Ga naar inhoud

RR Velar vs Porsche Macan vs Jaguar F-Pace vs Merc GLC coupé


Naish

Keuze  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. SUV voor madam en gezinswagen

    • Range Rover Velar D300
    • Porsche Macan 3.0d
    • Jaguar F-Pace 3.0d
    • Mercedes GLC coupe 350e


Aanbevolen berichten

50 minutes ago, Framfy said:

Maar hij had ook een gepantserde LM002. 

Was ook fan van de W140. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei The Swede:

Met de Macan zou ik 'em niet vergelijken. Is een Tiguan met Porsche logo erop. Maat in MC heeft een Macan Turbo en da's echt een klein ding. Het gaat wel redelijk vooruit, maar Porsche-gevoel is nul. Dit kon even goed een VW, Audi of Toyota SUV zijn.  (de prijs is anders wel minder VW of Toyota).

Je schrijft hierboven dat je enkel oordeelt als je al met een auto gereden hebt, maar ik maak hier duidelijk uit op dat je nog nooit met een Macan reed. Je kunt er inderdaad over zeggen dat het een overpriced Q5 is en dat is in zekere zin wel zo ... maar als je in een Macan stapt met volleder en PASM (je hoeft zelfs nog geen luchtvering te nemen), sorry, maar dan is dat een SUV die met kop en schouders boven alle andere concurrenten uitsteekt. Het dynamisme van die auto, zelfs in diesel, is gewoon ongezien in die categorie van auto's.

5 uur geleden zei The Swede:

Als een GLC al een "willen maar niet kunnen is", kunt ge dan even zeggen wat we van een Macan moeten denken?? :wacko:

(zonder mij met Knokse grootspraak onder de tafel te doen vallen van het lachen)

Ik schreef dat ik het gevoel heb dat die auto willen maar niet kunnen is. Ik denk dat dat vooral komt doordat het een kopie conform van de GLE is, terwijl de concurrentie duidelijker verschillend is van design. Een GLC Coupé of GLE Coupé; 99/100 mensen ziet het verschil niet. Bij een Macan (omdat je die als voorbeeld aanhaalt) kun je dat zeggen van de neus, maar de achterkant van een Macan of een Cayenne kun je toch bezwaarlijk hetzelfde noemen.

Over het rijgedrag wil ik mij niet uitspreken. Waar een Macan duidelijk sportief is, is een Cayenne (veel) plomp(er) en meer op comfort gericht. Ik heb nog niet met GLCC of GLEC gereden; maar doordat ze zo gelijkend zijn qua lijn, heb ik het gevoel dat ze dichter tegen mekaar liggen qua rijgevoel ook. Misschien onterecht, durf ik niet zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer iemand niet met uw mening over een wagen overeenkomt, dan heeft hij uiteraard niet met de wagen gereden... :roll:

Maar goed, uw pretentie is ook zo groot dat je ook andermans leven kent. 

 

Een Macan is enkel qua logo een Porsche en heeft als doelmarkt kwakkels als gij die wat moeten komen nekken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei The Swede:

Wanneer iemand niet met uw mening over een wagen overeenkomt, dan heeft hij uiteraard niet met de wagen gereden... :roll:

Maar goed, uw pretentie is ook zo groot dat je ook andermans leven kent. 

Een Macan is enkel qua logo een Porsche en heeft als doelmarkt kwakkels als gij die wat moeten komen nekken. 

Je hebt gelijk. Zowel ik als de volledige internationale autopers hebben het bij het verkeerde eind.

Ik vind het jammer voor je dat je gefrustreerd bent omdat je met een minderjarige hoer moet leven in een uithoek van Finland, weg van elk sociaal contact met normale mensen, en dat je je Mercedes al naar het Oostblok moet laten verschepen omdat je de werken bij een officieel dealership niet kan betalen - en dus ook geen premium SUV zoals een Macan - maar als je je frustraties in iets anders dan dit forum zou kwijt kunnen, zou je misschien wat kunnen aanvangen met je leven en centjes gaan verdienen zodat je een Porsche kunt kopen en kunt inzien dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Het spijt me voor de persoonlijke noot maar jij was begonnen :P 

  • Vind ik leuk 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Alexanderr said:

Je hebt gelijk. Zowel ik als de volledige internationale autopers hebben het bij het verkeerde eind.

Ik vind het jammer voor je dat je gefrustreerd bent omdat je met een minderjarige hoer moet leven in een uithoek van Finland, weg van elk sociaal contact met normale mensen, en dat je je Mercedes al naar het Oostblok moet laten verschepen omdat je de werken bij een officieel dealership niet kan betalen - en dus ook geen premium SUV zoals een Macan - maar als je je frustraties in iets anders dan dit forum zou kwijt kunnen, zou je misschien wat kunnen aanvangen met je leven en centjes gaan verdienen zodat je een Porsche kunt kopen en kunt inzien dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Het spijt me voor de persoonlijke noot maar jij was begonnen :P 

@The Swede kan zo een Turbo komen aftikken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Macan, zonder twijfel maar welk in een donkere kleur, in night blue is hem schitterend.  Vrouwenwagen?  Tja, dan ben ik graag een wijf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Salokin:

Macan, zonder twijfel maar welk in een donkere kleur, in night blue is hem schitterend.  Vrouwenwagen?  Tja, dan ben ik graag een wijf.

Ik snap die vrouwenwagen-comments ook niet. Precies of een macan rijdt als een aardappel op wielen? Maar een range, x6 of g-klasse is dan enkel voor muskusspuitende venten? Ik heb hier al meer verwijfde karren voorgesteld zien worden :lol:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, erq said:

Ik snap die vrouwenwagen-comments ook niet. Precies of een macan rijdt als een aardappel op wielen? Maar een range, x6 of g-klasse is dan enkel voor muskusspuitende venten? Ik heb hier al meer verwijfde karren voorgesteld zien worden :lol:

Ja een Macan is een auto voor vrouwen, maar iedereen geilt hier op een vrouw in een RR. Dus is dat eigenlijk ook een auto voor vrouwen??

Welke SUV is dan niet voor vrouwen? :P Dacia Duster?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Alexanderr said:

Je hebt gelijk. Zowel ik als de volledige internationale autopers hebben het bij het verkeerde eind.

Ik vind het jammer voor je dat je gefrustreerd bent omdat je met een minderjarige hoer moet leven in een uithoek van Finland, weg van elk sociaal contact met normale mensen, en dat je je Mercedes al naar het Oostblok moet laten verschepen omdat je de werken bij een officieel dealership niet kan betalen - en dus ook geen premium SUV zoals een Macan - maar als je je frustraties in iets anders dan dit forum zou kwijt kunnen, zou je misschien wat kunnen aanvangen met je leven en centjes gaan verdienen zodat je een Porsche kunt kopen en kunt inzien dat je het bij het verkeerde eind hebt.

Het spijt me voor de persoonlijke noot maar jij was begonnen :P 

Ik heb kritiek op de Macan geuit. Op u moet er geen kritiek meer geuit worden. Uwe nek en arrogantie is welbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Timo said:

@The Swede kan zo een Turbo komen aftikken. 

Niet op letten. Ik moet bij mijn lelijk ding blijven voor het geld nog de kont van de bourgeoisie likken om rond te komen.

 

Je krijgt er wel een hint waarom ik dealers als die vermijd ;)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Jules_W said:

F-pace hoort imo niet thuis in dit rijtje

Waarom niet? Is een softroader die hetzelfde clienteel aanspreekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, The Swede said:

Ik heb kritiek op de Macan geuit. Op u moet er geen kritiek meer geuit worden :D

Degelijke opener, prachtige spanningsopbouw, bijzonder teleurstellende climax. 

Zat veel meer in.

TB-score: 3,5/5.

Wachten op de sequel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Tom Bentley said:

Degelijke opener, prachtige spanningsopbouw, bijzonder teleurstellende climax. 

Zat veel meer in.

TB-score: 3,5/5.

Wachten op de sequel.

Gezien dit publiek staat, zal die sequel wel vanzelf volgen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei The Swede:

Waarom niet? Is een softroader die hetzelfde clienteel aanspreekt.

Awel, ik heb onlangs een rit van 2 uur met zo'n f-pace mogen doen. Ik vond dat eerlijk gezegd alles behalve de standaard van wat een premium merk hoort aan te bieden. Niet overtuigd qua afwerking , rijgedrag noch looks. Ik kan mij niet voorstellen dat een Macan of Mercedes van hetzelfde niveau is. De eigenaar wist mij ook te zeggen dat die op een half jaar tijd al 6x naar de garage is moeten terug rijden voor een probleem met zijn dash en airco dat ze bij de dealer niet krijgen opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al slechte dingen over een F-pace gehoord, maar wie ben ik?

Macan is voor mij de E39 van de SUV's. De BENCHMARK maw. Looks benaderen de perfectie voor een SUV imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tom Bentley:

Ook al slechte dingen over een F-pace gehoord, maar wie ben ik?

Macan is voor mij de E39 van de SUV's. De BENCHMARK maw. Looks benaderen de perfectie voor een SUV imo.

Bedoel je nu in het segment wijven SUV's of is hij zo goed dat je hem ook beter vindt dan bijvoorbeeld een GLE en een X5?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het een antwoord is op uw vraag, maar zou hem verkiezen boven elke SUV uitgenomen een G-class. Voor rij-eigenschappen koop je wel iets anders, maar mijn rechtertepel zegt mij dat de macan daarenboven nog eens het beste rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid