Ga naar inhoud

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet


Gast wooter

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. 991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet

    • 991.2 Carrera Cabriolet
      4
    • 991.2 4 GTS Cabriolet
      11


Aanbevolen berichten

In jouw geval snap ik dat waardebehoud een rol speelt ;):D

Als ik zo'n budget ter beschikking had, zou ik daar niet zo mee bezig zijn. 't Zou een rol spelen in de beslissing, maar lang geen breekpunt zijn. Ik zou zoiets in de eerste plaats kopen om te rijden, niet met een idee wat ik er nog binnen x-aantal jaar voor terug zou kunnen krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het allebei, rijden, en liefst zo min mogelijk centen verliezen.

Als ik bij aankoop 20k kan bijleggen, voor een auto die ook nog eens leuker rijdt, mooier is, specialer is, en waarvan ik weet dat 'm ook nog eens beter z'n waarde behoudt omdat 'm net specialer is. Waarom zou ik het dan niet doen.

Daarom dat ik hier, in Wooter z'n plaats, als het hij de meerprijs kan spenderen, altijd voor de veel knappere GTS zou kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei ICM:

Wat zijn "de juiste opties"?

Bij een 997 GTS is dat zeker al het GTS-interieur met leder en alcantara, het dashboard bekleed met leder, Bose soundsystem, schuifdak, en de specifieke velgen met centrale moer, liefst RWD, en liefst manueel.

Bij de 991 GTS is dat hetzelfde met het GTS interieur met de contrasterende stikking in lichtgrijs of rood, een schuifdak (en liefst in staal), leder op het dashboard, ook de velgen met centrale moer en Bose (of nog beter Burmester). En ook hier liefst RWD en manueel. Bij de 991 zie ik wel dat de targa beter z'n waarde behoudt dan de coupé en de cabrio. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Kartfreak said:

In jouw geval snap ik dat waardebehoud een rol speelt ;):D

Je moet al exclusief rijk zijn om 180K te smossen, en ik denk dat je op dat moment niet wakker ligt van 1 911. 

Het valt me wel op hoe synchroon 911's hun waarde verliezen. Dat maakt niks uit voor iemand die z'n 911 zou 'op' rijden tot het staal zelfs 0 euro waard zou zijn, maar het verschil tussen een naakte Carrera, een GTS of zelfs een Turbo S zit 'm eigenlijk enkel in de rente op een renting of financiering, want als je 130K cash neerlegt op een Carrera ben je na 2 jaar 40K kwijt, en als je een Turbo S aan 230K aanvinkt ben je na 2 jaar ook 40K kwijt. Maar 40K is wel een 318d die je op 2 jaar affakkelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, BMWMB said:

Mijn GTS wordt in mei 2 jaar, maar ik ben bijlange nog geen 40k kwijt. 

Mijn M4 wordt er straks al 3. Denk dat ik nauwelijks wat kwijt ben.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei wooter:

Je moet al exclusief rijk zijn om 180K te smossen, en ik denk dat je op dat moment niet wakker ligt van 1 911. 

Het valt me wel op hoe synchroon 911's hun waarde verliezen. Dat maakt niks uit voor iemand die z'n 911 zou 'op' rijden tot het staal zelfs 0 euro waard zou zijn, maar het verschil tussen een naakte Carrera, een GTS of zelfs een Turbo S zit 'm eigenlijk enkel in de rente op een renting of financiering, want als je 130K cash neerlegt op een Carrera ben je na 2 jaar 40K kwijt, en als je een Turbo S aan 230K aanvinkt ben je na 2 jaar ook 40K kwijt. Maar 40K is wel een 318d die je op 2 jaar affakkelt.

Lees mijn hele post eens, i.p.v. dat ene zinnetje eruit te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook geen breekpunt.

37 minutes ago, ICM said:

Mijn M4 wordt er straks al 3. Denk dat ik nauwelijks wat kwijt ben.

Ik zie toch 20K tussen een nieuwe en eentje van 2 jaar oud op Mobile.de. Ik vergelijk prijzen wel met de laagste prijs bij een officiële dealer. Het kan dus altijd beter worden, maar zelden slechter.

Kom ik daar net wel een mooie bruine M4 cabrio tegen...

$_20.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, wooter said:

Daarom ook het vraagteken. Ik heb momenteel 343 en 370pk staan, en dat is geen gesukkel. Maar in vergelijking met een M4 is het natuurlijk minder.

die 343 zijn dan ook theoretische pks ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei wooter:

Het is ook geen breekpunt.

Ik zie toch 20K tussen een nieuwe en eentje van 2 jaar oud op Mobile.de. Ik vergelijk prijzen wel met de laagste prijs bij een officiële dealer. Het kan dus altijd beter worden, maar zelden slechter.

Kom ik daar net wel een mooie bruine M4 cabrio tegen...

$_20.jpg

 

1 uur geleden zei ICM:

Ik vergelijk met wat ik betaald heb natuurlijk.

Inderdaad, gekocht in de UK in de tijd dat de pond goedkoop was.

Trouwens, vandaag is het weer interessant om in de UK gaan te shoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Davy_ said:

De kuipzetels.

 

Kuipzetels in een GTS. misschien, maar in een Carrera?

En die bewering dat een speciale kleur goed marcheert, ik weet het zo niet. Ja, er staan veel grijze en zwarte Carrera's te koop, maar de knalrode en gele modellen zijn niet van die aard dat ze er ook meer geld voor vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei toere:

Peanuts dus.

:o. 36.000,00€ zijn toch al redelijk wat pindanoten hoor!

2 uur geleden zei ICM:

Mijn M4 wordt er straks al 3. Denk dat ik nauwelijks wat kwijt ben.

Afschrijven doe je altijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ir_fuel:

Het pond staat vandaag op 1.15

Daarom zeg ik toch ook dat het vandaag ook weer zeer interessant is om daar te kopen.

Maar tussen toen en nu heeft de pond ook hoger gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid