Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

Lezen is toch nooit je beste kant geweest hé swede...

Dit is een kar voor mijn madam die komt in de plaats van de mini en de caravan is al jaren weg.

Ik zou een GLE zeker ook op de lijst zetten... Misschien eens bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De achterkant van de Velar vind ik toch ook niet 100% geslaagd, weliswaar beter dan de F-pace. Ik zou ook voor de Macan gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De F Pace is qua afwerking/materiaalgebruik in mijn ogen niet vergelijkbaar met de concurrenten. Hetgeen ik van RR over het algemeen ook vind, maar dat moet ik eerst in het echt zien... De foto's spreken me in ieder geval niet echt aan. Van de huidige Mercedes ontwerpen ben ik geen fan, die zijn hun identiteit nog wat aan het zoeken, het feit dat ze dan een nicheproduct kopiëren getuigd hiervan... Qua afwerking vind ik de GLC MB onwaardig, gewoon het interieur van een C overgezet in een SUV. Porsche heeft zowat al zijn merkwaarde opgegeven, maar doet dit wel op een mooie manier. De Macan is zo wat op alle gebied een topper, maar je betaalt er wel dik voor... Daarom dus de Macan...

Als je dan bereid bent om op de facelift te wachten, kan je - zoals myn collega's al aanhalen - evengoed wachten op de nieuwe X3, een referentie in zijn segment. Als ook het fiscale meespeelt dan zal dit ook zeker in je voordeel zijn :)

Ik ben in ieder geval benieuwd!

(waar kan je trouwens de resultaten van een Poll zien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velar natuurlijk. De pers was al lyrisch over de RRS, dat zal voor de Velar niet anders zijn. En dat ding ziet er verdomd goed uit :inlove:

Macan blijft ook zeer goed natuulijk, maar teveel wijvenkar imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GLC zou ik laten vallen. 't is een mooie wagen maar in de coupevorm is zijn koffer belachelijk klein. zeker als je net deze gaat gebruiken voor weekenduitstapjes.

 

ik ben wel benieuwd naar de Q6,(al zal dat voor mij wel buiten budget liggen.)

 

de XC60 in T8 uitvoering al laten zien aan madam. veel sportiever dan de 90 reeks

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het feit na dat ze allemaal hoog op hun poten staan hebben die karren wel elk een ander profiel, niet?

GLC is sowieso de minst praktische, dus als die voor de familie-uitstapjes moet dienen gaat dat krap zijn. Kofferruimte is 350l, das 30l minder dan een vw golf... Kan je daar überhaubt iemand achteraan kwijt die langer is dan pakweg 1m75? Persoonlijk vind ik heel die coupe-op-poten-creaties (GLC, X4,...) maar niets. Das gelijk iemand die beschaamd is voor een tattoo (lees 4X4) die dat dan maar maskeert met een ander design erop te gooien. En dat blijft  wringen. Want het blijft een cover-up.

Dat de Macan een wijvenauto is begrijp ik niet als argument. Alle SUV's hebben een beetje dat imago imho. Ok, G-klasse (voor echte g's) en Duster ( pé klak) buiten beschouwing gelaten. Het is de lichtste van de hoop (voor zover je van licht kan spreken) en heeft de beste rij-eigenschappen (on-road, waar deze het meeste te vinden zal zijn vermoed ik). Ook geen ruimtewonder, dat niet.

De F-Pace lijkt mooier op cijfers en papier dan die irl is. Jaguars hebben naar mijn beleving de eigenschap om slacht ouder te worden. Als je nu naar een XF kijk ziet en voelt die al gedateerd aan. Ze hebben ook de kans gemist om die wat meer eigen karakter te geven door te veel lijnen van andere modellen te herbruiken. Die strakke achterlichten werken wonderwel op de F-type, niet op het dik gat van de F-pace. Bovendien zou je op cijfers ( meeste vermogen en koppel) denken dat ie wel sneller is, maar ook daar zie je niets van terug. Tis ook de enigste zonder multilink-ophanging achteraan. 

Velar is dan weer de ruimste, grootste, zwaarste van de reeks. Als je puur op comfort/multi-inzetbaarheid kijkt stem ik voor deze. Prachtig gelijnd en de purist in mij blijft LR/RR de 4x4 fabrikant naar keuze vinden. 

Moet het echt een SUV-zijn? Een V90 XC is een wagen die mij ook nog binnenvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Jeroen_M5:

De achterkant van de Velar vind ik toch ook niet 100% geslaagd, weliswaar beter dan de F-pace. Ik zou ook voor de Macan gaan. 

Idd, de achterkant is ook de minste kant van de velar, maar dat is ook zo voor de RR sport imo...

Aan de andere kant is de macan zowat de enige SUV van dit moment waarvan ik het gat één van de betere aangezichten heeft. De neus van de macan is ook top, maar de zijlijn (en dan vooral naar de achterdeur en laatste raam) vind ik dan minder. Daar is de velar dan wel top en de neus vind ik gelijkaardig. 

Beide staan dus met 2 op 3 voor mij op hetzelfde niveau :D

De f-pace en de glc hebben beide een 1,5 op dat gebied: neus is top, zijlijn matig en achterkant minder.

11 uur geleden zei VanCamel:

De F Pace is qua afwerking/materiaalgebruik in mijn ogen niet vergelijkbaar met de concurrenten. Hetgeen ik van RR over het algemeen ook vind, maar dat moet ik eerst in het echt zien... De foto's spreken me in ieder geval niet echt aan. Van de huidige Mercedes ontwerpen ben ik geen fan, die zijn hun identiteit nog wat aan het zoeken, het feit dat ze dan een nicheproduct kopiëren getuigd hiervan... Qua afwerking vind ik de GLC MB onwaardig, gewoon het interieur van een C overgezet in een SUV. Porsche heeft zowat al zijn merkwaarde opgegeven, maar doet dit wel op een mooie manier. De Macan is zo wat op alle gebied een topper, maar je betaalt er wel dik voor... Daarom dus de Macan...

Als je dan bereid bent om op de facelift te wachten, kan je - zoals myn collega's al aanhalen - evengoed wachten op de nieuwe X3, een referentie in zijn segment. Als ook het fiscale meespeelt dan zal dit ook zeker in je voordeel zijn :)

Ik ben in ieder geval benieuwd!

(waar kan je trouwens de resultaten van een Poll zien)

Dat is het probleem... De wissel is niet dringend... Maar als het een velar zou worden, dan wil ik hem nu bestellen zodat ik bij de eerste leveringen zit. Mogelijks kan ik zelf een pre-dealer levering halen met de velar. Dat is nu niet zo belangrijk maar wel leuk...

Dus als de velar het niet wordt, dan wordt er gewacht op de nieuwe macan eventueel en dan komen mogelijks de nieuwe X3 ook op de kaart en zo...

Hoewel madam minder bmw minded is en ook beetje redenering heeft van geen 2 bmw's op de oprit te zetten. Kan ik wel oplossen door mijne oldie te kopen om zo differentiatie te krijgen :D

15 minuten geleden zei erq:

Op het feit na dat ze allemaal hoog op hun poten staan hebben die karren wel elk een ander profiel, niet?

GLC is sowieso de minst praktische, dus als die voor de familie-uitstapjes moet dienen gaat dat krap zijn. Kofferruimte is 350l, das 30l minder dan een vw golf... Kan je daar überhaubt iemand achteraan kwijt die langer is dan pakweg 1m75? Persoonlijk vind ik heel die coupe-op-poten-creaties (GLC, X4,...) maar niets. Das gelijk iemand die beschaamd is voor een tattoo (lees 4X4) die dat dan maar maskeert met een ander design erop te gooien. En dat blijft  wringen. Want het blijft een cover-up.

Dat de Macan een wijvenauto is begrijp ik niet als argument. Alle SUV's hebben een beetje dat imago imho. Ok, G-klasse (voor echte g's) en Duster ( pé klak) buiten beschouwing gelaten. Het is de lichtste van de hoop (voor zover je van licht kan spreken) en heeft de beste rij-eigenschappen (on-road, waar deze het meeste te vinden zal zijn vermoed ik). Ook geen ruimtewonder, dat niet.

De F-Pace lijkt mooier op cijfers en papier dan die irl is. Jaguars hebben naar mijn beleving de eigenschap om slacht ouder te worden. Als je nu naar een XF kijk ziet en voelt die al gedateerd aan. Ze hebben ook de kans gemist om die wat meer eigen karakter te geven door te veel lijnen van andere modellen te herbruiken. Die strakke achterlichten werken wonderwel op de F-type, niet op het dik gat van de F-pace. Bovendien zou je op cijfers ( meeste vermogen en koppel) denken dat ie wel sneller is, maar ook daar zie je niets van terug. Tis ook de enigste zonder multilink-ophanging achteraan. 

Velar is dan weer de ruimste, grootste, zwaarste van de reeks. Als je puur op comfort/multi-inzetbaarheid kijkt stem ik voor deze. Prachtig gelijnd en de purist in mij blijft LR/RR de 4x4 fabrikant naar keuze vinden. 

Moet het echt een SUV-zijn? Een V90 XC is een wagen die mij ook nog binnenvalt.

Idd, zijn allemaal verschillende auto's...

Familieuitstapjes gebeuren nu allemaal met de M3, dus ik vermoed dat die GLC toch wel dezelfde ruimte kan aanbieden. Het is niet dat de M3 te klein is op dit moment.

Macan vind ik persoonlijk ook meer een vrouwenauto (zou ik niet permanent mee willen rijden) maar het is ook voor mijn madam hé. Ok ik rij er ook mee, maar met die sportief en dik uit te rusten vind ik het meevallen.

SUV is geen noodzaak, maar het is wel de richting waarin madam kijkt. Het is nog steeds haar auto waar ik wel wat in stuur, maar door haar te laten kiezen mag ik dan meer de mijne kiezen.

7 minuten geleden zei wabe:

Macan, iedereen heeft een macan.

Ik zou al zeker iets anders nemen

Ook een punt... Macan is vrij frequent te zien idd... RR velar is wel nieuw, maar ik vermoed dat die toch serieus zal knabbelen aan het segment van de RR sport en die zie je toch ook wel regelmatig eens rijden.

Een bijkomende reden om niet voor de macan te kiezen is: Porsche... Voor de buitenwereld als kleine zelfstandige kan die macan wel ook weer ogen uitsteken... De RR Velar zal dat veel minder hebben imo. Mensen gaan die veel lager inschatten dan een Porsche Macan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Naish:

Een bijkomende reden om niet voor de macan te kiezen is: Porsche... Voor de buitenwereld als kleine zelfstandige kan die macan wel ook weer ogen uitsteken... De RR Velar zal dat veel minder hebben imo. Mensen gaan die veel lager inschatten dan een Porsche Macan.

Daar zou ik toch niet zeker van zijn .. Voor de 'gewone' mens staat Porsche en RR mijn inziens op gelijk (afgunst)niveau. Ondervind dat zelfs nog met mijn oude RR sport.

Dan beter zoiets als je daar rekening mee houdt ;)

Skoda-Kodiaq-in-Sportlinetrim-588b0a6a1b

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Velar: nu subliem, maar echt peperduur en nogal uitgesproken van design (= ik vrees dat ik 'm snel beu word)

GLC: geeft mij enorm het "willen maar niet kunnen" gevoel

X5: vind ik niks meer, E53 en E70 vond ik tien keer mooier ...

F-pace: geen fan van, het geheel voelt niet kwalitatief aan

Macan: rijdt fantastisch, is natuurlijk wel nogal klein met opgroeiende kinderen ...

XC90: ov alle kwaliteitsverhalen die je daarover hoort zou ik dat niet durven kopen. Wel een ferme auto anders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer BMW's op de oprit, hoe liever zeg ik altijd... Wy hebben er momenteel 4 (ik tel MINI ook onder BMW)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden zei VanCamel:

Hoe meer BMW's op de oprit, hoe liever zeg ik altijd... Wy hebben er momenteel 4 (ik tel MINI ook onder BMW)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

:sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid