Ga naar inhoud

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet


Gast wooter

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. 991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet

    • 991.2 Carrera Cabriolet
      4
    • 991.2 4 GTS Cabriolet
      11


Aanbevolen berichten

Is dat de coupe of cabrio? En je kiest sportstoelen ipv sport plus. Ook geen park assist. En je hebt de gewone LED lichten of diegene met zwarte achtergrond. En zilveren velgen op een zilveren auto is saai, dus extra betalen om ze donker te spuiten.

Ik eindig met je lijstje op 142K.

Cabrio in DE

Maar ik snap je 153k wel beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is ook niet eenvoudig. Voor 152-155K heb ik een Carrera 2 Cabrio, maar voor 160K al een Carrera 4 Cabrio volgens mijn opties. Lap er 50pk bij en voor 173K zit je met een Carrera 4 S cabrio. Dit terwijl ik voor 159K al een manuele GTS of voor 161 al een GTS met PDK kan bijeen klikken. Voor 168K ook met GTS opties, voor 174K een 4 GTS (dus aan de prijs van een 4 S) en als ik dan mijn opties helemaal wil tik ik de 182K aan. Het zijn telkens stapjes van "och het is maar een paar duizend euro" en een loaded en custom Carrera 2 vs een relatief kale GTS die in mekaars prijs zitten. En een prijs per maand die dus 400€ scheelt.

Dan zou ik het dikste pakken, maar zegt mijn vrouw natuurlijk terecht dat dat 2/3e van de waarde van ons huis is. Afschrijving is procentueel minder hard dan op een M4, maar de goedkoopste 4 GTS cabrio te koop na 2 jaar en 27900km is nog maar 130K waard en ruw gegokt een nieuwprijs tussen 150 en 170K. Dat is op 2 jaar ook 40K weg gepist en komt dan goed in de buurt van wat een M4 aan waarde verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, wooter said:

Dan zou ik het dikste pakken, maar zegt mijn vrouw natuurlijk terecht dat dat 2/3e van de waarde van ons huis is. 

Dat is misschien een teken aan de wand.

Er is een reden waarom niet iedere kleine zelfstandige met een Porsche van 175k€ rijdt. Maar goed, wat is 75 euro per dag.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat wij in het goedkoopste stukje van Limburg wonen. Enkel emigranten zoals @ir_fuel kopen/wonen nog goedkoper.

Is dus niet relevant, of net wel? Er zijn er hier met hypotheken van +3K, wij raken net niet de 1K aan. Of is een auto van 170K enkel voorzien voor mensen die ook +3K verbrassen aan een hypotheek?

Ik zie wat er binnen komt en wat er uit gaat en welke reserve ik heb, en ik zou bij wijze van spreken 3 911's kunnen renten. Maar dan blijft er ook niks over :D. Ik heb in een zeker verleden nog 2 Z4's afbetaald, dus ik weet wat de rek is op het budget en 1,6K was mijn richt-maximum en als ik dat als absolute grens pak is een loaded GTS mogelijk en is een loaded 4 GTS 100€ erbij. Of je gaat foefelen met je restwaarde (nu 25%) en je eerste verhoogde huur (nu ook 25%).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, BMWMB said:

Als ik dat hier zo lees, dan was mijn GTS een koopje, want ik heb geen 130k betaald.

Coupe, RWD, en ik denk dat je xenon lichten en handbak hebt. Scheelt echt qua prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coupé, rwd, handbak, stalen schuifdak, cruisecontrol, PASM sport -20mm, stoelen 18 wegs met geheugen, GTS interieur met alcantara/volleder/grijze stikking/carbon lijsten, Bose, achteruitrijcamera, sfeerverlichting, en nog wat kleine prullen.
Meer heeft een mens niet nodig qua opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat wij in het goedkoopste stukje van Limburg wonen. Enkel emigranten zoals [mention=127]ir_fuel[/mention] kopen/wonen nog goedkoper.
Is dus niet relevant, of net wel? Er zijn er hier met hypotheken van +3K, wij raken net niet de 1K aan. Of is een auto van 170K enkel voorzien voor mensen die ook +3K verbrassen aan een hypotheek?
Ik zie wat er binnen komt en wat er uit gaat en welke reserve ik heb, en ik zou bij wijze van spreken 3 911's kunnen renten. Maar dan blijft er ook niks over :D. Ik heb in een zeker verleden nog 2 Z4's afbetaald, dus ik weet wat de rek is op het budget en 1,6K was mijn richt-maximum en als ik dat als absolute grens pak is een loaded GTS mogelijk en is een loaded 4 GTS 100€ erbij. Of je gaat foefelen met je restwaarde (nu 25%) en je eerste verhoogde huur (nu ook 25%).

Als ik dat hier allemaal lees snap ik niet waarom je nog altijd geen 991 hebt besteld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, toere said:


Als ik dat hier allemaal lees snap ik niet waarom je nog altijd geen 991 hebt besteld.

Ik heb ooit plechtig beloofd nooit een Porsche te kopen, en mijn vrouw ziet een Porsche als een statussymbool en is bezorgd om de reacties. Ik zal wel sociopaat zijn want ik vind een Porsche een mooie auto en begrijp er niet aan wat er "status" aan is. Beetje zoals ik weet hoeveel een Panamera of Cayenne kost in vergelijking met een 6GC/7 of X5 en dus niet begrijp waarom mensen afgunstig zouden zijn tov een Cayenne en niet tov een Volvo X90. Iemand met een X90 heeft gewoon slecht gekozen want dat ding rijdt gewoon niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me overigens ook gezelliger voelen moest ik een leuke tweedehands op de kop kunnen tikken, maar het interieur van de 997 vind ik maar niks, en 991's beginnen aan 90K en daar zit vaak het gewone stuur in dat er lelijk uit ziet, of het sportstuur wat ik ook maar matig kan smaken. Ook is zo een renting op een auto ouder dan 2 jaar ook minder interessant. Jonger dan 2 jaar heeft de 991.2 een leuker stuur maar die beginnen aan 123K en voor 20K meer heb je eentje met de juiste opties (heel wat 991.2's zonder Sport Chrono of Sportuitlaat, of adaptieve cruise control, of ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw combinatie kost nu 150K, maar daar zit achterasbesturing nu verplicht bij samen met PCM. Doe er de gangbare 5% vanaf en je land op een 140K.

152k idd, maar de ophanging is ook anders, want ik heb geen PDCC. Wel heb ik ook de 90l tank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De GTS'en houden wel behoorlijk goed hun waarde. Zelfs de 997 is niet te vinden onder de 70k euro, en eentje met weinig km's gaat nog +100k. Als ge uw excell invult, moet je hiermee rekening houden.

Als ik vandaag mijn GTS verkoop, kan ik zelfs meer krijgen dan ik betaald heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei wooter:

Probleem is dat wij in het goedkoopste stukje van Limburg wonen. Enkel emigranten zoals @ir_fuel kopen/wonen nog goedkoper.

Is dus niet relevant, of net wel? Er zijn er hier met hypotheken van +3K, wij raken net niet de 1K aan. Of is een auto van 170K enkel voorzien voor mensen die ook +3K verbrassen aan een hypotheek?

Ik zie wat er binnen komt en wat er uit gaat en welke reserve ik heb, en ik zou bij wijze van spreken 3 911's kunnen renten. Maar dan blijft er ook niks over :D. Ik heb in een zeker verleden nog 2 Z4's afbetaald, dus ik weet wat de rek is op het budget en 1,6K was mijn richt-maximum en als ik dat als absolute grens pak is een loaded GTS mogelijk en is een loaded 4 GTS 100€ erbij. Of je gaat foefelen met je restwaarde (nu 25%) en je eerste verhoogde huur (nu ook 25%).

 

Er is nog hoop voor mij... :oops:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, toere said:

 


Nooit 1 te kopen?
Dacht toch van wel?

 

Ik was toen in een tweedehands 997 gaan zitten nadat ik Z4 mk1 had geprakt. Vond het toen veel geld voor betere afwerking, maar vond dat de Z4 ook goed reed.

2e keer was een testrit in een Carrera 4 S. Dat heeft het verknoeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2017 om 11:11 zei ICM:

Mijn M4 wordt er straks al 3. Denk dat ik nauwelijks wat kwijt ben.

Ik heb zelfs een bod waarin men meer biedt.

En on topic, als je er zo moet naar rekenen, koop je beter iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, wooter said:

't is ook niet eenvoudig. Voor 152-155K heb ik een Carrera 2 Cabrio, maar voor 160K al een Carrera 4 Cabrio volgens mijn opties. Lap er 50pk bij en voor 173K zit je met een Carrera 4 S cabrio. Dit terwijl ik voor 159K al een manuele GTS of voor 161 al een GTS met PDK kan bijeen klikken. Voor 168K ook met GTS opties, voor 174K een 4 GTS (dus aan de prijs van een 4 S) en als ik dan mijn opties helemaal wil tik ik de 182K aan. Het zijn telkens stapjes van "och het is maar een paar duizend euro" en een loaded en custom Carrera 2 vs een relatief kale GTS die in mekaars prijs zitten. En een prijs per maand die dus 400€ scheelt.

Dan zou ik het dikste pakken, maar zegt mijn vrouw natuurlijk terecht dat dat 2/3e van de waarde van ons huis is. Afschrijving is procentueel minder hard dan op een M4, maar de goedkoopste 4 GTS cabrio te koop na 2 jaar en 27900km is nog maar 130K waard en ruw gegokt een nieuwprijs tussen 150 en 170K. Dat is op 2 jaar ook 40K weg gepist en komt dan goed in de buurt van wat een M4 aan waarde verliest.

 

1 hour ago, wooter said:

Probleem is dat wij in het goedkoopste stukje van Limburg wonen. Enkel emigranten zoals @ir_fuel kopen/wonen nog goedkoper.

Is dus niet relevant, of net wel? Er zijn er hier met hypotheken van +3K, wij raken net niet de 1K aan. Of is een auto van 170K enkel voorzien voor mensen die ook +3K verbrassen aan een hypotheek?

Ik zie wat er binnen komt en wat er uit gaat en welke reserve ik heb, en ik zou bij wijze van spreken 3 911's kunnen renten. Maar dan blijft er ook niks over :D. Ik heb in een zeker verleden nog 2 Z4's afbetaald, dus ik weet wat de rek is op het budget en 1,6K was mijn richt-maximum en als ik dat als absolute grens pak is een loaded GTS mogelijk en is een loaded 4 GTS 100€ erbij. Of je gaat foefelen met je restwaarde (nu 25%) en je eerste verhoogde huur (nu ook 25%).

 

1 hour ago, wooter said:

Ik heb ooit plechtig beloofd nooit een Porsche te kopen, en mijn vrouw ziet een Porsche als een statussymbool en is bezorgd om de reacties. Ik zal wel sociopaat zijn want ik vind een Porsche een mooie auto en begrijp er niet aan wat er "status" aan is. Beetje zoals ik weet hoeveel een Panamera of Cayenne kost in vergelijking met een 6GC/7 of X5 en dus niet begrijp waarom mensen afgunstig zouden zijn tov een Cayenne en niet tov een Volvo X90. Iemand met een X90 heeft gewoon slecht gekozen want dat ding rijdt gewoon niet goed.

 

broken-record.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid