Ga naar inhoud

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet


Gast wooter

991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet  

15 leden hebben gestemd

  1. 1. 991.2 Carrera Cabriolet of 991.2 4 GTS Cabriolet

    • 991.2 Carrera Cabriolet
      4
    • 991.2 4 GTS Cabriolet
      11


Aanbevolen berichten

Just now, wooter said:

U met uw rechtervoet goed in de zetel duwen geeft u veel meer feedback over wat de auto doet.

Je bedoelt linker.

Ik kan me wel inbeelden dat vier- of zespuntsgordels de nood wegnemen om je vast te zetten met je voet(ten), omdat je eigenlijk opgehangen bent in de zetel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, wooter said:

U met uw rechtervoet goed in de zetel duwen geeft u veel meer feedback over wat de auto doet.

linker, maargoed.

En dat duwen is complete nonsens. Dat is een steun, dat is niks waar je actief tegen zit te duwen.

Nu goed, van iemand die al 2 wagens geplooid heeft kan je wel iets leren over car control.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei wooter:

Als het over zetels en communicatie gaat, begrijp ik overigens niet waarom @PJH zo zot is van een manuele bak. Met een automaat (die aantoonbaar sneller en zuiniger is) kan je dan los je linkervoet in de voetsteun drukken en ga je veel beter voelen wat de auto wilt doen dan dat je telkens je steun moet lossen om op de koppelingspedaal te duwen.

:roll::blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat hier allemaal lees ...... wat is "beleving" ? Een persoonlijke invulling vooral.

Genieten hoe een auto zonder een krimp te geven een bocht tegen 110 neemt ? Ja dat kan ik volgen.

Eerlijk..... je moet echt kei en kei hard gaan eer de beleving als rijder begint bij zo een moderne 991.

Een auto die directe feedback geeft, die "leeft", die je vraagt om input ....... is dit niet echt meer imo.

Betreft kuipen en manueel. Ik denk dat de combinatie van beide de juiste "beleving" geven. De sportzetels nemen heel veel weg van het gevoel van een kuip .......

Persoonlijk zou ik niet voor kuipen gaan als de vrouw mee rijdt en je lange trips met haar wil doen. Als het alleen rijden is..... natuurlijk kuipen.

Nu goed heel die discussie over beleving is zwaar overroepen voor dit soort wagen imo

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei ir_fuel:

Wat had je in gedachte? Persoonlijk dacht ik aan een 991.

Mwah, ik twijfel toch. Een huidig model Porsche 911 lijkt me dan een beter alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Jokke_vlo:

:roll::blink:

Lach maar, maar als ge een beetje flexibel herinterpreteert (en dat vergt algemeen wat goede wil en wat vaardigheid) dan valt daar iets zinnig uit te halen,

 Als uw ophanging en uw gordel u goed op uw plaats houden  (en dat zal bij bovenstaande porsches wel het geval zijn) hebt ge uw linkervoet niet nodig om u te fixeren, maar ik weet zeker dat er andere situaties zijn waar ge serieus moogt rammen met die linkervoet om goede stuurcontrole te behouden. Ik heb misschien 100 keer minder ervaring dan fuel en Jokke in autos(ik zal er niet ver neffen zitten), maar ik kan ben ondertussen wel in staat mijn gewicht van mijn stuur te houden in moeilijke omstandigheden.

Dus voor mij is de kwestie dat de kwaliteiten van de auto ervoor kunnen zorgen dat ge die linkervoet niet in de vierde pedaal moet stampen maar het is zeker niet algemeen geldig. Met andere woorden, die vier- en zespuntsgordels zijn er niet alleen voor de veiligheid maar ook om uw linkervoet vrij te maken.

En dan kunt ge wel zeggen 'jamaar dat is niet wat er staat', maar daar dienen die flexibiliteit en goede wil voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Als ik dat hier allemaal lees ...... wat is "beleving" ? Een persoonlijke invulling vooral.

Eerlijk..... je moet echt kei en kei hard gaan eer de beleving als rijder begint bij zo een moderne 991.

In uw definitie van beleving. En ik denk niet dat er hier nog mensen zijn die qua beleving (kunnen) vergelijken met een 991 Cup of een seizoen BGDC.

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik doel hier eerder op een Caterham of neem een oudere 964...... die karren laten je ook bij "lagere" snelheden aan de bak komen en voelen dat je auto leeft. Zoals gezegd heb je voor de definitie beleving veel gradaties.

Ik denk dat je beter over genieten kan spreken dan over beleving.

Om het wat zwart/wit te zeggen: met een GT-R aan de lichten uw pedaal instampen om dan te "genieten" van het "optrekken" valt ook onder de noemer "beleving" zoals we dat hier kennen.

In een bocht van uwe niet kuip zetel schuiven is ook een "beleving" :)

Gaat me helemaal niet om hier in het hoekje van de "race" rijder te gaan staan. 

Maar stap morgen in een Caterham of in een 997GT3RS en daarna in een 991GTS en je zal meteen merken dat beleving een zeer zeer relatief begrip is. En dat heeft op zich niets te maken met de al dan niet "kunde" van de chauffeur. Dat voelt mijn vrouw ook :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Jokke_vlo:

Nee hoor, ik doel hier eerder op een Caterham of neem een oudere 964...... die karren laten je ook bij "lagere" snelheden aan de bak komen en voelen dat je auto leeft. Zoals gezegd heb je voor de definitie beleving veel gradaties.

Ik denk dat je beter over genieten kan spreken dan over beleving.

Om het wat zwart/wit te zeggen: met een GT-R aan de lichten uw pedaal instampen om dan te "genieten" van het "optrekken" valt ook onder de noemer "beleving" zoals we dat hier kennen.

In een bocht van uwe niet kuip zetel schuiven is ook een "beleving" :)

Gaat me helemaal niet om hier in het hoekje van de "race" rijder te gaan staan. 

Maar stap morgen in een Caterham of in een 997GT3RS en daarna in een 991GTS en je zal meteen merken dat beleving een zeer zeer relatief begrip is. En dat heeft op zich niets te maken met de al dan niet "kunde" van de chauffeur. Dat voelt mijn vrouw ook :D

 

Ik heb er een andere mening over.

Ik heb met een oude 911 (pre-964) op een bevroren meer gereden in Lapland en ik vond die "beleving" minder aangenaam dan de platte 987.2 PDK Boxster. Veel minder zelf. De 911 was hard werken voor weinig resultaat. Weinig genieten. De Boxster was veel leuker. En daarom niet sneller.

Zelfde verhaal met een (bekende) 964 en een 997 S op CPZ zoveel jaar geleden.

Your mileage may vary. Daarom dat ik de persoonlijke invulling belangrijk vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Le Capri Mauve said:

maar ik weet zeker dat er andere situaties zijn waar ge serieus moogt rammen met die linkervoet om goede stuurcontrole te behouden.

Zoals? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Daggie:

Your mileage may vary. Daarom dat ik de persoonlijke invulling belangrijk vind.

Voila, dit !

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, PJH said:

Beleving, en cabrio:

 

 

Met een helm in een auto zitten < met een helm op een motorfiets zitten.

Heb je je vizier ook open voor de beleving? Of vind je beleving van een aangedamd vizier maar niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Jokke_vlo said:

Nee hoor, ik doel hier eerder op een Caterham of neem een oudere 964...... die karren laten je ook bij "lagere" snelheden aan de bak komen en voelen dat je auto leeft. Zoals gezegd heb je voor de definitie beleving veel gradaties.

Ik denk dat je beter over genieten kan spreken dan over beleving.

Om het wat zwart/wit te zeggen: met een GT-R aan de lichten uw pedaal instampen om dan te "genieten" van het "optrekken" valt ook onder de noemer "beleving" zoals we dat hier kennen.

In een bocht van uwe niet kuip zetel schuiven is ook een "beleving" :)

Gaat me helemaal niet om hier in het hoekje van de "race" rijder te gaan staan. 

Maar stap morgen in een Caterham of in een 997GT3RS en daarna in een 991GTS en je zal meteen merken dat beleving een zeer zeer relatief begrip is. En dat heeft op zich niets te maken met de al dan niet "kunde" van de chauffeur. Dat voelt mijn vrouw ook :D

 

Tuurlijk is beleving specifiek, en qua dwars en achterstevoren heb ik al genoeg ervaring met de Z4. Met een Caterham zal de beleving ook eerder in bruine strepen te meten zijn bij vlotte verplaatsingen.

Maar wat komt 'beleving' hier overigens doen? Er staat toch nergens in de poll een Caterham, Elise of MX-5?

En ja, eens tussengas geven in de Z4 is fijn, maar ik heb in sportmode absoluut niet te klagen over de schakelpunten van de DKG in de M2. Het spel kan dat beter en voordeliger dan mezelf; ik schakel altijd te vroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid