Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

Waarom is de macan steeds als een vrouwenwagen aanzien?

ik zou liever een macan hebben dan een cayenne. Als ik puur op uiterlijk kijk, ziet  die er sportiever minder "lomp" gelijnd uit.

en ik vermoed dat een macan de binnenruimte heeft van een Q5, dus dat volstaat voor mij voorlopig ook nog met kindjes van 8 en 10.

 

als ze die uitbrengen in hybride ga je er volgens mij nog een pak meer van zien rijden. (zijn er plannen @Alexanderr ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Jules_W said:

Awel, ik heb onlangs een rit van 2 uur met zo'n f-pace mogen doen. Ik vond dat eerlijk gezegd alles behalve de standaard van wat een premium merk hoort aan te bieden. Niet overtuigd qua afwerking , rijgedrag noch looks. Ik kan mij niet voorstellen dat een Macan of Mercedes van hetzelfde niveau is. De eigenaar wist mij ook te zeggen dat die op een half jaar tijd al 6x naar de garage is moeten terug rijden voor een probleem met zijn dash en airco dat ze bij de dealer niet krijgen opgelost.

Dat was wat ik in mijn eerste reactie bedoelde met 'een afwerking om te wenen'.

Heb er nog maar met twee gereden en telkens viel die afwerking dit tegen. Teleurstellende materialen die direct 'oud' lijken. Kreeg wel twee keer de 2.0d (renters :roll: ) mee en dus kan niet echt een comment geven over hoe het rijdt met een deftige motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

Waarom is de macan steeds als een vrouwenwagen aanzien?

ik zou liever een macan hebben dan een cayenne, als ik puur op uiterlijk kijk. ziet er sportiever minder "lomp" gelijnd uit.

en ik vermoed dat een macan de binnenruimte heeft van een Q5, dus dat volstaat voor mij voorlopig ook nog met kindjes van 8 en 10.

Brillemans, als jij een wagen knap vindt, dan is het altijd een vrouwenwagen :sirkevin:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei The Swede:

Brillemans, als jij een wagen knap vindt, dan is het altijd een vrouwenwagen :sirkevin:

ik ga voor de looks en niet voor de inhoud. :D

eens de 40 geef je je ogen meer de kost en mogen ze zwijgen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, tuscani said:

ik ga voor de looks en niet voor de inhoud. :D

eens de 40 geef je je ogen meer de kost en mogen ze zwijgen. :D

 

Ja, maar hoe dikwijls kunt ge dat doen? Die 10 seconden per dag dat je naar de auto stapt? Nadien zit ge erin ;)

Wat er mij ook doet aan denken dat ik echt es nieuwe brilglazen nodig heb :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei tuscani:

Waarom is de macan steeds als een vrouwenwagen aanzien?

ik zou liever een macan hebben dan een cayenne. Als ik puur op uiterlijk kijk, ziet  die er sportiever minder "lomp" gelijnd uit.

en ik vermoed dat een macan de binnenruimte heeft van een Q5, dus dat volstaat voor mij voorlopig ook nog met kindjes van 8 en 10.

 

als ze die uitbrengen in hybride ga je er volgens mij nog een pak meer van zien rijden. (zijn er plannen @Alexanderr ?)

Tja, er rijden nu eenmaal veel vrouwen met een Macan idd, maar om het nu echt een vrouwenwagen te noemen is overdreven. Maar het is wel iets die heel toegankelijk is voor de vrouwen. Nu aan de andere kant is het wel algemeen dat SUV vrij goed in de smaak vallen bij de dames voor hun eigen auto.

Hybride ook al naar geïnformeerd bij Alexanderr en dat zou niet het geval zijn. Ook heel spijtig want dat zou de macan voor mij een dikke streep voor geven. Dan kan ik namelijk iets wat ik echt wil, goed zal rijden (normaal gezien toch) combineren met een fiscaal vriendelijke auto. 

Als ik nu fiscaal vriendelijk wil, dan moet ik dingen gaan bekijken die ik eigenlijk niet 100% voor ben te vinden. Dus een macan of velar in hybride zou de doorslag kunnen maken, maar allebei niet beschikbaar en ook niet nog niet gekend of het er komt.

19 minuten geleden zei The Swede:

Dat was wat ik in mijn eerste reactie bedoelde met 'een afwerking om te wenen'.

Heb er nog maar met twee gereden en telkens viel die afwerking dit tegen. Teleurstellende materialen die direct 'oud' lijken. Kreeg wel twee keer de 2.0d (renters :roll: ) mee en dus kan niet echt een comment geven over hoe het rijdt met een deftige motor.

Gisterenavond bij de dealer geweest en wat gekeken naar die F-pace en de opmerkingen over de afwerking zijn niet onterecht. Kwa looks wel beter dan een RR sport maar die laatste voelt veel kwalitatiever aan. 

De velar ziet er wsel goed uit en ik ga ervan uit dat ze dezelfde quality feel zullen willen houden als in de RR sport...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal volgende week gaan kijken naar een avant premiere van de Velar en ze regelen 2 testritten voor ons: F-pace 3.0d om zowel test te doen van de F-pace alsook de motor en versnellingsbak die in de Velar komt te testen. En een testrit met een RRsport om eens de omvang en gevoel van de RR te ervaren...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Velar is nog erg nieuw wel. Hopelijk moeten ze niet teveel zoeken qua afwerking en kwaliteit in het begin :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wel, maar als ik bekijk dan is er toch heel wat hergebruik van bestaande materialen, alleen allemaal mooier gecombineerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit aan de Touareg gedacht?

Is compacter dan de XC90 of Q7, krijg je in hybride, is mooier en beter afgewerkt dan de Jags en RR's en heeft ook een veel minder slecht imago dan bepaalde wagens in de lijst.

 

 

IMG_0109.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touareg kan je al 3 jaar niet meer als hybride krijgen hier.

 

Bovendien is dit een klassieke hybride ipv plug-in dus fiscaal niet interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit doorstuur naar mijn madam, dan zal ik het volgende antwoord krijgen:

Oei, laat maar en ik blijf wel met mijne mini rijden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Naish said:

Als ik dit doorstuur naar mijn madam, dan zal ik het volgende antwoord krijgen:

Oei, laat maar en ik blijf wel met mijne mini rijden :D

Waarom? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Die dingen zie je echt nooit eigenlijk, terwijl je het eerste model toch regelmatig tegen kwam.

Dat klopt. Is spijtig want deze is een heel stuk knapper. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei The Swede:

Waarom? 

Omdat ze die niet mooi vindt.

En geloof me dat ze daar een duidelijk beeld van heeft en als het haar niet aanstaat het een njet gaat worden. 

Bovendien heeft ze eerlijk gezegd meestal gelijk, alleen is ze soms wat snel in haar oordeel en moet ze het soms eens een kans geven. Zo denk ik dat ze snel oordeelt met nee over een nieuwe XC60 en die Stelvio.

Aan de andere kant, als je die naast een velar en een macan zet dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Ze zitten wel in een andere prijsklasse, maar daarin volgt mijn madam mij ook weer en dat is dat ik dan liever niet verander dan moet veranderen naar iets waar ik niet WAUW van ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei ir_fuel:

Die dingen zie je echt nooit eigenlijk, terwijl je het eerste model toch regelmatig tegen kwam.

Klopt, wordt nog heel weinig verkocht. De eerste 2 maanden zijn er in België slechts een 25 van verkocht.

 

Nochtans een fijne auto die je nieuw met alle toeters en bellen koopt voor 55-60k na korting. Maar bij zakelijk gebruik zit die met 174g niet zo fantastisch ivgl met zijn dichtste concurrenten. En eind dit jaar komt het nieuw model ook op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die hybride van swede ziet er best wel oké uit, zeker voor die prijs. maar hybride en 193 co2, doet hem dood. (allez toch bij mij)

zelfde gevoel bij lexus eigenlijk. die hun suv is speciaal en valt goed mee qua prijs/uitrusting, maar voor hybride zitten die gewoon veel te hoog

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Naish said:

Omdat ze die niet mooi vindt.

En geloof me dat ze daar een duidelijk beeld van heeft en als het haar niet aanstaat het een njet gaat worden. 

Bovendien heeft ze eerlijk gezegd meestal gelijk, alleen is ze soms wat snel in haar oordeel en moet ze het soms eens een kans geven. Zo denk ik dat ze snel oordeelt met nee over een nieuwe XC60 en die Stelvio.

Aan de andere kant, als je die naast een velar en een macan zet dan is mijn keuze ook snel gemaakt. Ze zitten wel in een andere prijsklasse, maar daarin volgt mijn madam mij ook weer en dat is dat ik dan liever niet verander dan moet veranderen naar iets waar ik niet WAUW van ben...

Heb de indruk uit deze keuzes dat het logo ook wel meespeelt in het bepalen of een auto mooi is of niet ;)

 

3 hours ago, tuscani said:

die hybride van swede ziet er best wel oké uit, zeker voor die prijs. maar hybride en 193 co2, doet hem dood. (allez toch bij mij)

zelfde gevoel bij lexus eigenlijk. die hun suv is speciaal en valt goed mee qua prijs/uitrusting, maar voor hybride zitten die gewoon veel te hoog

Vergeleken met bepaalde andere hybrides wel. Al is de vraag wie realistisch is. Een hybride als deze gaat niet echt minder verbruiken dan een dikke diesel bij gemengd gebruik. Hij gaat in reele termen wel minder vervuilen en in de stad properder rijden. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei The Swede:

Heb de indruk uit deze keuzes dat het logo ook wel meespeelt in het bepalen of een auto mooi is of niet ;)

 

Et alors?

1 minuut geleden zei The Swede:

Vergeleken met bepaalde andere hybrides wel. Al is de vraag wie realistisch is. Een hybride als deze gaat niet echt minder verbruiken dan een dikke diesel bij gemengd gebruik. Hij gaat in reele termen wel minder vervuilen en in de stad properder rijden. 

 

 

Fiscaal minder interessant voor de zaak ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, Polygoon said:

Et alors?

Fiscaal minder interessant voor de zaak ;) 

Kleine contradictie, niet?

Enerzijds "rationeel" willen kiezen want VAA, auto op de zaak, etc, maar anderzijds wel bereid zijn meer te betalen zuiverweg omwillen van een logo? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid