geplaatst: 13 januari 2023 Delen Geplaatst: 13 januari 2023 15 uren geleden, Maxime S zei: Vanaf 3.30 Fak man, als amateur moet zo'n Dakar toch echt onmenselijk zwaar zijn. Zie ze tsjoolen... Go to the dessert they said...it will be hot and dry they said Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Monterey Jack 4.820 Geplaatst: 20 januari 2023 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2023 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.173 Geplaatst: 3 januari Delen Geplaatst: 3 januari 't is weer zo ver! Benieuwd naar de vette beelden die binnenkort weer zullen te zien zijn. Blijft toch echt een unieke rally dit! Ondertussen in alle Vlaamse Media kan het niet genoeg gaan over de deelname van Koen Wauters aan deze Dakar. Maar die doet toch mee aan de Africa Eco Race? Heeft toch helemaal niks met de Dakar te zien? Zelfs geen organisatie van ACO dacht ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mrgrey_rs 28 Geplaatst: 5 januari Delen Geplaatst: 5 januari Wauters en Feryn doen idd mee aan de Africa Eco Race, die wel nog in Dakar aankomt... anders dan de Dakar rally, die in Saudi Arabië wordt verreden Dakar rally parcours 2024: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.