Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei The Swede:

Kleine contradictie, niet?

Enerzijds "rationeel" willen kiezen want VAA, auto op de zaak, etc, maar anderzijds wel bereid zijn meer te betalen zuiverweg omwillen van een logo? 

 

Neen, je kiest gewoon binnen je favoriete logo voor de fiscaal aantrekkelijkste. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan niet direct je favoriete logo kiezen voor de laagst mogelijke kost? 

"Fiscaal aantrekkelijk" en "uiteindelijk het goedkoopste" is niet altijd hetzelfde. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei The Swede:

Waarom dan niet direct je favoriete logo kiezen voor de laagst mogelijke kost? 

"Fiscaal aantrekkelijk" en "uiteindelijk het goedkoopste" is niet altijd hetzelfde. ;)

Of we nu mijn methode of jouw methode kiezen, VW zal @Naish z'n madam haar favoriete logo niet zijn he :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik mee leven voor een 12 cilinder 4x4 die ook nog korte versnellingen en luchtvering heeft. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, erq said:

njammie!

:noparty:

Niks van aantrekken. Wordt een bedrijfswagen en kunt ge dus allemaal aftrekken.

 

21 minutes ago, ir_fuel said:

Van een 3 liter diesel naar een W12 benzine. Ik zie het probleem niet? :P 

Dit is AM. Als ge het u niet kunt permitteren, ga naar AF. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Naish said:

Als je je voor zo'n bedrag laat aftrekken, dan zal het wit uit je ogen zijn hoor :D

Met een beestje als de u, moet ge toch niet aftrekken, zeker :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Velar. Absurd lekkere auto (qua looks, en nog niet live gezien) vind ik. 't Interieur is wel zeer minimalistisch voor mijn smaak, maar toch: yum.

Macan als runner up. Ik sta versteld hoe weinig ruimte daar in is (allez: toch als ik achter mezelf ga zitten en gij zijt ook ne grote mens, gelukkig is uw madam eerder petite).

F-Pace ben ik steeds minder fan van. Pre-launch kort mee gereden, ik vond het niet waauw (maar het was ook een uiterst dociele testrit).

Die Benz, is die daadwerkelijk kleiner dan de Macan? Beetje jammer van de motor, imo. De andere hebben 6 cilinders en zelfs al is dat op diesel: da's nog altijd stukken beter dan een 4-pitter (ook al is die op benzine). Je hebt daar ook een 43 AMG versie van hé. :ninja:  Overweeg dat eens!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Jokke_vlo said:

Touareg heeft zijn logo tegen, zou ook bij mij zeker meespelen als ik eerlijk ben. 

Kan je me een lol doen en even uitleggen in welke zin dat dat meespeelt? (vraag niet sarcastisch bedoeld) (het merk is gewoon iets dat bij mij nooit meespeelt. Ik kijk enkel naar de wagen zelf. Vandaar dat ik graag es een redelijk uitleg zou krijgen van iemand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel, ik erken dat ik deels merkgevoelig ben voor een daily ook onder invloed van de partner. Ik zou bv een Evora 410 kopen boven de 991GTS. Maar vrouw en imago doen hun ding bij dit soort gebruik. Het is ergens tegen mijn natuur, maar als ik objectief naar mezelf probeer te kijken dan moet ik erkennen dat het simpelweg meespeelt. 

Voor een trackwagen of pure sportwagen niet: daar spelen andere factoren een te grote rol !

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei The Swede:

gTa is er ook.

Touareg W12, Gilles?

Kweenie. Waarom?

For starters: dat ziet er oud uit, dus ik denk niet dat dat de keuring van familie Naish passeert.

Bovendien: is die W12 wat te pruimen, in een wiegewagen* als een Touareg? Ik beeld me in dat die krachtbron daarin (te?) geciviliseerd is. (Maar misschien heb ik 't grondig mis.) 

En vooral: dat mag dan dead cheap te kopen zijn (is dat zo?): als je dat niet als lichte vracht inschrijft moet dat compleet krankzinnig zijn qua vaste kosten (BIV, jaarlijkse rijtax). En ook de variabele kosten schat ik in als een veelvoud van die van een 300pk 6-cilinder diesel. Zonder dat die diesel noemenswaardig trager is.

Ik vind het geen goed voorstel, helaas. You're the weakest link. Goodbye.

:D 

* wiegewagen niet pejoratief bedoeld; Touey is een dik OK zijnde SUV met bijzonder veel comfort en een meer dan acceptabel rijgedrag zonder de focus op dat (in dat segment eigenlijk best absurd zijnd) "sportief" weggedrag

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid