Ga naar inhoud

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet


Gast wooter

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. 991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet

    • 991.2 Carrera Cabriolet
      4
    • 991.2 4 GTS Cabriolet
      11


Aanbevolen berichten

Ik droom er ook nog steeds van om zo'n 911 als daily te kunnen gebruiken. Moest dat kunnen, dan verkocht ik de C en de GTS en kocht ik mij zo'n 991.2 GTS met PDK.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei ir_fuel:

Zoals? 

Niet erg van goeie wil? Als ge met een gemiddelde auto op een oneffen baantje alle kanten uitgezwierd wordt en een klein stuurfoutje genoeg is om naast de baan te belanden.Dan moet ge flink stampen om op uw plaats te blijven. De bedoeling is dat ge ontspannen kunt sturen. Zogauw ge begint te schuiven in uw stoel , en vooral als't grillig is vermindert het gevoel van wat de auto aan't doen is, uw evenwichtsgevoel/orientatie  werkt minder samen met de auto, en de controle over 't stuur vermindert , en het is geen goed idee steun aan het stuur te gaan zoeken.

Hoeveel kracht ge gaat zetten in een lange bocht , daar durf ik niet veel over zeggen. Ik steun op mijn been om op mijn plaats te blijven en ik ben geneigd mij iets meer vast te zetten als ik in een bocht fijner wil sturen. Dus om mijn handen zo ontspannen mogelijk te maken span ik mijn steunbeen meer. Da's wat ik regelmatig doe. Of dat af te raden is? Misschien.

Hier is wat turnfast zegt

Citaat

The rest pedal is a permanently positioned pedal pad at the far left to rest the left foot on. It provides a place to stabilize the leg when not using the clutch. In a street car without a racing seat or racing seat belts, the rest pedal is effective for bracing yourself around corners, but if you have a proper seat and belts, don't get into the habit of pushing hard against the rest pedal--relax and let the seat and belts do their job.  

maw ze wijzen er op dat mensen zich soms teveel afduwen en het voordeel verliezen van ontspannen te zitten.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw het Porreche keuze debacle.

Brede kont is vet, lichtbalk vind ik mottig. Pk's zijn leuk maar zonder kom je ook rond. 

Voor 30k prijsverschil kan je al wat naftbakken vullen of meters vangrail van kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 08/02/2017 at 1:22 PM, wooter said:

U met uw rechtervoet goed in de zetel duwen geeft u veel meer feedback over wat de auto doet.

 

14 hours ago, wooter said:

@Le Capri Mauve zo is het me ook uitgelegd geweest bij https://www.peugeot-driving-academy.be door 2 verschillende instructeurs. Maar goed, ga bij BMW een slipcursus doen en daar kijken ze neer op de rally techniek van Peugeot.

 

Wat hebben ze u daar uitgelegd? Dat het dient om u vast te zetten in uwe stoel als ge met planken ipv stoelen in uw auto zit, of dat het duwen dient om meer feedback te krijgen van de auto? :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, ir_fuel said:

Die voetsteun is om je voet op te zetten. Duwen heb ik daar nog nooit op gedaan. 

Hmm ik wel, op de Nürburgring met de MX-5 NA, aangezien mijn zetels veel te weinig zijdelingse steun bieden.

Maar ik versta niet wat dit te maken heeft met de discussie handbak <> automaat... T'is niet alsof ik uit mijn stoel vloog bij het schakelen :lol: Dan nog, bij de scherpe bochten waar ik mij moest bracen om op mijn plaats te moeten blijven, daar "mag" je helemaal niet schakelen.

 

Discussie gesloten nu?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moeten we eens een poll openen over welke Porreche ik volgend jaar niet ga kopen?

Ik stem op een 2007 Cayenne S!
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, ir_fuel said:

 

 

Wat hebben ze u daar uitgelegd? Dat het dient om u vast te zetten in uwe stoel als ge met planken ipv stoelen in uw auto zit, of dat het duwen dient om meer feedback te krijgen van de auto? :P 

Meer feedback.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 2/7/2017 at 7:53 AM, ICM said:

Serieuze vraag, wat is het prijsverschil tussen die twee?

152K vs 181K als je gelijkaardige opties wil nemen (LED lichten, 18weg zetels, ...). Als je 2WD neemt op de GTS eindig je op 173K met dezelfde opties. Hak je ook nog wat in de GTS opties kan je zakken tot 161K, en manueel onder de 160K. Alles voor korting natuurlijk. Als je die opties ook op de Carrera weglaat, kan je gaan tot 136K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, wooter said:

152K vs 181K als je gelijkaardige opties wil nemen (LED lichten, 18weg zetels, ...). Als je 2WD neemt op de GTS eindig je op 173K met dezelfde opties. Hak je ook nog wat in de GTS opties kan je zakken tot 161K, en manueel onder de 160K. Alles voor korting natuurlijk. Als je die opties ook op de Carrera weglaat, kan je gaan tot 136K.

Allemaal goed en wel, maar als IT hoer, hoeveel euro per dag is dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, ir_fuel said:

Allemaal goed en wel, maar als IT hoer, hoeveel euro per dag is dat dan?

Afhankelijk van de renting, eerste verhoogde huur en restwaarde tussen de 1K3 en 1K7 per maand. Dus 400 euro per maand verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, wooter said:

Afhankelijk van de renting, eerste verhoogde huur en restwaarde tussen de 1K3 en 1K7 per maand. Dus 400 euro per maand verschil.

Zoals ik zeg. 75 euro per dag (x20 = 1,5k).

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, Timo said:

Stel die auto eens normaal samen ipv alle opties zoals TCT aan te vinken. 150k voor een gewone carrera. 

Als je dezelfde franjes als bij moderne BMW's of Mercedessen wil nemen kom je snel aan die prijs. LED lichten zijn 3,5K. Parkeerhulp met camera 1K. Comfort access 1K. PDK 4K. Sportuitlaat 3K, Sport en Sport Plus erbij is 2,4K. Adaptieve cruise control is 2,4K. Stoelen met geheugen is 3,6K. Bose is 1,5K; Burmester 5K. Als je dan met een basisprijs van 113K begint, 1K voor metallic verf, 3,7K voor lederen interieur en velgen van 2,5K tot 3,5K op steekt dan heb je snel al alles verbrast. Ik tel al snel 30K aan opties aan voorgaande, dat je bovenop die 113K moet tellen dus je zit sowieso al aan 143K en je hebt buiten een buitenkleur, lederen interieur en velgen nog niks gepersonaliseerd.

Vergelijk dat met BMW, waar de DKG 4K kost, gewoon metallic 1K, Individual buitenkleur 2K, de duurste velgen 2K, volledig leer 2K, Comfort access maar 600€, parkeerhulp 1K maar je krijgt surround view, LED koplampen 1,6K... Vanaf een startprijs van 87K voor een M4 Cabrio zijn de opties ook nog eens goedkoper dus kan je al makkelijker landen met maar 10-15K aan opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom op 139k. Blijf het veel vinden, moet sowieso iets beters te vinden zijn.

gt zilver

Leder

Led

Porsche entry and drive

Pdk

Sport chrono

Sportuitlaat

20 inch s velgen

Licht design pakket

Adaptieve sportstoelen

Sportstuur

Carbon pakket

Burmester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat de coupe of cabrio? En je kiest sportstoelen ipv sport plus. Ook geen park assist. En je hebt de gewone LED lichten of diegene met zwarte achtergrond. En zilveren velgen op een zilveren auto is saai, dus extra betalen om ze donker te spuiten.

Ik eindig met je lijstje op 142K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid